- Milyen TV-t vegyek?
- Androidos tablet topic
- Milyen RAM-ot vegyek?
- Bambu Lab 3D nyomtatók
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Kettő együtt: Radeon RX 9070 és 9070 XT tesztje
- TV antenna és jelerősítés
- Melyik tápegységet vegyem?
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
Új hozzászólás Aktív témák
-
julius666
addikt
Az OpenGL ES esetében nem tudom, az már eleve egy újragondolt dologként indult, de a sima, "desktop" OpenGL-nél tudtommal szignifikánsan kisebb a Vulkan driverek komplexitása, sokkal egyszerűbb ezeket fejlesztenie a gyártóknak (részben az alacsonyabb szintű elérés, részben a legacy dolgok hiánya miatt).
Linux vonalon a Vulkan megjelenése óta van is egy ilyen törekvés, hogy az OpenGL drivereket lehetőleg elfelejteni, mindennel szép lassan átállni Vulkanra, a régi, legacy OpenGL-es dolgokat pedig valami ANGLE-hez hasonló, Vulkan fölé húzott implementációval futtatni. A Linux gamingnek az OpenGL volt az egyik nagy kerékkötője lényegében (kis felhasználóbázis, a széttöredezettség és a Xorg mellett).
Csak ott ezek azért eléggé futurisztikus elképzelések voltak, kemény, hogy a Google be merte vállalni a 10-es droiddal.
-
cipofuzo87
tag
Az androidos OpenGL ES driverek tele vannak buggal, minden gyártónak van egy rakás, úgy kell kerülgetni őket.
Sztem a platform tesztbe a google be fog építeni egy rakás Vulkanos tesztet, így kénytelenek lesznek a gyártók kitesztelt Vulkan driverrel kijönni, ami azt eredményezi, hogy az OpenGL ES-es bugok is javulnak indirekt az ANGLE segítségével, így a gyártóknak nem kell megfixálni az OpenGL-es drivereket, elég, ha a Vulkanra fókuszálnak. -
Rover623
félisten
Az én olvasatomban eddig az OpenGL meghajtót nem fejlesztették körültekintően a gyártók, ezentúl pedig a VULKAN-t nem fogják.
Ráadásul az OpenGL-ről VULKAN-ra fordítás biztosan nem teljesítménynövelő tényező... -
dabadab
titán
Itt igazán az ARM architektúrával van a gond: nincs BIOS meg hasonlók, ezért nem lehet egyetlen univerzális binárist csinálni, mint x86-nál. Ez nem Android-specifikus, a sima Linuxoknál is ugyanez a gond, minden egyes eszközre le kell gyártani a saját image-ét. Az nem megy, hogy mondjuk egy Raspberry Pi 3 image bebootoljon mondjuk egy Minix Neo U1-en, pedig ráadásul mindkettőben ugyanúgy egy négymagos Cortex A53 van.
-
Cassi
őstag
Akkor mostantól az ANGLE bugjaival is foglalkozniuk kell a fejlesztőknek
-
SunyaMacs
aktív tag
A minden évben kiadott új főverzió se segíti a terjedését...
Viszont a Project Mainline megjelenése üdvözlendő, de szerintem jobb lenne a Windows-hoz és asztali Linuxhoz hasonló megközelítés: a Google szállítaná a telefonokra egy univerzális rendszert, esetleg csak a kernel lenne rábízva a gyártókra (amik tekintetében lenne minőségi megkötés), cserébe a gyártóknak kompatibilis eszközöket kellene gyártani. Ám ezt kivitelezni nyilván lehetlen a sokféle architektúra és egyedire szabott hardver, és ugyebár az Android évtizedes hagyománya miatt. -
DraXoN
addikt
Végeredményben, tehát, a szokásosnál is lassabban fog terjedni az Android 10...
-
hyperspace
őstag
Durva, hogy ez az ANGLE létezett már 2010-ben is, csak akkor nem az Android volt a célpont.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Dell OptiPlex MT/SFF 3040, 3050, 7050, 3060, 3070, 5070, 7060 /WIN 11 - SZÁMLA- GARANCIA
- Apple iPhone 14 Plus 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Xiaomi Redmi 13128GB Kártyafüggetlen 1Év Garanciával
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 5 7600X 32/64GB RAM RX 7800 XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- DELL PowerEdge R730xd 26SFF rack szerver - 2xE5-2680v3 (24c/48t, 2.5/3.3GHz), 64GB RAM, 10G, H730p
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest