Hirdetés
Új hozzászólás Aktív témák
-
Danex
addikt
válasz
#25954560 #47 üzenetére
Gyakorlatban viszont azt tapasztalom, hogy lehetőleg minden hamar legyen kész.
Ergo az, hogy egy programrész 8 krumplistészta alatt végez a számítással vagy 9,5 krumplistészta alatt az kevésbé probléma, mint az, hogy utóbbihoz olyan fejlesztők kellenek akiknek a bérigénye messze magasabb és/vagy 2 hét helyett 1,5 hónap kell nekik, hogy elkészüljenek.
Egyszerűen olcsóbb és gyorsabb egy átlagosan jó kódot írni és venni alá jó hardvert, mintsem esetleg szarrá optimalizálni.
Persze itt is vannak olyan területek ahol bődületes mennyiségű adattal kell dolgozni és jelentős különbség jelentkezhet, de a valóságban ez nagyon kevés %-ot jelent.
Egyetemen annak meg nem látom sok értelmét, hogy gyakorlat hiányában magolnak / puskáznak/ bugdácsolnak a diákok. a 3.5 év helyett valamikor 5 év után kicsusszan a junior aki bár hallott valami ordóról de ugyan úgy rá kell gugliznia ,hogy hogyan is volt a képlet pontosan. Akkor már arra is ugyan úgy rá tud guglizni, hogy az adott szituációban milyen algoritmus a leghatékonyabb neki.
Tény, hogy kellenek az Msc-s fejlesztők, jók lesznek architechnek stb. De a gyakorlatban amíg 1 db kell belőlük addig 10-15 "kódoló" kell és az már teljesen mindegy, hogy egy tapasztalatlan Bsc 3-5év szopás után, vagy egy bootcampes kódoló 1.5 csapatban való munkatapasztalattal rendelkező emberke. -
Sleed
aktív tag
Nalunk villanyon ugyan, de lehetett plusz pontokat szerezni az Alkalmazasfejlesztes c. targybol, ha a hazidhoz irtal nem trivialis unit-teszteket. Amugy Kristof az egyik leglelkiismeretesebb oktato akivel a BME-n talalkoztam.
-
#25954560
törölt tag
kinek mit jelent a programozo. ki milyen feladatokra hasznalja. ki milyen programnyelvet hasznal. ki milyen szintre akar eljutni.
teny, hogy nagyon sok mindent meg lehet tanulni magadtol. ujabb es ujabb programnyelveket is akar. viszont nem art, ha van valami jo alapja az embernek, azt viszont idealis esetben tanitottak neki
szisztematikusan es reszletesen, a szamitogepek mukodeset is beleertve. az is igaz, hogy a mindenfele keretrendszerek es konyvtarak sokszor lenyegesen konnyebbe es gyorsabba teszik egy program megirasat, szerintem minel jobban el van absztraktalva egy nyelv a hardvertol es kornyezettol, annal kevesebbet tudnak a hasznaloi arrol h igazibol mi is tortenik egy fuggveny hivasakor. ha ezt nem tanitjak meg az embernek, akkor a nagy tobbseg nem fog utanamenni es magatol megtanulni, mert legtobb esetben nem is erdekes.
az en gondolkodasom elegge be van szukulve a hatekonysagra, programozas szempontjabol sokmindent ezen a szemuvegen keresztul nezek. az a sajat tapasztalatom, hogy az utolagos optimalizacio mint olyan hasznos, de messze nem olyan eredmenyes, mintha mar eleve a hatekonysagot tartanank szem elott a program irasakor. marpedig ehhez folyamatosan fejlodni, olvasgatni es kiserletezni/tesztelgetni kell, ami megintcsak feltetelez bizonyos szintu alapokat.
amikor mar minden szamitogepeken fut es egyre tobb energiat esznek meg a letfontossagu, de foleg a kenyelmi szolgaltatasokat nyujto honlapok, felho szolgaltatasok, stb, akkor megintcsak erdekes lesz egyszer a hatekonysag, mindegy h optimalizacionak hivjuk, mint mar otven eve, energiahatekonysagnak mint az utobbi tiz evben vagy valami masnak. tehat mindegy, hogy arra gyurunk, hogy minel gyorsabbak legyenek a programjaink ugyanazon a vason vagy a fokabebiket akarjuk megmenteni, a jo programozasnak resze kene legyen a 'mi is tortenik a hatterben?' tipusu tudas. na _azt_ szerintem tanitani kene.
-
-
dokanin
aktív tag
Informatikával kapcsolatban szerintem azt kellene elmondani a diákoknak elsősorban, hogy úgy tervezzenek, hogy kb 40 éves korukban nyugdíjba tudjanak menni.
Az a lendület, tanulási képesség és fogékonyság, ami megvan kb10 éves kortól, nem marad meg örökké. -
Silεncε
őstag
Unit tesztelés nálunk olyan szinten volt, hogy volt külön tárgyunk, ami csak kifejezetten a tesztelés folyamatáról szólt és ott kellett többet között ezt is csinálni (egy opensource projektet kellett tesztelni). Ezen kívül kb semmi (meg egy másik csoportmunkás tárgyon volt minimális tesztelés, de azt nem mondanám unit tesztnek)
-
#04824576
törölt tag
Az informatikaoktatással ugyanaz a helyzet, mint az összes többi tárgy oktatásával. Magát a nyers anyagot jobb, ha magától tanulja az ember, mert úgy szerez olyan tudást, amit használ is, vagy ami érdekli. Az oktatásnak az lenne a dolga, hogy irányítottan bevezessen a témába, hogy ne az legyen, hogy kinyitsz egy könyvet, ami tele van parancsok leírásával, hogy mi mire való, te meg ülsz, és pislogsz, hogy akkor most mi van.
Szóval az oktatásnak az a része, amikor először ül le a gyerek az órán egy számítógép elé programozni, és megmutatják neki, hogyan épül fel a programozási nyelv szintaxisa, na meg maga a fordítóprogram, és milyen alapelveket kell követni, az nagyon hasznos. A többit viszont én is feleslegesnek érzem iskolai keretek között. Innen már bárki el tud indulni maga.
Na meg a másik, hogy hasznos lenne még, ha különböző technikákra, ügyes trükkökre tanítanák az embert, amit könyvekből nem nagyon lehet megtanulni, de ehhez meg olyan irányító tanár kellene, aki am aktívan programoz is. Abból meg nagyon kevés van.
-
cucka
addikt
Igen, jól látod, ez a szomorú valóság.
Az emberek jelentős részének 3 év egyetemi programozóképzés után nincsenek meg a skilljei, hogy junior programozóként elhelyezkedhessen. (Illetve ha megvannak, azokat diákmunkával/szakmai gyakorlaton/otthon pluszban tanulva szerezte meg)Unit tesztes kérdésem továbbra is nyitott. Van valaki itt, akitől elvárták ezt az egyetemen?
-
janeszgol
félisten
Ha a francia felmeres szerint a fejlesztok harmada autodidakta modon tanulta a szakmat, akkor ketharmada nem. Ergo kell tanitani. Pusztan matematika.
-
Silεncε
őstag
Erre (Szeged) sincs kódreview (legalábbis én nem találkoztam vele), ez különösen akkor volt jó, amikor csapatmunkában a másik odahányt spagettikódját kellett nekem javítgatni, hogy legalább működőképesre ki tudjuk kalapálni (nem egy olyan is volt, hogy inkább újraírtam/tuk, mert kevesebb munka volt).
A másik kedvencem, amikor mással csináltatjuk meg a kötprogot pénzért. Csak azt nem értem, hogy az ilyen ha már a kötprogot se akarja megcsinálni, mit fog csinálni a munkahelyén? Fizet valakinek, hogy megcsinálja helyette a munkát?
-
secretgarden
aktív tag
válasz
secretgarden #29 üzenetére
Hozzatennem, hogy nyilvan vannak szakmak amit nem lehet otthon ulve elsajatitani, nem fekudnek egy csak internetes online tanfolyamot vegzett sebesz kese ala vagy nem ulnek egy csak Flight Simulator-on jatszasbol tanult pilota gepere. :-) Szoval nem mondom hogy foiskola/egyetem/szakiranyu kepzes felesleg minden esetben, hanem hogy bizonyos esetekben az. Pl. hogy programozonak felsofoku vegzetsseget kerjenek a munkaadok, vagy ne akarjanak szoba allni egy leendo bolti penztarossal mert nincs kereskedelmi vegzettsege az marhasag, szerintem...
-
cucka
addikt
Igen, több pozitív válasz is jött, hogy a kódminőséget nézik, lehet, hogy én jártam túl régen egyetemre, vagy csak pechem volt.
A unit teszt kérdés egyáltalán nem költői, az egy nagyon fontos dolog, ami alapvető skill minden programozó számára. (Márhogy azok számára nem, akik otthon tutorialokból tanulnak, de itt egyetemi szintű képzésről beszélünk)
-
cog777
senior tag
"A felvetés, hogy nem kell egyetem, vagy főiskola, meglehetősen furcsa. A rendszerben gondolkodást ott sajátítják el a hallgatók.
Attol fugg. Kulfoldon mar altalanos iskolaban elkezdodik a csapatmunka, osszefuggesek keresese, megertese. Sokkal onallobbak.
A magyar oktatasi rendszer ettol fenyevekre el van maradva.
Lazan kapcsolodik hogy amikor rakerdeztem egyik ismeros lanyara, hogy megy neki a zeneiskola akkor azt a valaszt kaptam hogy annake ellenere hogy "elit" kozepfoku iskolarol van szo, meg mindig egyesevel jatszanak hangszeren, meg veletlenul sem csapatban.Ezzel szemben lanyom masik orszagban jar altalanos iskolaban es mar regen csapatban oldjak meg a feladatokat (es az IT csak eszkoz szamukra).
Bizonyos mernoki feladatok megoldasara jo az egyetem, de sokszor nincs ra szukseg terulettol fuggoen. -
siposz
aktív tag
válasz
cinemazealot #23 üzenetére
BMEn dobták vissza beadandómat emiatt. Ismerősnek csináltam beadandót (én ELTE), megkaptam a specit, tip-top megírtam, de a tanár objektum orientáltan várta, én meg full procedurálisan írtam.
-
-
cucka
addikt
A rendszerben gondolkodást ott sajátítják el a hallgatók.
Ez tök jó lenne, ha igaz lenne, de nem az.
Futószalagon jönnek a tárgyak, közötttük nulla kapcsolat, mindegyik önnálló egységként lóg a levegőben. Definíció-tétel-bizonyítás reggeltől estig, seggeld be és mondd vissza a vizsgán.
Ettől hol fog bárki rendszerben gondolkozni?Mutasson már valaki egyetemet, ahol megtanítják programozni a diákokat. Egy tárgyat, ahol a tanár veszi a fáradságot arra, hogy code review-t csináljon és visszadobja a beadandódat, ha működik de olvashatatlan.
Nem tudom, mostanában jobb-e a helyzet, régen simán elvégezted úgy a programozó egyetemet, hogy egyetlen unit tesztet sem kellett soha írni, jobb esetben leadták valahol a unit teszt definícióját és kalap. -
Na csak begépeltem, aztán elfelejtettem a küldésre nyomni
Szóval, én tanultam 10 éve programozást, algoritmust, és egyéb huncutságokat, C++, C#, .net, PHP, Java és hasonlók... Valahogy elvégeztem a főiskolát is, diplomáztam...
De sosem ment, sosem állt rá az agyam, fogékony voltam valamennyire ezekre, meg jó volt alkotni, meg vannak elképzeléseim mit mivel hogy lenne jó megvalósítani..
De nem vagyok programozói alkat...
Ellenpélda.: Egyik legjobb barátom ugyanabba a suliba járt két évig, ahová én is, majd féltávon váltott egy szakmai iskolába. Kitanult egy szakmát.
Sose tanult programozni ,ehhez képest Pesten helyezkedett el több éve programozóként, profin tanul bele bármelyik nyelvbe, jól használja az autodidakta módon megszerzett tudását.
Én sose lettem programozó, helyette autodidakta módon valamelyest professzionális szintem megtanultam Photoshopban dolgozni. ( persze lehetne továbbfejlődni mindig)
Szóval azt gondolom ,hogy a tanár ,a rendszer felelőssége lenne a diákokat a megfelelő, számára érdekelt szakmába terelni, és ott hagyni kibontakozni...
Hozzáteszem, tanári pályára is léptem, de 1 év után elengedtem, mert 0 szabadidővel egyszerűen nem tudtam véghezvinni azt a tanítási módot, amit a diákok megérdemelnének...
Sok dologba belefogtam, mindhez egy kicsit... De programozáshoz kell egy olyan agy
-
Azért, mert ha nem tanítják meg a programozni vágyót rendszerben gondolkozni (lásd (#10) sh4d0w hozzászólását), illetve hogy egy-egy többféleképpen implementálható megoldás közül melyik erőforrás igényesebb a másiknál, akkor bizony hardver kell ahhoz, hogy a szoftver akadás nélkül elfusson.
Egyetemen villamosmérnöki szakon nem olyan kifinomult és elmélyült módon tanultuk a programozást, mint informatika szakon. Egyszer egy infós sráccal közös fejlesztési projektben a srác lépten-nyomon átírta a kódomat mindenféle flancos megoldásokra, amiket akkor én még nem igazán ismertem, és ez rendesen piszkálta a büszkeségemet. Később jöttem rá, mennyire igaza volt, mert erőforrásigény szempontjából az ő változata bizony sokkal optimálisabban futott, mint az enyém.
Szóval tény, hogy sok mindent el lehet sajátítani autodidakta módon, de az ínyencségekre is érdemes odafigyelni, mert sokszor azokon áll vagy bukik egy megoldás működőképessége. És ha ezeknek a felismerésére nem fordítunk időt és energiát, akkor bizony jönnek a több gigabájt memóriás mobil eszközök és a rajtuk ennek ellenére akadozva futó szemetek, amikre gyógyír csak a következő évben kiadott dupla annyiba kerülő és még több erőforrással felszerelt modell lesz... ami ugyanolyan gyorsan el fog évülni, mert manapság gyorsan kell szoftver fejleszteni és nem alaposan.
Némileg kapcsolódik: Kisfogyasztású számítógépek nyomában
-
Nyilván ez nem jelenti azt, hogy a felsőoktatás felesleges lenne, hiszen a felmérésben résztvevők közel fele, konkrétan 42,7%-a azért egyetemen tanult, és 28,2%-a MSc szintig jutott.
Ez pontosan azt jelenti, ami ide van írva. Nem pedig azt, hogy az ott tanultakat tudták volna érdemben alkalmazni. -
Ribi
nagyúr
Ezek szerint nem tűnt fel, hogy "enyhe" trollkodás volt, pedig próbáltam jelezni.
Mindig agyfaszt kapok amikor bárhol bármikor bármivel kapcsolatban megemlítik, hogy lám lám pár ember aki elhagyta az egyetemet, vagy nem is járt oda és mégis milyen gazdag.
Kb semmi köze a 2 dolgonak egymáshoz. És a cikk második részéhez még annyira sincs köze. -
DraXoN
addikt
válasz
Cyberboy42 #13 üzenetére
Erről ez a film részlet jutott eszembe:
"Te olvasol? B*zi vagy?" -
Cyberboy42
senior tag
Ugyan már. Minek nekünk ész. Az a gyengék fegyvere!
-
Az egyik tanárom mondta, hogy ezt a tantárgyat nem is érti, hogy minek, talán ha 1000-ból egy ember ha fog találkozni vele, de erre kapja a suli a pénzt, így ezt kell visszakérni is.
És igen, ha magadtól nem foglalkozol vele napi szinten legalább egy órát éveken át, akkor kb sose leszel junior se.
-
dokanin
aktív tag
Info egyetemmel az a legnagyobb probléma, hogy 5 év alatt elavul az az ismeretanyag, ami programozáshoz szükséges. Én most 40 felett vagyok, de már legalább háromszor kellett ezalatt technológiát váltanom és szinte mindent újratanulni.
Saját bőrömön érzem, hogy van az a kor ami felett már nem esik ez olyan jól.
Az egyetemi tanárokra is igaz lehet ez, mivel azok is 40 felett szoktak lenni.
Így már amikor az ember megtanulja az egyetemen, már akkor elavult a tudás.
Szóval aki nem tanul meg magától tanulni, ebben a szakmában nincs jövője. -
A felvetés, hogy nem kell egyetem, vagy főiskola, meglehetősen furcsa. A rendszerben gondolkodást ott sajátítják el a hallgatók.
Persze lehet enélkül is, csak ahhoz sokéves tapasztalat és szerencse is kell.
-
válasz
CptAdamica #6 üzenetére
Levelezőn vagyok programtervező infón. Mindent magadnak kell kiszenvedni, tele olyan dolgokkal, amik már 5-10éve nem is olyan formában vannak. Egy valamire jó a diploma, hogy látják rajtad, hogy kitartóan kiseggelted. Ráadásul olyan kedvesek, hogy szinte minden óra, vizsga pénteken van... mert levelezőre természetes a munkanélküliek járnak. Teljes mértékben az oktatási rendszer a sz*r.
-
opr
nagyúr
Tehat egy olyan ceg, ami abbol el, hogy ott tudod magad jatekosan programozasban onkepezni arra jutott a sajat felmereseben, hogy amugy nem kell semmi, csak jatekosan onkepezni magad es minden fasza lesz?
Wow. Teljesen ledobbentem. Azt tudtatok, hogy a pekek szerint ha sok kenyeret eszel, az jo neked? -
aprokaroka87
nagyúr
válasz
CptAdamica #6 üzenetére
Szerintem az IT terület alapvetően is áll egyfajta őnképzésből.
-
CptAdamica
veterán
Nem tudom külföldön milyen a helyzet, de itthon inkább az oktatási rendszerrel és a tananyaggal van a gond. Én is jártam ilyen szakra, de semmit sem ért, mert minden hülyeséget tanítottak, csak azt nem, amit kellett volna. Plusz elég nagy terület, az iskola jobb esetben elvisz egy kezdő szintre, ha tovább akarsz fejlődni, akkor muszáj magadat képezni.
-
Ribi
nagyúr
Zuki nem csak ellopta az ötletet amiből meggazdagodott?
Végülis manapság sikkasztóknak, politikusoknak, celebeknek áll a világ. Szóval tény, felesleges tanulni. -
Domonkos
addikt
Code monkeyra mindig szukseg lesz; ahhoz meg nem kell egyetem.
-
Bármely szakmát meg lehet tanulni autodidakta. Csak amíg a programozáshoz elegendő egy számítógép, a többi szakma jóval bonyolultabb lehet, mert a tanuláshoz szükséges fizikai eszközöket és alapanyagokat otthoni szinten nem feltétlenül lehet vagy nem éri meg beszerezni.
-
bhonti
aktív tag
Tök jó, és ez miért "Egyéb hardverek"?
Amúgy szerintem nem árt az se ha tanítja vki aki tud is... nyilván könnyebb úgy megtanulni, ha látod más hogy csinálja. Nekem legalábbis.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
ph Egy francia felmérés szerint a fejlesztők harmada külső segítség nélkül sajátította el a szükséges készségeket.
- Óvodások homokozója
- KERÉKPÁR / BRINGA / ALKATRÉSZ beárazás
- RAID
- Candy: Okosvilágítás konyhai módon Shelly Plus 1 relével
- AMD Navi Radeon™ RX 6xxx sorozat
- Bambu Lab 3D nyomtatók
- Poco F5 - pokolian jó ajánlat
- Mesterséges intelligencia topik
- Amatőr csillagászat
- 600 tonna iPhone-t vitt az Apple az USA-ba Indiából Trump vámjai miatt
- További aktív témák...
- LG 34UC79G-B 34" 21:9 UltraGear Full HD IPS Curved Gaming Monitor
- Dell Vostro 15 3590 laptop, notebook i3 10gen CPU, 8GB RAM, 250GB SSD, 15,6" repedt kijelző, W11, HU
- MacBook Air 13" 2015 1.6GHz i5 8gb Ram 256Gb 50ciklus
- LG (27GR95QL-B) 27" 240HZ OLED QHD MONITOR ! AKCIÓ!
- SAMSUNG LS32DG800SUXEN ) 240HZ 4K OLED GAMER MONITOR ! 2024 MODELL! AKCIÓ
- Xiaomi 13T Pro 512/12GB Kék / Újszerű állapotban / 12 hónap jótállással
- Beszámítás! Dell Optiplex 3080 SFF asztali számítógép - i5 10505 8GB RAM 256GB SSD Intel UHD 630 IGP
- Samsung Galaxy A71 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Bomba ár! HP EliteBook Folio 1040 G2 - i5-G5 I 8GB I 256GB SSD I 14" HD+ I Cam I W10 I Garancia!
- DELL PowerEdge R730xd 16LFF 160TB+400GB 2U rack - 2xE5-2683v4 (16c/32t),256GB RAM,2x10G NET,HBA330
Állásajánlatok
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest