Hirdetés

Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • dabadab

    titán

    válasz sBc #21 üzenetére

    A "zöld hidrogén" parasztvakítás, valójában tök sima elektrolízissel előállított H2.
    Ahol valamiért tényleg konkrétan hidrogénre van szükség, ott lehet, hogy ez a legkevésbé rossz megoldás, de autóüzemanyagként környezetvédelmi katasztrófa, ugyanis ilyen "zöld hidrogénnel" kb. háromszor-négyszer annyi elektromosság kell ahhoz, hogy abból majd az 1 kWh-nyi autómeghajtás legyen, mintha simán akkuba töltenék.

    [ Szerkesztve ]

    DRM is theft

  • dabadab

    titán

    válasz sBc #30 üzenetére

    Miért is látszik, hogy eltaktikázta magát?

    Onann, hogy a villanyos átállás jól láthatóan letolt gatyával érte. Most nekiállnak gyorsan összekapkodni valamit, de ez már kapkodás.

    DRM is theft

  • dabadab

    titán

    válasz vicze #33 üzenetére

    Mármint az gyártó aki 90-es évek vége óta hybridet gyárt?

    Igen. Neki kellene olyan tök új platformokat terveznie, amik már nem benzinmotor befogadására készülnek. Nem egyet, hanem az összeset.

    Rendelkezik elektromos autóval ami hidrogén hajtású.

    Csak hát a hidrogénhajtás egyelőre nem jött be és úgy néz ki, hogy nem is fog, akkuk kellenének. Akkugyár, akkuhajtáshoz tervezett platformok, ilyenek.

    Az is biztos hogy 30 modellt tegnap fejlesztették és most húzták ki a seggükből.

    Egyelőre ezek még nem léteznek, szóval legjobb esetben is elkezdtek rajta a dolgozni.

    A piac 1-2%-ka jelenleg az elektromos autók

    Tizenpár éven belül meg 100% lesz és az autógyártásban elég hosszúak a fejlesztési ciklusok. Ha így haladnak, akkor simán lehet, hogy 2035-ben még mindig az elsőgenerációs villanyos modelljeik lesznek a piacon.

    [ Szerkesztve ]

    DRM is theft

  • dabadab

    titán

    válasz sBc #37 üzenetére

    És az elektromos energiát és a nyersanyagot ami a feleslegesen több tonnás akkumulátoros autódhoz kell hol állítod elő?

    Az elektromos áramot u.n. erőművekben, ahol eddig is, a nyersanyagot meg bányásszák, ahogy eddig is.
    A súlytöbblet meg egy átlagos autónál kb. 400 kg, nem több tonna és a regeneratív fékezés miatt a fogyasztást a súly jóval kevésbé befolyásolja, mint a belsőégésűeknél.

    Feltételes módról többet nem beszélek. Holnap bármi lehet.

    Az autóiparban viszont nem, ott évtizedes távra kell előrenézni és most a jelek szerint a Toyota nem nézett, hanem benézett.

    DRM is theft

  • dabadab

    titán

    válasz vicze #49 üzenetére

    Miért teszünk úgy hogy az elektromos autó gyártása egy nagy csoda? :F

    Nem teszünk úgy, de az azért az eddigiekből kiderült, hogy nem is triviális, rendes mérnöki feladat, amihez kell pénz, idő meg know-how.

    Az egyetlen szűk keresztmetszet az aksi ellátás és semmi más.

    A többi gyártó tapasztalatai alapján ennél azért többről van szó.

    Látom nem jött át a lényeg... A hidrogén cella egy aksi, lecseréled lítiumra és ennyi

    Hát, nem. A hidrogéncellának tök más alakja van, mint az akksinak, mások az elvárások vele kapcsolatban, kell hozzá hidrogéntartály, aminek helyet kell tervezni az autóba, amire akkunál nincs szükség, ilyenek. Érted, egy Mirait nem úgy terveztek, hogy csak bepattintsd a structural batteryt a cella helyére.

    Amennyiben erre nincs szükség 3év az egész átállás ala VW.

    Ne viccelj. Annyi idő alatt a belsőégésű palettát sem tudják frissíteni.

    Nem tudom milyen bilibe lóg a kezed, de globálisan ha 20% lesz valósan 2035-re akkor tapsolni lehet és nagyon örömködni. USA-nak kis részében lesz kötelező, ahogy EU-ban is inkább lokális lesz, ahogy Kínában is a városi közlekedésben lesz szabályozva

    Nem tudom, hogy honnan veszed ezt, de elég szilárd elhatározásnak tűnik, hogy nagyjából mindenhol, ahol érdemi mennyiségű új autót adnak el, ott 2035-től már ICE-t ne szabadjon eladni. Igen, Kínában is, az USA-ban, meg az EU-ban is, ahol természetesen EU-s szinten foglalkoznak ezzel.
    Igen, ezzel nem fog az összes autó lecserélődni az utakon, de a Toyotát az érdekli, hogy milyen új autókat tudnak eladni, nem az, hogy hány húszéves Toyota pick-up rohangál a Közel-Keleten.

    DRM is theft

Új hozzászólás Aktív témák