Hirdetés
Új hozzászólás Aktív témák
-
julius666
addikt
Az OpenGL ES esetében nem tudom, az már eleve egy újragondolt dologként indult, de a sima, "desktop" OpenGL-nél tudtommal szignifikánsan kisebb a Vulkan driverek komplexitása, sokkal egyszerűbb ezeket fejlesztenie a gyártóknak (részben az alacsonyabb szintű elérés, részben a legacy dolgok hiánya miatt).
Linux vonalon a Vulkan megjelenése óta van is egy ilyen törekvés, hogy az OpenGL drivereket lehetőleg elfelejteni, mindennel szép lassan átállni Vulkanra, a régi, legacy OpenGL-es dolgokat pedig valami ANGLE-hez hasonló, Vulkan fölé húzott implementációval futtatni. A Linux gamingnek az OpenGL volt az egyik nagy kerékkötője lényegében (kis felhasználóbázis, a széttöredezettség és a Xorg mellett).
Csak ott ezek azért eléggé futurisztikus elképzelések voltak, kemény, hogy a Google be merte vállalni a 10-es droiddal.
-
cipofuzo87
tag
Az androidos OpenGL ES driverek tele vannak buggal, minden gyártónak van egy rakás, úgy kell kerülgetni őket.
Sztem a platform tesztbe a google be fog építeni egy rakás Vulkanos tesztet, így kénytelenek lesznek a gyártók kitesztelt Vulkan driverrel kijönni, ami azt eredményezi, hogy az OpenGL ES-es bugok is javulnak indirekt az ANGLE segítségével, így a gyártóknak nem kell megfixálni az OpenGL-es drivereket, elég, ha a Vulkanra fókuszálnak. -
Rover623
félisten
Az én olvasatomban eddig az OpenGL meghajtót nem fejlesztették körültekintően a gyártók, ezentúl pedig a VULKAN-t nem fogják.
Ráadásul az OpenGL-ről VULKAN-ra fordítás biztosan nem teljesítménynövelő tényező... -
Itt igazán az ARM architektúrával van a gond: nincs BIOS meg hasonlók, ezért nem lehet egyetlen univerzális binárist csinálni, mint x86-nál. Ez nem Android-specifikus, a sima Linuxoknál is ugyanez a gond, minden egyes eszközre le kell gyártani a saját image-ét. Az nem megy, hogy mondjuk egy Raspberry Pi 3 image bebootoljon mondjuk egy Minix Neo U1-en, pedig ráadásul mindkettőben ugyanúgy egy négymagos Cortex A53 van.
-
Cassi
őstag
Akkor mostantól az ANGLE bugjaival is foglalkozniuk kell a fejlesztőknek

-
SunyaMacs
aktív tag
A minden évben kiadott új főverzió se segíti a terjedését...
Viszont a Project Mainline megjelenése üdvözlendő, de szerintem jobb lenne a Windows-hoz és asztali Linuxhoz hasonló megközelítés: a Google szállítaná a telefonokra egy univerzális rendszert, esetleg csak a kernel lenne rábízva a gyártókra (amik tekintetében lenne minőségi megkötés), cserébe a gyártóknak kompatibilis eszközöket kellene gyártani. Ám ezt kivitelezni nyilván lehetlen a sokféle architektúra és egyedire szabott hardver, és ugyebár az Android évtizedes hagyománya miatt. -
Végeredményben, tehát, a szokásosnál is lassabban fog terjedni az Android 10...

-
hyperspace
őstag
Durva, hogy ez az ANGLE létezett már 2010-ben is, csak akkor nem az Android volt a célpont.
Új hozzászólás Aktív témák
- Affinity Designer
- PlayStation 5
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Xiaomi 15 - kicsi telefon nagy energiával
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Milyen TV-t vegyek?
- Samsung Galaxy A56 - megbízható középszerűség
- Futás, futópályák
- Battlefield 6
- Hardvervadászat november elején
- További aktív témák...
- Windows, Office licencek kedvező áron, egyenesen a Microsoft-tól - Automata kézbesítés utalással is!
- Samsung Galaxy s25 256GB,Uj, Dobozával 12 hónap garanciával
- BESZÁMÍTÁS! ASUS H510M i3 10105F 16GB DDR4 512GB SSD RX 590 8GB ZALMAN T4 Plus ADATA 600W
- GYÖNYÖRŰ iPhone 13 mini 128GB Midnight -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3060, 94% Akkumulátor
- Fitbit Versa 4 okos óra
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: NetGo.hu Kft.
Város: Gödöllő



