Aktív témák
-
Makker
tag
ehhez az fps mizériához hozzátenném...
ha egy objektum a képernyőn a) pontból b) pontba halad, nem mindegy, hogy ezt pl. 1 másodpercen belül 25 kép sebességgel teszi meg vagy 100-al. ezért kellően nagy távolságban lévő pontok között jól kivehető darabosság mondjuk 25 fps esetén. és a moziban is. meg a divx ben is. ésatöbbi. akik szeretik a nagy fps-t (én is :) ) erre gondolhatnak.
na üdv.
-
Surranó
aktív tag
Mint már említettem, nem túl nagy, de elég komoly matematikai apparátussal a max freki duplája elég a PONTOS reprodukcióhoz. (mán amennyire a 16bit pontos)Ennél jobb becslés nem kell. A diszkrét értékekből reprodukáljuk, de nem a diszkrét értékek szólalnak meg.
Vagy ez is úgy van, mint a játékoknál? Szép az elmélet, de mindenki gagyira csinálja? Egy 50k-s hangkártyánál már szerintem biztos nem... de megkockáztatom, hogy ez a határ inkább 50 Ft-nál van... -
Power
senior tag
A hangnál igenis számít, hogy 44 vagy 96 kHz. Ugyanis tényleg nem mindengy, hogy egy színuszjel hány diszkrét értékre bontódik fel, nem is akkor amikor önmagában szól, hanem akkor amikor sok hang szól egyidejűleg.
kb. a 192kHz, az ami kielégítő eredményt nyújt.
Az, hogy valaki nem hallja az az ő problémája, olyan ez mint, a abszoluthallás, akinek nincs az nem tudja milyen.
A fps-nél kicsit más a helyzet, mivel ez egy átlag érték ezért a legkisebbről van értelme beszélni. Tehát hiába van megy valami 80 fps-sel, ha egy pont egy bonyolult szituációban éppen megakad 1-2 frame akkor ott az látszik, amúgy elég volna a 25-30 fps(max 40 érzékenyebbeknél).
Érdemes volna filmre venni, egy adott játékot és lejátszani 30 fps-sel(itt ez állandó lenne).Power
-
JulWCZar
senior tag
Ez a kártyesz így is úgy is el lesz adva. Lehet akár lassabb is mint a Ti4600os. Hogyan lehet gagyit eladni sikeresen?
Lásd.: P4 celeron. -
marcee
addikt
A teszteredményekről meg annyit, hogy az ilyen benfentes tesztek mindig a kártya legvonzóbb oldalát mutatják, és így nézve az eredményeket ez elkeserítő.
a chip lehet gyors, de szinte biztosan kiegyensúlyozatlan lesz: nem merték bekapcsolni a memória sávszélesség igényes opciókat.
az nv mindig is arról volt híres, hogy a már amúgy is használhatatlan felbontás*ficsőr hegyekkel futtaták a teszteket és marha jól mutatott, hogy ami a konkurenciának 4 fps az nekik 8.
'hoppá 100%-kal ver mindenkit, az ám a király kártya!'
aztán az általánosságban használt beállításokkal, jó ha megvolt a 20-30%.
no akkor eddig el voltunk kényeztetve!
most a maxos előnyük (az általuk választott beállításban) 40%, és nem átalják még 7%-kal is reklámozni magukat.(ha jól emléxem az uccsó eredményekre)\m/
-
marcee
addikt
Egy valamit felejtett itt ki mindenki az fps-háborúból: nekem azért lenne fontos, hogy olyan kártyát vehessek ami Q3-at 300 fps-sel tekeri, mert akkor tudom, hogy a doom3, de még a 4 is :)) futni fog rajta.
A tesztek meg arra jók, hogy megmutassák a kártyák közötti különbséget, ár/teljesítmény arányt, ill. hogy pl. megtudhast, hogy a saját gépeddel minden rendben van-e.\m/
-
JulWCZar
senior tag
''szar az engine, es nincs kulonvalasztva a megjelenito es a mozgato resz (ez nem valoszinu, de ki tudja... )''
A quake3 engine nem szar csak fps based. Mint ahogy a quake2-halflife vonal is. Ezert van az hogy ezek a jatekok, legyen akarmilyen gyors geped is, mindig 100%osan le fogjak foglalni a procit. Egy eset kivetelevel: ha beallitod megkora a MAXIMALIS fps.
''kesleltetes. 100 fps-nel ertelemszeruen kisebb, ezert sikerulhet par ugras megfeleloen.''
Nem, ez nem ezert van. Ezt csak Carmack tudja. Most az tenyleg nem szamit hogy mikor nyomod meg az ugras gombot... gyakorlatilag 20-25%kal tobbet ugorhatsz ha megvan a 125 fps. Ja, es ez olyannyira buvos es betartando szam, hogy pl.: 132fpsnel nem biztos hogy tudsz ekkorat ugrani. (a 142 is a kollega szerint ilyen mintavetelezesi gyakorisag). -
JulWCZar
senior tag
Meg talan azt is hozzavehetjuk, hogy a TVn az interlaced uzemmod miatt vannak koztes framek.
-
Hory
aktív tag
OFF
Némmá! Mar aszittem a prohardvert is elleptek a lamak, mint anno a hwsw-t. Erre csupa ertelmes arc szolt hozza az utobbi par alkalommal.
Vegyetek ugy, hogy most nem ervenyes az alairasom! :)
ON -
Hory
aktív tag
Vertic-nel a pont. Jo lenne, ha elolvasnatok es ertelmeznetek, amit irt, mert ez volt az elso ertelmes hozzaszolas a topic-ban.
A quake-ben meg azert kell(het) >100fps, mert:
- szar az engine, es nincs kulonvalasztva a megjelenito es a mozgato resz (ez nem valoszinu, de ki tudja... )
- kesleltetes. 100 fps-nel ertelemszeruen kisebb, ezert sikerulhet par ugras megfeleloen.
Surrano-Emvy temakhoz szolva meg megjegyeznem, hogy lehet, hogy a 22khz-es jel 44khz-es mintavetelezessel mar enyhen szolva szar, viszont azt se feledd el, hogy a 22khz-s jelet te mar nem hallod. Meg ha hallanad is, valszeg ugy sincs olyan eszkozod, ami kiadna megfelelo minosegben. Ettol fuggetlenul nyilvan szebben szol egy dvd-audio, de ahhoz mar normalis felszereles is kell, a tesco gazdasagos ''minihifi'' harmincé nem lesz eleg...
Masreszt vannak trukkos zajformalo eljarasok, amivel sima 44.1 khz-en is nagyon jo minoseget ernek el. Szoval az atlagembernek a dvd-audio nem igazan lesz nagy durranas. Inkabb csak disz.
Uff, en beszeltem. -
Plumpy
aktív tag
Hali! A henggel kapcsolatban csak annyit, hogy én olyat hallottam, hogy hibá nem fogja föl az agyad a 44Khz-et, de ha azok a kis számodra felfoghatatlan és hallhatatlan hangok nem lennének benne a dologban, a hallható hangok nem egészen úgy szólnának mint kéne... Szóval igenis van értelme a 44,1Khz-nek és a 96Khz-nek is., mert sokkal részletesebb a zene...
P.S.: Nem vagyok audiofil!!!! Sőt. Utálom, mikor audiofil arcok tesztelnek egy 220V-os táőkábelt, és a 34ezer forintosnál aszongyák, hogy húúúú, ezzel sokkal lágyabb a hangja, sokkal természetesebb. Igen. Ez a jó.
Na a vége kicsit off-ra sikerült, de ez van..Plumpy - A kultúrbölény
-
Surranó
aktív tag
Emvy:
Na ha mán a szakmánál tartunk... a Fourier-sornak nem pont az a lényege, hogy a szinuszhullám az mánpedig szinuszhullám? Most hadd ne rekonstruáljam fejből pl a négyszöghullám szinuszokkal közelítését... szóval mit értesz jelalak alatt? azt, h négyszög v háromszög v fűrészfog v zaj? az mind-mind szinuszhullámból van. Csak most kb 3 méterre van tőlem az a 200 db lap, amelyek egyikén ez rajta van... -
Surranó:
nem olvastam végig, hogy valaki válaszolt rá, de a minimális mintavétel a jel fourier sorba fejtett alakjából a maximális összetevő 2*ese. És ez még csak az információt adja vissza, tehát rekonstruálni tudod, hogy mekkora volt a maximális frekvenciájú jel, de a jelalak ettől még mindig nem az igazi. A DVD Audio 192 Khz-je abszolúte nem parasztvakítás.while (!sleep) sheep++;
-
_O|ki_
csendes tag
A Quakerol csak annyit,hogy ahhoz,hogy a meccseken mar alapnak számító ugrásokat meg tudd csinálni,az FPS-t folyamatosan 125-n v. 142-n kell tartani,ami a még a ''profiknál'' használt lebutitott grafikával sem olyan egyszerű a lassabb videókártyákon.Szóval az FPS egy FPS-nél :D igenis nagyon sokat számít.........
''A rendőrség figyelemmel kiséri az interneten zajló párbeszédeket!''
-
dearbear
tag
Hali!
Ha máshol veszem a mintát? Shannon pont így találta ki törvényét:
2 * fmax < fmintavételi.
Namost, ha megfigyeled az ábrát az első jelet kellő ideig folytatod, akkor megláthatod, hogy lesz ott jobb alakhűség is. (Direkt a sarkítás kedvéért rajzoltam ilyet). De a lényeg mindenképpen az, hogy ebből azért már közel visszaállítható az eredeti jel ha interpolációs tecnikákat alkalmazunk - ahogy Parci is írja. ( pl. harmadfokú spline ) A lényeg, hogy ezt hangnál még nagyjából meg is lehet tenni - és meg is teszik. De képnél nem jó, mert adott esetben ugye szeretnénk tökéletesen élesen látni az OS képét is, ráadásul egy kép azért min 640x480 as felbontású azaz kb 23 MHz-es jelnek felel meg.
Bocs ha egy kicsit zagyva. Épp majmok bolygóját nézek...
Byez!To develop or not to develop that is the question.
-
Vertic
aktív tag
Szerintem pl a rajzfilmben nincs motionblur... amíg újra nem tömöd más framerate-tel
De van! Belerajzolják a rohadtak... :DD Figyeld meg, hogy futás közben 3-4 lábat rajzolnak néha, meg ilyenek (Tom&Jerry meg hasonlók). A lassú/kis mozdulatoknál persze nincs, de oda nem is kell, mert nem jelentős a hatás.'' ... tehát háromig számolj, és ameddig számolsz az három legyen ... ''
-
Vertic
aktív tag
Persze megint eszembe jutott még valami. Szóval a szemed is analóg, tehát a gyors mozgást összemossa, ezért nem nyerő a 25 állókép. Pontosan nem tudom, mennyi iseig fényképez a szem (asszem nagyjából 50Hz) de abból, hogy kb. 85Hz amit már nem lát villogni monitor esetén lehet valamire következtetni :)(van aki 100-nál húzza a határt - ez teljesen egyénfüggő, az átlag a teljes népességre vetítve ~80Hz nagyságrendileg).
'' ... tehát háromig számolj, és ameddig számolsz az három legyen ... ''
-
Vertic
aktív tag
Nah. Ilyesmit akartam én is írni épp. Magyarra lefordítva:
A 25 fps azt jelenti, hogy azon a képsoron a moziban már nem látod darabosnak a mozgást. De a moziban, vagy a TV-ben analóg felvétel történik, ami azt jelenti, hogy egy képkockán az egész felvételi időtartam (1/25 sec) alatt lezajló változások mind rajta vannak(!), tehát ami 1/25 sec alatt bemozdult 10centit, vagy 1 métert, az mind szép csíkot húz. Ellenben a számítógépes játéknál pillanatképek vannak (ezért akart a 3dfx mielőtt tönkrement a köv. generációs kártyákba motion blurt építeni - hogy a kártya is számoljon ''csíkhúzást''). A szemed viszont gyorsabb 25 fps-nél, ezért simán észre lehet venni a különbséget. Gondolom azért ez függ a monitor gyorsaságától, meg egyéntől, meg mittomén. Na ennyi :)'' ... tehát háromig számolj, és ameddig számolsz az három legyen ... ''
-
dearbear
tag
Surranó!
A téma OFF részéhez szólnék kicsit hozzá, méghozzá egy képpel először.
Nos amint látod, a csodálatos 44 kHz -es mintavételezés elég gyatra eredményt hoz.
Amikor azt mondják az ember 25 fps-t lát folytonosnak, akkor az valószínüleg azt jelenti, hogy 25 folyton változó képkockát!!! ( Megjegyzem ez TV esetén megvan - alias motion blur minden tudásom szerint) Ebből tehát jól látszik, hogy ha _állóképekből_ akarjuk összerakni a képet, amit a monitorunk tud, akkor a 4x annyi képkocka még csak éppen elég ahogy a fenti 96kHz-es mintavételezés is még csak épp hogy közelíti a valóságot. Nem véletlen hogy a méréstechnikában is kiindulásként a mérendő jel legnagyobb frekvenciájának 10 szeresét használják, hiába mondja a Shannon törvény, hogy ha a 2 szeresénél nagyobb a mintavételezési freq, akkor már kinyerhető belőle az információ... ( Erős javítási eljárásokkal. )
Nah remélem eltűritek ezt a rövid kirohanást, de már valahogy nem bírtam!
Byez!To develop or not to develop that is the question.
-
rog
addikt
ha nem lennék ilyen szerény, akkor komoly kvékernek hívnám magam.
és szerintem is elég a 30fps hogy levágjak barkit aki elém kerül :)
a lényeg, hogy ez a bizonyos fps akkor is 30 legyen amikor 8-an vagyunk egy térben. az meg hogy 100fps van akkor amikor egy fallal szemben állok , vagy amikor a demo fut az tök lényegtelen. -
coolcave
tag
VSYNC forever :)))
-
JulWCZar
senior tag
Ja, telleg, van ugye az akaratlan fpshez igazitas, ugyebar amikor a szuk keresztmetszet a CPU. Szeretnek ehhez egy esetet elmeselni, ami kicsit megdobbentett:
710-en megy a K7, mellette Gef2Ti - warcraft III. 1024*768-ban akad, 640*480-ban repeszt. Mi lenne a kovetkeztetes? Hogy a GPU lassu.
Nade: masik srac 1500 tuacerka + Gef4MX, 1024*768ban repeszt... hmm, erdekes...
Ugyhogy van hogy akaratlanul is fpshez igazodik. Ilyen esetben pl.: akad a hang is, mivel ugye CPU izzad. A masik esetben lasd q3 csak az inputfeldolgozas kesik, a hang boldogan szol.. :D -
Surranó
aktív tag
Oké, ezek már nagyon tudományos érvek voltak, és el is fogadom őket. De lássuk egyenként:
a) akkor az a megoldás nagyon gagyi. Tessék kiszámolni, és egyben átnyomni a monitorba, nem pedig ahogyesik. Erre találták ki pl a doublebuffert, de a triple még szebb. Az ugye nem új technológia.
b) ezt kilőttem én is.
c) interaktív: NAGYON GAGYI minden olyan játék, ami az fps-hez igazítja a többi dolgot. A zene miért nem 25 (200) Hz-en szól? tán csak nem külön van időzítve? nahááát...
Vagy minden játék ilyen? Nagy baj az... :))
Jul, még egyszer köszi a beszámolót. Ha így van általánosan, ahogy írtad (játszottam ilyennel... kettő fps-en), akkor valóban igazatok van a 100+ Hz szükségességét illetően, én viszont egyrészt el vagyok keseredve, másrészt meg látom, mivel fogom megváltani a szakmát :DD -
JulWCZar
senior tag
A moznál nem egy elektronsugár pásztáz végig a vásznon.
Figyi, sztem nem olvastad el azt amit írtam:
(a) eset: 100Hz, 25 fps: ez esetben minden negyedik kép lesz teljes, atöbbi 1/4, 1/2, 3/4 énél a képnek el lesz vágva, azaz a framebufferbe már íródik a következő frame, de benne van még a régi. E miatt trágya a 25 fps 100 Hzen.
(b) eset: 25 Hz, 100fps: ez esetben, minden negyedik kiszámolt képet látod, a többi örökre a vkártya titka marad :). Ez esetben egész képeket látsz, akár azt is lehetne mondani hogy 25fps 25 hzen.
A mozi ehhez hasonló, ott ugyanis egész képeket látsz, és a megvilágítás is állandó.
Azt is vedd figyelembe hogy egy mozi NEM INTERAKTÍV. Azaz nem küldesz információt és nem is vársz visszajelzést rám, csak passzív személő vagy. Ha pl.: játszól NFSHP2vel, és 3 autót meg akarsz előzni, előfordulhat a gyors játékmenet miatt az, hogy ''elrántod a kormányt'', első kikerülve, de a másodikba sajna már ''beleütköztél'' mert nem rajzolódott ki elég gyorsan.
Miért van ez? Hiszen ha tudod hogy háromszor el kell kanyarodnod, akkor becsukott szemmel is megcsinálnád. NADE: a játék motorja az aktuális fpshez igazítja az input kezelését, ezért száz információt is küldhetsz egy másodperc alatt, abból 25 fpsnél csak minden negyediket érzékeli, vagy rosszabb esetben 4 miliseces időközönként dolgozza fel azokat.
Egy jó példa az fps alapú megvalósításra a Quake3. Itt minden a mintavételezéstől függ, ami pedig a másodpercenkénti framek számától. Pl.: mportal.hun bárkit megkérdezhetsz (ha nekem nem hiszel), a legnagyobbat akkor tudod ugrani ha a géped (vagy a szerver) 125 Hzen mintavételez.
Van még kérdés? -
Surranó
aktív tag
Ja igen, bocs, Parci, ezt neked is írni akartam. A minimum fps az oké. Főleg az emlegetett Crammond-féle GP szériában, mert ott fölé úgyse megy, hanem ha lejjebb esik, akkor szaggat. De miért nem elég, ha mindenhol MINIMUM 25-30? Na jó, túlragoztam, megyek a jégre biciklizni. Remélem, összetöröm magam, és halálontúli élményben 30000 fps-ben fogom látni az életemet.
-
coolcave
tag
Tény, hogy minél nagyobb az fps annál jobban örül a magyar ember :)
Viszont, ha fps-ről beszélünk fontos, hogy átlagos fps-ről van általában szó, így alatta fölötte is lehet a dolog és azt nem szeretjük ha 30 alatt van...
A frekvenciában szeretjük, ha jó magas, de az sem mind1 milyen messziről bámuljuk, mivel ha azt veszed sok tvzés után (ésszerű határokon belül:) ) sem fáj a fejed, ha elég messziről nézed, a monitort viszont kénytelen-kölletlen közelről kell nézni...
Az nvidia meg jól üzletel, ottvanmá a több generációval előbbre elkészült csipecske is csak vár addig, míg az Ati lép valamit, meghát a fejlesztésre szánt költség sem árt ha visszajön egy-egy prockó esetében :P -
Surranó
aktív tag
Na mostmáraztán mindenki flameshield on.
> ''ahogy jobb frissítéssel láttam a képet, egyre jobban láttam.''
Én meg ahogy egyre többet játszottam a heroes 3-mal, egyre könnyebben felismertem 2 pixelből, hogy az a bánya milyen bánya.
> ''pstrippel nem lőttem be a frissítési rátát: 100Hzen ment.''
Egen. A frissítés oké. A framerate nem oké. Amit az agyad nem fog föl, abba még a fejed belefájdulhat. Ilyesmi az alapja a 96KHz/24bit hangoknak is, ha jól tudom.
A 44.1KHz a jómagas emberi 22KHz-es küszöb duplája + borravaló, és ennek az okát történetesen tanultam is, és bármikor szívesen megosztom embertársaimmal. Kétszer ekkora hallástartománya meg senkinek nincs. Mint ahogy framerate tartománya sincs 10x akkora senkinek, mint az átlag.
Gondolj csak bele, ha ez a 250-300 nem fpts (frames per ten seconds) értendő, akkor milliókat kaszálhatnál a Guinness-en keresztül. Tényleg, van vkinél kéznél ilyesmi? Ott mit írnak az extrém rekordok közt? -
Én azt tudom, hogy BÁRMILYEN komoly Quakert megkérdezel, kiröhög, ha ezzel a 25-30 fps dologgal nyaggatnád. De, most komolyan, ülj le a Quake3 elé, játssz 25 fps-sel, és ne mondd nekem, hogy elég... UT2003 dettó. Sima UT dettó.
Miért játszanak akár 640x480-ban (jó, újabban már a merész 800x600-ban is :D) a profik, ha elég 25 fps, amit 1280-ban is megkap?ne csüggedj, ha egy kapu bezáródik: máshol nyílik egy új. sérvkapu.
-
Surranó
aktív tag
Parci, minden tiszteletem a tiéd (mán csak házigazdaságból kifolyólag is biztos komoly ember vagy), de:
Szerintem láttam már, mondjuk Wolfeinsteint (az elsőt), volt az 60 fps biztos (mondjuk egy 133-as penyán). De nem volt olyan ijesztően élethű, mint a gp2 25.6-on. na persze, nem ugyanaz a játék. Tényleg, kérem tisztelettel, h valaki álljon elő egy hihető magyarázattal, mert az ''ezt érezni kell, addig úgyse tudod'' egy kicsit homályos...
JulWCZar: azt értem, h 25Hz-en kifolyik a szemed, de ha olyan szép a monitor képe, hogy ettől eltekinthetünk (tfh tényleg egy idegszálad se észleli a frissítési frekvenciát meg a felbontást (ami nem igaz, de ideologizáljunk)), akkor miért zavar a 25fps? Ennyi erővel mondjuk 160 Hz-en a 131fps meg nagyon zavarni kéne, mert relatív prímek jól, oszt darabosnak (szalad-megáll, szalad-megáll) látod a képet, mikor scrollozod a hátteret.
Ráadásul ha jól tudom, a mozi nincs még 60 Hz-es se, oszt mégse vakulunk bele. Persze, mert nem CRT, de miért érzem úgy, hogy a legakciódúsabb dzsekicsán filmnél sem érzem elmosódottnak, darabosnak a mozit? és a divxet, CRT-n?
Vagy a Quake akciódúsabb lenne, mint a top jelenetek a Drunken Masterben? hümm-hümm... -
JulWCZar
senior tag
válasz
Cathfaern #22 üzenetére
Az ember kb. 250-300 fpst lát.
És ne mond hogy bemagyarázom magamnak, példa: q3-ban ahogy jobb frissítéssel láttam a képet, egyre jobban láttam.
Mostanra látok 120 fpst, 120Hz miatt - a railgunom soxor 75 %ot közelíti, halálosan lehet így jáccani.
Namost új wint raktam, és pstrippel nem lőttem be a frissítési rátát: 100Hzen ment. Nem kellett 2 perc hogy érezzem vmi nagyon nincs rendben.
Úgyhogy kérlek ne mond nekem hogy mit magyarázok be magamnak és mit nem, mert igen is látszik a különbség.
Pl.: megnéztem a GLquaket 640*480-ban 160Hzen, 160fpsel (vsync)... hihetetlenül hihetetlen...
Szal sztem ezt a témát hanyagolni kellene, mert ahogy van akinek a 256kpbs-es mp3 sz*r és van akinek 128 is már audiophil élvezeti forrás, úgy e téren is vannak érzékenyebb emberek. Én pl. :) -
Emberek, aki azt mondja, hogy ugyanaz játszani 25 fps-sel, mint 100-zal, az még életében nem játszott ilyen játékkal, mondjuk komolyabb helyen! Ne vicceljünk már, kérdezz meg bármilyen koca Quakert, hogy mi a minimum, ami kell.
Az a másik, hogy az átlagos fps megintcsak senkit sem érdekel, a MINIMUM a lényeg. És az is jó, ha inkább 60-100, mint 25!ne csüggedj, ha egy kapu bezáródik: máshol nyílik egy új. sérvkapu.
-
Cathfaern
nagyúr
Persze, hogy megérzed: bemagyarázod magadnak :)) Ez is érzés :) Hidd el, még ha ultra-extra-szuper szemed van, akkor se látsz több képkockát másodpercenként, mint 30! Az már más kérdés, hogy esetleg a gép pontosabban tud számolni 100fps-nél, mint 30-nál (bár ez sem biztos). De a szemed akkor se látja a különbséget!
-
JulWCZar
senior tag
Ok, példa:
100Hz-en 25 fpst nézni nem ugyanaz mint 25Hz-en 100 fpst (vagy 25Hzen 25 fpst).
Elvileg mindkét esetben 25 fpst látsz, de mégsem. :)
''2. valami rokonságban rovarok vannak? Nem vagyok biológus, de ezt a 100 vs 120 dolgot akkor sem veszi be a kis agyam...''
Értsd, még 120fpsnél is látni eltérést a 100fpshez képest. Márha tud 120 Hzen frissíteni a monitorod. -
Surranó
aktív tag
Lécciléccilécci az én kedvemért.
1. miért baromság? oké, a film az mozgókép, de egy átlagos játék meg micsoda? gondoltam arra, hogy finom mozgások meg reakcióidő meg minden, de szerintem akkor is elég a 25. Érveim:
a) első 25.6fps GP2-zésem idején FÉLTEM, és nem tudtam úgy menni, mint 20.2 fps-en. És volt mindez 320x200-ban
b) a kis mozgáshoz inkább érzékeny egér meg bazinagy felbontás kell. Értsd: ezek a hiper kártyák mán full AA+anizo mellett, 1600x1200-ban is viszik a 30-50fpst, szinte(???) minden tesztjátékban. (forrás: THG, pl) Nem???
2. valami rokonságban rovarok vannak? Nem vagyok biológus, de ezt a 100 vs 120 dolgot akkor sem veszi be a kis agyam... -
Surranó
aktív tag
Akkor meg azt nézd, mi a nagyobb:
4600->FX
8500->9700
Mert ugye mindkét gyártónál akkor mán a legjobbját a saját 2. legjobbjával, nem?
Szóval senki nem mondta, h nem nagy lépés a GFFX az NVIDIÁn belül (szerintem), sőt, nekem még mindig NVIDIÁm van (TNT2Pro), hanem h ha valami (nem márkahű) fanatikus esetleg rohant lecserélni a GF4600-at a legújabbhiperszuperre (ami akkor épp a 9700Pro volt) (mondjuk el tudom képzelni, h volt ilyen a világon össz 100 marha (bocs, ha vki itt olvassa közülük)), akkor abból ''most'' (szóval majdan) max 40 marha fogja 9700Pro-ról FXUltrára cserélni a gépe belét.
Más kérdés, h hányan várják lélegzetvisszafojtva, hogy az ár-teljesítmény arányok hogy alakulnak (vsz nagyságrendekkel többen). Mert ami engem illet, engem a teljesítmény már rég nem érdekel, 25 fps fölött úgyis minden kép folyamatos, még ha 120Hz-en megy is a monitorom. Most őszintén, van itt vki, aki azért vesztett el mondjuk egy Quake meccset, mert a gépe 200fps helyett csak 50-et vitt? vagy 30-at? -
Thom!
veterán
Ez nem úgy néz ki, hogy az FSAA bekapcsolásakor a teljesítmény nem csökkene!
AF belenne kapcsolva akkor Radeon több mint valószínő, hogy gyalázná a GeFX-et. :) -
ManOwaR
tag
azér érezni, hogy vergődnek amiatt hogy nem az övék a leggyorsabb kártya, na meg mert késnek kissé
-
Sikló
tag
Megint kezdődik... :DD
''Attól, hogy valaki paranoiás, még üldözhetik...''
-
roonin
tag
válasz
GeorgeTerror #2 üzenetére
Szerintem ez is van akkora erolelepes a ti4600-hoz... Es ezt nezd nem mast jo! :((
-
JulWCZar
senior tag
Azért még reménykedem hoyg lesz egy FXMX-ünk, egy VolksVidia, ami szépis+gyorsis.
-
Surranó
aktív tag
válasz
GeorgeTerror #2 üzenetére
Nem akkora lépés mihez képest? A 9700-hoz képest? na egen...
Nekem az szúrt szemet, hogy a híres-nevezetes Nature-re (vagy Nature-re és GF4-re?) optimalizált 40.xx-es driverszéria ellenére pont abban nem veri az ATi-t.
(télleg, teljesen hivatalosan most ATI, Ati, vagy ATi?) -
Adi
senior tag
Kik is mondták azt, hogy ''We want to own every pixel on the plane!''? :DDD
ldm start-reconf primary
-
Panther
HÁZIGAZDA
Király, még csak nem is veri meg mindenhol a 9700-at :DDD
Ilyen beállításokkal (sem).[ RIOS Release 5 – multiportal engine by Panther ]
-
nap
addikt
A lényeget !
Eléri egy ti4200-as szintjét ? :)browser.tabs.insertRelatedAfterCurrent;false | wing32.dll -> Windows\SysWOW64 | január, február, itt a nyár...
-
Sikló
tag
Én már csak akkor hiszek Nvidiának, ha ló legel a sírján!!! :DD
''Attól, hogy valaki paranoiás, még üldözhetik...''
-
Edem
senior tag
Már közel fél éve beszélünk egy kártyáról, amit még legalább 1 (de ha így megy tovább, akkor 100) hónapig még csak látni sem fog senki. :)
Mindenki nyomjon még egy ENTERt! Jó nagyot!
-
Bogyó bá'
nagyúr
Hisszük, ha majd látjuk!!!! :DD :DD :DD
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
Aktív témák
ph Bár béta a kártya, béták a driverek, azért az első számok napvilágot láttak.
- PlayerUnknown’s Battlegrounds
- Nők, nőügyek (18+)
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Nagyot fejlődhet a Galaxy Ultra periszkópos kamerája
- Már a héten bejelentheti az Apple az új iPhone SE-t, állítja a Bloomberg
- Milyen videókártyát?
- Szólánc.
- Genshin Impact (PC, PS4, Android, iOS)
- Nagyrobogósok baráti topikja
- Fűnyíró topik
- További aktív témák...
- LG 34UC79G-B Monitor eladó!! 2560x1080 Freesync IPS 144Hz
- SAMSUNG (LS49AG950NUXEN) 49" NEO Q-LED 5K GAMER 240HZ ! AKCIÓ
- BlackView 15,6" IPS FullHD külső/hordozható monitor - HDR- HDMI - USB-C - hangszóró - ÚJ! 2 év gar
- Új Bontatlan Apple Studio Display 27 5K Retina Thunderbolt Azonnal Átvehető Deák Térnél.
- Asus ROG Swift PG27AQDM OLED Gaming Monitor! QHD / 240Hz / 0.03ms / G-Sync
Állásajánlatok
Cég: Marketing Budget
Város: Budapest