Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Nikk

    senior tag

    válasz lenox #105 üzenetére

    Pár száz? Nem tudom Te mit nézel, de abból a pár száz tárgyból rögtön több tízezer lesz miután szétrobbannak szilánkokká. Ráadásként a Crysis Havok-jában egymásba csúsznak a hordók ha figyeled, ami több mint nem valóságos. A robbanásban meg be is sül a kártya.

    A valósághű fizikai szimulációhoz nem elég egyszerű dummy-kkal illetve bounding box-okkal számoltatni. A nem convex dolgok, ergo konkáv tárgyakat nehezebb szimulálni, ilyenkor a face-ekre külön ki kell számoli, hogy mikor melyik tárgy mihez ér. A PhysX ezt gyorsan tudja, a Havok pedig nem... Ez a hatalmas differencia a kettő között... A Havok egy szoftveres megoldás, a PhysX hardware-es. Nem is értem, hogy gondoljátok, hogy a két rendszer összevethető-e egymással. Ez teljesen olyan, mintha egy CPU-val akarnál kiszámoltatni egy olyan dolgot, ami csak és kizárólag a GPU-ra tartozik.

    A PhysX egy célrendszer, amit fizikai szimulációra használnak. Nem véletlenül használják ezeket a rendszereket ott ahol csak tehetik és nem lefizetésből használják őket példának okáért a filmiparban vagy animációs iparban is. Nem lesznek bolondok a cégek megvenni egy farm-ot (mégha adott is, viszont az folyamatosan renderel például), ha egy vagy két PhysX-es vidkarival ki tudják számoltatni.

    A renderelésnél is pontosan ugyan ez a helyet, mikor Global Illumination-t számolnak. Minden cég igyekszik ráállni a GPGPU-k által adott rendszerekre, hiszen sokszorta gyorsabbak (10x-20x is akár), mint a sima szoftveres rendszerek, amiket CPU-val számoltatnak.

Új hozzászólás Aktív témák