Új hozzászólás Aktív témák
-
vicze
félisten
"eddigiekből kiderült, hogy nem is triviális"
Milyen eddigiekből?De csak hogy összefoglaljam, a világ legnagyobb autógyártója, aki egész konkrétan a világ legnagyobb li-ion aksi gyártója, és több elektromos hajtásláncot ad el mint bárki az nem rendelkezik mérnökkel, pénzzel know-how-val?
(Nem kevered egy Tesla nevű céggel véletlen?)
"Annyi idő alatt a belsőégésű palettát sem tudják frissíteni."
Még egyszer a VW ennyi idő alatt csinálta a 0-ról egész konkrétan, úgy hogy egy darab hybrid vagy aksis járművel nem rendelkeztek. Az ICE kivezetését a teljes palettáról lehet nem fogom megélni, lást lejjebb."ott 2035-től már ICE-t ne szabadjon eladni"
Nagyon durván el vagy tévedve, de nagyon...
Ez az EU az ég világon semmi ilyet nem csinál. Ez a konkrét szabályozás. Az EU egy gyártó számára az eladott autók átlag kibocsájtási értékét csökkenti fokozatosan. Ezért kellenek a gyártónak az EV-k, hogy az átlagot lecsökkentsék. Na most Tesla pont ezzel kereskedik és ebből van a fő profitja nem az autó eladásból. Így nekük hála lehet venni Lanmbot és Ferrari-t.
ICE eladás semmilyen formában nem lesz gátolva, csak a adott emisszió érték túllépése büntetve. Toyota rendelkezik a legalacsonyabb átlaggal a magas hybrid arányuk miatt, ezért se siették el.De mehetnék most végig a többi országon és szabályozáson, mind hasonló módon működik Kaliforniától Kínáig. (Most nem linkelem be a videót,a hol halomban állnak elhagyatva a low emission kocsik Kínában, hogy a kvóta meglegyen, mert "el lettek adva")
2030-ban még halomra fogják venni az emberek az ICE-t és még az EU-ban is jó ha 50-on lesz az új eladás aránya. Az meg hogy mikorra fog kikopni az ICE egy olyan távlat, amit nem fogok megélni valósznűleg.
-
dabadab
titán
Miért teszünk úgy hogy az elektromos autó gyártása egy nagy csoda?
Nem teszünk úgy, de az azért az eddigiekből kiderült, hogy nem is triviális, rendes mérnöki feladat, amihez kell pénz, idő meg know-how.
Az egyetlen szűk keresztmetszet az aksi ellátás és semmi más.
A többi gyártó tapasztalatai alapján ennél azért többről van szó.
Látom nem jött át a lényeg... A hidrogén cella egy aksi, lecseréled lítiumra és ennyi
Hát, nem. A hidrogéncellának tök más alakja van, mint az akksinak, mások az elvárások vele kapcsolatban, kell hozzá hidrogéntartály, aminek helyet kell tervezni az autóba, amire akkunál nincs szükség, ilyenek. Érted, egy Mirait nem úgy terveztek, hogy csak bepattintsd a structural batteryt a cella helyére.
Amennyiben erre nincs szükség 3év az egész átállás ala VW.
Ne viccelj. Annyi idő alatt a belsőégésű palettát sem tudják frissíteni.
Nem tudom milyen bilibe lóg a kezed, de globálisan ha 20% lesz valósan 2035-re akkor tapsolni lehet és nagyon örömködni. USA-nak kis részében lesz kötelező, ahogy EU-ban is inkább lokális lesz, ahogy Kínában is a városi közlekedésben lesz szabályozva
Nem tudom, hogy honnan veszed ezt, de elég szilárd elhatározásnak tűnik, hogy nagyjából mindenhol, ahol érdemi mennyiségű új autót adnak el, ott 2035-től már ICE-t ne szabadjon eladni. Igen, Kínában is, az USA-ban, meg az EU-ban is, ahol természetesen EU-s szinten foglalkoznak ezzel.
Igen, ezzel nem fog az összes autó lecserélődni az utakon, de a Toyotát az érdekli, hogy milyen új autókat tudnak eladni, nem az, hogy hány húszéves Toyota pick-up rohangál a Közel-Keleten. -
sBc
aktív tag
válasz
Schuler888 #47 üzenetére
A te köreidben MÉG nem ért oda a híre az EQS-nek. Máshol elismerően értékelik.
Az az autó egy drága felsőkategóriás luxus szedán minden technológiával a Mercedestől nem egy tömegtermék. A belsőégésű rokona az S-osztály sem egy tucattermék.
Jó a az Audi e-tron GT Porsche Taycan páros se semmi. De azok GT-k.
Audinak van a g-tron, q4-tron, e-tron, e-tron gt mint elektromos.
Mercedesnek eqa, eqb, eqc, eqe, eqs
Közel azonos modelpaletta -
vicze
félisten
Miért teszünk úgy hogy az elektromos autó gyártása egy nagy csoda?
Ha nem is faék, de szintekkel egyszerűbb mint bármilyen ICE. Mind legyártani mind megtervezni. Az egyetlen szűk keresztmetszet az aksi ellátás és semmi más.
Tesla azért szenvedett vele 10évig mert össze kellett kalapozni és hajkurászni a tőkét és kiépíteni a gyártást úgy egyáltalán. Amennyiben erre nincs szükség 3év az egész átállás ala VW. Igazából nem tart semeddig egy hagyományos autógyártónak.Még egyszer nem sietik el mert egyszerűen nincs profit rajta se most se még jó ideig. Tesla csak a állami támogatás miatt nyereséges jelleg, különben jó ha pár milla nyertsége lenne amiből nem tudná finanszírozni a gyár gyártást egyáltalán.
Az EV jelenleg dupla áron van egy normál autóhoz képest alsó hangon, ezért a luxus kategóriába vannak szánva, mert az áruk oda kényszeríti őket. Valóságban Dacia Spring és Renault ZOE-kra van szükség minél inkább, amik valósan lefedik a vásárlói igényeket és nem csak az 1%-nak akarnak autót eladni.
Toyota nyilván mint leírtam, rendelkezik a technológiával, mind aksival mind elektromos motorral. Ha nem lépnek piacra az egy nagyon kész akart döntés a világ legnagyobb autógyártójától.
Hacsak nem kényszerül rá, akkor egy gyártó se fogja eldobni a piacát. (lásd VW.)"Csak hát a hidrogénhajtás egyelőre nem jött be és úgy néz ki,"
Látom nem jött át a lényeg... A hidrogén cella egy aksi, lecseréled lítiumra és ennyi, kész nem kell semmit még áttervezni sem.Az hogy egy elektromosnak és egy ICE-nek azonos a platformja, egy ok miatt van talán a Teslások hallottak róla valahol "economy of scale"..
"Tizenpár éven belül meg 100% lesz"
Nem tudom milyen bilibe lóg a kezed, de globálisan ha 20% lesz valósan 2035-re akkor tapsolni lehet és nagyon örömködni. USA-nak kis részében lesz kötelező, ahogy EU-ban is inkább lokális lesz, ahogy Kínában is a városi közlekedésben lesz szabályozva. A világ többi részén pusztán olyan infrastrukturális lehetetlenség, hogy belegondolni se lehet. ICE még jó 2050-ig és azon túl is domináns lesz világszinten. -
Schuler888
senior tag
"Pár éve a német autógyártókról volt a rinyálás a lemaradásról és nézzétek idén megjött a Mercedes EQS és berúgta az ajtót. Vagy a BMW iX"
gyonyoruen berugta az ajtot, inkabb belerugott az ajtoba es meg csak hangja sem volt az ajto masik oldalan. Ha mar annyira nemet elektromos akkor az audi akik tenyleg mutattak es mutatnak is valamit a temaban.
-
sBc
aktív tag
hmm, sajnálom a tájékozatlanságod
A luxust, fényűzést és a minőséget hozta meg az elektromos autózásba. -
sBc
aktív tag
válasz
#16820480 #43 üzenetére
bz4x, bz4x már meg is jegyeztem de van jelentése is.: bZ: azaz beyond zero, 4x meg négykerék meghajtás.
Ja hogy neked videó és teszt kell egy jövőre megjelenő autóról, neked az a hiteles?! Hivatalos csatornák nem is jók?Magyarázkodás, tipikus
Létezik a Mercedesnek EQA és EQC modelje is elektromosan a mai népszerű SUV kategóriában.
Attól félek hogy te még le vagy ragadva a Teslánál.
Tudom az akkus a trendi és a jövő a környezetvédelem is fontos (meg a CO kvóta is) , deToyota annyi hibrid autót adott el az évben mint amennyi összes, mondom összes elektromos autót eladtak a világon.
Nokiának meg volt érintős telója csak az OS Symbian volt rozoga rajta. A Nokia mint okostelefon-gyártó bukásáért egyébként sokan közvetlenül Stephen Elopot teszik felelőssé, aki 2010-ben Microsofttól érkezett. Nokia Androidra váltott volna de MS befolyás miatt nem tehette meg így a Windows Mobillal szenvedett.
-
#16820480
törölt tag
Nem nagyon látom, hogy a bz4x-et (ehh, ezt a nevet amúgy, remélem kitalálnak valami jobbat neki, mert ezt senki nem jegyzi meg) kb semmilyen értelmes EV csatorna nem tesztelte még, csak ilyen random csatornák kapták meg (60 ezer subos csatornának adják, wtf?!), ami elég gyanús. Majd ha valami értelmes helyen lesz róla vélemény, akkor azt nézzük meg.
Az EQS nagyon berúgta az ajtót, kb annyit fog zavarni az autózás vizében, hogy semennyit a 100+e eurós árávalMajd ha lesz elektromos C meg A osztály, akkor esetleg, addig ez kb arra jó, hogy luk beszéljenek. iX megint érdekes, elvileg egyedi platformot kapott, amit semmi másra nem használnak majd, tehát csak egy átmeneti lépcső, ami szintén tech-demó szagú, nem pedig hosszútávú tervezésre utal.
Amúgy a startupnak közel 10 év kellett hozzá, hogy normális gyártókapacitást kiépítsen, a kínaiaknál meg nagyon sok dolog létre tud jönni és nagyon sok dolog be is tud csúfosan bukni. Majd nézzük meg 10-20 év múlva hány cég létezik még azok közül, amik onnan berobbantak a köztudatba.
-
sBc
aktív tag
A mai világban ahol egyik napról a másikra egy startup vagy egy kínai cég elővirít egy villanyos autót, akkor pont a Toyotának nem sikerülne?
Pár éve a német autógyártókról volt a rinyálás a lemaradásról és nézzétek idén megjött a Mercedes EQS és berúgta az ajtót. Vagy a BMW iX -
sBc
aktív tag
-
#16820480
törölt tag
Jaja, ahogy a Nokia is pont jól reagált az iPhone-ra, és kihozott olyanokat, mint az 5800 meg az N8, ami minden volt, csak nem ellenfél. Nem a MS rontotta ott el, hanem már évekkel korábban őket is letolt gatyával érte az érintőkijelzős forradalom, a MS csak nem tudott jó döntéseket hozni, amivel megmentse a céget. A Samsung akkoriban még csak üldöző volt, nem piacvezető, és azért élték túl, mert időben kapcsoltak és beszálltak a versenybe.
A japán autógyártókról ez szerintem most nem mondható el (sajnos, mert amúgy szeretem amiket csinálnak). A Toyota évtizedek óta olyan technológiába tolja a pénzt, ami sehova nem haladt szinte, van két modelljük, ami szinte sehol nem használható autóként, mert nincs hozzá infrastruktúra. Most bemutattak papíron egy palettát, amiből egy autó jövőre kellene jöjjön "csak úgy a semmiből" a legnagyobb iparági komponenshiány alatt, hát meglátjuk. A Honda kihozta az "e"-t, ami aranyos, de inkább csak egy "ránk is figyeljetek" tech demó, mert amúgy kanyarban sincs még rendesen használható platform és arra épülő paletta. És a többiek sem állnak nagyon fényesen arra. Ismétlem: sajnos.
A VW-nek már kint van két modellje, kaphatók, bemehetsz a bótba és leveheted a polcról. Sőt, id3-at már itt a környéken is láttam nem is egyet (jó, mondjuk most egy Model Y is parkol a ház előtt). Ehhez képest a Toyota meg majd jövőre jön talán.vicze1: Hát, nem tegnap fejlesztették, hanem még tegnap sem. Tavaly valamikor az eredeti bejelentésben szerepelt 5 modell talán, amiből egyedül az elvileg jövőre megjelenő SUV-ról volt egyáltalán kép, a többinek még kb a formaterve sem volt bemutatásra készen, most meg hirtelen már 30-ról van szó? Ez szerintem ilyen részvényeseknek szóló ígéret, nem feltétlen van mögötte tényleges tartalom, de majd kiderül, hogy mit hoznak és az mennyire versenyképes.
-
-
dabadab
titán
És az elektromos energiát és a nyersanyagot ami a feleslegesen több tonnás akkumulátoros autódhoz kell hol állítod elő?
Az elektromos áramot u.n. erőművekben, ahol eddig is, a nyersanyagot meg bányásszák, ahogy eddig is.
A súlytöbblet meg egy átlagos autónál kb. 400 kg, nem több tonna és a regeneratív fékezés miatt a fogyasztást a súly jóval kevésbé befolyásolja, mint a belsőégésűeknél.Feltételes módról többet nem beszélek. Holnap bármi lehet.
Az autóiparban viszont nem, ott évtizedes távra kell előrenézni és most a jelek szerint a Toyota nem nézett, hanem benézett.
-
dabadab
titán
Mármint az gyártó aki 90-es évek vége óta hybridet gyárt?
Igen. Neki kellene olyan tök új platformokat terveznie, amik már nem benzinmotor befogadására készülnek. Nem egyet, hanem az összeset.
Rendelkezik elektromos autóval ami hidrogén hajtású.
Csak hát a hidrogénhajtás egyelőre nem jött be és úgy néz ki, hogy nem is fog, akkuk kellenének. Akkugyár, akkuhajtáshoz tervezett platformok, ilyenek.
Az is biztos hogy 30 modellt tegnap fejlesztették és most húzták ki a seggükből.
Egyelőre ezek még nem léteznek, szóval legjobb esetben is elkezdtek rajta a dolgozni.
A piac 1-2%-ka jelenleg az elektromos autók
Tizenpár éven belül meg 100% lesz és az autógyártásban elég hosszúak a fejlesztési ciklusok. Ha így haladnak, akkor simán lehet, hogy 2035-ben még mindig az elsőgenerációs villanyos modelljeik lesznek a piacon.
-
sBc
aktív tag
válasz
#16820480 #31 üzenetére
Imádom ezt az összehasonítást.
Egy zsebrevágható "filléres" kütyüt ne hasonlítsunk egy komoly infrastruktúrát, töltőket igénylő elektromos autóhoz. Én is vennék már holnap elektromos autót, de nincs hol töltsem. (nincs napelem, nincs napsütés, nincs szél
)
Nokiát a Microsoft szövetség cseszte el. Akkor így nézd a Samsungot, él és virul.
Igen kicsit elaludt Toyota a hibridre koncentrált amiből (is) világelső, de messze még temetni. Persze semmi nem tart örökké. -
vicze
félisten
Mármint az gyártó aki 90-es évek vége óta hybridet gyárt?
Rendelkezik elektromos autóval ami hidrogén hajtású.Az elektromos autók még jelenleg is épphogy nyereséggel mennek, de többség veszteséges, így a világ legnagyobb gyártója lehet hogy nem fog kapkodni, hogy pénzt dobjon ki az ablakon.
Az is biztos hogy 30 modellt tegnap fejlesztették és most húzták ki a seggükből.
Esetleg arra gondol valaki, hogy úgy ahogy a VW az aksi mennyiséget is elő kell állítani és biztosítani az ellátást?
A piac 1-2%-ka jelenleg az elektromos autók, így a kérdés fenn áll hogy mivel késtek el? -
#16820480
törölt tag
Q3 végéig olyan 630 ezer volt meg idén, várhatóan 8-900 ezer között lesz az éves. De nem ez a lényeg (hacsak nem merül ki a gúnyolódásban amit mondani akartál). Az első iPhone-ból eladtak 6 milliót, amikor a Nokia még ilyen 100 milliós darabszámot értékesített évente, aztán nézzük meg így 15 év távlatából hogy áll a két cég.
-
sBc
aktív tag
Miért is látszik, hogy eltaktikázta magát? A Toyota még mindig a világ legnagyobb autógyártója, közel évi 10 millió autóeladással.
Mennyi Teslát adtak el idén? Meg van az 500 ezer?
Vagy ott a nagy elektromosító VW. Azok is ha eladnak 400-500 ezer elektromosat a 9 millió hagyományos mellett. -
dabadab
titán
A "zöld hidrogén" parasztvakítás, valójában tök sima elektrolízissel előállított H2.
Ahol valamiért tényleg konkrétan hidrogénre van szükség, ott lehet, hogy ez a legkevésbé rossz megoldás, de autóüzemanyagként környezetvédelmi katasztrófa, ugyanis ilyen "zöld hidrogénnel" kb. háromszor-négyszer annyi elektromosság kell ahhoz, hogy abból majd az 1 kWh-nyi autómeghajtás legyen, mintha simán akkuba töltenék. -
troviko
senior tag
A több szálon gondolkodásos teória hihetőbb lenne, ha mondjuk már 2-3 éve lenne villan autójuk. De nincs. Lényegében még most sincs. Majd lesz. 2-3 év múlva. Látszik, hogy eddig egyáltalán nem hittek a villanyautókban, tolták a kreténkedést a hidrogénnel.
A hidrogén mitől lenne zöldebb, mint a BEV? A hidrogén is elektromossággal állítják elő, kb. harmad annyira hatékony, mint a BEV, ha a keréken leadott energiát nézzük. Teljes zsákutca a családi autók esetében. Nagy, nehéz gépeknél, és/vagy repülőknél beválhat, de hatékony egyáltalán nem lesz.
A fentiekből látszik, hogy a hidrogén japánban 3-szor szennyezőbb lenne, mint a tisztán elektromos autók használata. Plusz azt nem "tankolod" otthon, napelemről, hanem járhatsz a hidrogén kútra, és veheted olyan áron, amilyen áron adják. Máshol nem jutsz hidrogénhez. Óriási függés.
Szilárd test. 20 éve hallgatjuk, hogy "már csak 5 évre vagyunk tőle". Jó lenne, örülnék neki, de majd akkor hiszem, ha már az utakon lesz.
Akár hogy is, látszik, hogy a Toyota rettenetesen eltaktikázta magát, nagyon rossz lóra tettek, és a saját hülyeségüket tolták ezerrel, ahelyett, hogy TÉNYLEG diverz stratégiát folytatnának.
-
Füleske
addikt
Ok, csak azt hogy van az országban már egy darab (nem nyilvános) H2 kút, és április óta a Toyotának sikerült üzembe állítani (nem eladni!) kettő darab Mirai - t [link] (5Z kategória a táblázatban) , kicsit parasztvakításnak gondolom. Igen, a jövő eldönti, de ha ilyen ütemben "halad" ez továbbra is, akkor ebből semmi se lesz belátható időn belül. Ahogy a tömeggyártott és olcsó szilárdtest (vagy bármely más csoda, legutóbb pl. papír alapú...) akkuból se.
-
sBc
aktív tag
Én itt senkit nem akarok meggyőzni csak érzékeltettem, hogy semmi nem fekete vagy fehér...
Hazánkba is megérkezett a zöld hidrogén - átadták az első töltőállomást
Belehúz a zöld hidrogén előállításába a Hyundai és a Kia
A jövő majd eldönti. -
sBc
aktív tag
Szerinted.
A zöld hidrogén jön, és megállíthatatlannak tűnik
Több mint 30 évig is bírhatja a Toyota szilárdtest akkumulátora
Energiasűrűségük kétszeresen, vagy akár háromszorosan is meghaladhatja a jelenleg elterjedt lítium-ionos megoldásét, ráadásul kevésbé érzékenyek az extrém hőmérsékletre, könnyebbek, tartósabbak, biztonságosabbak, valamint olcsóbbak is. A cellák termelése kínosan lassú és bonyolult, hiszen ultraszáraz környezetet igényel. 2025-re is csupán limitált volumenű gyártásra számít. -
Füleske
addikt
Szerintem itt annyi történt, hogy a Toyota papíron ráduplázott a Nissan - ra [link], mert nehogy már papíron ne ők legyenek az elsők 2030 - ra...
A hidrogénnek jelenleg 99.3 % - át állítják elő "környezetszennyező nem megújuló forrásból" [link], így a Toyota érvelése a Japán áram előállításra hivatkozva szánalmas. Hatásfokot, szállítást, tárolást is érdemes megnézni.
A szilárdtest akku meg "hamarosan forgalomba kerül". Aha. Hiszem, ha látom. Amúgy az is Li-ion akku, csak a gyártástechnológia más. (lásd Bolloré Bluecar)
-
sBc
aktív tag
-
sBc
aktív tag
Ebből csak az látszik, hogy a Toyota több szálon gondolkozik. (benzin,hibrid,plugin,aksis,hidrogén,üzemanyagcella)
Észak-Amerika, Európa netán Kínán kívül még nem igazán érett az infrastruktúra az elektromos autózáshoz.
A világ legnagyobb autógyárának sokszoros hagyományos autóeladásai és piacai vannak a világon, csak hogy úgy szimplán elektromos autókra váltson.
Japánban és egyes országokban az elektromos áram előállítása környezetszennyező nem megújuló forrásból szerzik ezért is próbálkoznak a hidrogénnel és az üzemanyagcellával. Illetve a háttérben dolgozgatnak ők az elektronosításon innen is látszik amit most előhúztak.
Szilárd aksijuk is hamarosan forgalomba kerül, de először hibridekbe rakják, mert nagyon drágák lesznek ahhoz hogy egy komplett elektromos autóban eladhassák... -
troviko
senior tag
Hát eddig fullba nyomták a kretént, hogy hidrogén kell a családi autókba, és ők elektromos autókat nem, nem soha, majd max, ha jön a szilárdtest akku.
És szerintem az elmúlt fél- egy évben rájöttek, hogy nagyon fordítva ültek eddig a lovon, ha nem akarnak ők lenni a következő Nokia, aki a csúcsról áll bele a földbe, jobb lesz felszállni a vonatra.
A többi gyártóhoz képest 2-4 év késésben vannak, de jobb későn sokadik utasnak lenni a jó hajón, mint elsőnek egy süllyedőn.
Belátván, hogy ad egy, eddig kva rosszul gondolkodtak, ad kettő semmilyen értelmes fejlesztésük nincs, ad három, iszonyatosan le vannak maradva, most úgy kompenzálnak, hogy hirtelen egy jó nagyot ígérnek.
És igen, látszik a render hibán, hogy ezt az egészek iszonyat lóhalálában találták ki. Kapkodás van és fejetlenség. 5 évnyi lemaradást kell pár hónap alatt ledolgozni.
Számukra talán nem lehetetlen, de azt gondolom, hogy gigantikus nagy szoaréban vannak. És ezt mindenki után 3 évvel ők is felismerték végre.Ami a jövőt illeti, talán megússzák a teljes csődöt, de hogy világvezető márka nem lesznek a jövőben, abban is biztos vagyok. Intel esete a kényelmes fejlesztgetéssel...
-
vicze
félisten
Egy háborúban az a legjobb ha mind a két félnek te adod a fegyvert nem?
Lehet az a Toyata, ami 20+éve bemutatta a Priust és tette igen széles körben elérhetővé a hybrideket.A kulcsot nem értem, hisz 3év trial vót rá eldönthetted, hogy kell-e.
Amúgy a funkció Remote start, amiért fizetni kell, nem pedig maga a kulcs funkció, ami nyilván működni fog. -
Nunder
őstag
Az egyik autó (középső sor, jobb - Lexus) tényleg "beleklippel" a veretes carrarra-i márvány padlózatba a HIVATALOS sajtóanyagban?
-
Slack
tag
Úgy látom a japánok igazán szeretnek hülyét csinálni magukból. Nemrég még az üzemanyag cellás autókat ígérgették. Azok hol vannak?
-
Zirowe
nagyúr
Várjál, várjál, az a toyota, amelyik éppen az elektromos autók terjesztése ellen lobbizik vagy az amelyik havidíjat szed a távirányítós kulcs használatáért?
-
DEJVID
őstag
De jó lesz nekünk, és ilyen szépek lesznek, mint a képen? :'D
-
#16820480
törölt tag
Még egyet sem adtak ki, de azért már harminccal kell számolni. A beígért solid-state akku merre jár amúgy?
-
Lincoln6echo
tag
Nekik el is hiszem hogy így lesz!
-
Lexusnak durva gördülési ellenállása lehet félig bebetonozott kerékkel
-
30 modell? A Toyota lesz az elektromos autók Xiaomija?
-
Segal
veterán
Lassan csak a márkajelzés fogja megkülönböztetni a kocsikat annyira ugyanúgy néznek ki...
Mondjuk kivétel a bmw
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- TCL LCD és LED TV-k
- Automata kávégépek
- Vicces képek
- sziku69: Szólánc.
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Honor 400 - és mégis mozog a kép
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Nintendo Switch 2
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- További aktív témák...
- Új DELL Inspiron 16 Fémházas Multimédiás Laptop 16" -40% Ryzen 7 8840U 8mag 16/1TB FHD+ IPS
- Nvidia RTX 3080TI Founder Edition
- Eladó jóárísított vízhűtők, Lian Li, Artic, Enermax, Alphenpön! LCD-s is több féle!
- Apple Watch Series 8 45mm Silver Alu bontatlan szíjjal + kiegészítők
- Eladó Gamer szék párna csomag!
- Samsung ME46B 46" LED Monitor
- BESZÁMÍTÁS! Microsoft XBOX One S 2TB játékkonzol garanciával hibátlan működéssel
- 119 - Lenovo Legion Pro 5 (16ARX8) - AMD Ryzen 7 7745HX, RTX 4070 (48 hónap garancia!) (ELKELT)
- Bomba ár! HP ZBook Studio G5 - i9-9980H I 32GB I 1TSSD I Nvidia I 15,6" FHD I Cam I W11 I Gar
- Azonnali készpénzes félkonfig / félgép felvásárlás személyesen / csomagküldéssel korrekt áron
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem
Város: Budapest