- Samsung Galaxy Tab S10 Ultra - más dimenzió
- Milyen videókártyát?
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- NTFS, exFAT, FAT32 – Melyiket válaszd és miért?
- Apple MacBook
- Intel Core Ultra 3, Core Ultra 5, Ultra 7, Ultra 9 "Arrow Lake" LGA 1851
- Sugárhajtómű ihlette a Zalman CPU-hűtőjét, de nem az üzemzaj tekintetében
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- 3D nyomtatás
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
Új hozzászólás Aktív témák
-
Urby66
aktív tag
Az innovációban mindkettőtöknek igaza van. Az innováció szerintem abban van a Tesla esetén, ahogyan a már elérhető technológiákat kombinálják, felhasználják. És mivel a cég a profitból él ezért butaság lenne azt gondolni, hogy olyan terméket fognak gyártani ami neked jó. Olyat fog gyártani amit szívesen megveszel és amit a lehető legolcsóbb gyártani.
Rengeteg olyan dolog van amit a nagy autógyárak másképp csinálnak, mert "nem úgy szoktuk". Pl. a tesla előtt az autó szoftver frissítése úgy nézett ki, hogy a gyár ajánlása szerint járó motorral! több mint fél óráig csordogált az adat a szervizben az autóba. A Tesla meg megoldja wifiről miközben alszol. És ezt már a "régi nagy" autógyárak is próbálják átvenni. Mondjuk a VW példája mutatja, hogy milyen sikerrel.
És az öntött váz is hasonló. Vagy a Cybertruck sík lemezei.Vagy az említett villanymotor.
Persze az innovatív megoldás nem azt jelenti, hogy nem megy tönkre, hisz a korai Teslák esetén nincs olyan aminek nem akad be a kilincs mozgató mechanikája, vagy a sok írástól elfáradó flash chip a számítógépben...
Nekem csak az tetszik bennük, hogy mernek és tudnak is a bevált rendszereken és sémákon kívül gondolkodni és ez működik is. És alapvetően ez nem Musk érdeme, nem az ő zsenialitása. Ő csak felismerte a helyzetet és elvárja, hogy így dolgozzanak a cégei. -
dabadab
titán
-
névérték 800x, amikor részvénytársaság lettek (nemtom annak indult-e), az akkori értékük 800x-át éri 1 db része a cégnek .... szerinted mekkora osztalékot kellene ehez fizetni, hogy megérje "birtokolni" a céget?
itt egyértelműen az egyetlen "megéri" faktor a spekuláció. és ehez kellenek ezek a lufi-árak.... (és osztalékfizetés nyomát egyébként se találtam, szal így meg aztán .....
)
ok, rosszul írtam: az autógyártás megtérülése nem látszik, egészen pontosan
pedig gondolom fontos lenne, hogy abból megéljen egy autógyártó, nem?
a kvótákból lehet h életben tudnak éppen lenni, de az egyrészt nevetséges bürokrata kreténség eredménye (hogy adható-vehető ilyesmi), másrészt előbb utóbb kvázi megszűnik (amikor mindenki elektromos-gyártóvá válik, de remélem hamarabb belátja valaki, hogy ez mekkora egy abszurdum és megszűntetik ezt a káros rendszert (tudom, bilibe lóg...))
-
Tewe013
őstag
válasz
Bluesummers #120 üzenetére
Egyetlen szépséghibája a dolognak, hogy a Ford szintén csalt az emisszióteszteken.
-
#48584626
törölt tag
válasz
Bluesummers #120 üzenetére
A kartellezéses sztori is megbukott.
-
Ezekiell
veterán
válasz
Bluesummers #121 üzenetére
Hát kicsit túltoltad...
-
válasz
Ezekiell #118 üzenetére
Akkor bukja. Az ő dolga. S akkor ezzel foglalkozzatok, ne azzal, hogy Musk mekkora bunkó.
Vagy manipulált a dologgal, mert sejtette, vagy ki akart cseszni a Twitterrel, mert cseszte a csőrét, s folytathatnám.
Ti meg itt fotelszékből simán Musk fejére döntenétek 200 tonnyányi vasat, mert vagy ronda, vagy túl beképzeltnek gondoljátok. Ez van.Hát tessék, legyetek jobbak mint Musk és kész ... vagy le kell sz@rni.
Azzal, hogy én ide írok, már full felesleges, úgyis toljátok még pár órán át ezt az anyázást.
-
válasz
#48584626 #119 üzenetére
Max egybeírtam, helytelenül. Volt dízelbotrány, volt CO2 botrány, összefogásos botrány, stb...
Amíg ilyen g.ciségek kerülnek ki a németektől, köszönöm ... maradok pl. Fordnál.
https://www.autonavigator.hu/cikkek/bo-300-milliard-forintnyi-birsagot-kap-a-bmw-es-a-volkswagen/ -
#48584626
törölt tag
válasz
Bluesummers #115 üzenetére
Hmm, most összekeverted a dizelbotrányt a CO2 flottaemissziós szabályokkal....
Mellesleg nem volt minden német érintett. A BMW sem.
-
Ezekiell
veterán
válasz
Bluesummers #116 üzenetére
És bukod az előleget - lásd 1 milliárd USD amit nem akar kifizetni. És ha nem tudod bizonyítani, hogy baj van a fogyasztással, nem állhatsz el. Lásd per.
-
-
válasz
#48584626 #108 üzenetére
“Hülyeség. Már a 2000es évek közepén nyilvánvaló volt, hogy az egyre szigorúbbak flottaemissziós korlátozások nem tarthatók PHEVek és BEVek nélkül.”
https://hu.m.wikipedia.org/wiki/Emisszi%C3%B3s_botr%C3%A1ny
Ezek után mehet az össze német autógyártó a kukába. Ezek inkább a tőzsdén túlárazott vackok, Tesla legalább innovatív.
Ha nem lenne, ahogy valaki korábban mondta, a “triumvirátus” szándékosan lobbizna egymásnál és magasan tartanák az árat.
Nincs ott semmiféle versengés, felosztották egymás között a piacot, s fáj nekik az új vetélytárs.
Mondom ezt úgy, hogy nekem az összes Tesla ronda, nem vagyok értük oda. -
-
kikikirly
senior tag
Van még ez a Teslának van messze a leghatékonyabb hajtáslánca legenda, ha valaha igaz volt, mostanra eltűnt a különbség:
https://www.youtube.com/watch?v=C44uTJdjnxU
(15:25-től van a lényeg) -
kikikirly
senior tag
Elektromos autózásban Horváth András videóit szoktam nézni, nála visszatérő vendég teslasok.hu-ról Attila, csávó Tesla fun, de normális fajtából, nem egy videóban elhangzott a szájából hogy a konkurencia mára utolérte a Teslát, ami egyébként a Tesla rajongoknak is jó, hisz ha van alternatíva mérséklődhetnek kedvenc gyártójuk árai is(Videóban a lényeg 17:18-tól van).
Részemről ettől a közelbe sincs a konkurencia dumátoktól kapok sikító frászt, elmúlt 2 évben rohamosan olvadt a Tesla fölénye, mostanra alig valami maradt belőle, szoftveresen még mindig jobbak, de itt is minimális előnyük van, látszik hogy a hagyományos gyártók is felfogták miben más az elektromos autó mint a belső égésű, azt meg tán ti sem vitatjátok hogy a megálmodott kocsit néhány 10 millió kocsi legyártása után csak megoldják valahogy(Itt 23:08-tól van a lényeg)...
Jó a Tesla, két új gyár átadása óriási teljesítmény a részükről, szóval hajrá egyik, ne hagy magad másik...,,Én egész biztos vagyok benne, hogy a Tesla nélkül messze nem tartana itt az elektromos autózás mint most. Akár ha csak a töltőhálózatot nézzük is."
Néhány év lemaradással(4-5) de a Tesla nélkül is be indult volna az elektromos autók gyártása. -
#56573440
törölt tag
" ugyanakkor szilárdabb és biztonságosabb is lesz tőle"
ez nem igaz, de legalábbis egyáltalán nem biztos, és a technológiából nem következik közvetlenül."Szerintem az, hogy valaminek olcsóbb és gyorsabb az előállítása"'
vevőként ezt nem tudod kimutatni, az alma sem lett olcsó azért mert mindent is integráltak az alaplapra, pedig az jelentős költségcsökkentés a részükről. Ha lenne árlistában egybeöntött modell meg nem egybeöntött modell, és azonos felszereltsésgn az egyik olcsóbb lenne akkor lenne miről beszélni. A gyártási költségek csökkenése egyáltalán nem biztos hogy megjelenik a végfelhasználói árban, sőt."Az, hogy egy balesetnél nehezebben javítható,"
nem havítható. Musk szerint talán javítható _lehet_ de erre 0 garancia van,.
"Na meg az sem nagy baj, hogy használtan nem egy rommá tört, két darabból összevarrt autót vehetsz sérülésmentesnek hirdetve, ami az első koccanásnál megöl..."
nyilván ha túlzunk akkor van az a szög, de a balesetek utáni javítások marginálsan kis százaléka az amivel érvelsz. Városban simán belédcsúszik hátulról 30-al valaki, jelenleg a legtöbb autót meg fogod tudni javíttatni mert a gyűrődési zóna elemeit eleve cserélhetőre tervezték. Amikor három darabból készül az egész kaszni akkor erre esélyed sincs. Szinte vicces hogy megpróbálod elmagyarázni, hogy komplett, használható akkupakkot meg motortokat, meg kb mindent is jobb kidobni a kukába mert egy váznyulvány sérült. Amikor városban az ilyen ráfutásos meg úgy eleve a kissebességű balesetek folyamatosak, és egy normális javítás után konkrétan ugyanúgy biztonságos marad az autó... Nyilván én is ismerek olyan embert aki parkolási karcolás után eladja a kocsit mert ő úgyis 3 évente cserélgeti és nem áll neki fényeztetni mert az nem lesz olyan, zavarja a minimális tónus eltérés. Megteheti ok. Ettől ez nem normális dolog és nem általános, főleg nem szükségszerű.
"A Tesla nem csak annyi, hogy szimbólum, hanem kényelemben, hatótávban, használhatóságban messze a konkurencia előtt jár"
Ezt maximum az óperenciás tengeren túl ahol a demens öregúr a vezér tudják elhinni, mert ott valóban egyébként viszonyalg alacsony minőségű beltereket csináltak nagyon sokáig. Mára azért már ott is tudnak ha akarnak, más kérdés hogy a vásárlói mentalitás miatt sok esetben nem akarnak, de ha ültél egy teslában meg egy modernebb európai/japó/koreai autóban is, akkor azért zongorázni fogod a különbséget bent. Messze nem prémium anyagokból van... Ültem többen, nem mondanám hogy kotvány a beltér, de a prémium szegmensben azért ennél kb csak jobbat találsz.
"és ez gyakorlatilag kizárólag a teslának köszönhető, ha nem lenne, akkor nem hiszem, hogy a többiek ennyit invesztáltak volna ebbe az irányba..."
a mi lett volna ha vitákba kár belemenni, sose fogjuk megtudni merre fejlődött volna mi ha másképp történnek dolgok.
-
#48584626
törölt tag
"LOL Ezt honnan veszed?"
LOL, hát ennyit sem tudsz? 2020 vége óta, amikor abbahagyták az előző, nem faceliftes verzió gyártását, nem lehet sem S-t, sem X-et venni Európában. Hiába jelent meg pár hónappal később a Plaid az USAban, Európába a mai napig nem hozták el, ára sincs.
Teljesen mindegy mi volt 5-6 éve, az a lényeg hogy mi van ma.
"Nem, eszébe sem jutott volna EV-t fejleszteni egyik nagy gyárnak sem, még mindig a 3 hengeres vackokat reszelnék tovább, hogy beleférjenek az emissziós normákba..."
Hülyeség. Már a 2000es évek közepén nyilvánvaló volt, hogy az egyre szigorúbbak flottaemissziós korlátozások nem tarthatók PHEVek és BEVek nélkül. Gyakorlatilag az összes nagy cég elkezdett foglalkozni ezekkel már akkor, amikor a Tesla sehol sem volt.
-
válasz
#48584626 #106 üzenetére
Model St nem lehet kapni Európában.
LOL Ezt honnan veszed? Még Magyarországon is lehet [link]Nem sikerült elolvasnod, amit írtam?
Felsorolnál pár konkurenciát, ami tudja azt, amit mondjuk egy Model S? Mondjuk 5-6 évvel ezelőttről főleg, mert ahogy írtam is, mostanában már kezdenek szállingózni...Így nehéz lesz a vita...
Mióta van Model S? Mióta van eTron? Pont erről beszéltem, hogy mostmár van, de amikor elindult az egész, akkor mi volt.Nem, eszébe sem jutott volna EV-t fejleszteni egyik nagy gyárnak sem, még mindig a 3 hengeres vackokat reszelnék tovább, hogy beleférjenek az emissziós normákba...
-
#48584626
törölt tag
Model St nem lehet kapni Európában.
De ettől függetlenül ott a Merci EQS, vagy a BMW i7, Porsche Taycan, Audi eTron GT. Ezek mind sokkal jobb autók mint a Model S."egész biztos vagyok benne, hogy a Tesla nélkül messze nem tartana itt az elektromos autózás mint most"
Az EV hullám a CO2 emissziós flotta határértékek bevezetésének az egyenes következménye. A Teslának ehhez nem sok köze van, ők jó időben ültek fel rá.
-
válasz
#48584626 #104 üzenetére
Nem vagyok teslafan, csak ami tény, az tény. Felsorolnál pár konkurenciát, ami tudja azt, amit mondjuk egy Model S? Mondjuk 5-6 évvel ezelőttről főleg, mert ahogy írtam is, mostanában már kezdenek szállingózni...
Én egész biztos vagyok benne, hogy a Tesla nélkül messze nem tartana itt az elektromos autózás mint most. Akár ha csak a töltőhálózatot nézzük is. -
#48584626
törölt tag
"hanem kényelemben, hatótávban, használhatóságban messze a konkurencia előtt jár,"
A teslafan párhuzamos valóságban biztos így van.
Egyébként meg komfortban messze el van maradva az árkategóriájától ( zajos belülről, szar a futóműve, ráz, igénytelen anyagok, kényelmetlen ülések, gagyi képernyő, vacak vezetéstámogató rendszer, stb). Hatótávban valóban jók, de a gyakorlatban már ott a konkurencia is. Használhatóságon nem tudom mit értesz, a Model 3 csomagtartója például elég rosszul pakolható. Viszont van frunk, az igaz."mostanában kezdenek használható elektromos autókat gyártani más gyártók, és ez gyakorlatilag kizárólag a teslának köszönhető"
Az EV hullám a Tesla nélkül is kialakult volna.
-
válasz
#56573440 #102 üzenetére
Szerintem az, hogy valaminek olcsóbb és gyorsabb az előállítása, ugyanakkor szilárdabb és biztonságosabb is lesz tőle, az bőven belefér az innováció kategóriájába. Az, hogy egy balesetnél nehezebben javítható, az egy dolog, én legalábbis nem abból a szempontból választok autót, hogy mennyire javítható egy baleset után, inkább az a szempont, hogy mennyire véd meg, és ebben elég jó. Na meg az sem nagy baj, hogy használtan nem egy rommá tört, két darabból összevarrt autót vehetsz sérülésmentesnek hirdetve, ami az első koccanásnál megöl...
A Tesla nem csak annyi, hogy szimbólum, hanem kényelemben, hatótávban, használhatóságban messze a konkurencia előtt jár, mostanában kezdenek használható elektromos autókat gyártani más gyártók, és ez gyakorlatilag kizárólag a teslának köszönhető, ha nem lenne, akkor nem hiszem, hogy a többiek ennyit invesztáltak volna ebbe az irányba... -
#56573440
törölt tag
És ez mitől inniváció? És kinek? Ez van akkora innováció számunkra mint az alma fixen forrasztott ssd+ram komboja a laptopokban... Technikailag valóban senki nem csinálta eddig, de nem azért mert valami hatalmas technikai ugrás, vagy ötlet kellett hozzá, pusztán nem hitték valszeg hogy ezt is le lehet tolni a vásárló arcán anélkül hogy a sajtó meg a vevők vérbe boritanak a piacot.... Ezt először nyilván csak egy olyan gyártó tudja letolni a vevők torkán, akinek a vevőit egyáltalán nem érdekli ez, mert a kultusz, a státusz, a szimbólum mindent elbír. Ez jelenleg a tesla. Tudod ez is olyan hogy lehet az ország lendületben lejtőn is... Az innováció magában nem jelenti azt hogy valami jobb lesz, sőt azt se hogy a vásárlók érdekében történik...
-
"Felsorolnál pár másik autógyárat, ahol présöntvényeket használnak sorozatgyártott autókban?"
Ez volt a kérdés, amire válaszoltam, tényekkel és linkekkel, nem hasracsapásból.
Most akkor mi a probléma? Hogy az adott módon még nem gyártott senki ilyet?
Shadowbull és Blackrulz rávilágított arra, hogy mi a probléma ezzel... -
-
#56573440
törölt tag
"Ha meg már azok is sérülnek, akkor rendesebb helyeken leírják azt az autót."
Jaja mindet is leírnak, úgyse használja senki az utp csatit vagy a fülhallgatót, meg amire már akkut kéne cserélni eleve régi az a macbook... Nem kell ezeket javítani. Abból csak a baj van. Csak olyan nagy ütközés során deformalodik ahol már úgyse éri meg javítani, potom 30 millás cucc az y, sima GTK valóban. Mondom én, feláll, tapsol. 20-al meglöki a kereked oldalról mert nem adja meg az elsőbbséget, és kidobod az egész autót miatta. Úgyis csak az számít hogy amikor megveszed zöld vagy, a biztosító úgyis fizet, ha azt megint teslára költöd javitod a statokat, és tamogatod a Szent Célt.
"Egyébként gondolom neked már a chipek is túl sokak voltak"
A tesla által sunyiban beszerelt engineering sample chipekre gondolsz? Azon inkább csak sírtam... -
dabadab
titán
válasz
#56573440 #93 üzenetére
Jó, azért nem kell fullba nyomni: koccanás után struktúrális elemeket nem kell javítani.
Ha meg már azok is sérülnek, akkor rendesebb helyeken leírják azt az autót.
Egyébként gondolom neked már a chipek is túl sokak voltak, az igazi számítógép diszkrét alkatrészekből áll -
#56573440
törölt tag
ja a különbség az, hogy az egyik koccanás után javítható, a tesla három darabos öntvénye meg nem. De ezt is eladja neked úgy, hogy állva tapsolj neki, hisz mekkora fejlődés. Ha kihoznak egy egyszer tölthető elemes valtozatot te azt is meg akarnád magyarázni hogy miért a legjobb valaha, 100 évvel a konkurencia előtt jár...
-
#48584626
törölt tag
-
-
A VW csoporttól kezdve a Yamaháig kismillió autógyártó használ "présöntvény" hengerfejet, nem mostanában, hanem lassan két évtizede...
Kezded érteni, hogy miért gondolom azt, hogy amiben a Tesla a legjobb, az a marketing?
-
#56573440
törölt tag
válasz
#48584626 #80 üzenetére
"Vannak előnyei és hátrányai a gigacast alkalmazásának,"
Nyilván ha értenéd nem írnál ilyet... Nincs hátránya amíg te vagy a gyártó. Olcsóbb, gyorsabb, jobban skálázható, rugalmas, javíthatatlan megoldás. Tökéletes.
Tudod, van az a másik, sose érik utol innovátor az IT szektorban, aki mindig a trendeket diktálta. Ők is beadták a usernek hogy butaság a sok port a laptop oldalán, a cserélhető aksi, a bővíthető hattértár, etc, és a nép őrült hogy ez mekkora jó.
Hogy userként mondjuk nem épp boldogság az egybe öntött , javíthatatlan óriáselemek használata, az egyre kevésbé hozzáférhető es javítható akku pakk, a modulokba szerveződő alkatrész csomagok, az egyébként se túl nagy third party szervizek ellehetetlenítése, az kit érdekel, apple belebukott a húzásaiba? Dehogy... Az innováció az igy néz ki, és tény hogy ebben messze a konkurensek előtt járnak. A fanok tapsolnak, és az a fontos.
-
L3zl13
nagyúr
válasz
janeszgol #81 üzenetére
Pont fordítva, Musknak kell bizonyítania, hogy az elállása indokolt volt ÉS hogy szándékosan vezették félre.
Ha csak kiderül, hogy a számok nem voltak pontosak, még mindig kötelezhetik rá, hogy megtörténjen a felvásárlás vagy hogy megfizesse az 1 milliárdos elállási díjat.Mindezt úgy, hogy ugyanezen adatokhoz ingyen és bérmentve, kockázat nélkül is hozzájuthatott volna felügyelőbizottsági tagként.
Valóban, igazi mestertervnak tűnik részéről...
-
#56573440
törölt tag
válasz
#48584626 #77 üzenetére
Az a baj hogy te nem érted a gigapress miért forradalmi. 70 külön alkatrész egyben gyártható. Gyorsabb, olcsóbb, és ha bármilyen apró sérülés éri bárhol pl az alvázat, az egész autót lehet kidobni a pcsába, mert huzatni nem fogod az alu ötvözetet, csere meg nincs... Muski szerint ki lehet vágni a sérült részt és csavarozni oda másikat, bár ha az autó alváz egyben öntve készül szét fog vágni a gyár komplett alvázat egy jobbos küszöbért? A maradékot meg majd tárolja hogy hátha valakinek kell majd balos is... És hogy csavarozod oda hogy az biztonságos legyen a következő ütközés során is? De nyilván szerinte a Mars is triviális, meg a hyperloop is, meg minden is, szóval meg lesz oldva...
-
L3zl13
nagyúr
válasz
janeszgol #64 üzenetére
Musk akarja bebizonyítani? Nem ő ment bíróságra, hanem oda citálták. Nem Musk akart bíróságra menni, hanem a Twitter.
Ahogy Cifu is írta, Musk már év eleje óta rendelkezik egy rakás Twitter részvénnyel és lett volna lehetősége bekerülni a cég felügyelőbizottságába. Nem tudom pontosan milyen jogai vannak egy felügyelőbizottsági tagnak, de furcsálnám, ha nem férne hozzá a felhasználói statisztikákhoz. Tehát az, hogy az egész felvásárlási ajánlat csak arra ment ki, hogy nyílvánosságra kerüljenek a felhasználói statisztikák, legalábbis gyanús.
Én úgy általában elég nagy Musk fan vagyok, becsülöm amit a Teslaval meg a SpaceX-el elért, de vannak baromságai, és ez a Twitteres ügy nagyon ez utóbbinak tűnik. -
janeszgol
félisten
Mondjuk én örülnék annak is, ha valaki Muskot meg a cégeit perelné be. Látnánk az ő lapjait is.
-
janeszgol
félisten
Te annyira szűklátókörű vagy. (Igen, gondolkodás helyett támadj.)
Nem volt célja sosem megvásárolni a Twittert. Musk célja az, hogy felfedje a Twitter a működését.
Floatr jól írja. Az FB régen mázsaszámra törölte az accokat, mondván nem valós. Ma meg eljutottunk a multi accokhoz. Nem nevetséges ez? -
nozs23
addikt
Ahham. Mar ev eleje ota aktiv befekteto. Aztan kesobb joval aron felul tesz egy abszurd ajanlatot, alair egy 1milliard dollaros kotberes veteli szerzodest de elotte nem nyalazta at a dokumentaciot, nem jutott eszebe a bot problema melyere asbi, csak most. Egy cimeres seggfej a csavo, de hulyenek nem gondolnam.
-
Pontosan ez a helyzet.
A gond ráadásul az, hogy a felvásárlási szerződést aláírták, tehát onnan visszatáncolni csak nagyon alátámasztott indokkal lehet. Ha lenne Musknak kézzel fogható ténye a témában, akkor azt osztaná meg és azzal támadná meg a szerződést, nem pedig azzal próbálna mentegetőzni, hogy egy bírósági tárgyaláson akkor a Twitternek kell bevallania, hogy a felhasználók hány százaléka bot.Egyébként pedig Musk január végén kezdett el Twitter részvényeket vásárolni, de áprilisig ezt nem hangoztatta, miközben nekiállt olyan Tweeteket posztolni, hogy "szakad forrású legyen a Twitter kódja?". Itt egyébként már eleve megszegte a szabályozást, mert be kellett volna jelentenie a SEC-nek, hogy 5% fölötti a részesedése a cégben (utólag derült ki, hogy már márciusban elérte ezt a szintet).
Április 3.-án volt egy tárgyalás arról, hogy Musk bekerülne a Twitter felügyelőbizottságába, majd másnap közzé tette Musk, hogy egyébként már 9%-os részesedése van a cégben (ezzel a fenti okokból eleve hibázott).
Ekkor jött egy olyan verzió, hogy Musk csatlakozik a felügyelőbizottságba, de emiatt 14.9%-os részesedési limit lép életbe. Majd röviddel ez után ezen limit okán mégse akart a felügyelőbizottságba beülni Musk.Ez után jött a 44 milliárdos felvásárlási ajánlat, amit a Twitter felügyelőbizottság el is fogadott. Majd utána rá a pörgés a botok körül, amivel megint az a probléma, hogy korábban meg pont azt állította, hogy meg akarja tisztítani a Twittert a botoktól. Tehát tudta, hogy sok bot van a Twitteren...
-
Saját tervezésű motorok, saját tervezésű központi számítógép és saját tervezésű (és mindez nagyrészt saját gyártású) akkucellák vannak egy olyan kocsiszekrényben, amilyet senki más nem csinál a világon (présöntvény). Ha ez nem innováció, akkor nem tudom, hogy mi lenne az...
Talán félreérthető volt az alaptétel, ez kétségkívül az én hibám...
A Tesla első Roadster és Model S tényleg nem volt más, mint meglévő technológiák összelapátolása. Innen indultak, ehhez jöttek a marketing szövegek (pl. "Autopilot") és Musk kétség kívül hatásos prezentációja.
Nem azt írtam ugyanakkor, hogy nincs semmi innováció a Tesla berkeiben, mert azért akad, lásd Plaid motorok, de hogy pl. 18650-es akkumulátorcellákból épít fel egy akkupakkot, azt én például nem nevezném innovációnak...Márpedig a mai napig ez megy, az említett Tesla présöntvényeit egy olasz beszállító cég, az Idra Group által készített gép készíti, tehát hogy "senki más nem csinál" rajta kívül a világon, az legalább ilyen barokkos túlzás...
-
L3zl13
nagyúr
-
Ezekiell
veterán
-
#48584626
törölt tag
"Mert a pontos számokat senki sem tudja, csak a twitter, és baromira sumákolnak."
Irrelevans. Muskot senki sem kenyszeritette hogy veteli ajanlatot tegyen a Twitterre, plane nem kenyszeritette senki hogy eloadja a vilagjobbito szandeku joakaratu embert. Ha a vilagot akarja jobbitani, meg a szolasszabadsagot tamogatni, akkor mit erdekli mennyi a bot a plattformon?
-
floatr
veterán
Nem a szerződés a probléma, hanem a twitter léte és piaci értéke, ahogy írtam. Ahogy azt is, hogy éppen tőlük várják a valós számokat. Többen próbálták megbecsülni sokféle módszerrel, mint ahogy ebben a cikkben is írnak róla, hogy mi a gáz. Valószínűleg Musk is fizetett ilyen kutatásokat a saját követői bázisában, ami miatt idáig jutott a sztori.
-
nozs23
addikt
Mit sumákolnak? Még egyszer, honnan van az infód? Forrás, valami? Vagy Musk twittere plusz "Some experts think" cikkek?
Honnan tudod, hogy hazudnak a botok számáról?
Ha annyira értékes most a Twitter és hazudnak a botokról akkor miért égnek a vágytól, hogy bíróságra cibálják az ügyet?Plusz mégegyszer: a botok száma SEHOL nem szerepelt az aláírt szerződésben.
A Twitter eddig sem volt hirdetői paradicsom, csak olyan tessék lássék módon működik, főleg a Metához képest. -
floatr
veterán
Mert a pontos számokat senki sem tudja, csak a twitter, és baromira sumákolnak. Musk valószínűleg ki akarja kényszeríteni, hogy közöljék a számokat. Amúgy a twitter értéke a bejelentéskor a triplájára ugrott, majd vissza, amikor elállt az üzlettől. De még mindig többet érnek a részvények, mint az év elején. Innen még sokat eshet, de ami problémásabb, az a hirdetői bizalom.
A FB is pont most készült belefutni a pofonba, ezért találták ki gyorsan a multiprofilos accountot, hogy ebbe tereljék a kamuregeket.
-
nozs23
addikt
Ezt mire alapozod azon kivul, hogy Musk ezt mondja?
En nem utalom. Csak egy onreflexio nelkuli seggfej. Mint gyakorlatilag barki, aki vitte valami silicon valleyban.
Es tenyleg idegesito talpnyalo rajongoi vannak, sajnos nincs rajuk jobb szo.Szerencsere hamar kiderul, mert nem engedtek, hogy tovabb huzza a dolgot, tovabb gyengitve a Twitter erteket.
Szerinted, ha igazat mondana, es ott lenne a kezeben a bizonyitek, akkor mi a tokomert huzna meg 7 honapig, ha most is tul lehetne rajta?
-
floatr
veterán
A probléma ott van (lol), hogy a twitter egy nagy átvágás, és a tőzsdei értéke úgy tűnik h hazugságon alapul. Értem h utálod a csávót, meg lávolod a twittert (brutális ügyvédcsapat avengers vs alantas talpnyalók, akik csak pénzért csinálják), de ez nem erről szól. Dorsey átveri a befektetőit, és szabadulni akar tőle
-
nozs23
addikt
Gondolod, hogy a Twitter nem volt erre felkeszulve? Tenyleg? Gondolod, hogy az atadaott dokumentacio nem volt atombiztos?
Masreszt a botok szama semmilyen modon nem szerepelt a vasarlasi szandekot megerosito szerzodesben. Tehat lol.
Nem veletlenul akarta Musk februarra tolni a dolgot, mert semmi nincs a kezukben. A Twitter meg osszerakott egy brutalis ugyved csapatot, plusz ugye olyan birosagon vannak, ahol nem szarral gurigaznak.
Musk talpnyaloin kivul senki, de SENKI nem gondolja azt, hogy amit csinal korrekt, vagy azt, hogy jol johet ki ebbol. -
floatr
veterán
A twitter - ha igazak a vádak, márpedig sejthető - megérdemli, hogy egy vaskos pert kapna a nyakába a befektetők megtévesztéséért. Ez jó eséllyel a platform végét jelentené, mert a hirdetők otthagynák, a felhasználók meg nem tartanák el zsebből.
Mondjuk ugyanilyen felülvizsgálatot az IG is megérdemelne. -
nozs23
addikt
Epp ideje, hogy valaki kicsit megcibalja ezt a gyokeret. Undorito volt, amit lemuvelt a Twitterrel.
Ezzel a birosaggal elegge racseszett, mert ezek kemenyen toljak, lezavarjak az ugyeket. Nem lesz alkalma evekig elhuzni es vereztetni a Twittert es a biro sem az a fajta, aki majd osszeszarna magat, ha Musk nekiallna Twitteren szegyeniteni.
A csavonal csak a talpnyalo rajongoi idegesitobbek. -
janeszgol
félisten
válasz
Felesbandi #11 üzenetére
Én pedig olyasmit hallottam, hogy ezzel akarja bebizonyítani, hogy a Twiteren sok a bot. Ugye a bírósági eljárás miatt a Twitternek fel kell fednie a működését.
-
válasz
BerserkGuts #32 üzenetére
de nem lényeges, hogy melyik jobb vagy rosszabb... a twitter totál más ligában játszik, mint a tesla, tehát nem a "gyárt valamit" a lényeg, hanem hogy tőzsdei szempontból mindkettő "túlárazott"
... persze most majd mindjárt nekemtámad 20 közgazdász, hogy dehhhhhogyis.holott a részvény mára ezerszer inkább az árfolyamon és mindenféle szerencsejátékos(!) metóduson (shortolás és rársai) történő gyors meggazdagodáson, semmint egy cégbe való VALÓDI befektetésről szól....
-
BerserkGuts
addikt
lényegen nem változtat vannak sokkal rosszabbak amik tényleg a 0-val egyenlőek csak pumpálják bele a pénzt amíg ki nem durran a lufi és ennyi a létjogosultságuk másról nem is szól.
Szemben a tesla legalább gyártott autót amit lehet használni is és nem úgy, mint egy másik aki soha nem is fog nem is ezért van. Hanem csak a tőzsdén való nyerészkedés miatt ezek sokkal károsabbak.
Bár maga a tőzsde is az ami majdnem 500évvel ezelőtt még jó ötlet volt amikor hajókat kellett indítani a messzi távolba de azok az idők már elmúltak.
[link] -
floatr
veterán
Hogy lett itt most téma egyáltalán a tesla? Egy marketinges platformról kezdtünk beszélni, aminek zuhanni fog az értéke, ha kiderül, hogy a reklámok 2/3-a kukában végzi. Emiatt nem ér 44 mrd dollárt, és ha Musk ezt szeretné kibuktatni, akkor ebben totál igaza van
-
nyerek01
tag
válasz
#48584626 #24 üzenetére
Értem, nem zavarlak a valósággal. Pedig még a zseniális ITCafé világ portálon is nézhetnéd a híreket, kommenteket. 8236266 negativ hír, 0 pozitív. Kommentek aránya hasonló.
Ez bizony a külföldi sajtóra is jellemzô, a clickbait gagyi címek és cikkek. Mert azt olvassa az egyszerû humanoid mi baj, probléma, baleset stb. történt a Teslával, Elonnal. -
nyerek01
tag
Azért mert jó. Azon nem csodálkozok, hogy nem értesz dolgokat. :)
Egyrész neked talán nem lesz rosszabb mert szerintem jó dolgokat csinál Elon Musk.
Másrészt milyen szomorú élet lehet az amikor mindenért itt sírtok. Rendben, nem mindenkinek tetszik a Tesla vagy Elon.
Ettôl még nem biztos, hogy minden érvelést, tényközlést mellôzve kell sírni, szídni. -
nyerek01
tag
Ezt komolyan megkérdezed egy olyan élôlénytôl aki a Tesla jelenlegi helyzetét a jó marketingre fogja?
Annyit nem ér, hogy linkeljek neki adatokat marketing költségekrôl.
Teslát divat szídni, neki a legrosszabb a marketingje a sajtóban. Rengeteg lejárató cikk, hír. Szándékos téves fogalmazás: Visszahívások.
Bármilyen baleset, hibát világgá kürtölnek stb.
Ennek ellenére dübörög... Ja, biztos azért mert rossz és nincs innováció. XD -
válasz
BerserkGuts #16 üzenetére
tehát ha csak eltöröm a lábad az már oké, ahelyett, hogy leszúrnálak?
remélem érthető az analógia és nem kell ebbe tovább belemennünk -
A Tesla nem igazán mutatott fel innovációt, gyakorlatilag összelapátolták a piacról elérhető dolgokat és belerakták egy kocsiszekrénybe.
Ebben teljesen biztos vagy?
Saját tervezésű motorok, saját tervezésű központi számítógép és saját tervezésű (és mindez nagyrészt saját gyártású) akkucellák vannak egy olyan kocsiszekrényben, amilyet senki más nem csinál a világon (présöntvény). Ha ez nem innováció, akkor nem tudom, hogy mi lenne az... -
BerserkGuts
addikt
Erről egy Twitter dal jut eszembe https://www.youtube.com/watch?v=UKftOH54iNU [link]
Stromae - carmen -
A Tesla nem igazán mutatott fel innovációt, gyakorlatilag összelapátolták a piacról elérhető dolgokat és belerakták egy kocsiszekrénybe.
Az tény, hogy jó marketinggel (a geekek megfogásához tényleg ért, ezt nem lehet elvitatni tőle) és jó érzéssel jó helyre nyúlva az elektromos autózásban megkerülhetetlen szereplők lettek.A SpaceX viszont nem tőzsdei cég, hanem privát (ie.: van tulajdonosi hányad, ahol Elon Muské a nagy többség (szavazati jog alapján), de nincsenek szabadon adható-vehető részvények)).
-
nyerek01
tag
Reméljük úgy alakul a dolog ahogy Musk akarja. Ha mégis megveszi a twittert akkor legalább azt is sikeressé teszi mint a többi cégét.
Hajrá Elon, hajrá Tesla! -
L4mie
veterán
azért nem csak rajongók vannak
[link] -
Felesbandi
senior tag
En meg olyasmit hallottam, hogy a Twitter felvasarlasa volt az urugy, hogy gyanutlanul eladhassa a szinten tulertekelt Tesla reszvenyeit azzal a szoveggel, hogy kell a penz a Twitterre.
Nem pont neki kene itt rendet tennie meg igazsagot szolgaltatnia, plane ugy, hogy a Tesla is tul van ertekelve.
-
Kobak77
aktív tag
Azért a cikk megint picit csúsztat. A bíróság NEM kényszerítheti ki a felvásárlást, így nem is 44 Mrd dollár a tét. HA Musk végül mégis megveszi a twittert, akkor az a saját döntése lesz. Egyelőre el szeretne állni a vásárlástól, de ugye amilyen kiszámíthatatlan, bármikor változhat ez.
Viszont az elállás körülményei nem mellékesek. A szerződésük értelmében elállás esetén 1Mrd USD kötbér illeti meg a twittert. Ezt nem akarja kifizetni Musk és ez a per tárgya is, hogy jogos-e az ellenkezése - azért mert megvezették az felhasználói adatokkal - vagy nem jogos és ki kell fizetnie. -
floatr
veterán
Amikor a wishről rendeled meg a twittert, és kiderül h a 2/3-a fake account. Kicsit szürreálisnak érzem, hogy egy felvásárlási ajánlatot nem lehet visszavonni. Amit itt inkább szankcionálni kéne, az a tőzsdei befolyásolás.
-
L4mie
veterán
Helyes! Remélem ráhúzzák a vizeslepedőt erre a troll nyomorékra, kezd sok lenni amit tol.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Fém, összecsukható és kihúzható fotó állvány eladó
- Apple iPad Air 4 64GB Kártyafüggetlen 1Év Garanciával
- Bomba ár! Dell Latitude E7270 - i7-6GEN I 8GB I 256GB SSD I 12,5" FHD I HDMI I CAM I W10 I Gari!
- Microsoft Surface Pro 7 - Újszerű, dobozban, gyári töltővel, billentyűzettel
- Dell latitude, precision, xps, magyar világítós billentyűzetek eladóak
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest