- Először égett le egy újságnál a GeForce RTX 5090
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- Plazma TV topic
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Apple MacBook
- Milyen CPU léghűtést vegyek?
- Az Arctic belép a házak piacára
- Milyen processzort vegyek?
- Milyen videókártyát?
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
Új hozzászólás Aktív témák
-
Degeczi
nagyúr
-
KEndre
HÁZIGAZDA
hackerek meg DDoS... persze. Ennyit erről.
http://hvg.hu/tudomany/20130717_szandekosan_kapcsoltak_le_az_eutdij_rend -
KEndre
HÁZIGAZDA
Vannak gondok, például a díj számításánál történnek érdekességek. Év végéig majd csak kijavítják a hibákat...
http://index.hu/gazdasag/2013/07/08/tragikusan_gyenge_az_uj_utdijrendszer/ -
Degeczi
nagyúr
Megkérdeztem a témában dolgozó havertól: a megdöbbentően szűk határidő miatt a bank egyszerűen nem tudott olyan hátteret biztosítani, ami le tudott volna kezelni akkora terhelést, amit a hirtelen nagytömegű regisztrálás okoz (és mivel pénzügyi tranzakciók, szigorúan végre is kell hajtsák a beérkezett tételeket, nem szabad eldobni semmit. Ezek feldolgozása, ellenőrzése tartott pár órát)
-
Remélem 1-2 évig még elhúzódik a javítása!
-
nyunyu
félisten
Lehetne vasúton is, de ez egyrészt teljesen leépült itthon, másrészt valószínűleg azért terjedt el a teherfuvarozás, mert olcsóbb.
'90-es evekben fater epitofat importalt Szlovakiabol, eleinte vasuton.
Elvileg heti haromszor jart tehermozdony felenk: hetfo, szerda, pentek ejjel, ennek ellenere atlagosan masfel-ket HET alatt birta leguritani a MAV a Tatrabol a vagonokat.
Teljesen kiszamithatatlan volt, neha egyszerre beesett 3-4 vagon aru, de volt, hogy 2 hetig semmi.Aztan atalltunk a kamionos szallitasra, mert az 2 nap alatt ideert, utkozben levamolva...
Ja, meg a kamiont nem dezsmaltak meg utkozben a brazilok, hiszen az nem allt napokig egy helyben, egy rendezopalyaudvaron felretolva.
Azt se nagyon akarta kifizetni a MAV. -
Teszt nélkül ezt bevezetni?
Magamban gratuláltam, amikor meghallottam a "hackelés" hírétMég ha DDOS is volt... nem kéne egy ilyen rendszert megfelelően védettre tervezni?
FAIL -
állami, olyan is.
-
bambano
titán
-
zsigus
őstag
válasz
#06658560 #141 üzenetére
"valamint szépen kitenni a 3,5t felett behajtani tilos táblát a határokra."
Persze, és akkor ne is jöjjön be semmilyen külföldi termék itthonra... volt értelme belépni az EU-ba.
Ezt így nem lehet megoldani, csak úgy, hogy ne érje meg átmenni az országon.Szerk.: Sőt, ez még a buszforgalmat is tiltaná.
bambano: Lehetne vasúton is, de ez egyrészt teljesen leépült itthon, másrészt valószínűleg azért terjedt el a teherfuvarozás, mert olcsóbb.
-
#06658560
törölt tag
Ha a tranzitot akarnák visszaszorítani, akkor fel kéne számolni az EU-s tranzitutakat legelébb, valamint szépen kitenni a 3,5t felett behajtani tilos táblát a határokra. A kivéve célforgalom kiegészítöt esetleg alá biggyeszthetnék. Aztán pisloghatnának utána. De tranzitot tranzitúton csökkenteni, hm. eléggé hülye logika? Valamint a Ro-La nélkül nem megy. Amit korábban is sikerült már elkúrni, nem kicsit, nagyon.
-
#06658560
törölt tag
Legtöbben alatt ugye saját magadat érted?
#103 M5Norbi: van ex speditőr ismerősöm, aki egyetlen kamionnal kezdte még kilencven előtt, majd lett komoly nemzetközi cége, saját jól felszerelt telephelye, egyéb jövedelemforrásai, nagy ház, jó autó, majd fokozatosan ment minden a levesbe. Mert a fuvarozás nem bírja az árversenyt a keleti konkurensekkel.
-
wolfman
veterán
- Hogyan lehet a legegyszerűbben leterhelni egy magyar informatikai rendszert?
- El kell kezdeni használni! -
Myers
senior tag
Megy már ez a fos, vagy még mindig "támadás alatt áll"?
-
Benőke
őstag
Ezzel védekeznek az égés ellen, hogy vacak a rendszer... Nem volt itt semmi féle támadás... Max a Kamionosok támadták meg a rendszert mikor használni akarták, csak az nem számított arra hogy használni is fogják...
-
MageRG
addikt
Azért mert haver / rokon cége muszáj silány gagyi munkát végezni?
Mert az "elit" iszonyatosan kontraszelektált. A haveri cégek valódi piaci versenyben nagyon kevéssé lennének versenyképesek.
Amelyik cég nemzetközileg is versenyképes, az nem szorul rá nyalizásra (vagy már nem, mert kinőtte).
A kölcsönös szívességek rendszerében ilyen cégek nem játszanak. -
Diopapa
addikt
Ezt én sem értem és én is így vagyok vele
Én másba jobban belelátok (tankönyvrendelés) de még mindig elképedek, mekkora arccal és vehemenciával vetette bele magát az új szolgáltató a bizniszbe de úgy, hogy jól láthatóan fingja sincs arról, hogyan működött (vagy kellene működnie) a rendszernek. OFC ott is hónapokig döglődött az informatikai rendszer, mert annyira alul volt méretezve.
-
Dany007
veterán
A szebbe pénzzel nem is lenne gond. Sőt, engem már azt se érdekel, hogy mindig a haver vagy a rokon cége nyeri a pályázatokat.
De könyörgöm, legalább egyszer lennének ezek a cégek tényleg alkalmasak a munkára! Azért mert haver / rokon cége muszáj silány gagyi munkát végezni? Mért nem lehet egyszer olyan haver cégét választani akik tényleg értenek hozzá? -
Diopapa
addikt
"Milyen hasznanak? Mar evek ota gyakorlatilag gazolaj arban mennek a fuvarok, de meg igy is vannak olyanok, akik alaigernek a masiknak."
Nézd, távol álljon tőlem, hogy szemétkedjek, de erről szól a kapitalizmus nem? Gyakorlatilag egymást teszi tönkre a millió fuvarozó cég. Az meg, hogy a tranzit forgalmat próbálják kiszorítani, szerintem üdvözölendő. (Ausztria nagyon régóta csinálja)
Azt kell látni, hogy a költségvetést úgy számolták, hogy 07.01-től befolyik X Ft útdíj. Nyilván ha nem indul el, akkor eleve nem teljesül. (szvsz amúgy sem fog) Szóval nem feltétlenül azért akarták ennyire elsejétől mert úgy ébredt éppen O.V., hanem mert ha el sem indul, eleve kevesebb folyik be. Az más kérdés, hogy szemmel láthatóan fingjuk sincs az informatikai rendszerekről, no meg a szakmai érdekeket és a racionalitást (jó szokás szerint) felülírja a zsebbezseton. (lásd még: pl tankönyvkiadás, dohányárusítás, földügy etc)
-
Ygg
senior tag
Nagyon elkapkodottnak tűnik az egész.
Felénk még csak most építgetik a kapukat.
Nem volt ez rendesen előkészítve. -
vegyszer
addikt
Az utolsó mondatot árny keretbe kéne foglalni:
" Szakmabeliek számára ez a helyzet előre látható volt: egy ekkora, ilyen sok változót tartalmazó rendszert alapos és viszonylag sokáig tartó teszt nélkül nem lehet éles üzemmódba kapcsolni. Illetve lehet, de akkor annak felhasználói oldalon súlyos következményei lesznek.És ez meg is megtörtént."
-
dajkopali
addikt
itt a 'természetesen' nem egy pozitív attribútum, mindössze azt jelenti, hogy "előre látható módon"
jelen esetben - ha gonosz vagyok -, akkor mondhatom azt, hogy tudták: nem lehet az adott időre, az adott körülmények között megcsinálni, de annyi suska van benne, hogy mindenképp elvállalják, az előre kalkulált üzemzavarokat meg majd kidumálják vhogy, és amikor majd később beáll a rendszer, mindenki elfelejti, hogy milyen gondok voltak az elején -
"A két céget titkosított eljárásban választották ki, így nem volt világos, miért pont rájuk esett a választás"
[...]
"Kormányzati források szerint a konzorcium körülbelül 20 milliárd forintért fejlesztette ki a rendszert. Ez az I-Cell korábbi bevételeihez képest kiugróan nagy összegnek számít. A társaságnak az elmúlt években 350-420 milliós forintos éves árbevétele volt, a nyeresége pedig évente 10-30 millió forint között mozgott."
[link]Na, ezek utan is az tunne termeszetesnek, ha nem vallaljak?
-
felvállalt feladatára egyébként alkalmas informatikai vállalkozás természetes módon nem volt képes a megadott időpontra lezárni egy projektet.
És ezt nem lehetett tudni akkor, amikor elvállalták? És különben is, mi az, hogy természetes módon? Természetes módon ha nincs erőforrásom hogy időre leszállítsak valamit, nem vállalom el. Eszem megáll.
-
M5Norbi
őstag
válasz
fordfairlane #123 üzenetére
Így van.
-
M5Norbi
őstag
Így van semmi politika. Amúgy sem érdekelt soha.
Én egyrészt azt is látom ebben hogy a fuvarozók az egyik hazai réteg(az építőipar mellett)akik a legtöbbet adócsalnak(mert a legtöbb minimálbéres és mint írtam felénk igencsak jól élnek) és ez egyfajta adó csak útdíjnak nevezik.
-
válasz
fordfairlane #112 üzenetére
A teszteletlenseg igen, a DDoS kamusaga csak nagyon-nagyon valoszinu.
-
nyunyu
félisten
Szó szerint. És ez nem csak állam bácsira igaz.A boltok,benzinkutak,bankok mind ezt csinálják......
De nem ennyire pofatlanul.
Jelen pillanatban a legnagyobb utonallo az allami slepp, csak ugy probaljak csurni-csavarni a jogszabalyokat, hogy nehogyazemberekfizessekmeg, aztan legyen kire mutogatni, hogy nem ok voltak, ha megis...
Elozo garnitura sem volt a kedvencem, de azok messze nem tocsikoztak annyit, mint amennyit a mostaniak exapehvezereznek.
De nem politizalunk ezen a forumon. -
-
KEndre
HÁZIGAZDA
válasz
fordfairlane #112 üzenetére
Nem.
Mindkettő elképzelhető a mai történéseket elnézve. A bökőt ide, hogy az lesz a végén, hogy külföldről jött a ddos... ezért a teszt elmaradása már nem is fog feltűnni a magyarnak.
-
M5Norbi
őstag
válasz
fordfairlane #112 üzenetére
én nem vagyok biztos abban hogy ezek tények..........
Ugyanis a rendszert kiépítő cég nem amatőr és az üzemeltető sem mivel ezelőtt is volt és van működő matrica értékesítő rendszer.....
Sőt az még nagyobb forgalmú is mert az minden féle autót kezelt ennek az újnak meg csak a teherautókat kell.
De mivel az idő kevés volt van esélye hogy nem volt a rendszer tökéletesen letesztelve.
Sosem tudjuk meg.
-
nyunyu
félisten
válasz
fordfairlane #112 üzenetére
Marcius 15-edikei hovihar is DDoS attack volt a februar 28-cal lejart mandatumu telugyi biztos ellen. (aki veletlenul megegyezett a katasztrofavedelem elso emberevel.)
-
fordfairlane
veterán
Egyébként az, hogy teszteletlen rendszert akartak bevezetni, és a DDoS attakk az kamu, az kész tényként kezelendő?
-
Dany007
veterán
Oh dehogy nincs alternatíva.
Ez onnan látszik a legjobban, hogy az elmúlt években bevezetett különadókból - amiket ugye mind áthárították a mezei fogyasztókra - kb egyikből se jött be az a bevétel amit az okosok odafönt elterveztek.
Se a chipsadóból se a telkomadóból se semmi másból nem jött be a tervezett, hanem csak jóval kevesebb.Pontosan azért, mert a fogyasztók akikre végül ráterhelik ezeket más megoldást keresnek. Olcsóbbat keresnek, vagy végső soron csökkentik a fogyasztást. Az átlagkeresetűekről már nem nagyon van mit lehúzni ezért valamelyik alternatív megoldást választják.
Szvsz ott cseszték el a dolgot nagyon, hogy az igazságosság nevében beszüntették a 2 kulcsos áfát. Persze ott is lehúzták "igazságtalanul" a jobban keresők pénzét, de abban az esetben legalább attól vettek el pénzt akinek még volt. De jelenleg meg a legnagyobb belső fogyasztóbázist húzzák le egyre jobban. Akik más megoldás híján csökkentik a fogyasztást. És mivel a túlnyomó többségről van szó, ez bizony meg is érződik.
-
feco72
Modder
Viszont cserébe tavaly a RO-LA-t is megszüntették, hadd koptassák a külföldi kamionok a magyar utakat.
-
M5Norbi
őstag
"Mar varom, hogy VM fel ev mulva eloall, hogy nem teljesultek a beveteli tervek az utdijbol, ugyhogy tegnaptol -50% kedvezmenyt kap mindenki"
Ez sajnos bennevan de hátha nem lesz így..........fene tudja lehet hogy én vagyok túl pozitív.
"Milyen hasznanak? Mar evek ota gyakorlatilag gazolaj arban mennek a fuvarok, de meg igy is vannak olyanok, akik alaigernek a masiknak."
Hát nem tudom akkor az én környékem a szerencsés: itt az összes kamionos jól él és nemigen adózik,a főnökeik meg abszolút gazdagok semmit nem csinálnak csak luxusautókkal szaladgálnak és szórják a pénzt.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Exkluzív órák
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Argos: Adjátok vissza a netet! - szeretnék elaludni!
- Építő/felújító topik
- Először égett le egy újságnál a GeForce RTX 5090
- Győr és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- Mafia: The Old Country teszt
- Plazma TV topic
- További aktív témák...
- HIBÁTLAN iPhone 13 mini 128GB Blue -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3139, 95% Akkumulátor
- Apple MacBook Air 13 2017 A1466 512Gb SSD / i7 / 8GB RAM / 12 hó jótállás
- HIBÁTLAN iPhone 11 128GB White -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3032, 100% Akkumulátor
- BESZÁMÍTÁS! Apple Macbook Pro 16" 2019 i9 64GB 1TB 5500M 8GB garanciával hibátlan működéssel
- AKCIÓ! EZÜST! RITKASÁG! Surface Pro 11 Qualcomm Snapdragon X Elite 16GB 512GB OLED 120Hz Gar!
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest