- Mini-ITX
- Videós, mozgóképes topik
- Milyen egeret válasszak?
- AMD Navi Radeon™ RX 9xxx sorozat
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Computex 2025: új VGA-k és CPU-k az AMD előadásán
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- Egérpad topik
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Computex 2025: mindenkinek elérhető AI szuperszámítógépeket vizionál az NVIDIA
Új hozzászólás Aktív témák
-
fri
tag
Hát...amit leírtál, arra elég sokan reagáltak...ezeket nem ismételném el...mert ugyanezeket írtam volna le válaszomban.
Sajnos nem szabad elfelejteni az a réteget akinek jelenleg köze sincs a számítógéphez...a " bodzagyüjtögetéshez" ért, meg a mercikhez...
Az Word és Excel oktatáshoz meg sajnos még felnőtteknek sem elég két-három nap. Tapasztalatból tudom, oktattam olyanoknak akik egyébként számítógépes rendszerben dolgoznak !
És igen, a látásmód a lényeg, hogy felismerjék, mi mindenre lehet használni, nem csak hitelkártya másolásra...igen rosszindulatú voltam de sajnos pont ez a közönség az akik nem is tudják, hogy van internet, mert valami pc-guru megcsinálja nekik a "cuccot"" ! A havanna lakótelep mellett lakom, sajnos ismertem "olyat" akinek amikor meséltem neki a szgépről, egyből azon gondolkozott, hogyan lehetne másra használni de még a kapcsolót sem találta volna meg.
És pont ez a kör az aki képtelen autodidakta módon tanulni is ! Írni olvasni sem tanulnak meg, nemhogy számítógépet kezelni. A kettes számrendszer meg szép dolog de ezen a szinten teljesen felesleges. Kérdezze már meg valaki a titkárnőt a cégénél, hogy mi az a kettes számrendszer, és tudja-e, hogy mi történik a gépében ! Olyan valakit kérdezzetek meg aki keni-vágja a word-öt, excelt ! Nem tudja és nem is érdekli ! Miért is kellene ? Ha gondja van szól valakinek...esetleg pont neked. És a probléma megoldásához neked sincs szükséged semmilyen számrendszerre. Nem fogod a biteket számolgatni a vezetékekenKedvet kell csinálni az embereknek, felmutatni az értelmét ! És sajnos nem tudsz elavult gépet venni, mert a pályázatok előírnak bizonyos színvonalat, nem is véletlenül.
-
dajkopali
addikt
a legtöbbször egyetértek veled, de most nem
én még matekból tanultam általános iskolában a kettes számrendszert - épp akkor is "kísérleti tankönyv" volt ráírva az egyébként soha nem használt matekkönyvünkre -, és én, aki egy idő után nagyon sokat szenvedtem a matekkal, pont ezt a részt, a számrendszereket találtam könnyűnek és érdekesnek tízévesen -
Nekomajin
aktív tag
Nem igazán értem, hogy miért ódzkodsz ennyire a számrendszerektől. Egyrészt matematikából úgyis tanulják. Abba meg végképp ne menjünk bele, hogy akkor már a matek módszertan is rossz. Másrészt nem egy bonyolult dolog. A helyiértékeket ismerik, hiszen a kezdettől fogva része a matematikának. Onnan meg már csak egy lépés a másik számrendszer.Harmadrészt nem az átváltás mikéntjén van a hangsúly. Anélkül is működik a dolog, hogy a gyerekeknek akár egyetlen számot is át kéne váltani. Elég, ha a tanár megmutatja egyszer a táblán, hogy mégis lássák, és kész. A hangsúly azon van, hogy egyáltalán tudják, hogy létezik olyan, hogy kettes számrendszer. Az ebben a helyzetben részletkérdés, hogy hogy lehet átváltani. Harmadrészt úgyis lesz olyan gyerek, aki rá fog kérdezni, hogy mégis hogy tárolódik az adat. Azt nem mondhatom neki, hogy maradjál csendben, majd X év múlva megtanulod a középiskolában.
Negyedrészt, és ez a legfontosabb, muszáj beszélni arról, hogy hogyan tárolja a gép az adatokat, mert anélkül egy csomó minden a levegőben lógna. Nem kell nekik architektúrát meg kódtáblát tanítani, de nehéz meglenni például a karakterkód mint fogalom nélkül. És akkor máris játszik a kettes számrendszer. Viszont ha ezt úgy tanítjuk, hogy az alapokat kihagyjuk, akkor a gyerek majd magától próbál meg rájönni, és olyan tévképzeteket talál ki, hogy középiskolás tanár legyen a talpán, aki utána kiveri a fejéből.
Ötödször, te túlreagálod ezt az egészet, mert a gyerekeknek nem okoz problémát ezt megtanulni és megérteni. (És itt nyilván nem az összes gyerekről beszélünk, hanem a többségről, hiszen hozzájuk kell viszonyítani.)
Hatodszor, csak hogy egy praktikus példát is mondjak, ha a gyerek szakképző iskolába kerül, ahol lesz majd _összesen_ kb 35 informatika órája, akkor neki nem játszik az, hogy majd a középiskolában megtanulja. Ha általánosban nem hallott róla, akkor soha nem fogja megtudni. Persze neki kevesebb szüksége is lesz rá, mint egy gimnazistának, de attól még digitálisan írástudatlan marad, hogy ezt a kifejezést használjam.A szövegszerkesztős problémáddal viszont teljesen egyetértek, de ott meg nem teheti meg a tanár, hogy csak elméleti tudást ad át arra hivatkozva, hogy rossz az eszköz, mert az életben annak a rossz eszköznek a használatát várják el az embertől. (Ebből a szempontból jó, hogy weblapszerkesztést is kell tanulniuk, mert ott ezt jól el lehet magyarázni, de arra meg alig jut óraszám, meg egyébként is, ez már kivezet a témából.)
-
dabadab
titán
válasz
Nekomajin #51 üzenetére
"Arra kíváncsi lennék, hogy te hogy magyaráznád el a bináris működési elvet számrendszerek nélkül."
Sehogy. Se kettes szamrendszerrel, se anelkul. Minek? Ez az, ami aztan tenyleg boven raer kozepiskolaban.
A szovegszerkesztessel meg mondjuk az alapveto problema az, hogy eleve vacakok az eszkozok. Worddel nem lehet normalisan szoveget szerkeszteni, ugyanis pont az az alapelv hianyzik belole szinte teljesen*, de nagyon, hogy el legyen valasztva a tartalom meg a forma. Es ez joval fontosabb, mint az, hogy a szamitogepben magneslemezen tarodolik-e az adat, vagy pirossipkas kismanok jegyzetfuzeteben.
*: az a tamogatas, ami a stilusokhoz van benne, rohejes
-
Nekomajin
aktív tag
A kettes számrendszer ismerete benne van a kerettantervben matematikából és informatikából is.
http://kerettanterv.ofi.hu/alt_isk_felso/index_alt_isk_felso.htmlMár én is tanultam, amikor általános iskolás voltam, pedig az már elég régen volt. És nyilván nem tizedestörteket kell oda-vissza átváltaniuk, de tudniuk kell, hogy létezik olyan, hogy kettes számrendszer, és azt is, hogy miért fontos. Arra kíváncsi lennék, hogy te hogy magyaráznád el a bináris működési elvet számrendszerek nélkül.
Ha már ilyen szemforgatós smiley-t használsz.
A digitális írástudás meg nem abból áll, hogy a titkárnő be tudja gépelni a szöveget, meg be tudja állítani a félkövér betűt, hanem abból, hogy legalább alapszinten érti a számítógép működését, és például nem úgy képzeli el, hogy a számítógép ott belül valamire felírja a szöveget. Ehhez pedig kell többek között a kettes számrendszer ismerete is.
A többi meg ha katasztrófa, ha nem, szakmailag elfogadott. -
Nekomajin
aktív tag
Nos, legelőször is alapfogalmak, kettes számrendszer, GUI felépítése, mert ezek nélkül nem lehet tovább haladni. Kell a közös nyelvezet. Aztán fájlkezelés, mert később bármilyen programot használnak, arra szükség lesz, hogy menteni, megnyitni, mozgatni, másolni, könytárstruktúrát létrehozni tudjanak. Aztán szövegszerkesztés minden mennyiségben. Nem 5-10 órában, hanem maximálisan kihasználva a rendelkezésre álló óraszámot. Ugyanis a szövegszerkesztés szintén sok programnál alapvető tudás. Aztán ott van a Logo, ami egy kiváló eszköz az algoritmikus szemlélet kialakításához, dabadab leírta, hogy miért. Persze létezik más program is erre a célra, de az részletkérdés. Az viszont nem, hogy a programozási nyelvek nem alkalmasak ilyen alapfokú képzésre. A Logo után ott az Excel, ami két legyet egy csapásra, mert folytatja az algoritmikus gondolkodás fejlesztését, és mellé még táblázatot kezelni is megtanulnak bizonyos mértékig. És igen, a biztonságos böngészés is nagyon fontos, de mellette még az internetes keresés és a különböző szolgáltatások használata (email kliensek, térképek, menetrendek, wikipédia, stb) is nagyon fontos. És még így is kihagytam néhány kevésbé hangsúlyos témakört.
Feltételezem, hogy nem vagy tanár. Ebből viszont az következik, hogy fogalmad sincs a módszertanról. Például arról, hogy az informatikát koncentrikus tanyag elrendezéssel érdemes tanítani, ami azt jelenti, hogy ugyanazok a témák újra és újra előkerülnek, csak mindig bővebben, a korábbi ismeretekre alapozva. Ebből viszont az következik, hogy már általános iskolában is tanítani kell minden fontosabb területet. De ez csak egy példa volt. Rengeteg olyan területe van még a módszertannak, amit csak a tanárok ismernek. Nem azért, mert ez valami misztikus dolog, és mi vagyunk a mindentudók, hanem azért, mert mi ezt tanuljuk éveken át.
Erről írtam már valamelyik korábbi topicban is, hogy érdemes lenne az embereknek azon elgondolkozni, hogy tényleg értenek-e annyira a tanításhoz, mint a tanárok. Nem azért, mert nem lehet véleményt alkotni, főleg egy ilyen fórumon, csak ha valaki emeletes marhaságokat ír, akkor nem fogják komolyan venni, akárhogy is kapálózik. És ezt most ne vedd személyeskedésnek, mert ezt úgy általánosságban írom. Természetesen, akinek nem inge, az nem veszi magára. -
HuMarc
veterán
A Scratch-et én is ismerem, jó kis program, szerintem is jobb lenne ha azzal oktatnának. Én láttam a hatodikos Mozaikos tankönyvet és oktatnak egy, a Scratch-hez hasonló Lego-s programmal, ami sejtésem szerint ahhoz a Lego NXT-s robothoz tartozik, ami Áukereső.hu és Árgép.hu szerint 80.000 Ft körül jár...
A Comenius Logo-nak viszont még így sem érzem hasznát, hiszen ahogy eddig tapasztaltam, pár jobb képességű gyerek kivételével a diákok leírják, ami a táblán van, vagy kimásolják a feladatot a könyvből, esetlegeg lemásolják valaki másról és kb. semmit nem gondolkodnak, hanem várják, hogy óra végén öt percben játszhassanak...
-
dabadab
titán
"Comenius Logo - nem tudom mi haszna, szerintem a teknős nem fogja motiválni a gyereket"
Az a haszna, hogy megtanit az algoritmikus gondolkodasra ugy, hogy kozben nagyon egyertelmu visszajelzesek vannak (ellentetben a BASIC-kel es a Pascallal) es nem kell egy rakat olyan dologgal foglalkozni, aminek az ertelmere ugyis csak joval kesobb derul feny (ellentetben a BASIC-kel es a Pascallal).
Mondjuk konkretan Comenius Logo helyett inkabb Scratch (en konkretan ezzel oktatom a masodikas lanyomat), de hat a kozoktatas nem arrol ismert, hogy ott villamgyorsan valtoznanak a dolgok.
-
HuMarc
veterán
Nézzük csak mit kell megtanítani a gyereknek:
- bekapcsolni a számítógépet (1. osztály - 1. óra és megvan)
- alap dolgok - CD-ROM használata, fájlok átmásolása, program telepítése (1-2 óra alatt megvan)
- Comenius Logo - nem tudom mi haszna, szerintem a teknős nem fogja motiválni a gyereket. Oktatnának inkább BASIC-et vagy Pascal-t
- és itt jön az egyik (szerintem legalábbis) legfontosabb dolog: A biztonságos böngészésre való oktatás! Ez az, amit az első órán a balesetvédelmi oktatás mellett el KÉNE mondani, mivel legalább olyan fontos, hogy ne tölts le harminc vírust, mint hogy ne rugdosd össze a gépházat, ha lefagy a Windows...
- Aztán még Word, PowerPoint és Excel alapok (ez szerintem olyan 5-10 tanórányi idő)És szerintem ennyi. Ez az, amit általános iskolában tanítani kéne. Erre szerintem heti egy óra.
Ja és ilyenek, hogy
- Az operációs rendszer alapműveleteinek megismerése
- Az operációs rendszerek fajtái, részei, funkciói. Az operációs rendszer felhasználói felülete.
mára már totál feleslegesek, mivel nem vesznek fel hamarabb titkárnőnek, ha tudod, hogy Linux alatt sudo apt-get xy install segítségével kell programot telepíteni... -
ng0ofy
KORREKTOR
A cikket végigolvasva és emlékezvén az előzményekre annyi kérdés maradt csak bennem, hogy mégis mit tehetnénk mi, átlagemberek egyben állampolgárok, hogy változzon a helyzet? Azt láthatjuk, hogy a szakma hiába ellenkezik, mint a falra hányt borsó. Csak van valami aktív eszköz, amivel célt érhet a politikával szemben a társadalom! A fejünket a homokba dugni vagy elhúzni külföldre nem megoldás. A világ túl gyorsan robog el mellettünk ahhoz, hogy Deákos passzív ellenállásba vonuljon a magyar értelmiség.
Bár, a legfőbb gond az, hogy a legtöbben fel sem ismerik az igazi problémát ebben az óraszámcsökkentésben. Már egy előző cikk forumában volt róla szó, hogy nem az a lényeg, hogy Pistike nem fogja tudni használni a számítógépet, mint munkaeszközt, mankót a mindennapokra csupán mint szórakoztató gépet. Az a gond, hogy ezzel az internetből és az informatikából második televíziót akarnak csinálni! Ha nem értesz hozzá, azt fogyasztod rajta, amit adnak. Eszköze mindenkinek lesz, évek kérdése. Azonban okosan használni, kihasználni minden lehetőségét csak nagyon kevesen tudják majd és engem ez szomorít el.
-
dabadab
titán
A jelek szerint abszolut nem voltal kepes elsajatitani semmit sem a pedagogiarol autodidakta modon illetve a tarsadalomtudomanyi ismereteid is eleg hianyosak (a jelek az pl. nem jutott el hozzad, hogy vannak emberek, akik nem Bp-n laknak vagy nem jarnak gimnaziumba se, illetve ugy altalaban eleg sokan elnek messze az altalad megszokott kozeposztalyi szint alatt).
Mit mond ez rolad vagy az allaspontodrol? -
dajkopali
addikt
A tanulásnak csak egy része, és nem is a legfontosabb része az ismeretanyag elsajátítása. Sokkal fontosabb a szemléletmódok, a sajátos ismeretszerzési és alkalmazási technikák, az adott szakterülethez való globális hozzáállás megismerése, az adott szakmai közösség viselkedésmódjainak felvétele stb. Ez nem megy személyes oktatói jelenlét nélkül - pontosan ezért halott a mai napig a távoktatás. Bizonyos dolgokat lehet önállóan elsajátítani, de sokkal több olyan van, amit nem - ismerős az, hogy kutatói, tudományos iskolák?
Ráadásul, amit most leírtam, az csak felnőtt emberekre érvényes, vagyis az önálló tanulás csakis a felsőoktatásban jön szóba. Az életkori sajátosságok miatt sem az általános, sem a középiskolában nincs helye ennek, nem működik, hiszen az ottani oktatás olyan erős és fontos szociális kereteket is biztosít és követel meg - mivel hogy mindez kell az egészséges fejlődéshez -, hogy ennek elhanyagolása katasztrofális következményekkel járhat - emellett pedig az irányított és kikényszerített tanulás szükséges és természetes gyerekeknél. Például az illető számára kimarad a rendszerszerű alapozás, ami később megbosszulja magát, és bár bizonyos szakmai szegmensekben igen kiváló lehet, ám szociálisan egy fekete lyuk, nem képes munkakapcsolatok kialakítására, alkalmatlan kutatási csoportokban való részvételre, túlfejlett a szakmai önbizalma, alacsony fejlettségű az önkritikai érzéke, zárt lesz a gondolkodása stb. -
Szóval akkor iskola se kell? Vagy mégis honnan jött ez az ordas nagy baromság arról, hogy 8 és 15 év közötti gyerekek majd otthon "autodidakta" módon megtanulnak mindent? A másik probléma, hogy az előírt tanterv nem tanítható csökkentett óraszám mellett a 3. pedig, hogy alkotmányellenes.
A gyereknek a házi feladatot kell otthon megcsinálni, "autodidakta" módon majd a felsőoktatásban kell tanulnia.
-
Mexildos
aktív tag
Azért ügyesen le nagy marháztál sok embert. De te mit vársz, hogy mindig mindent más mondjon el neked? Elég ciki, ha valaki nem tud önállóan tanulni csak akkor ha másik elmond neki mindent töviről hegyére. Az iskolába meg úgysem lesz ilyen, szóval felejtsd el.
Amúgy meg ordas nagy csúsztatás azt mondani, hogy akinek nincs rá pénze. Manapság már lehet venni gépet elég kedvező áron is. Nem kell megvenni az aktuális csúcs konfigot ahhoz, hogy tanulni tudj. Könyvtárban ha Budapesti vagy elérhető egy csomó IT könyv magyarul. Javaslom a BME könyvtárát ahova gimisként is be lehet iratkozni vagy anyu-apu közreműködésével. Ez akkor játszik ha annyira le vagy gatyásodva, hogy nincs pénzed se egy IT alapok könyvre se egy PC-s újság előfizetésre. De akár neten is el lehet érni sok anyagot ingyen.
A könyv olvasása és értelmezése és annak kipróbálása a gyakorlatban autodidakta tanulás. Aki erre nem képes az semmire sem mert az nem fog se nyelvet tanulni se semmi mást. Ez nem pénz kérdése első sorban hanem csupán akarat kérdése. Mert meg lehet tanulni az angolt is 2 év alatt akár de 7 év alatt is. Ennyi.
Az anyagi szint nem mentség. Bár amennyi pénzt elvernek a fiatalok khmm gyorskajába, buliba cigire, piára... nem csodálom hogy értelmes stuffra nincs pénz -
Wolverine
félisten
válasz
sz.balazs.95 #29 üzenetére
Amiket épp szintén kezdenek ellehetetleníteni, és már volt olyan ötlet is, hogy le kéne építeni az angol oktatását.
Szóval én pesszimista vagyok azzal kapcsolatban, mi is lehet a cél... -
fri
tag
válasz
fodorzsolt #31 üzenetére
Nem is értem az egészet !
Mit is várunk, amikor a szülők tiltakoznak az ellen, hogy a diplomához nyelvvizsga kelljen...nehogy má' még idegen nyelvet is kelljen tudnia egy diplomásnak... No, ha a diplomához nem kell idegen nyelv, akkor jobb ha a számítógéphez sem értesz, mer még belefutsz olyan szövegbe amit úgysem értesz ! Ez meg megzavarja a tömegeket és az most nem jó, mert még elkezdesz gondolkozni is ! Na az meg végképp TILOS !Szal ha már a szülők is itt tartanak...akkor inkább mindenki igyekezzen a saját gyermekét taníttatni (persze ha majd lesz rá pénzed) és akkor az államnak úgysem lesz ezzel dolga...
Persze itt pont azt felejtik el, hogy amikor a leszakadt területek felzárkóztatásáról beszélnek, ez az egyik legfontosabb eszköz, hogy kapcsolatot tarthassanak a külvilággal, öregek és fiatalok.
Nyilván nagy marha aki azt állítja, hogy ez is meg lehet tanulni autodidakta módon ! Nyilván van az a réteg ! Persze ehhez az is kell, hogy a készülék a közeledben legyen...jah, hogy van akinek nincs...az meg rohadjon meg... Ezen kívül az is kell, hogy legyen benned valami késztetés. Mert anélkül még a Claudia Schiffer sem vesz rá, hogy ezzel foglalkozz. Szóval ne magatokból induljatok ki, akik láthatóan nap-nap után használjátok a gépet (hiszen itt is hozzászóltok, tehát olvassátok is az elektronikus médiát), hanem azokból akik kevésbé felvilágosultak ebben a témában és gondoljatok a következő generációra, akik ugyan elérik ezeket az eszközöket de az FC-n kívül semmi másra sem használják. Jó lenne ha rájönnének, hogy még mi mindenre ró ez...szerintem...
-
fodorzsolt
csendes tag
válasz
sz.balazs.95 #29 üzenetére
(Pl. vannak kéttannyelvű iskolák is.)
A két tanítási nyelvű iskolákra is átalakítások várnak. Például történelmet nem lehet majd idegen nyelven tanítani, helyette kötelező a fizika, kémia, biológia, földrajz valamelyikét. (A szabályozás bonyolultabb, de a vége kb. ez.) Fizika és kémia tárgyakból magyar nyelvű tanár is egyre kevesebb van, hát még olyan, aki idegen nyelven is képes tanítani. Arra, hogy találjanak 100-150 iskolába megfelelő tanárt, van kb. 1-2 évük, különben nem működhetnek tovább.
Bocs, talán lehetne az informatikát is, de ez aligha segít, ha francia, olasz, spanyol nyelvről van szó.
-
fodorzsolt
csendes tag
válasz
sz.balazs.95 #27 üzenetére
"MS Office „tanulásához” heti 1 óra is elég..."
Csakhogy az "MS Office" (pontosabban az ahhoz tartozó eszközökkel elvégezhető feladatok) tanulásához középiskolában az óraszámnak hozzávetőlegesen a harmada van rendelve.
-
Cyrin
addikt
idegen nyelvek, informatika nélkül a mai és a jövő világában már semmire sem lehet menni.
vagy ez a cél? így akadályoznák meg a külföldre vándorlást?
-
sz.balazs.95
veterán
válasz
fodorzsolt #20 üzenetére
MS Office „tanulásához” heti 1 óra is elég...
(Nekem pl. szakközépben csak 9-10.-ben volt infó igaz, heti 2 órában, most 11.-ben viszont egyáltalán nincs, mivel én pl. elektro. szakra járok.) -
cucka
addikt
Attól, mert téged pont érdekel az informatika és a gép előtt kockulva sokmindent megtanultál magadtól, még gondolhatnál az emberek túlnyomó többségére is, akiket nem érdekel. Na ők nem fognak otthon semmit megtanulni, legfeljebb azt, hogy hogyan kell megnyitni a facebook-ot.
-
"A mai világban alap IT dolgokat autodidakta módon is meg lehet tanulni."
Egyrészt ez nem igaz, másrészt pedig van akinek nincs lehetősége se rá mert olyan az anyagi helyzete. Ha fiatal korban nem kap lehetőséget az alap tudás megszerzésére akkor felnőttként már sokkal nehezebb lesz.
-
Mexildos
aktív tag
Nem értem ezt az egész hisztit. Mikor suliba jártam kb. mindenki elvolt a gépeknél. Leselejtezett szarok voltak. Akit érdekelt az nem ott tanulta meg. Manapság meg a keménymagot kivéve egyre többen megbarátkoznak a táblákkal. Beérik ezzel is. Ambíciójuk sincs arra, hogy csináljanak valami hasznosat. Facebook és kb. ennyi. Az informatika órák is kb ennyiben ki is merülnek. Na jó ahova meg jut képzett tanár esetleg ott lehet valami minőségi valami is. De az elit gimikben meg úgyis szigorúan veszik továbbra is.
Programozni heti 1 órában képtelenség megtanulni de még megbarátkoztatni is képtelenség vele az embert. Ezt max szakkörön lehetne tanítás után. De ma sokaknak nincs igénye erre. Idáig se sokan gógyiztak olyan komolyan a PC-hez. Ezután még kevesebben fognak, mert a tábla egy darabig kiválthat egy PC-t de teljesen úgysem fogja azokon a helyeken ahol alkotni kell vagy létrehozni valamit. Bár én tuti nem szerkesztenék XLS-st és DOC-ot táblán, de látom egyre több elvetemült ember van. Ahogy 4 colon sem szopatnám a szememet hogy ott nézzek filmet. Ennek az egésznek az lesz az eredménye, hogy azok az infósok akik érnek valamit még többet kell majd fizetni nekik mert a tábla az inkább fogyasztói eszköz mint alkotói és normális tanulói, így akiket érdekel a téma azok meg úgyis kívülről belülről vágni fogják a dolgokat.
De ez így van rendjén. Az átlag teenager meg a néni és bácsi, majd megnézi a végletekig leegyszerűsített felületen, hogy jött-e levele vagy éppen melyik ismerőse tolta fel a marhaságait Face-ra.
Mit is kell itt informatikát oktatni? Elvégre ha felmész egy torrent oldalra akkor csak azon leméred mennyi analfabéta rohangál az országban, hogy olyanokat kérdeznek, hogy RAR-zni hogy kell, meg az MKV miért nem avi, meg nem játssza le, mi az a kódek. De ennél vannak jóval triviálisabbak. Idáig sem sokat ért ez az egész most legalább nem kell megerőltetnie magát senkinek sem. Ha valakinek egy windowsos programot sem sikerül megfelelően telepíteni akkor az veszett fejsze. A mai világban alap IT dolgokat autodidakta módon is meg lehet tanulni.
Lehet a vízszerelést nem, de nem is arról volt szó. -
AkosAkos
aktív tag
válasz
fodorzsolt #22 üzenetére
Hát,remélem,hogy a tiltakozás nem lesz eredménytelen.
-
AkosAkos
aktív tag
válasz
fodorzsolt #20 üzenetére
Ez tényleg nem túl sok....
-
AkosAkos
aktív tag
válasz
fodorzsolt #18 üzenetére
Hogy összesen?
-
AkosAkos
aktív tag
válasz
fodorzsolt #14 üzenetére
"A #10-ben írod, hogy Neked most heti 2 van... A tervben lévőben meg mindenütt csak kevesebb."
"Gimnázium 9-12. évfolyam:2013/2014-től érvényes kerettanterv: 2 óra" -
fodorzsolt
csendes tag
"Őőőő nekem most van annyi órám,mint amennyi a tiltakozók szerint már irtózatosan kevés lenne...."
A #10-ben írod, hogy Neked most heti 2 van... A tervben lévőben meg mindenütt csak kevesebb.
Egyébként nem mindegy, hogy az a heti 1 vagy 2 órához mekkora tananyagmennyiség tartozik.
-
AkosAkos
aktív tag
Biztos,hogy én vagyok a hülye de nem értem.
Le akarják csökkenteni az óraszámot. Gondolom heti 1-re. Nekem most 2 van. Ezért megy a tiltakozás több hete? Mert eggyel kevesebb lesz? -
Nobuo
tag
Csak annyi ezzel is a probléma, hogy vérszegény az egész. Jogos és átgondolt, de nem hatásos.
Nyílt levél Viktornak vagy a Köztársasági elnöknek? Bárki írhat, így nagyobb visszhangot kapna, talán 1-2 híradásban is benne lenne és olyan is tudna az egészről, aki szülő és egyébként nem érdekli a számítógép.
Persze lehetne írni ennek meg annak, de mind tudjuk hol koncentrálódik minden. Ők maguk is (Szeretve Tisztelt Elnökünket
) szeretnék megszólítani. A maguk magyaros, tutyi-mutyi módján.
-
dajkopali
addikt
te valószínűleg a szerencsések közét tartozol, és ez rendben is van
ám itt a közoktatásról van szó, és nem ártana nem elfelejteni és komolyan venni az esélyegyenlőség minimális alkalmazásának elvét
jómagam nagyon szomorú lennék, hogy ha csóró családból érkező, egyébként okos és tehetséges gyerekek azért nem kapnának indíttatást az informatikával való foglalkozásra, mert az amúgy kötelezően kijárandó iskolákban nem férnek hozzá ingyen és bérmentve a lehetőséghez
ők még így is hátrányban lesznek, de legalább motiváltakká válnak, hogy ha törik-szakad, megoldják, hogy ezzel foglalkozzanak
ehhez (hogy kapjanak perspektívát) viszont kell a minimális hozzáférés és lehetőség
mijafaszért van a közoktatás, ha nem ezért? -
-
Inv1sus
addikt
Mintha fontos lenne.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Mini-ITX
- Videós, mozgóképes topik
- Milyen egeret válasszak?
- AMD Navi Radeon™ RX 9xxx sorozat
- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
- Bestbuy játékok
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Computex 2025: új VGA-k és CPU-k az AMD előadásán
- Autós topik
- További aktív témák...
- Philips Hue Play HDMI Sync Box (4K) eladó
- Honor Magic 6 Pro 512 Gb Black
- Gigabyte GA-A75 + AMD A8 -3870 + 16GB Corsair DDR3 + 240GB Samsung 840 Pro + Alpenföhn brocken hűtő
- Elite Dragonfly G3 13.5" FHD+ IPS érintő i5-1235U 16GB 512GB NVMe ujjlolv gar
- Apple Watch Ultra 2 49mm Újszerű/2025.11.18.Apple Gar./Akku 100%/p4269
- AKCIÓ! MSI B450 R7 2700X 16GB DDR4 512GB SSD RX 6600 8GB Rampage SHIVA FSP 500W
- GT710 passzív videokártya
- Apple iPhone 12 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 10600KF 16/32/64GB RAM RX 7600 8GB GAMER PC termékbeszámítással
- AKCIÓ! Intel Core i7 4790K 4 mag 8 szál processzor garanciával hibátlan működéssel
Állásajánlatok
Cég: Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest