Hirdetés

Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • janos666

    nagyúr

    válasz Abu85 #152 üzenetére

    Szerintem ha több képkockányi a hossza (főleg ha csak <=60fps-re nézzük a képkockaidőt, nem >=120fps-re és feltesszük nem minden motor olyan épeszű, mint a Frostbite és megy akár 3 fölé is), és üzemszerűen tele van csordítva (legalább is ahogy Vsync mellett állítólag tele van), akkor könnyen lehet probléma.
    Arra gyanakszom, hogy ettől van a hirtelen irányváltáskor a stabilan magas fps mellett is némi akadás/dadogás, hogy a RAQ-ban sorakozik pár képkocka, ami még nem ezt követi (és így késve reagál, ráadásképp kevéssé "simán", mint amit előtte megszoktunk a látványtól).

    :N Azért ne ess át a ló másik oldalára, az nVidia is foglalkozott ezzel. Sőt, szerintem ők kezdték ezt az FCAT-el és hasonlókkal (+ ősidők óta van RAQ beállítás a driver-ben [ha nem is mindig bírálja felül ténylegesen a játékmotort] és előbb kezdték a custom Vsync-et is, de még a FreeSync is csak a G-Sync után jött...).
    Az lehet, hogy az nV utána megállt egy nekik kényelmes ponton, miközben az AMD mára nem csak felzárkózott, hanem most épp akár messzebb is ért, de történelmileg nem ők ebben a nagyobb úttörők. :N

    -- Egy kis extra kérdés --
    Most Win10-en DX11-el (hagyományos Win32, nem "modern" progik) van lag különbség exclusive fullscreen + Vsync és borderless windowed + Vsync (mármint a játékmenüben is bekapcsolva, mert tudom, hogy a WDM ilyenkor mindig Vsync-el, és ha kikapcsolom a játékban, akkor lényegében FastSync folytonosságot kapok [ami már nem jó], de vélhetően teljes Vsync laggal [ami így rossz üzlet])? :F

    A FreeSync önmagában ma az én szememben nem sokat ér a G-Sync mellett.
    Ha meg tudnék barátkozni egy <42" LCD-vel (de túlzottan hozzászoktam az ~50" TV mérethez, és mindig rühelltem az LCD-k minden nyavalyáját), akkor biztos G-Sync monitort vennék, mert tudtommal FreeSync esetén semmi garancia nincs az alacsony lagra, míg úgy látom, hogy a G-Sync "matrica" gyakorlatilag beleszól ebbe is. Egyrészt ugye a külön modullal (ami garantáltan egyforma lesz minden G-Sync monitorban, míg FreeSync-nél tetszőlegesen változó, csak a gyártón múlik miből, milyet, hogy...), illetve úgy látom, hogy ha nem is kötelezi őket erre az nV, de mégis szinte minden mai új G-Sync monitor real-time scan-out megoldású (persze a csak FreeSync-es is lehet ilyen, de ott nem érzem erre a "nyomást", és mivel tágabb az ársávjuk is, így az olcsóban gondolom bátrabban spórolnak, ha pedig drága modellek közt nézelődök, akkor már miért ne fizessem meg a garantált megoldást nyomozgatás vagy lottózás helyett...?).

    Kíváncsi leszek, hogy jövőre mely kijelzők és VGA-k jönnek már HDMI 2.1-el, és azokon belül melyek támogatják majd a "Game Mode VRR"-t. (Érdekes lenne, ha esetleg real-time scan-out megoldást is kapna egy OLED a VRR mellé alacsony lag-al, de "álmodik a nyomor", ha az LG-től kell várni hasonlót, már most is túlteljesítik magukat.) Nyilván az nVidia döntése lesz érdekesebb.

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

Új hozzászólás Aktív témák