Hirdetés

Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • #82729984

    törölt tag

    válasz azbest #75 üzenetére

    Az oké hogy a gyártó visszahívja, de a kérdés nem ez, hanem ez esetben kit és hogyan büntetnek meg.

    Mondjuk az általad vázolt helyzetekben sem tudom mi lett a vége, a hozzátartozóknak kell beperelni a gyártót és akkor majd az fizet? Ez nem túl életszerü, mennyi esélyed lehet beperelni egy másik kontinensen lévő gyártót sikerrel?

    Igazából a dolog ott cifrásodik amig a gyártó nem ismeri el. (pl. a takata is 13 évvel később ismerte el vagy mondjuk inkább úgy hogy már nem tudta elbagatelizelni a vádakat).

    Engem egyébként jobban érdekelnének a szankciók, mert önvezető autóknál bármilyen probléma hatványozottan jelentkezik. Pl. ha nem ismer fel egy adott táblát amiből baleset lesz akkor az potenciálisan az összes olyan önvezető autót érinti és potenciálisan mind balesetet fog okozni abban a szituációban.

    Ami azt jelenti hogy nem feltétlen lesz elég hogy az adott balesetért kap egy 1-2 millió ft-os kártérítési büntetést, kiváncsi vagyok hogy veszik rá a gyártókat hogy javítsák a bugot mégpedig azonnal (főleg ha az autó már pl. túl van a 3 éves gari időn).

  • #82729984

    törölt tag

    válasz D1Rect #67 üzenetére

    Google második találat:
    https://www.statista.com/statistics/191653/number-of-licensed-drivers-in-the-us-since-1988/
    https://www.statista.com/statistics/644672/south-korea-number-of-licensed-drivers/
    https://www.statista.com/statistics/448557/number-of-licensed-drivers-in-canada/

  • #82729984

    törölt tag

    válasz dabadab #63 üzenetére

    Ez a költség megmarad az önvezető autóknál is. Sőt talán még sokkal nagyobb is lesz, hisz a vázolt utópisztikus modelben az autók egyfajta tömegközlekedési eszközként funkciónálnának.

    Na már most, én nem fogok önvezető autót vásárolni milliókért, ha csak napi 2x20 percet akarom használni, a többi időben meg nem is lesz nálam a kocsi hanem valaki más amortizálja az én tulajdonom az én kontómra. És amikor meg nekem kéne, hivhatok egy másikat ami ki tudja milyen állapotban van mert az enyém épp a város másik végén grasszál...

    Ergó ha úgy gondolod hogy a jövő az hogy taxi jellegüen hivsz egy önvezető autót magadnak, az magával hordozza hogy lesz egy vagy több ilyen "taxis" cég amelyik ilyen autókat vásárol, üzemeltet és akkor majd nekik fizeted azt a jattot amit most a taxisnak vagy a bérautó cégnek fizetsz.

    És ugyanúgy nem lesz olcsóbb rendszeres használatra mint ahogy most sem taxizol naponta vagy bérelsz autót napi használatra.

    Drágább meg azért lesz, mert rá mernék tenni 100 ezer forintot, hogy az önvezető autó - hosszabb távon - nem termék hanem szolgáltatás lesz. Azaz te nem egy önvezető autót fogsz venni a gyártótól egy egyszeri összegért, amelyik megy amig el nem romlik, hanem előfizetéses szolgáltatás keretében lesz egy havi/éves díjad (pl. 1000 euró) _az autó vételárán felül_ és amig fizeted addig önvezet az autód, ha nem akkor a gyártó letiltja ezt a funkciót és nézegetheted a csodaszép autód a parkolóban. És ezt a pénzt a kölcsőnzö/taxi cég is be fogja építeni az áraiba, szóval ami pénzt most kifizetsz a taxisofőrnek, azt majd ezután is kifizeted csak most az autógyártónak.

  • #82729984

    törölt tag

    válasz D1Rect #57 üzenetére

    "A 2000 körül születettek már sokkal kevésbé vonzódnak a vezetéshez és az autó birtokláshoz, mint a korábbiak."

    A 2000 körül születettek java részének még jogosítványa sem lehet, hogy tudna vonzódni a vezetéshez ami nem is lehetséges még a számára?

    Ezzel szemben a valóság meg az, hogy ma már szinte minden - korhatárt elérő - fiatalnak van jogosítványa, 2017-ben jogsi egy fiatalnak kb. olyan alap mint hogy tudja használni az internetet.

  • #82729984

    törölt tag

    válasz LuckyL #45 üzenetére

    "szerintem pont az lesz a lényeg, hogy nem kell majd mindenkinek saját autó, hanem lehet növelni a kihasználtságot, egyfajta tömegközlekedés lesz az autózás"

    Igen, ezt hivom utópiának. Papíron a kommunizmus is jól mutatott csak épp ellenkezett az emberi természettel.

    Hozzáteszem, eme konstrukció már ma is adott (lehet autót bérelni, lizingelni, használhatsz taxit, vehetsz igénybe sofőr szolgálatot stb), de közös jellemzőjük hogyha tartós rendszeres használatra kell akkor többe kerül mintha a sajátod lenne. Nem is terjedtek el a saját autóval szemben (ha összehasonlítod a darabszámokat). És ez nem lesz más a jövőben sem.

    De ez csak az anyagi része, a lényeg az elején van, az emberek by default birtokolni akarják a tárgyakat mert ilyen az emberi természet.

  • #82729984

    törölt tag

    válasz azbest #31 üzenetére

    Amit irtam nem feltételezés. Napi szintü dolog itt Magyarországon 2017-ben. Megmondjam hány forintért vehetsz kamu roki kártyát? Vagy mennyiért kapsz valódit is?

    Szóval annyi lesz a változás, hogy eddig azt láttad hogy 30 milliós BMW/AUDI/MERCI parkol roki helyen amiből egy 120 kilós kopasz kigyurt _sofőr_ ugrott ki bevásárolni, ezután meg majd egy 30 milliós BMW/AUDI/MERCI önvezető autó fog ott állni amiből egy 120 kilós kigyurt kopasz _utas_ fog kiugrani bevásárolni.

    Parkolás dettó az lesz amit irtam.

    A központi irányitás meg honnan jött ide? Az önvezető autó nem lesz központi irányítás alatt.
    Szerintem el sem tudod képzelni hogy micsoda kapacitás, sávszélesség és rendelkezésre állás kellene ahhoz hogy 3 millió autót központilag valós időben irányíts (és ez csak a magyar autópark).

  • #82729984

    törölt tag

    válasz bambano #28 üzenetére

    Ritkán értek veled egyet, de most nagy plusz 1!

    Még hozzá tenném hogy nem csak hatalmas kupleráj lesz a szoftver, de az is garantált hogy gari időn túl egy árva bugjavitás sem fog hozzá érkezni.

  • #82729984

    törölt tag

    válasz BalanceR #23 üzenetére

    Azzal azért tisztában vagy hogy az önvezető autó az általad vázolt problémák tizedét sem fogja megoldani?

    Kapásból a dugó és a parkolóhely hiány alig változna, mert autóból nem lenne kevesebb.

    Másfelől meg ugyanúgy lenne roki helyre parkoló autó (mibe kerül kamu roki kártyát venni/fizetni valakinek hogy adja ide az övét?), ugyanúgy lenne gyorshajtás stb.

    Ugyanis, ezekért ma sem az autó a hibás hanem a bunkó ember aki benne ül és ez nem fog változni.
    Bunkó majd ugyanúgy megveszi az önvezető autót, elviszi az erre szakosodott mühelybe/haverhoz és pikk-pakk "felokosítják" hogy a kocsi "rugalmasan" kezelje a sebességhatárokat vagy épp a parkolási szabályokat. Pl. kelet-európában ennek valószinüleg hatalmas piaca lesz.

    De pl. az elképzelt parkolási stratégia is úgy történne a valóságban, hogy bunkó odarendeli a kocsit a munkahelye elé, a kocsi valahonnan messzebbről (ahol korábban talált helyet) odagurulna, csakhogy emberünk épp összefutott valakivel akivel még 5 percig trécsel/még csak félig szivta el a cigit stb és a kocsi ott dekkolna percekig mire megérkezik emberünk. Addig az összes mögötte lévő kocsi mozdulni sem tudna, állna a "dugóban".

    Szóval jó dolog az önvezető autók, de azért maradjunk reálisak, technológiai eszközzel nem lehet az emberi természetet érdemben megváltoztatni.

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés