- Új platformra vált a ZONE kézikonzoljával a Zotac
- Új kategóriákat kap a DisplayHDR True Black és a ClearMR
- Készen áll az első 2 nm-es gyártósorok beindítására a TSMC
- Számítási kapacitásban és hardverben gazdag 2025-öt kíván a PROHARDVER!
- A Moore Threads egy profiknak készült grafikus kártyával bővítette kínálatát
- Melyik tápegységet vegyem?
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Hisense LCD és LED TV-k
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Projektor topic
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Milyen házat vegyek?
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Intel Arc Battlemage B570/B580
- Bambu Lab 3D nyomtatók
Új hozzászólás Aktív témák
-
<Adamsky>
nagyúr
válasz janeszgol #29 üzenetére
"Miért, nincs elég áram?"
Talán ma még igen, de holnap, mikor hirtelen mindenkinek villanyautója lesz?
Annak is érdemes utána olvasni, hogy pl. a németeknek mennyire jött be az atomerőművek bezárás, és az áttérés alternatív, ill. megújuló energiaforrásokra. Röviden: nem mindig van elég energia (sokszor úgy veszik más országoktól) és ha van sem biztos, hogy akkor amikor kellene. Hallottál már a "duck curve"-ről? Érdemes megnézni ezt a videót.(#21) Noukoum
"Miért ne lenne oda való?"
Mert sár-nehézzé teszi az autót.
Itt, ebben a topicban is sokan csak a hatótávot nézik. Hú, ez már 500+ km-t tud, akkor az f@**a. Hát, nem igazán. Ugyanis 500 km után keresni kell egy olyan töltőt, ahol "pikk-pakk" fel tudod tölteni az autód. Na most, ha találsz is ilyet, - jelen pillanatban - a legideálisabb esetben is sokszorosa a töltési idő egy belsőégésű autó megtankolásához képest. És akkor nem számoltunk azzal, hogy mi van akkor, ha már foglalt a töltő (azért ez egyre gyakrabban lehet majd probléma, ahogy nő a villanyautók száma) vagy egyszerűen nincs olyan teljesítményű, ami nekünk kellene (legutóbb egy Porsche Taycan-os tesztén került szóba, hogy olyan töltő, amivel a leggyorsabban fel lehetne tölteni, Nagy-Britanniában pl. 4db van.
Egy szó, mint száz, könnyebb és gyorsabban feltölthető "energiaforrás" kellene a villanymotorok mellé, mintsem gigászi hatótáv. Én pl. biztos a ~250-300 km hatótáv és 5 perces töltést részesíteném előnyben az 500+ km és 35-40 perces töltéssel szemben. -
t72killer
titán
ez lenne a lényeg - csak épp a fentebb linkelt szennyező aszfalt problematika ezt is áthúzta, legalábbis részben. home officera kell zavarni akit csak lehet, ne legyen felesleges közlekedés. - érdekes, ilyen irányba nincs semmiféle eu-s direktíva.
#47: hja, csak sajnos a napenergia kinyerése elég sok gyakorlati problémába ütközik, bár jó úton vagyunk afelé, hogy szahara-szintet érjen el a korábban esős-ködös nyugat-európa.
[ Szerkesztve ]
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
Nekton
aktív tag
válasz janeszgol #45 üzenetére
Ez most mire válasz? Igen, van elég beépített teljesítmény. És? Jobb, ha itt termel a szenes, lignites erőmű, mint a szomszédban? Mit segít ez az elektromobilitáson? Azt írtátok, van áram bőven. Ez akkor lenne igaz, ha lenne itt annyi nagy sodrású folyó annyi vízerőművel, ami fedezi a csúcsidőszak 110%-kát és a többi folyamatos exportra menne. Na ekkor mondhatnánk, hogy van áram bőven.
-
janeszgol
félisten
Azért, mert olcsóbb behozni. [link]
"A beépített kapacitásnál lényegesebb adat az erőműveink valós termelése, ugyanis a Paksi Atomerőmű kivételével, melynek kihasználtsága 90% körüli, a többi erőművünk kihasználtsága 40-60% közötti, ezen kívül számos olyan erőmű is van az országban melyek kihasználtsága 1% alatti."
-
Nekton
aktív tag
Egyébként itt nem a zőccség a legfontosabb szempont. Az ember természeténél fogva igényli az autonóm közlekedést. Az elektromos közlekedés nem termel a városokban, sűrűn lakott helyeken káros kibocsájtást. Ez a nagy előnye. Később, ha a belsőégésű és az elektromos egymás alternatívájává válik, akkor ez nagy előnye lesz az elektromosnak függetlenül a zöldségétől. Márpedig nem lesz mindenkinek külön városi autója, hanem ha az az egy, amit használ, eektromos lesz, az már nagy előny a lakosság számára. Később aztán lehet hozni korlátozó öntézkedéseket a belsőégésűekkel szemben, mint ahogy ma sem lehet már gőzüzemű gépkocsival közúton közlekedni.
Én nagyvárosban élek és üdvözlöm az elektromos robogók terjedését a kajafutárok között mind zaj, mind füst szempontból. Ez bizony egy nagyon fontos szempont itt.A zöldség az ingyenes vasúti és városi tömegközlekedés lenne jelentős fejlesztések mellett.
-
#26097408
törölt tag
válasz PirosHello #39 üzenetére
Nem jo a link
-
t72killer
titán
Are electric vehicles really so climate friendly? [link] , ebben több adac-s és öamtc-s elemzésekre is linkelnek.
Test in Germany reveals electric cars use more power than dashboards show [link]
zöldenergia címen az álló, majd 25év után elásott szélkerekekre vagy a Ny-németországban "napfarm" címen tarravágott/eredeti helyére nem visszaültetett erdőkre gondolsz?
#41: ja, de akkor ne "felejtsük" már ki az egyenletből a féltonnás akksi feldolgozását ~10év futás után...
[ Szerkesztve ]
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
PirosHello
senior tag
válasz t72killer #38 üzenetére
Az öko lábnyomot soha ismétlem soha nem fogja az emberiség nullára csökenteni, soha nem is volt 0. DE csökkenteni tudja (elhasználódott akkuk újrahasznosítása vs. kidobása/tárolása). A te logikád alapján senki se dolgozzon/vegyen levegőt, mert öko lábnyomot hagy.
[ Szerkesztve ]
"Soha ne mondd, hogy tudsz ultizni, maximum ismered a játék szabályait..."
-
Noukoum
veterán
Mire kell lesz elég áram. Mondjuk felszabadul az az energia amit a hagyományos autó üzemanyagára fordítunk csak hogy 1 példát mondjak.
Az emberiség energia igénye az elektromos autóktól függetlenül nő, ha már ennyire parázol hogy nincs elég áram.. Sajnos olaj még mindig van, pedig mióta mondják hogy jövőre már nem lesz..„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
PirosHello
senior tag
Amíg 4 ország bocsájtja ki az üvegházhatású gázok több, mint 40 %-át a Földön (Kína, USA, India, Oroszország [link] ), addig nincs miről beszélni sajnos. Főleg úgy, hogy Trump azóta kihátrált a Párizsi Klímaegyezményből
"Soha ne mondd, hogy tudsz ultizni, maximum ismered a játék szabályait..."
-
t72killer
titán
válasz PirosHello #36 üzenetére
és mennyi az ujrahasznosítás energia, munka és pénzigénye/környezeti lábnyoma? (megj: minden munkaigényes folyamatnak van környezeti lábnyoma, uis a melós él, munkába jár...)
Jobban szennyezi a levegőt az aszfalt, mint az autók
Ezen nem sokat segít a tesla...30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
Noukoum
veterán
válasz t72killer #31 üzenetére
Egyrészt nincs semmilyen forrás arra hogyan és mennyivel haladná meg a károsanyag kibocsátás a hagyományos autókét, másrészt az áll benne hogy ugyanilyen ütemben fog növekedni a zöldenergia termelése... Nyilván. Végülis a világ így működik, minden egyenletesen fejlődik.. Ja meg nyilván arról sincs egy szó mi lesz ha 100%-ban megújuló energiára váltunk.
Amúgy ilyen semmitmondó cikket is ritkán olvas az ember. Újságírás 2020.„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
PirosHello
senior tag
válasz defygaben77 #33 üzenetére
[link] ajánlom figyelmedbe...
Sajnos még mindig tévhit, hogy az e-autók akkumulátorait nem lehet újrahasznosítani[ Szerkesztve ]
"Soha ne mondd, hogy tudsz ultizni, maximum ismered a játék szabályait..."
-
Nekton
aktív tag
Nem. Nincs elég áram. Magyarország jelenleg is nettó villamosenergia importőr. Amit ma, vagy a jövőben beletankolsz az elektromos autódba, az bizony külföldről érkezik és nem megújuló forrásból. Sajnos jelenleg nem történik érdemi előrelépés ezügyben sem itt, sem külföldön.
-
t72killer
titán
válasz defygaben77 #33 üzenetére
Ha még kicsit megengedőek is vagyunk a "gonosz autóipari lobbi" feltevéseknek igazat adva, azaz az igazság lehet a kettő között van és a villany totál lábnyoma nagyjából a legmodernebb dízel szintjén lesz (erre Bolívia és Kongó köhög...). De legyen mondjuk 20-30%-kal jobb nála: most ezért a kétséges előnyért ugorjak bele alsóhangon dupla költségbe (arról már nem is beszélve, h dízelből vehetsz fiatal használtat is) plusz a hatótáv miatti extra kényelmetlenségbe?
Az összes fosszilis jármű a humán CO2 kibocsátás talán negyedét adja - amiből ugye a többség Kínában, Indiában, Brazíliában stb fut, akiknek esze ágában sincs nemhogy ilyen úri huncutságokkal szórakozni, de még az új szenes erőművek építésénél tartanak.
[ Szerkesztve ]
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
defygaben77
tag
válasz t72killer #31 üzenetére
Korábban (kb. 1 éve) volt egy cikk a Totalcar-on egy Audis mérnöktől. Azt elemezte, hogy az elektromos autó és a hagyományos Ottó motoros autók előállítására és élettartamára vetítve az 1 egységre jutó környezetszennyezés az elektromos autó esetén magasabb... És ebbe nem volt belekalkulálva, hogy mi lesz a tönkrement akssival. Mert ugye újrahasznosítani még nem tudják, tehát nem kicsit lesz az is környezetszennyező.
Iphone15, Apple Watch 7 cellular, Airpods Pro
-
t72killer
titán
Elektromos autózás: komoly figyelmeztetés érkezett
Az elektromos mobilitásra való átállás növeli a károsanyag-kibocsátást a kieli IfW gazdaságkutató intézet tanulmánya alapján, amely szerint az elektromos autózás üvegházhatású gázkibocsátása a jelenlegi németországi energiamix mellett közel háromnegyedével múlja felül a modern dízelmotorokét - írja az MTI.30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
Noukoum
veterán
Én inkább azt kérdezem mire alapozva állítod az ellenkezőjét. Azontúl hogy természetesen jelenleg nincs annyi többletenergia mely biztosítaná minden hagyományos autó villanyautóra való cserélését, de ugye erre jelenleg nincs is szükség.
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Noukoum
veterán
válasz janeszgol #25 üzenetére
Ez autó, használat függő. A legjobb az egészben hogy folyamatosan javul, hiszen az aksi hűtés fűtés fejlesztésével egyre tartósabban az akkumulátorok. Akinek fontos az akkumulátor élettartam (mondjuk nem második autónak veszi) az mindenképpen olyat vegyen amiben van aksi fűtés ez rengeteget jelent.
(Többségben szerencsére alapból benne van)
De ha mégis mondani kéne egy minimumot és a jelenlegi gyártott autókra 10 év alatt és 200e km megtételével max 10% degradációt jósolok átlagos felhasználással. És ezt azért merem mondani mert az elmúlt 3 év tapasztalatai rendkívül jók voltak.„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Noukoum
veterán
válasz #26097408 #13 üzenetére
Citigo, e-up kvóta autó tiszta veszteség mindkettő nézz utána a dolgoknak. Dacia autója szép lesz ha lesz, majd akkor beszélünk. Láttál már te egy kínai autót? Javaslom megnézni miben különbözik az európai autókról. Megint beleesel abba a hibába hogy csak az anyagárat nézed. Értsd meg a világ nem így működik. Te fizeted az autó teljes fejlesztési költségét (e-autónál ez teljesen új autó megtervezése, mely jóval nehezebb egy hagyományos autónál), te fizeted bizonyos töltők telepítését, te fizeted azt hogy a gyártás zöldebb legyen, te fizeted az új szoftvert, az alkalmazást stb stb. Ehhez persze hozzájön hogy keveset gyártanak ami szintén nem csökkenti a gyártási költségeket. Ülj be egy hondába vagy egy miniben és megtudod miért kerül többe mint olcsóbb e-autó hiába "nem nagy" az aksi.
Sokkal bonyolultabb annál mint hogy te megnézed a vételárat és azt mond hogy lehúzás. Főleg úgy hogy egy autó soha nem annyiba kerül amennyiért megveszed, hogy mibe került majd megtudod ha elkerül tőled.„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
t72killer
titán
Ez már tényleg fejlődés, eddig ekkora hatótávot csak kb duplaennyiért kapott az ember tudomásom szerint. Nekünk kell a komoly hatótáv, mióta a vágóhídi csirkeként bánnak az emberrel a reptereken + enyveskezűék ripityára zúzzák a csomagokat, utálom a repülést. Ráadásul itt a németeknél is ~1 órára lakunk az első normális reptértől + Mo.-gon a rokonság 3órára van Bp.-től, szóval repkedve is elmegy egy egész nap. De cserébe legalább még szivatnak is, h mit/mennyit vihetsz és azért egy 3tagú családnak legolcsóbban mérve is megvan a dupla költség, vagy inkább 4x-es, miután a helyi tömegnyomorközlekedést vagy autóbérlést is hozzáadtuk.
Egy valós 600km hatótávval, úgy, hogy 30perc alatt fullra lehessen tölteni, már kiegyeznék. Olyan árak mellett, amennyiért az agyonfejlesztett dízeleket adják manapság (ha már skoda: ~25eEUR egy octavia-variánsért).
[ Szerkesztve ]
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
babosmiki
addikt
Kéne de nagyon!
"Galaxy Z Fold3" , Watch Active4, GalaxyTabS2 8.0, Dell E6430 i7.."
-
k-adi
nagyúr
kinézetre szép, kívül-belül.... de az a tablet tényleg kicsit nagynak tűnik már, lehet csak megszokás kérdése.
az 510km hatótáv már egész baráti (városban, közelre jó, messzire meg úgyis repülsz), de persze jó lenne minél több.. .de nyilván ez még fog növekedni a későbbiekben a köv. modellekben akár.
Most lehet vitázni azon jó-e, megéri-e, itt inkább a fejlődést kell értékelni és egyre több elektromos jön, lassan de azért terjed.... 3-5 év és már tényleg lesz kínálat.. kis állami támogatással, addigra még talán a pénz is összegyűlik rá.
-
t72killer
titán
válasz #26097408 #13 üzenetére
"nagyon lent"??? Majd ha annyiba fáj egy 80kWh-s akksi, mint 200liter gázolaj...
A kínai nem szétesik, hanem felrobban. Meg ugye kérdés, hogy a kínai hatótávot is úgy írják-e, mint a csillió lument a kínai elemlámpán...
Egyébként ez az árazás/hatótáv kombó már nincs annyira másik galaxisban a földi halandók normál családi dízeljéhez képest, nagyjából 2x-es az árszorzó, plusz fele a hatótáv. Azaz már elég lesz 3-4x jobbnak lenni a mai szintnél.
Ahogy nézem, az üzemanyag éppen olcsóbb a gázolajnál, de nem elhanyagolható tétel:
"Pod Point rapid chargers cost 23p/kWh at Lidl and 24p/kWh at Tesco", azaz az 510km hatótávhoz szükséges 80kWh 18font, ezt én kb 30font értékű gázolajból hozom.[ Szerkesztve ]
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
#26097408
törölt tag
Tobb autotesztelo megirta, hogy az akkuarak mar nagyon lent vannak. Nezd csak, meg egy Skoda CitiGo-t, vagy WV eUP-ot vagy nemsokra jon a Dacia elektromos autoja. Vagy akar a kinai elektromos autok arait lesd meg. Ott nagyon olcsoak es nem gagyikat gyartanak ami az elso kanyar utan szetesik. Olcson kaphatok ezek mind. Az uj Honda elektromos autoja vagy a Mini-ben is kb. ugyanakkora akku van megis sokkal dragabbak. Tehat nem az akku a ludas. De meg ha az is lenne a felar amit erte kernek nem er annyit. Anno a Zoe-nal volt olyan ha reszletre vetted az akkut kesobb megvehetted ha akartad es erdekes modon nem annyit kertek volna el erte, mintha ugy vetted volna meg, hogy eleve kifizeted az egeszet.
Technologiara visszaterve, ugyanaz van minden elektromos autoban, mint a nem elektromos megfelelojeben szoval nem ertem mire gondolsz, hogy technologiat meg kell fizetni. Ha az akku technologiara azt mar ecseteltem, hogy nem er annyit.
Ki van ez talalva. Lenyeg, mi felhasznalok sosem jarunk jol, de ez mindenre igaz termeszetesen. -
<Adamsky>
nagyúr
válasz whatwhatwhat #10 üzenetére
Én is rühellem az "utólag odaállított" (mert kb. úgy néz ki) tablet-et. De, ez olyan mint a notch. Valaki le se, sz@*rja, valakinek pedig áll a hátán a szőr. Sajna mindkét esetben a gyártók a kevésbé igényes megoldást preferálják (vagyis ritka a kivétel).
Egyébként mi a tökömnek kell 13"? Ez alig kisebb, mint az első monitorom
Közbe a műszerfal egészen miniatűr. Van itt egy pici aránytévesztés.[ Szerkesztve ]
-
t72killer
titán
Megj: még így is lényegesen olcsóbb, mint a kb uekkora akksival szerelt teslák... Igazából sztem tényleg pár év és tényleg lehet a zsebnek is értelmes elektromos modell, hosszú távra is.
[ Szerkesztve ]
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
t72killer
titán
Csupa óccóság... Aztán a tulaj, aki emiatt elhalasztotta a lakásvételt, 5-6év múlva leshet ki a fejéből, hogy semmit sem ér a kocsija, mert időközben kijöttek a 10x nagyobb energiasűrűségű akksik 10ed áron.
Ez gyakorlatilag egy villany-octavia, semmi több, még valamivel kisebb is a csomagtere. Az értelmesebb hatótávú (lejtőn hátszélben 510km) modell ára egyébként a brit oldalon már látható, 39eGBP-ről indul.
#8: elhiszem, h nincs rajtuk sok nyereség, a mai lítiumakksi nem autóba, hanem telefonba és fejlámpába való...
[ Szerkesztve ]
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
Noukoum
veterán
Tisztában vagyok az árakkal, egyáltalán nem vészes bár kinek mi. Az akkumulátor még mindig nagyon drága, és nagyon keveset gyártanak belőle.
A helyzet az hogy amikor megveszel egy autót akkor nem csak anyagot, hanem technológiát is veszel. Ha ezért minél kevesebbet akarsz fizetni akkor válaszd a legolcsóbb benzines autót.Bármilyen hihetetlen, de egy hagyományos autón még most nagyobb haszon van mint egy elekotromoson.
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
ryke1
tag
2020-ban ez a középre beb*szott kijelzö
Például a Kia Niro-ban egy 10 colos kijelzö igy néz ki:"Az akadályok azok az ijesztő dolgok, amiket akkor látsz, ha szemedet leveszed a célról" - Curt Carlson
-
#26097408
törölt tag
-
nagyúr
bla bla bla...
Vegyetek FIAT 500-ast.Surface Book és egy Csúz a körtefán!. Pentax-szal fényképezve!
-
#26097408
törölt tag
válasz RetepNyaraB #1 üzenetére
Majd talan 5-10 ev mulva zuhannak az elektromos autok arai, addig nekunk normal halandoknak maradnak a benzines/dizeles tarsaik. Ez van sajna.
Ez gyakorlatilag (NE)mentsuk meg a foldet hozzaallas. Adjuk dragan mindent ami jo lenne neki.[ Szerkesztve ]
-
hemaka
nagyúr
Varom mar mikor jon az rgb ledes hutoracs gyarilag.
crazy mudi dog ║ Fuji X100VI ║ MBP M4 Max ║ Syno DS3622xs+
-
RetepNyaraB
veterán
Nah lényegileg nem tudok hozzászólni, mert lövésem sincs a témáról. Ennyi pénzem se lesz autóra sohamár.
Viszont ez a világító hűtőrács pont olyan, mint egy RGB gamer számítógépház: bazári"And we close our eyes to sleep To dream a boy and girl Who dream the world is nothing but a dream"
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest