Hirdetés

Aktív témák

  • JulWCZar

    senior tag

    válasz Surranó #25 üzenetére

    A moznál nem egy elektronsugár pásztáz végig a vásznon.

    Figyi, sztem nem olvastad el azt amit írtam:
    (a) eset: 100Hz, 25 fps: ez esetben minden negyedik kép lesz teljes, atöbbi 1/4, 1/2, 3/4 énél a képnek el lesz vágva, azaz a framebufferbe már íródik a következő frame, de benne van még a régi. E miatt trágya a 25 fps 100 Hzen.

    (b) eset: 25 Hz, 100fps: ez esetben, minden negyedik kiszámolt képet látod, a többi örökre a vkártya titka marad :). Ez esetben egész képeket látsz, akár azt is lehetne mondani hogy 25fps 25 hzen.

    A mozi ehhez hasonló, ott ugyanis egész képeket látsz, és a megvilágítás is állandó.

    Azt is vedd figyelembe hogy egy mozi NEM INTERAKTÍV. Azaz nem küldesz információt és nem is vársz visszajelzést rám, csak passzív személő vagy. Ha pl.: játszól NFSHP2vel, és 3 autót meg akarsz előzni, előfordulhat a gyors játékmenet miatt az, hogy ''elrántod a kormányt'', első kikerülve, de a másodikba sajna már ''beleütköztél'' mert nem rajzolódott ki elég gyorsan.

    Miért van ez? Hiszen ha tudod hogy háromszor el kell kanyarodnod, akkor becsukott szemmel is megcsinálnád. NADE: a játék motorja az aktuális fpshez igazítja az input kezelését, ezért száz információt is küldhetsz egy másodperc alatt, abból 25 fpsnél csak minden negyediket érzékeli, vagy rosszabb esetben 4 miliseces időközönként dolgozza fel azokat.

    Egy jó példa az fps alapú megvalósításra a Quake3. Itt minden a mintavételezéstől függ, ami pedig a másodpercenkénti framek számától. Pl.: mportal.hun bárkit megkérdezhetsz (ha nekem nem hiszel), a legnagyobbat akkor tudod ugrani ha a géped (vagy a szerver) 125 Hzen mintavételez.

    Van még kérdés?

Aktív témák