Hirdetés

Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Noukoum

    veterán

    válasz Somatom #195 üzenetére

    De, ha annyi villanyautó lenne, mint dízel, már más lenne a szitu. Honnan lesz hozzájuk áram ott, ahol tölteni kell?
    Mert nyilván egyik napról a másikra áll át az összes belsőégésű autó villanyautóra. Melyik lesz ez a nap? 2022.06.09. ? Néha nem ártana gondolkodni mikor ilyennel érvelünk. Nem 1 napos az átállás, évtizedek vannak rá
    Minden város mellett lesz egy atomerőmű, használt fűtőelem tárolóval?
    Mert most minden város mellett van egy atomerőmű. Kabaré :D.
    Németország leállítja az atomerőműveit. Honnan pótólja a kimaradó kapacitást?
    Tudod Németroszágban hány darab atomerőmű van? Honnan pótolja? Mondjuk napelemparkal és modern és vagy átalakított szénerőművel. Utóbbit természetesen rövidtávon.
    Hogyan lesz a közúti áruszállítás? És a tengeri?
    Pont ahogy eddig.
    A hajókat is tisztán áram hajtja majd?
    Egy ideig biztosan nem. Ha fejlődik a hidrogén akkor az lesz, de ha nem akkor villany.
    Honnan lesz elegendő akkumulátor és azokhoz alapanyag?
    Ahonnan most van elég alapanyag az üzemanyag előállításához. Igény kérdése, mint minden ilyesmi.
    Stb., stb.
    Mondhatod nyugodtan, láthatod mindenre van válasz.

    #197WiZARD
    Nem csökken villanyautó hatékonysága nagyobb sebességnél sem.
    Persze nagyobb sebesség fenntartásához több energia kell, így többet fogyaszt.
    Nagyobb sebességnél ugyanannyi energiával kevesebb hatóvot tudunk megtenni. Magyarul csökken a hatékonyáság. A dízel autó ellenben nagyobb sebességnél a hatékonyabb, hiszen nagyobb távot tud megtenni nagyobb sebességgel mintha azt kisebb sebességgel tenné meg.

  • #16820480

    törölt tag

    válasz Somatom #195 üzenetére

    Ezt el lehetett mondani néhány évtizede a benzinről is. Honnan lesz benzinkút minden sarkon? Hogy jut el oda a benzin? Ki fizeti ki az infrastruktúrát? Aztán mégis valaki kifizette és kiépítette, mert most létezik. Ki gondolta volna 60-70-80 éve, hogy majd 5 kilométerenként lesz az út mellett benzinkút. Ugyanez lesz majd elektromossal is, ha jobban terjed. Hosszú távon történő szállításban egyelőre lehet, hogy hidrogén lesz a megoldás, rövidebb távon meg BEV.
    Energiaellátásra meg valószínűleg nem 1-2 atomerőmű lesz az ország közepén, és onnan húzzák vezetéken mindenhova az áramot, hanem helyenként lesznek kisebb erőművek, akár megújulóra alapozva, és azt tárolják majd vagy akkumulátorokban, vagy például sűrített levegős tárolókban. Az egészben az a szép, hogy rengeteg megoldása van a problémának, és mindenhol úgy lehet alakítani, ahogy helyileg optimális.

Új hozzászólás Aktív témák