- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- Home server / házi szerver építése
- OLED TV topic
- Videós, mozgóképes topik
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- Vezetékes FEJhallgatók
Új hozzászólás Aktív témák
-
bteebi
veterán
Biztos, hogy nem csak te, de én pl. nagyon szép jövőt látok ezelőtt a társkártyák előtt
. Remélem igazam lesz
. Azt mondjuk nem hinném, hogy 3-4 éven belül bármilyen szinten is elterjednének, és hát annyi idő alatt nagyon sok dolog megtörténhet/történik. Láttunk már mi Bitboys-féle Glaze 3D-t meg Duke Nukem Forever-t is
.
Amúgy meg: ray tracing 4 the people!
-
-
Horbal
őstag
Szerintem erősen függ a poligonoktól, mivel minél több objektum van (több objektum = több poligon) annál több idő kell a sugarak kiszámításához az egymásra hatások miatt, a másik amitől függ erősen az a sugarak mennyisége és a sample rate, minél finomabb minél több annál durvább a kiszámítás ideje. Plusz még ha hozzácsapunk egy kis GI-t, area light-ot, AA-t, na akkor tud igazán lepusztulni egy átlagos mai pc...
-
Persze, a professzionális felhasználóknak biztosan jó lesz. Maga a lehetőség szuper, én sem tiltakoznék ellene.
Játékban meg nem tudom elképzelni, hogy életképes lesz, mert ez vagy plusz költség Pistikének, vagy annyival gyengébb (olcsóbb) VGA-t vesz majd. Előbbi eset miatt kétesek az esélyei (hacsak nem tud megélni a cég a hácé gémerekből), a másodikat meg nyilván egyik nagy gyártó sem fogja hagyni.
Konzolokban minden lehet, de mivel a PC most is drágább, mint egy konzol, tehát tovább drágítani nem jó stratégia - szerintem. -
airwin
csendes tag
válasz
cousin333 #27 üzenetére
"Ezt alapvetően nem (csak) FPS-ben mérik, szerintem lenne olyan jelenet, amiben a CausticOne is 40fps-t hasít, full HD felbontáson."
A játékélményt bizony FPS-ben mérik.
Viszont a raytracing-nek megvan az a tulajdonsága, hogy a gyorsasága nem a megjelenítendő (és ebben a raszteres számolásnál ugye benne vannak a képből kilógó és eltakart poligonok is) objektumok számától függ, hanem csak a felbontástól.
-
Horbal
őstag
Szerintem túlságosan játékok szemszögéből nézitek a dolgokat, nem abból áll a világ.
Pl. ha ez a cucc, már felére tudja csökkenteni az RT kiszámolásának idejét, egy bonyolultabb jelenet esetén már akkor megéri a grafikusoknak, hogy egy jelenetet végleges render előtt kvázi real timeban megnézzenek, mielőtt csillió gépet ráállítanak a végleges renderre, ami mint tudjuk nem kevés idő ill. pénz.
De ha maradunk a játékoknál, szerintem igenis van létjogosultsága egy ilyen bővítő kártyának, ha le tudja venni a matekot a gpuról/cpuról, már akkor sokat segít. Ez szépen számolgatja az RT-t, addig a gpu számol millió poligont, mozgatja fizikázza őket, a cpu meg nyugodtan etetheti ezt a kettőt adattal, nyomathatja az IO-t ezerrel, vagy valami MI-t számolgat mittom én. Persze ehhez radikálisan gyorsulnia kell a cuccnak nem 10x-re inkább 50x-re. Szal én látok ebben lehetőséget. És akkor végre nem az ilyen fékelt kamu tükröződéseket lehet majd látni, hanem tényleg valóságos lehet.
A videóban látott jelenet, meg nyilván nem teljesen valósághű, de nem is ez a célja. Másrészt ha lenne egy ilyen festésű AUDI, szal nem olyan (matt) mint amit itt linkeltek előzőleg, hanem egy szalonpolír az valszeg hasonló tükrözést generálna...
A víz viszont szar, túl hullámos, olyan mintha üvegtégla lenne, de persze ez is csak az RT kihangsúlyozása miatt lett ilyen szvsz.
-
mephi666
nagyúr
emlékszem, hogy kb 10éve, amikor jött a quake3, akkor "húdebrutál volt a gépigénye", mert pl televolt mindenhol lekerekített felületekkel... többek között ezzel reklámozták és abban az időben kegyetlenül nézett ki... (pl q3dm7
) évekig az egyik fő benchmark volt, mert kellett azért a procinak is számolnia meg a vga is melegedett alatta
sokan az ut motorját jobban dícsérik, de a q3 motor szerintem profibb munka... csak azért hoztam ezt fel, mert nagynak tűnhet most a crysis gépigénye még mindig, meg magas poligonszám/sok effekt/nagyfelbontású textúrák/stb... de úgyis lesz majd olyan hw, amin fsaa-val röhögve elmegy
-
válasz
cousin333 #32 üzenetére
Ok, lehet, hogy tévedtem, de szerintem, ha az átlagot nézzük, akkor nem sokat.
Viszont igazad lehet, mert mire ebből termék lesz/lehet, addigra már a mai Crysis féle poly szám válhat átlagossá.Egyébként az a véleményem, hogy valamelyik nagy vegye meg a céget, kukázza a hardvert, és építse bele az OpenCL-be / DX-be az API-t.
mod: Persze, ha van mit tanulni a hw felépítéséből, akkor csak azután kell kukázni.
-
mephi666
nagyúr
válasz
cousin333 #37 üzenetére
akkor futhatna a két gép nem ennyire tükröződő metálfényezéssel pl jól tükröződő márványburkolaton egy vízesés meg egy szoborpark mellett
reálisabb is lenne meg lehetne olyan környezetet odavarázsolni, amiben nincs hiány sokszögben és effektben
tudom, hogy a rt nem egy új dolog és a technológiai hátteret írtam, hogy realtime rendereléshez nem semmi hw kell... ez a fejlődés még sokat fog gyorsulni, ha életképesnek bizonyul... aztán először külön kártyaként jelenik meg... aztán megveszi valamelyik vga-gyártó
-
cousin333
addikt
Szerintem elég régóta van RT ahhoz hogy életképes legyen. Csak egész egyszerűen nincs meg hozzá a megfelelő erősségű hardver. A cikk meg éppen erről a fejlődésről szól.
"csak itt műanyaghatású a sok tükröződés miatt... eléggé el lett túlozva a dolog.."
A jelenet demonstrációs célzattal készült. A VGA-kat sem passziánsszal szokás tesztelni, nyilván nem véletlenül. A tükröződés giccses ugyan, de látványos, és a hozzáértők vélhetőleg tisztában vannak azzal is, hogy rendkívül gépigényes. Tehát a célnak teljesen megfelel.
-
Crytek
nagyúr
Ezzel is ugyanaz lesz mint a PhsyX-el. Itt is gondol majd egyet valemylik VGA gyártó és szépen ráteszi a VGAjára ennyire egyszerű.
-
mephi666
nagyúr
ez a rt dolog még szerintem elég gyerekcipőben jár... fejlődnie kell kicsit még a technikai háttérnek, hogy bizonyítson... az r8-as meg elég brutál egy gép... csak itt műanyaghatású a sok tükröződés miatt... eléggé el lett túlozva a dolog...
-
cousin333
addikt
"Azért ez az 5 millió háromszög elég vicces egy mai játékot nézve. Szerintem a tizede, ha összejön a legdurvább jelenetben."
Azért nem egészen. Ha nézegetsz Crysis screenshot-okat (amely játék ma grafikailag talán a legszebb, de mindenképpen a legjobbak között van), akkor bizonyos esetekben vannak rajtuk ilyen jellegű infók is. Ezek alapján általában egymillió környékén van ez a szám, de van 1,5 is, vagy - promó képen - 2,5
-
"Egy játékban nem csak 2 autót kell megjeleníteni."
Azért ez az 5 millió háromszög elég vicces egy mai játékot nézve. Szerintem a tizede, ha összejön a legdurvább jelenetben.
Egyébként az API-nak biztos van jövője, de mint önálló kártya... Nehezen hiszem, hogy akármelyik nagy gyártó ezt hagyná, és az is nehezen hihető számomra, hogy ha egy ekkora cég tud RT-re megfelelő hardvert tervezni, akkor a nagyoknak ne menne legalább olyan jól.
Persze, lehet, hogy tévedek. -
Hakuoro
aktív tag
Ezt még egy darabig nem fogjuk játékokban látni, de ha felgyorsítják vele a renderelőprogramokat lehet lesz idejük meg persze pénzük fejleszteni rajta.
Egy játékban nem csak 2 autót kell megjeleníteni.Audi R8 Rome Piazza Scene
"The following images were rendered using an Audi R8 car and Barcaccia fountain models.The entire scene geometry is approximately 5 million triangles, with each car represented by 1.8 million triangles. The images are fully raytraced (primary+secondary+GI rays) at 720p. All shaders are procedural GLSL, with a true HDR pipeline. All textures are differential driven, and trilinear filtered, and we used a differential based shader for anti-aliasing by default. There are 16 ambient occlusion rays, 16 area shadow rays per pixel, with 8 samples, fully ray-traced, for glossy reflections on the alloy rims. Note that at VGA resolution and 4 ambient occlusion samples, all geometry, shaders and camera can be edited at sustained 3-5 frames per second (FPS) with CausticOne development system today."
640x480 3-5 fps? 3-4 generáció esetleg már elég lesz 40 fps-hez a 720p-ben. -
cousin333
addikt
válasz
#06658560 #25 üzenetére
"Mondom, várjuk meg a 40fps sebességet előbb, utána nyilatkozzunk a fogyasztásáról. Az még nagyon odébb van."
Ezt alapvetően nem (csak) FPS-ben mérik, szerintem lenne olyan jelenet, amiben a CausticOne is 40fps-t hasít, full HD felbontáson.
"Ahogy a videot, képeket megnéztem lehidaltam, hogy még midnig poligonolnak. miért nem lehet márvégre bevezetni a függvényalapú felületleképezést?"
Lehet, hogy akkor még odébb lenne az a 40 fps...
-
#06658560
törölt tag
-
cousin333
addikt
Érkezett még egy megfejtés :
"CausticOne is a revolutionary, ray-trace floating-point graphics accelerator (FPGA) card that enables your CPU/GPU to render stunning 3D imagery 20x faster than it can today."
Kétségkívül ez is stimmel, de a linkelt videó alapján az FPGA-król (mint áramkörökről) van szó.
Amúgy a szkeptikusoknak még egy hírmorzsa: "The first product being ported to Caustic is Brazil™ from graphics innovator SplutterFish. Caustic Graphics recently acquired SplutterFish in order to fully demonstrate Caustic implemented in a production renderer and allow the company to document and streamline the process for other developers. Brazil is currently implemented in 3ds Max and Rhinoceros 3D, and as a standalone renderer. It will support CausticRT in its next release due out early next year."
-
Male
nagyúr
válasz
Depression #10 üzenetére
Azért a PhysX-nek ott volt a Havok, ami igencsak komoly ellenfél volt, ráadásul ment mindenféle plusz hardver nélkül... játék alatti RT viszont nem igazán van most piacon tudtommal. (Nomeg Tanulhattak az Ageia hibáiból
)
-
AnimX
csendes tag
majd elválik, lehet ebből még bármi
-
Ez mikor lesz jó nekünk?
Ha jó lesz egyáltalán.
-
dabadab
titán
válasz
#06658560 #15 üzenetére
"Valahogy RT-ben rendre túlhúzzák a türöződést"
Persze, mert a RT leglatvanyosabb jotulajdonsaga az, hogy remekul kezeli a tukrozodeseket. Tulajdonkeppen mar azert halasnak kellene lennunk, hogy itt vegre nem egymason tukorozodo tukorgolyokat kell neznunk, mint a kilencvenes evekben
-
zuchy
őstag
A videó nagyon gyönyörű az Audik meseszépek. Jó látni, hogy már most szállingóznak az ilyen gyorsítókártyák. Larrabee ehhez képest gyorsabb lehet szerintem. De még sokat kell fejlődnie a hardvernek.
-
negyedes
addikt
Ez biztos jol jon grafikusoknak.
-
G.A.
aktív tag
Talán akkor lehetne értelme, ha sokkal jobb ár/érték arányt, és/vagy jobb fogyazstás/teljesítmény arányt tud ez a chip felmutatni, mint a mai, vagy jövőbeli GPU-k, de akkor sem hiszem, hogy önálló kártyaként elterjed.
Ahmm, nem nagyon értek hozzá, de ha jól szűrtem le akkor:
az RT kártya egy célhardver kb mint Physix volt
20W-ot "zabál"
kb 10x gyorsabb mint a GPU (ebben a feladatban)szóval a fogyasztás/teljesítményére nem lehetne panaszod vagy mégis?
Am szvsz tök jó hogy van. Ha nem is tudjuk még használni talán valaki majd megveszi, integrálja a VGAba és piacképes is lett.
GA
-
Male
nagyúr
Az még messze van
Ha bejön nekik, akkor sikeres lehet a kártya... ha nem annyira, de az API terjed akkor meg felvásárolja valaki... Szerintem ez utobbira játszanak, de ezt nem lehet úgy felvezetni, hogy nincsenek hosszútávú terveik. (Persze ott a harmadik eset, hogy bukik az egész.)
-
Hát, a fiziksz kari sem lett sikeres.
Nem hiszem, hogy olyan PC-s világot szeretne bárki is, hogy van a gpben fizikai kártya, RayTrace kártya, meg mesterséges intelligencia-gyorsító kártya, aztán lesz majd animáció-gyorsító kártya, meg billentyű lenyomás-érzékelést gyorsító kártya..."Ergo egy ilyen kártya idővel kiválthatná a GPU-t is."
Inkább a GPU-k fejlődnek majd olyan irányba, hogy RayTrace-re is lehet majd használni őket. GPGPU, Larrabee, meg ilyenek.
(#7) Male: Én a CausticTwo-ra gondoltam.
mod: Talán akkor lehetne értelme, ha sokkal jobb ár/érték arányt, és/vagy jobb fogyazstás/teljesítmény arányt tud ez a chip felmutatni, mint a mai, vagy jövőbeli GPU-k, de akkor sem hiszem, hogy önálló kártyaként elterjed.
-
Male
nagyúr
Az az értelme, ami a hírben is van: "elsősorban a fejlesztőknek készült, hogy próbálgassák a CausticRT rendszert."
"Nemrég számoltunk be az Apple volt mérnökeiből megalakult Caustic Graphics CausticRT névre keresztelt rendszeréről, mely a CausticOne gyorsítókártyából és a CausticGL API-ból áll."
Ennél többször ki tudja a Caustic-ot beletenni a mondatba?
(Nem voltak túl fantáziadúsak a marketingeseik.... vagy csak így akarják ismertebbé tenni a nevüket.) -
cousin333
addikt
Ennyi erővel minek külön VGA kártya (meg GPU) a gépbe?
Bár különösebben nem értek hozzá, de technikailag a raytracing jobbnak tűnik, mint a most használt 3D megoldások, csak eddig éppen az volt vele a gond, hogy döglassú, és nagyon messze van a real-time-tól.
Ergo egy ilyen kártya idővel kiválthatná a GPU-t is, de célhardverként amúgy is jól jöhetne mondjuk a számítógépes animátoroknak, rendereléshez... stb.
-
Bj Brooklyn
aktív tag
"Az új kártya már PCI Express x16 foglalatba érkezik, és egy lapkát fog tartalmazni, ami 350 MHz-es órajelen üzemel majd, és több mint tízszer erősebb lesz a CausticOne-féle kétprocesszoros megoldásnál."
Szerintem ez a " több mint tízszer erősebb" is elég szerény teljesítmény lesz a ray-tracing-hez
, de én várom, főleg, ha egy idő után a második generációs kari elég támogatottságot tud bezsebelni; és megfizethető kategóriába lesz
( szóval lesznek itt érdekes dolgok 2010 és 2011 környékén, főleg ha ez a technológia megy a következő konzolokba... Remélem életképes lesz az összes platformon
.)
-
Depression
veterán
Akkor most a vid.kártyákat előbb-utóbb belepréselik a prociba, helyette meg jönnek mindenfajta gyorsítókártyák?
-
Csak én vagyok szkeptikus ezzel kapcsolatban?
Szerintem, egy ilyen bővítőkártyának esélye nincs. Maga az API biztos jó, de mi értelme van ehhez egy saját kártyát csinálni? Úgyse veszik meg sokan.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
ph A Caustic Graphics az első ray-tracing processzorára nulladik generációs termékként tekint.
- LG 27GR95QE - 27" OLED / QHD 2K / 240Hz & 0.03ms / NVIDIA G-Sync / FreeSync Premium / HDMI 2.1
- DELL PowerEdge R740 rack szerver - 2xGold 6130 (16c/32t, 2.1/3.7GHz), 64GB RAM, 10Gbit HBA330, áfás
- Bomba ár! Fujitsu LifeBook U758 - i5-8GEN I 8GB I 256GB SSD I HDMI I 15,6" FHD I W11 I Garancia!
- iKing.Hu - Apple Retina Macbook Pro 16 - 2019 - Használt, megkímélt
- Telefon felvásárlás!! iPhone X/iPhone Xs/iPhone XR/iPhone Xs Max
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest