Új hozzászólás Aktív témák
-
nyunyu
félisten
válasz
#65675776 #102 üzenetére
Elvileg az SB Live! Emu10k1 DSPje masfelszer erosebb volt, mint a Vortex 2, csak eppen az EAX joval kevesebbet tudott, mint az A3D 2.0.
Amugy a Live!-ot is 15k korul osztogattak '99-ben, de a kiprobalasa utan ment is a hugom gepebe, enyemben maradt a szebben szolo MX300.
-
#65675776
törölt tag
válasz
Dr. Akula #101 üzenetére
Ahogy nem is csak 100k+-os kártyák tudták ezt valaha is. (Inflációt is figyelmbe véve.) Az MX300 MSRP-je megjelenésekor $99,95 volt. Akkori árfolyamon ez kb 15k HUF volt. De mai árfolyamon is 30k környéke. Az SQ2500 $25-ral került többe. És akkoriban 3D hangfeldolgozásban a legjobb volt.
Abban igazad van, hogy kimaradhat egy dedikált kártyából is a funkció. Ezért nem mindegy, hogy milyen kártyát vesz az ember.
-
Dr. Akula
félisten
Mi olyat tud egy kártyára forrasztott hangchip amit egy alaplapra forrasztott nem? Máshogy forrasztják?
Most attól tekintsünk el hogy költségvetési okokból alaplapra általában gagyibbat hegesztenek mint a luxusprofitért eladott külön kártyákra (láttam már alaplapot integrált Sound Blasterrel is). Az EAX meg talán a Vista óta halott, felesleges, kihasználatlan feature. Igazából csak a jó hangminőség ami a mai hangkártyáknál számít.
-
Teasüti
nagyúr
válasz
Dr. Akula #97 üzenetére
Processzor nem fog neked analóg hangot adni.
Mondjuk SPDIF esetén érdekes kérdés, de azért a jelet illeszteni kell a kimenethez.
Meg gondolom hangfeldolgozás terén is különböző kapacitások kellenek különböző effektekhez, pláne az adatsűrűség és csatornák számától függően. Egy integrált zajkeltő az XP korszakban EAX 2-ig jó volt, felette gondolom nem csak licensz korlátok voltak. -
Dr. Akula
félisten
Az alaplapi integrált hangchip nem hardveresen generálja a hangot? Akkor minek van? Elég lenne egy madzag a csati és a proci között.
-
hangszoro
tag
Ne felejtsétek el a nagy elemzésben, hogy VR-ről beszélünk, ott meg nem a hang lesz a szűk keresztmetszet, hanem a grafika. Ha behányok, az inkább attól lesz, hogy nincs 250e Ft-om egy VGA-ra.
Amúgy meg úgy is a tér adatokból generálódik a dsp-re vezényelt effekt (már ha dinamikusan számolná valami a jövőben), szóval a directx a számítás, dsp vezérlés szoros barátja kell legyen.Battlefield 4 elég szépen megoldja ezeket az effekteket, még ha nem is teljes az élmény, de topon van az biztos. Azt meg végképp nem hallom játék közben, hogy nagy lenne a késleltetés, szóval én ezt az egészet kicsit túlreagáltnak érzem. Ráadásul a behányós effekt nem jelentkezik mindenkinél.
-
@morgyi: Az R7 260 nem felső kategóriás
De nem is az alja.
Itt arra próbáltam utalni, hogy a DSP-nek van ára, és nyilván csak a drágább megoldásokba szerelik be.De le kellene futtatni mind a kettőn egy véges impulzusválaszú szűrőt egy adott jelfolyamon és meglesni hogy melyik mit teljesít.
Ezért a hangsúly azon, hogy mindenki lekezeli, hogy márpedig a DSP jobb, holott erre én kerestem, de nem találtam google segítségével tesztet, példát. Mégis mindenki tényként kezeli...
Az összes Mac-ben amúgy van DSP? És a professzionális zeneszerkesztő programok mind aktívan is használják?
Tudomásom szerint nem, illetve nem mindegyik (Reaper-nél tudomásom szerint pl. nincs támogatva a Trueaudio).
@daa-raa: A Win hangrendszerének legnagyoobb problémája az, hogy túl sok rétegen megy keresztül a jel, és ott mindenhol belenyúl(hat) valami. Ez csúszást okoz, iletve jeltorzulást.
Belenyúl(hat) és okoz(hat).
Zeneszerzőknek, hangmérnököknek mind a két szempont fontos. Zenehallgatóknak csak az utóbbi.
Ehhez képest azért tegyük szépen hozzá, hogy minden nagyobb zeneszerkesztő programnak (pl. Adobe Audition, Avid Pro, Ableton Live, Reaper) van windows-os verziója, és használják is őket. Én csak nagyon érintőlegesen mozgok a témában, de nem hallottam még olyat, hogy valaki panaszkodott volna a Win-es verzióra ilyen szempontból (olyat igen, hogy azért váltott OSX-re, mert Win alatt fagyott már meg a program
)
-
hangszoro
tag
"de ezt a gyártóknak előbb meg kell vizsgálni és majd ezután tehetnek bejelentést"
Mit kell ezen vizsgálni? Mind a Xonar, mind a régebbi audigy-k is alkalmasak rá, csak kéne egy API, amit enged is használni az MS. Vagy a TrueAudio trükk.
De mint mindenből ebből is el lehet adni újra az EAX-ot más néven, működően, egy új kártyán.
Mondom ezt Phoebus tulajként, amit biztos nem szeretnék lecserélni egy ideig.
-
#65675776
törölt tag
válasz
#32839680 #86 üzenetére
Annak az elsődleges célja a hangrendszerben a késleltetés csökentése és a közvetlenebb út a forrástól a kimenetig. A Win hangrendszerének legnagyoobb problémája az, hogy túl sok rétegen megy keresztül a jel, és ott mindenhol belenyúl(hat) valami. Ez csúszást okoz, iletve jeltorzulást.
Zeneszerzőknek, hangmérnököknek mind a két szempont fontos. Zenehallgatóknak csak az utóbbi.
DSP esetén ugye azért nem fog megnőni az út, mert már magán a a forráson belül történik meg az effektezés, onnan már csak el kell juttatni a kimenetre.
-
válasz
#32839680 #84 üzenetére
Oké, átfogalmazom.
A problémám az, hogy lehetőség lenne a CPU-val számoltatni, és végre ki lennének használva a CPU magok, lehetne jól párhuzamosítani. Vagy akár lehetne erre a GPGPU-kat is használni, tök mindegy ebből a szempontból.
De miért kell most akkor egy DSP-t használni erre? Nem lenne rugalmasabb és jobb a CPU / GPGPU magokat kihasználni?
Az meg szép, hogy a DSP egy órajel alatt számol, de hát a TrueAudio-nál használt DSP 800Mhz-n működik, egy CPU meg ugye 2-3-4Ghz-en manapság, vagyis 3-4-5x annyi órajelciklus adott. Szóval én még mindig nem vagyok annyira biztos, hogy a DSP egyértelmű előnnyel rendelkezik itt ebben az esetben...
De még sem csinálta hanem inkább ők is a DSP mellett döntöttek.
Az szép, de hogy-hogynem, csak a felsőbb kategóriás kártyákban...
@Daa-raa: Akkor csak én nem látom át a témát ezek szerint.
-
#65675776
törölt tag
Hiába adsz neki dedikált CPU magot, attól még ugyanazt az erőforrást terheled. Az egész CPU-hoz tartozik tokkal vonóval egy darab IRQ csatorna, az is az FPU számára, nem magonként ennyi. Szóval ha négy magon gyűröd a kódot, akkor az a négy mag ezért az egy IRQ-ért fog verekedni egymással. Ez pedig késleltetésnövekedést okoz. Maximum az jelenthetne megoldást, ha több különálló processzort használnál. De akkor meg már ott vagy, hogy egy második általános célú proci helyett jobb egy dedikált eszközt használni, jelen esetben egy DSP-t.
GPGPU szép dolog, de pont ugyanaz, mint egy dedikált coprocesszor. Csak a mai GPU-k szálkezelése nagyságrendekkel fejlettebb, mint a processzoroké, ráadásul nem a sw fejlesztő képességeitől függ az optimális kihasználása. Emiatt kerülnek dedikált egységek a procikba manapság. Hiába van ott az úgymond kihasználatlan CPU erőforrások tömkelege, nem hatékony a feldolgozás ha arra bízzuk és arra várunk, hogy az szóhoz is juthasson. Ebből a szempontból még a legrosszabb integrált hangvezérlő is hatékonyabb.
Át lehet rakni feladatokat a CPU-ra, de nem olyanokat, amelyek időkritikusak.morgyi: Szép és jó az ASIO, csak éppen realtime effektezést nem igazán támogat. Itt meg erre (is) lenne szükség. Ráadásul nem támogatja a hw-ek 99%-a, szóval nem lehet építeni rá.
-
válasz
#32839680 #82 üzenetére
A DSP mindig jobb és gyorsabb lesz amúgy, meg mással nem is kell foglalkoznia.
Miért jobb és gyorsabb? Alant Abu85 ~10 GFLOPS teljesítmény igényt írt, ennek bő a dupláját hozza egy átlagos, dedikált CPU mag. Az elérés / késleltetés meg olyan dolog, amire rámutattál, szoftveres probléma, ami aligha megoldhatattlan.
Számoltathatnánk grafikát a processzoron is, csak szar lenne.
Yupp, a különbség az, hogy a proci ott van, csak malmozik. Tényleg, célszerű ilyenkor plusz berakni egy DSP-t a rendszerbe, csak hogy a proci tovább malmozhasson.
Ezért nem számolnak a játékokban pl. AI-t GPU-n, lehet hogy 100x gyorsabb mint CPU-n, de az adatmásolgatásokkal buktad az egészet.
Némileg meglepődtem alant, mikor azt írták, hogy a TrueAudio számolhatja a hangot, aztán a hangkártya kiadhatja. Ezek alapján viszont itt az adatmásolgatás talán még se olyan nagy probléma, nemdebár?
-
válasz
#65675776 #80 üzenetére
Élek a gyanúval, hogy ez CPU-n és GPGPU-n is megoldható feladat lenne. Ha foglalkoznának vele rendesen.
Ne mondja senki, hogy egyszerűbb és jobb a DSP-re való átportolás, mint az, hogy befogják az elérhető erőforrásokat, és azokat használják ki. Most jön az, hogy dehát a késleltetés... Ránézek egy átlag mai játéknál a CPU kihasználtságra, és azt látom, hogy egy közepesen tuningolt i5-3470k általánosan 50% körül sincs kihasználva plusz sokszor csak max. 2 mag van rendesen leterhelve, a többi pár százalékon lustizik, egy detto tuningolt Radeon 7950 pedig 75-90% körül ugrál, játéktól függően.
Ha ennyire kell a késleltetés, akkor kapjon egy dedikált CPU magot, és a késleltetés problémája megoldva.
Ezen kívül látok hangmérnököt windows-al dolgozni, csak ő meg kellően erős hardware-t pakol a megfelelő program alá, és voilá, nincs problémája a szerkesztésnél...
-
#65675776
törölt tag
Hiába a sok mag, ami esetleg nincs is kihasználva. Időkritikus dolgokról van szó VR és hangfeldolgozás esetén is, főleg ha a kettő összetalálkozik. Márpedig ha mindent a CPU-val akarsz számoltatni, akkor ezek e késleltetések meg fognak nőni a konkurensen futó feladatok miatt. Ugyanis mindegyik réteg külön kéri majd a saját megszakítását, amivel a többi szintén időkritikus folyamt futását fogja akadályozni. És ez bizony már akár egyszerű hangszerkesztésnél is problémát okozhat, főleg ha több hangsávot keversz egyszerre. Ezéárt használ a legtöbb hangmérnök Mac-et: ott magának az OS-nek is alacsonyabb a késleltetése, plusz specifikusan felpítettek a hw-ek, nem homemade összelegózottak. De ugye egy többsávos hangkeverésnél csak elcsúszások lesznek, amelyek maximum az élményt rontják. VR esetén meg simán be is hányhatsz tőle.
-
Sennalacy
aktív tag
Szomorú, hogy a korábban ígéretes és hasznos irány a térhangzásra így halálra lett ítélve. Gyanítom, hogy ennek is a sokat és okkal kárhoztatott konzolok az okozói. Annál furább, hogy most a PS4 ha igaz, hogy van benne egy többé kevésbé életképes megoldás nem használja ezt ki a versenyben a mindkét konzolra érkező címeknél.
A térhatású hangzás rendkívül fontos a beleélés szempontjából és nem csak a virtuális valóságban lenne helye. Persze nyilván kell hallani az élményt mint az audio termékek többségénél ahhoz, hogy ez keresletet indukáljon. Elképesztő pl. hogy sztereo mikrofonokkal milyen jó térhatást képesek elérni akár sztereo fejhallgatókon is mindenféle 28 minihangszórós, fülsúlyzó, "gamer" fejhallgatók nélkül is. [link] Játékokban is hasonlóan két külön adatfolyamnak kellene érkezni a két fülre, és a számítást az agyra bízni. -
Akkor ki fogja megvenni a cél DSP-vel szerelt procikat és videókártyákat?
Nem az a piac érdeke, hogy kihasználják a rendelkezésre álló erőforrásokat, azok az idők már a technika-történelemmel foglalkozó könyvek lapjain járnak.
Hajdan az volt felkiáltás, hogy majd a CPU számolja, mert az úgy jó lesz mindenkinek. Most az a felkiáltás, hogy célhardvert rá... mert... csak mert azért, és na, erigy a boltba az új cuccért.
-
Robert07
aktív tag
45k-t adtam a CPU-ert
, es nem a kihajtassal van gond, mert videoszerkesztessel siman kihasznalom, hanem azzal, hogy egy jatek sem hasznalja ki 40-50%-nal jobban, ugyhogy a masik fele siman szamolhatna a hangot ha lenne valamilyen szoftveres implementacioja is ennek a hardveres gyorsitasnak.
-
Robert07
aktív tag
válasz
#32839680 #65 üzenetére
A physx kartya itt van a fiokban, csak a cell factor kell.
Na, temaba vagoan, lehet ezt majd processzorral is szamoltatni, vagy csak a dedikalt kartyak fogjak tudni?
Mert ott a 8 mag (E5-2670), es jatekok alatt meg egyszer se ment 50% fole, ugyhogy boldog lennek, ha valami esetleg ki tudna hasznalni. -
ViZion
félisten
válasz
FoxiestFox #64 üzenetére
Köszi a felvilágosítást mindenkinek, gondolom ha lesz játék ami igényli/tudja, akkor ki lesz emelve ez is. Akkor megint pár hétre zaklatom a hangkártyás topikot, kész
cskamacska: nah, pont jót említettél, mire összetarháltam volna egy PhysX karira valót, addigra hopp, megvette az nV és nem kell. Mire megálmodtam, h Ati-nV hybrid lesz a jobb fizikáért, addigra driver támogatását megszűntették...
-
nyunyu
félisten
válasz
cskamacska #66 üzenetére
Anno OEM SQ2500-am volt, de mar reg eladtam.
Franc emlekszik a chip reviziojara.Egyebkent az MX300-on is a "regi" volt.
-
cskamacska
addikt
Ez nagyon szép és jó, de mikor lesz ebből valami? Oculus Rift már itt kopogtat a kapun, második hullámos játékokon már most dolgozniuk kell, ha lenni készül belőlük valami, a csodahangkártyák feltámadása meg még csak készülődik?
De egyáltalán mire számíthatnának? Creative szinte már hangkártyát sem gyárt, X-fi teljesítménye mindegy is, mert az utólsó EMU20K chipes 2010-es Titanium HD-t is nyugdíjazták rég, a többieknek meg eszükben sem volt drága DSP-t rakni akárhova, a gugli szerint a Realtek ALC5677 sincs semmilyen épkézláb hardveren.
A TrueAudio lehetne alternatíva, de most a GCN1.1+ kártyáknak van egyáltalán 10% részesedésük a piacon? Arra milyen fejlesztő alapozhat?nyunyu: Szerintem igazi SQ2500-at nem is forgalmaztak nálunk, csak azt az elrendezést használó kínaiakat. Nálam is kallódik egy, de más chiprevízió van rajta mint az SQ2500-on.
morgyi: Dea akkor már egyből PCI-E változatot
, mert a PCI már nem divat, és állítólag utóbb már gyengélkedtek a legutolsó PCI-os lapokban. De akár vehet hozzá teljes retro konfigot is Core2Duo-val, GT9800-al is, mert már 2011-ben is minden nyűgje volt az Agiea kártyának Geforce meghajtó mellett, bezony kivették hamar az PhisX kártya supportot.
Mondjuk szégyen és gyalázat, hogy két nagy jelentőségű technológia, a térhangzás, és a fejlett fizika a PC piac szereplőinek kicsinyes, rövid távú érdekei miatt teljesen kisiklott, és még egy évtizeddel később sem jutottunk előre, ha egyáltalán tartunk már ott.
-
-
nyunyu
félisten
válasz
#65675776 #55 üzenetére
Jelenleg PC-s vonalon érdemi támogatás erre csak az AMD TrueAudio.
Ami kb. 4-5 kartyajukban van, meg irtak ra harom jatekot, aztan ezzel ki is fujt.
Regebbi tervezesu GCNre epulo, aztan n+1-edik atnevezesen atesett kartyaikbol hianyzik.Szoval ez a Amd technologia sem valtotta meg a vilagot az elmult 2 evben.
Vizion: Ha jol remlik, akkor a Thief 1 is tamogatta anno az A3D-t, ugyhogy azt is fel lehet tenni demonak a Half Life 1 melle.
Bar az jo kerdes, hogy lehet-e meg apron talalni Diamond MonsterSound MX300 vagy Aureal Vortex SuperQuad 2500 kartyat. -
ViZion
félisten
válasz
#65675776 #55 üzenetére
OK, köszi!
Azt tudtam, h C-Media, írták is tesztekben.
...azé' nem dobom ki, alaplapinál jóval jobb. Érdekes, ha a proci számol most is, akkor hol voltak a játékból is ezek a "megjelent" hangokSebaj. Ahogy nézem az új játékoknál ez lesz a legkisebb baj: 4k HDR kijelző kell
meg ami "kihajcsa"
-
#65675776
törölt tag
Számolgat, de nem képes pl visszaverődéseket, elnyelődést és hasonló akusztikai jelenségeket számolni. Szóval alapvetően csak konvertálgat a különféle jelformák között, de semmi több. Egyébként meg csak kamu típusjelzés az AV100, az Asus-nak semmi köze nincs a fejlesztéséhez. Csak a feliratot tervezték ők, valójában egy C-Media CMI8788-ról van szó. Az meg ezt tudja.
Jelenleg gyártásban levő kártáyk közül nem sok. Ami tud EAX-ot vagy A3D-t, az képes ilyesmire. A többi nem. De az általában támogatott EAX2.0 meg eléggé gyenge képességekkel bír, még a korábban megjelent A3D 1.0 is messze többre képes. Persze mindezt nem számít semmit, mert az alkalmazások nem támogatják, ahogy OS szinten sem volt jó ideje támogatott. Jelenleg PC-s vonalon érdemi támogatás erre csak az AMD TrueAudio.
-
-
jedis
senior tag
Őőőőőő nekem egy ilyen "hangprocesszorom" van.
Jó lesz hozzá ?
-
Exodius
őstag
A 130K-s Denon DAC-om csak elbír ezzel. Mondjuk én zenére meg filmre használom elsősorban, szóval valahol lehet beverik az új kártyák, de azért aki a hangra megy, az külsőt vesz nem belsőt.
-
Robert07
aktív tag
Szerintem nem, mert ebben lenyegeben csak egy DAC van, a hangot nem ez gyorsitja hardveresen. Regebben a creative-nek voltak, ha jol emlekszem AEX-es kartyai, azok gyorsitani is tudtak, volt sajat 32Mb RAM-juk is. Csak nehany tamogatott jatekkal mukodott, a tobbit ugyanugy a CPU szamolta.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
RyanGiggs #36 üzenetére
Nagyjából olyan ~10-12 GFLOPS kell hozzá, hogy meglegyen a térhangzás egy speciális hangprocesszorból (DSP). Annyit biztosan tudok, hogy a TrueAudio 20 GFLOPS körül teljesít, tehát az elég. A Creative számára új kártyák kellenek, mert az X-Fi megállt pár GFLOPS-nál. Érdekes lehet még a RealTEK ALC5677-es, ami megfelelő órajel mellett tudhat 10 GFLOPS-ot.
-
-
kurta9999
tag
válasz
zorrokalap #7 üzenetére
Mert egy kém szar, dettó a 7/8 is augusztusi frissítések óta
-
-
RyanGiggs
őstag
"Akár pár ma is létező, hangprocesszorral rendelkező hangkártya is alkalmas lehet a feladatra"
Az enyém alkalmas lehet erre a célra? Csak mert már nem fiatal.
SB Audigy SE 7.1
De ez mellett ott figyel az R9 290-en, amiben van TrueAudio.Szerk.: amúgy van friss Win10-es hivatalos driver a hangkarimhoz!
-
nyunyu
félisten
Vegen meg elerjuk azt a szintet, amit a 15 eve a Half Life 1 tudott Aureal Vortex 2-es hangkartyakkal+fejhallgatoval?
Koszonjuk Creative, Microsoft meg a tobbiek.
-
Stan648
tag
Ha másra nem lesz jó akkor, mehet a toxológiára hánytatónak. Nem meleg sóoldattal fogják gyomormosni az embert, hanem VR + 5.1 térhangzás.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A TrueAudio csak egy hangprocesszor. A hangot ott küldöd ki, ahol akarod. A VR-hez csak annyi az alapkövetelmény, hogy kétcsatornás legyen a füles. Persze a körtő formáját lehet úgy alakítani, hogy jobb legyen a térhangzás, de ez már csak egy extra, amit persze valószínűleg sokan ki fognak használni, és árulni fognak VR-beszarásexpériensz fejhallgatót.
Másképp a VR nem használható ma, mert el fogod hányni magad. Az 5.1, 7.1, akármennyi.1-et el kell felejteni, mert azzal garantált a róka VR alatt. -
bozont
veterán
Jó, nekem is HDMI-s erősítőm van már, de sok embernek még nem, csak olyan amin s/pdif van. Amik attól függetlenül nagyon jól működnek és sokan nem is hajlandóak lecserélni csak a HDMI miatt. Az meg megint egy másik, hogy az olcsóbb erősítők fejhallgató kimenete csapnivaló minőségű. Sajnos az enyém is.
De pont ezért írtam hogy lépnie kellene az AMD-nek ez ügyben, szerintem sok vevőt terelne maga felé.mod.: Nekem még sosem indult be magától hogy frissítsen, bár lehet van erre valami beállítás, már nem emlékszem.
-
-=MrLF=-
senior tag
"mert nem szeretem, mikor a számitógépem este egyszer csak bekapcsol, mert a Win10 úgy dönt, hogy ő most felnéz frissiteni magát." ez érdekes ezt én is utálnám.
Ezek szerint a win10 nem is kapcsol ki rendesen, különben nem tudna elindulni magától.
Ha oda jutok, hogy használnom kell majd tuti kiiktatom ezt a baromságot valahogy.
Mi az hogy engedély nélkül elindul magától, ezen most kiakadtam.
-
arelim
tag
szaros audigy 2 platinum talán jó lesz még. driver az nincs hozzá, csak a mókolt, de kit érdekel.
-
#65675776
törölt tag
Igazából meg lehetne kérdezni az igen tisztelt hw gyártókat is, hogy miért építenek a notijaikba akár 8-10 éves, ezerszeresen elavult komponenseket, amelyekhez már W7 alá is csak általuk tákolt drivereket adtak. W10-re már nem tudták ezeket a drivereket összegányolni, persze, hogy nem mennek.
-
válasz
#32839680 #24 üzenetére
A problémakör egy olyan hsz.-ből indult, ahol a Win10 feltelepítése melett kardoskodtak, mert hát ingyenes annak, akinek Win 7 / 8-a van, és jó is. Én az elsőt nem, de a második megkérdőjelezem. A példák adottak.
Utána persze lehet mosolyogni, és bölcseket mondani, de ettől még a problémakör adott.
Sajnos az EU-s és amerikai szabályozás nem vizsgálja a dolgot tudomásom szerint, de amúgy is rém lassúak (amire anno a böngészőválasztási opció kikényszerítették, a Netscape, amely elindította az egészet, már tönkre is ment...).A félreértések elkerülése végett ha jó lesz a Win10, én is átállnék rá. Csak konkrétan nem jó.
-
válasz
#65675776 #22 üzenetére
-Az alkalmazások működésképtelenné válása pedig minden esetben arra utal, hogy nem éppen szabályos kódokat alkalmaz az adott alkalmazás, nem teljesen szabályosan éri el a hw-t és nem szablyosan használja a rendszerkomponenseket. Ez továbbra is a fejlesztő felelőssége, nem az OS-é.
Szuper, csak amíg egy Win 7 vagy Win 8 esetében ehhez elég lenne kikapcsolni az automata frissitést (vagy legalábbis kézi frissités opcióját megoldani), itt erre nincs opció.
-Kérdés, hogy mi alapján ellnőriz. .... Erről megint nem a MS tehet. Maximum azzal védekezhetne ez ellen, ha a hotfix jellegű megkülönböztetés megszünne és a legkisebb változtatás hatására is elveszne a tanusítvány.
Kezdjük ott, hogy nem kezdi el orrba-szájba nyomatni a GWX-et a picipuha, mert a T. felhasználót ezzel ipari mértékben szivatja. Múlt héten hívott egy aranyos ex-kollegina, hogy véletlenül rányomott a Win10 telepítésre (mert hát mindig felpattan indításnál ugye), és most ott van a laptopjuk, Win10-el. Wifi nélkül. Szóban felvázoltam neki, hol kéne keresnie a visszaállítást, és közben javasoltam, hogy zaklassa az MS ügyfélszolgálatát. Sorry, shit happens...
Aztán folytassuk ott, hogy meghagyja a laptopgyártóknak, hogy az adott típuson, gyárilag feltelepített Win 8-ashoz megadja-e a Win10-re való támogatást, vagy sem. Ha a gyártó úgy dönt, hogy nem támogatja a laptopot a Win10-re, akkor a Win10 telepítés ablak sose jönne fel. De nem így működik...
Ez pedig igenis a Microsoft felelőssége. -
#65675776
törölt tag
-A gépbekapcsolós igen, az engem is idegesít.
-Az alkalmazások működésképtelenné válása pedig minden esetben arra utal, hogy nem éppen szabályos kódokat alkalmaz az adott alkalmazás, nem teljesen szabályosan éri el a hw-t és nem szablyosan használja a rendszerkomponenseket. Ez továbbra is a fejlesztő felelőssége, nem az OS-é.-Kérdés, hogy mi alapján ellnőriz. Nyilván nem teszteltek végig mindent a MS-nál, mert arra az évszázad hátralevő része sem lenne elég. Adatbázisban megnézte, hogy van-e olyan driver az adott eszközhöz, ami támogatja a megfelelő drivermodellt. Ha ennek megfelelt, akkor Approved. De ez önmagában nem garantál semmit. Anno a Vista megjelenésekor is rengeteg ilyen hw volt, ami papíron kompatibilis driverrel rendelkezett, mert a gyártók ezt állították. Aztán az életben meg kiderült, hogy egy-két dolog nem működik velük. Tunerkártyák esetén általános volt a nem működő hw encoder. Illetve sokszor a 64 bites driverekről is kiderültek érdekes dolgok. Szintén tunereknél maradva: a BT878A chip esetén is kiderült, hogy a 32bites DMA csatornája miatt >2 GiB RAM esetén bizony egy teljes processzormagot lefoglal, és nem lesz képes folyamatos képet biztosítani. Az a baj, hogy sok esetben maguk a gyártók is csak "as is" adják ki a drivereket. A másik probléma a WHQL elkerülése miat sokszor csak mintegy hotfix működnek az új driverek. Ezek nincsenek tanusítva. Ha a korábbi verzió megkapta a minősítést, akkor megintcsak azt fogja mondani a MS, hogy kompatibilis. Csak lehet, hogy a hotfix során félrecsúsztak dolgok. Erről megint nem a MS tehet. Maximum azzal védekezhetne ez ellen, ha a hotfix jellegű megkülönböztetés megszünne és a legkisebb változtatás hatására is elveszne a tanusítvány.
-
Bocsi, de itt valami félreképzés van. 2008-ban (bezony, lassan 8 éve!), a Radeon 4870 a HDMI kimenetelen 7.1-es, 44.1Khz / 16bit tömörítettlen hangfolyamot adott ki. Ez azóta csak javult, ma már a 7.1-es, 48kHz / 24bites (tömörítettlen) LPCM is beállítható.
Szvsz te optikai kimenetetről akarsz DTS Connect-et, amit az alaplapi hangkártyák többsége nem támogat (igen, léteznek ilyenek, sőt, ezer évvel ezelőtt az Abit NF7 már tudott DD Live!-ot).
Ott sajnos a mai napig a sztereo jelfolyam az általános. Megoldás? Ha optikai bemenetes erősítőd van, akkor olyan hangkártyát végy, amely tudja a DTS Connect-et vagy a DD Live!-ot, 10e Ft körül lehet találni ilyeneket (ill. sok-sok éve vannak már a piacon efélék). -
ALBY
senior tag
Ha már újra eszükbe jut a porig zülelsztett hangkártyapiac,
dobjanak már az újak mellé DTS Connect (vagy DD Live) enkódert is!
Qv@gáz hogy mai is digitálisan csak stereo jön ki a hangkártyából játékokból, aztán hiába van mögé mozierősítő sok hangfallal..., vagy a hangkártya ótvaros DAC-jait lehet hallgatni analógon.
Elő lehetne írni ilyesmit valami későbbi új szabványokban (legalább 5.1 PCM support vagy mittudomain).
Nem lenne egy nagy csodatétel, de sokaknál segítene, és nagyot dobna a játékok élvezeti értékén is minőségén. -
@daa-raa:
-A gépbekapcsolós eset ettől független. Az is, hogy egy alkalmazás működését egy frissités hirtelen lehetettlenné teszi.
-Az adott esetekben a laptopot a Win10 telepítő ellenőrizte, és boldogan közölte, hogy teljesen megfelel a Win10-nek, semmi probléma nem lesz az átállással. Lett. Ez pedig a Microsoft hibája (a túlerőltetett GWX pedig még egy jókora adag sóhintés ebbe a sebbe).@bozont:
-Ha 5.1/6.1/7.1 hangfalrendszerhez akarod kötni: HDMI -> HDMI audiojelet lekezelni képes erősítő -> Megjelenítő eszköz. Nálam így működik.
-Ha Oculus Rift-hez akarod kötni: már anno is HDMI-n keresztül ment a Rift-hez a hang.
-Ha fülhallgatót akarsz rákötni a videókártyára, akkor elfelejted, vagy pedig HDMI-s erősítőn keresztül oldod meg.A kettő (Rift + térhatású hangszórók) együtt nem megy, értelemszerűen a hangfalaid nem fognak lábat növeszteni, és úgy mozogni, ahogy te a fejedet forgatod, kövessék azt. Ehhez térhangzású fejhallgató kellhet, ami megint működhet HDMI-vel (azt nem tudom, hogy a Rift-ben ilyen van-e gyárilag).
Ha meg valaki TrueAudio-t akar, és ehhez analóg hangfalkimenet szükséges neki, mert a hangfalait csak így tudja használni csak, az dönteni fog mi a fontosabb. Hogy használja a hangfalait tovább (köti alaplapra vagy dedikált hangkártyára), vagy TrueAudio-val fog tovább élni (új hangfalakkal/erősítővel).
Azért az analóg kimenet ma már eléggé túlhaladott dolog a modern térhangzás terén...
-
CsonkaImo
addikt
-
#65675776
törölt tag
Azért ne a MS-ot hibáztasd, mert egyes hw és sw gyártók nem támogatják rendesen a termékeiket. A frissítés után nem működő alkalmazások esetén minden esetben valami nem éppen elfogadott kód válik működésképtelenné. Vagya azért, mert egy akár tíz éves verzióból lett átemelve, vagy azért, mert alapból csak oda van gányolva, nem rendesen megírva.
-
ViZion
félisten
OK, Asus Xonar DX-em van, az vajon elég lehet?
Mert ez nem egy nagy befektetés, sokat dob a hangon amúgy is. -
@bozont: Akár azt is eltudnám képzelni, hogy olyan vga-k is érkeznének AMD részről a virtuális valósághoz, amin analóg kivezetés is van.
Mi a fészkes fenének analóg kivezetés? A Rift is digi hangot használ tudomásom szerint.
@zorrokalap: Btw win7 ota jok a windowsok, nem zabalnak tobb memoriat, eroforrast stb akkor meg miert is nem akar a jo polgar upgradelni radasul ingyen? (persze nem kotelezo de akkor nincs tolatoradar)
Mondjuk mert nem szeretem, mikor a számitógépem este egyszer csak bekapcsol, mert a Win10 úgy dönt, hogy ő most felnéz frissiteni magát.
Vagy azért, mert például meglehetősen sok (amúgy nem régi) laptop esetén nem megy egy-vagy-az a komponens (Wifi, webkamera, stb.).
Vagy azért, mert egy addig jól működő alkalmazás egyszer csak egy automatikus frissités után nem működik tovább.A fentiek velem megesett példák, tehát nem "valahol olvastam" típusúak...
-
kcsa
veterán
válasz
zorrokalap #7 üzenetére
Akkor nincs miért szidni a gonosz micro$oftot
-
-
zorrokalap
tag
Regi verzioba miert rakjanak be uj dolgokat a mikroszoftek?
Ez kb. ugyanaz mintha vennel egy autot es az egy evvel kesobbi verzioban lenne mondjuk pl. tolatoradar es azert rinyalnal hogy hivjak vissza a tied es rakjak bele azt a tolatoradart de tustent!Btw win7 ota jok a windowsok, nem zabalnak tobb memoriat, eroforrast stb akkor meg miert is nem akar a jo polgar upgradelni radasul ingyen? (persze nem kotelezo de akkor nincs tolatoradar)
-
bozont
veterán
És akkor megint itt egy lehetőség az AMD számára, amit valószínűleg nem fog kihasználni. De gondolom az újabb vga-k és apu-k már tudni fogják és ha emellett még összetennék a Realtek-kel amijük van és az újabb alaplapokra true audio modullal ellátott hangkártyákat integrálnának akkor minden adott lenne az elterjedéshez.
Akár azt is eltudnám képzelni, hogy olyan vga-k is érkeznének AMD részről a virtuális valósághoz, amin analóg kivezetés is van. -
Abu85
HÁZIGAZDA
WDDM 2.0 nélkül nem. A Vulkan is WDDM 2.0-val fog a legjobban működni. Az API persze sebességvesztés mellett képes lesz kezelni a korábbi verziókat is, de a legjobb eredményhez így is úgy is Windows 10 kell.
Nem is az a cél, hogy Windows 7 és 8.1 alatt a leggyorsabb legyen, hanem csak az, hogy fusson persze a lehető leggyorsabban, de a technikai hátránnyal nem tudnak mit kezdeni. -
...de amúgy is a Windows 10 kínálja a legalacsonyabb késleltetést a kijelzőkezelés szempontjából, így aki a virtuális valóságban gondolkodik eleve Windows 10-et fog használni.
Bocsánat, de ez biztos? A Vulkan / Mantle API használatával nem lehetne ugyanezt akár Win 7 / 8.1 mellett is megvalósítani?
Új hozzászólás Aktív témák
- ProCaster 50UNB800H 50" 127cm FULL HD üzleti kijelző
- Logitech MX Magyar Business Windows Edition HU Átalakítás és testreszabás / mx keys
- AKCIÓ! HP USB C G5 Essential (5TW10AA) dokkoló hibátlan működéssel garanciával
- BenQ PD-3200-U Monitor - Designer 4K 32"
- Apple iPhone SE 2020 64GB, Yettel függő, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem
Város: Budapest