- Csendben leállította a Deep Link fejlesztését az Intel
- Már Vulkan API-val is működik a Smooth Motion képgenerálás
- Driftelős és lövöldözős hangulatú lett az új Arc meghajtó
- Ollós klaviatúrával és az eddigi legkisebb Basilisk egérrel jelentkezett a Razer
- Viszonylag kompakt léghűtésekkel gyarapította kínálatát az Arctic
- Milyen processzort vegyek?
- CPU léghűtés kibeszélő
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Fujifilm X
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- Milyen videókártyát?
- Adatmentés - HDD - SSD - Flash
Új hozzászólás Aktív témák
-
UnknownNoob
tag
"Mindenféle bemeneti adat nélkül képes képkockát generálni [...]"
Tényleg ennyire nagy elvárás, hogy olyan írja a cikket, aki látott már életében számítógépet?Amúgy nem rossz, ha mozgásvektorosdival tudnak új frameket generálni. Csak egymagában semmire sem jó. Ha a játéklogika szolgáltatná ezeket a vektorokat és nem a régebbi framek evolúciójából extrapolálna a rendszer, akkor akár még működhetne is. Ehhez viszont egy elég bonyolult, a grafikus motorba szervesen beágyazott rendszerről beszélnénk.
Nagyon leegyszerűsített példa: "valós" képkockánként 10 fokot forgunk egy fps shooterben. A beékelendő "fake" képkockákat 5 fokkal kell az előző képkockához képest elforgatni, feltéve hogy duplázni szeretnénk a képkockák számát. Viszont ha épp megállunk a játékban, és a soron következő frame extrapolált, akkor hülyeséget fogunk látni a képernyőn. Ellenben a játéklogika megmondhatta volna az Optical Flow rendszernek, hogy a user megállt és már csak 1.5 fok forgás kell az éppen aktuális helyzet helyes megrajzolásához, az 5 fokkal már túllőnénk. Hasonlóan, ha új grafikai elem jön be a képernyőre, akkor elég lenne csak ezt megrajzolnia a GPU-nak, a frame többi része lehetne meglévő framek transzformációjának eredménye. Pl ha nézek egy statikus tájat, majd elsétál a kamera előtt egy ember, akkor tulajdonképpen elég csak az embert minden frame-ben újrarajzolni, mögötte amolyan "green-screen" módon odarajzolható a háttér az előző framek alapján. A baj ezzel a rendszerrel az, hogy nagyon könnyen annyira el tud bonyolódni, hogy még ha meg is tudnák az nvidia mérnökök csinálni (nem tudnák), akkor se használná senki, mert hát valljuk be, azért a játékkészítők nem mérnökök, matematikusok, tudósok, hanem átlagemberek, akik megtanultak kicsit kódolni.
Új hozzászólás Aktív témák
ph Mindenféle bemeneti adat nélkül képes képkockát generálni, ami egyszerre az erőssége és a gyenge pontja.
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Windows 11
- Teljes verziós játékok letöltése ingyen
- Milyen processzort vegyek?
- CPU léghűtés kibeszélő
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Fujifilm X
- Apple Watch Ultra - első nekifutás
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- További aktív témák...
- AKCIÓ! GIGABYTE B360 i5 9600K 16GB DDR4 512GB SSD RX 7600 8GB Rampage SHIVA Zalman 600W
- Bowers/Wilkins Px7 S2 fejhallgatók
- Apple Ipad Pro 2 gen2 10,5" 2K retina A1709 64GB
- Lenovo Legion Pro 7 16IRX9H INTEL I9-14900HX RTX 4080 bolti ára 1.35 mill ft
- LG 27CN650N-6A - Felhő Monitor - 1920x1080 FHD - 75Hz 5ms - USB Type-C - Quad Core - BT + WiFi
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest