Hirdetés

Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • eight

    senior tag

    válasz Abu85 #2 üzenetére

    TH tavaly csinált egy blindtestet, amiben a g-syncet hozták ki jobbnak a "játékosok". Volt egy másik ilyen teszt is (most nem találtam meg sajna) annak is ugyanaz lett az eredménye (magasan nyert a g-sync).
    Azóta mondjuk AMD kiadta az LFC-t, nem tudom azzal mennyire kerültek közelebb, (a g-sync-ről tudok nyilatkozni, és szerintem nagyon jó).

  • #06658560

    törölt tag

    válasz Abu85 #2 üzenetére

    Ugyanaz a gyakorlatban kihasználható frissítési frekvenciatartomány is?

    Más: az első mondat nagyon értelmetlen lett.

  • NandoXXL

    senior tag

    válasz Abu85 #2 üzenetére

    Itt nem egészen ugyanaz, volt valami változás azóta? Vagy ezek még valós problémák?

    http://pcworld.hu/hardver/g-sync-vs-freesync-ismet-felizzik-a-radeon-geforce-vita-160927.html
    Az élet 40 fps alatt
    Igazán érdekes téma a 40 fps alatti viselkedése a két technológiának. Ez azért is fontos, mert a legerősebb PC-knél is előfordul, hogy 40 fps alá esik a sebesség. Az NVIDIA G-Sync ilyenkor elkezd csalni, de ezt egy jó ügy érdekében teszi és nagyon ügyesen. 36 fps-nél a driver közbelép és képkocka-ismétlést iktat be, hogy a 60-144 Hz közötti tartományban tartsa a képkocka/másodperc értéket. A következő közbeavatkozás 18 fps-nél történik, ahol a driver megháromszorozza a képkockaismétlést, hogy tartsa a 60 Hz körüli vertikális képfrissítést. Bár azt várnánk, hogy az eredmény szaggatás, hibás kép és rossz animáció lesz, a való életben sokkal jobb a helyzet, sőt, igazán folyamatos látványt kapunk. A variálható frissítés a G-Sync-nél így tekinthető 1-144 Hz-esnek (144 Hz-nél beáll a maximális frissítésre a monitor-GPU.

    A FreeSync 40-144 fps között hasonlóan működik, mint a G-Sync, azonban a képkocka/másodperc drasztikus csökkentésekor a FreeSync egyszerűen beáll a panel legalsó frissítési szintjére (ez általában 40 Hz) és ezt tartja is. Ilyenkor már a GPU által generált képkockák száma a gyengébb láncszem, a monitor tartja a frissítési frekvenciát. Ez a megoldás is jól működik, de a G-Sync-et kell jobbnak kihirdetnünk ebben a tekintetben, ugyanis a képkockák sokszorozásával tartható az adaptív szinkronizálás és a 60-80 Hz körüli képfrissítés, a kép pedig kevésbé vibrál.

    http://www.digitaltrends.com/computing/nvidia-g-sync-or-amd-freesync-pick-a-side-and-stick-with-it/
    Both systems also start to suffer when the framerate isn’t consistently within the monitor’s refresh range. G-Sync can show problems with flickering at very low framerates, and while the technology usually compensates to fix it, there are exceptions. FreeSync, meanwhile, has stuttering problems if framerate drops below a monitor’s stated minimum refresh rate.
    Most reviewers who’ve compared the two side-by-side seem to prefer the quality of G-Sync, which does not show stutter issues at low framerates, and thus smoother in real-world situations. Some FreeSync monitors have an extremely narrow adaptive refresh range, and if your video card can’t deliver frames within that range, problems arise.

  • h-yle

    addikt

    válasz Abu85 #2 üzenetére

    Gondolom egy lényegi különbséggel: A G-Sync licencdíj megy az nVidia zsebébe.
    Ergo amíg ebből csordogál pénz, és a piac, pontosabban a partnerek nem húzzák nagyon a szájukat marad a G-Sync.

    Aztán ha már a kutya se akar ilyen kijelzőt gyártani (mert nem az a kérdés lesz-e ilyen, hanem az mikor) akkor az nV engedélyezi az nSync-et, azaz a saját Adaptive Sync implementációjukat. Ha profik Justin Timberlake lesz a reklámarc.:))

Új hozzászólás Aktív témák