Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • <Adamsky>

    nagyúr

    válasz janeszgol #29 üzenetére

    "Miért, nincs elég áram?"
    Talán ma még igen, de holnap, mikor hirtelen mindenkinek villanyautója lesz?
    Annak is érdemes utána olvasni, hogy pl. a németeknek mennyire jött be az atomerőművek bezárás, és az áttérés alternatív, ill. megújuló energiaforrásokra. Röviden: nem mindig van elég energia (sokszor úgy veszik más országoktól) és ha van sem biztos, hogy akkor amikor kellene. Hallottál már a "duck curve"-ről? Érdemes megnézni ezt a videót.

    (#21) Noukoum
    "Miért ne lenne oda való?"
    Mert sár-nehézzé teszi az autót.
    Itt, ebben a topicban is sokan csak a hatótávot nézik. Hú, ez már 500+ km-t tud, akkor az f@**a. Hát, nem igazán. Ugyanis 500 km után keresni kell egy olyan töltőt, ahol "pikk-pakk" fel tudod tölteni az autód. Na most, ha találsz is ilyet, - jelen pillanatban - a legideálisabb esetben is sokszorosa a töltési idő egy belsőégésű autó megtankolásához képest. És akkor nem számoltunk azzal, hogy mi van akkor, ha már foglalt a töltő (azért ez egyre gyakrabban lehet majd probléma, ahogy nő a villanyautók száma) vagy egyszerűen nincs olyan teljesítményű, ami nekünk kellene (legutóbb egy Porsche Taycan-os tesztén került szóba, hogy olyan töltő, amivel a leggyorsabban fel lehetne tölteni, Nagy-Britanniában pl. 4db van.
    Egy szó, mint száz, könnyebb és gyorsabban feltölthető "energiaforrás" kellene a villanymotorok mellé, mintsem gigászi hatótáv. Én pl. biztos a ~250-300 km hatótáv és 5 perces töltést részesíteném előnyben az 500+ km és 35-40 perces töltéssel szemben.

Új hozzászólás Aktív témák