- Lassan állítjuk a fát, és a hardverek is be vannak csomagolva
- Klasszikus kínai festmények ihlették a Colorful legfrissebb memóriáinak külsejét
- Ultrakompakt Key E SSD-vel jelentkezett a Silicon Power
- Mesterséges intelligenciára kihegyezett mini PC jött az ASUS műhelyéből
- ASUS blog: ExpertBook P5 notebook, a munkagép
Új hozzászólás Aktív témák
-
Synthwave
HÁZIGAZDA
válasz kikikirly #36 üzenetére
"Fő kifogásom ellene hogy baromira nem úgy van ahogy itt pl. Alvin Ti4200 kolega leirta hogy játszol vele egy napot és megérted miről van szó.Túrost látsz bármilyen különbséget"
Akkor biztos valami nagyon speciális eset lehetek, mert nekem pl. azonnal kivájta a szememet a differencia.
[ Szerkesztve ]
SKILLNUDGE - it kinda ownz you.▐ My Quake Live/DOOM PoVs(YT): http://tinyurl.com/oe5zwa2▐ 3 x Q8 | HTX Ace | Icemat 2.0▐ 3dfx / Glide & SGI 4EVER▐Golden '80s-'90s▐▐▐▐▐▐▐▐ SZÁNKÓVAL A GERINCEDBEN NEM VIDÁM A KARÁCSONY.
-
hokuszla
senior tag
ezért érdemes a ph-ra járni
itt megtudhatjuk, amire az amd nem képes, annak nincs értelme
köszönjük10600k 16GB 1660s 5TB
-
félisten
így van, ahogy írod. Ha esetleg még ehhez bejön egy fps drop is, akkor eleve elvesztesz pár FPS-t ha meg képtörés is hozzájön akkor meg több fél képkocka, és máris kidobódik a Gsync- 144 Hz előnye látványosan. Közben belinkeltem egy videót is,de beteszem ide is.[link]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Tehát akkor folyamatosság miatt jobb. Mert ugye jobb egy hirtelen mozgásból ugyanannyi idő alatt 6 pozíciót látni, mint 3-at. Tehát nem a reakcióidőd lesz jobb, hanem többet látsz, s emiatt tudsz jobban reagálni.
[ Szerkesztve ]
Thinkpad P16 eladó: 16(24) mag(szál), 96 GB RAM! | Make Asia Great Again!
-
Duck663
őstag
Próbálj ki egy DiRT Rallyt, 75Hz felett kezdődik az élet. Olyan gyorsasággal pörögnek az események, jönnek a kanyarok gyors egymás után, hogy egyszerűen szükség van a nagy frissítésre. A játék, ha jól tudom megjelent konzolra, és gondolom ott a szokásos 30 képkocka van, amivel fogalmam sincs, hogy hogyan játszanak, mert én még 60 képkockánál is folyamatosan repültem le a pályáról, vagy álltam bele valami útszéli finomságba, fatönkbe vagy abba ami épp arra járt. Én úgy éreztem jól játszhatónak, hogy 75 körüli minimum, 90-es átlag.
Igen-igen, még mindig Win7-et használok, és ha így haladunk még 2030-ban is így lesz.
-
Synthwave
HÁZIGAZDA
"Én nem váltanék vissza 120 Hz alá, inkább a felbontásból adnék lejjebb."
És/vagy egyéb GFX-beállításokból. Jól szóltál; framerate + képfrissítés (+ low res ) 4 lyfe.
[ Szerkesztve ]
SKILLNUDGE - it kinda ownz you.▐ My Quake Live/DOOM PoVs(YT): http://tinyurl.com/oe5zwa2▐ 3 x Q8 | HTX Ace | Icemat 2.0▐ 3dfx / Glide & SGI 4EVER▐Golden '80s-'90s▐▐▐▐▐▐▐▐ SZÁNKÓVAL A GERINCEDBEN NEM VIDÁM A KARÁCSONY.
-
félisten
válasz kikikirly #36 üzenetére
akkor nálunk valami csoda történt...
lezso6: mindkettő. Az egér mozgását nagyban megkönnyíti a 144 Hz,[link]de autóversenyben is baromira észrevehető, barátom Forzázik és ódákat zeng róla.
Synthwave: Ennyi
[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
nemlehet
őstag
Arról nem is szólva, hogy még a jobb netek esetén is van egy 10-20-as ping ha az ember nem az elosztó dobozban él. (tudom, tudom, akinek optikán van bekötve az 1000 digi annak csak 3-5.....)
Szóval tök jó, hogy a monitorod 144 Hz-es csak éppen a neted nem méltó a dologhoz. Az ilyen finomságokról meg nem is beszélve.[ Szerkesztve ]
Nokia 3310->3410->3100->6500 Slide(RiP Nokia)->Acer Liquid Metal ->Xiaomi Hongmi-> Xiaomi Redmi Note 3
-
Redneck
nagyúr
Ugyanazzal a monitorral van különbség a 85 és 144 között, erről tudok nyilatkozni. Illetve a régi monitoromnál is érezhetően direktebb volt a 60 helyett 75 Hz-es mód. Nekem az adaptív szinkron és a magas képfrissítés nagyon bejött.
Senkit nem akarok meggyőzni, szerintem teljesen jó egy 30-75Hz között adaptív szinkronos monitor a játékosok jelentős részének.
Play Hard GO pr0! - A bugfix, a hiba véglegesítése a programban.
-
kikikirly
senior tag
Magam is szóba hozta kb 2 hete egyik fórumba hogy mire jó. Sokat Multizoknak hasznos,de a Single Playereknek felesleges.Fő kifogásom ellene hogy baromira nem úgy van ahogy itt pl. Alvin Ti4200 kolega leirta hogy játszol vele egy napot és megérted miről van szó.Túrost látsz bármilyen különbséget,nekem is volt.Meggyőződésem hogy hozzá kell szoktatni a szemet, teszem azt fél évig 144FPS-el játszol egy 144hertzes kijelzőn, ha utána vissza ülsz a 60 hertzre fogod akadozónak látni.Ugyanez történne ha valaki 22col FullHD-ról átülteted fél év erejéig egy 22colos 4K monitorra,hiába elég a PPI, visszaülve a delikvens pislogni fog hogy mé ilyen pixeles minden.
Ha betéved valami szerencsétlen bármilyen monitor vásárló stb fórumba és megkérdi hogy 60 vagy 144 hertz a nagyokosok rögtön rávágják hogy a 144 mennyivel folyékonyabb és hogy rögtön látod a különbséget.Azt nem teszik hozzá sose hogy kell játszani vagy 1 hónapig ennyi FPS-el hogy feltünjün a különbség, igény kielégítés helyett kreálsz egyet magadnak.
Akinek meg tényleg szüksége van 144hz-ra teszem azt olyan alacsony szenzivel lövi a playereket, döntő többségébe magától is tudja mi kell neki.Ha tényleg 144körüli képkockával akarunk játszani egy 100kilós 1060/580-al is komoly kompromisszumokat kell kötni(kb vehetsz le mindent Low-ra). -
snecy20
nagyúr
válasz #72042496 #30 üzenetére
Szerintem pár év és a 4k vagy afeletti felbontásnál is el lehet majd felejteni a 60Hz-et. Persze most még pokoli drága...
Egy 2880p-s monitor pl. engem is nagyon érdekelne majd a jövőben, de kizárt hogy 60Hz-en, bármilyen csúcs-szuper panelről is van szó. Épp elég munkahelyen bámulni a 60Hz-et, nekem egy életre elég volt.
Az Oroszországnak küldött iráni drónszállítmányok csak elnyújtják a háborút.
-
-
félisten
a többin nem tudsz segíteni.otthoni viszonylatban, hiába is érted meg.Egér és a beviteli eszközök 1000 Hz-n mennek. előző monitorom 60 Hz volt, kifejezetten gamer TN paneles 1 ms GTG ez meg 5 ms GTG, IPS és ez mégis jobb.
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
-
Synthwave
HÁZIGAZDA
Ezek szerint Forma 1-es pilóta vagyok.
Amúgy ha a valós monitor input lag ~10 ms, az már komoly eSport panel.
----------------------------------------------------------
(#30) Balika911: Hát, ha a szem-kéz koordinációd, a reakcióidőd és az izommemóriád lényegesen jobb, mint egy oszlófélben lévő lajháré, akkor nincs ebben semmi túlzás.
[ Szerkesztve ]
SKILLNUDGE - it kinda ownz you.▐ My Quake Live/DOOM PoVs(YT): http://tinyurl.com/oe5zwa2▐ 3 x Q8 | HTX Ace | Icemat 2.0▐ 3dfx / Glide & SGI 4EVER▐Golden '80s-'90s▐▐▐▐▐▐▐▐ SZÁNKÓVAL A GERINCEDBEN NEM VIDÁM A KARÁCSONY.
-
Synthwave
HÁZIGAZDA
A különbség szó szerint azonnal szembeötlő ÉG ÉS FÖLD a 60/75, illetve a 120/144 Hz-es kijelzők között - a 165, illetve 240 Hz meg még annál is jobb. Már desktopon scrollozáskor is látod, nemhogy fast-paced játék közben, és az egérkezelésen is érzed, hogy a patkány azonnal harap minden apró mozdulatra, aminek az eredményét vizuálisan is tapasztalod - és nem feltétlenül kell ehhez még a képfrissítéssel egyenlő framerate sem, bár az igaz, hogy az fps is annál jobb, minél több (maximum fixálod, ha az adott engine-nek gondjai vannak bizonyos magas értékekkel és/vagy fluktuációval). Believe me.
A magam részéről 120 (de inkább 144) Hz alatt le sem ülnék játszani, még single playert sem. Kivéve valami jó kis CRT-n - ott a 85 Hz még vállalható a praktikálisan nulla input lag miatt.
[ Szerkesztve ]
SKILLNUDGE - it kinda ownz you.▐ My Quake Live/DOOM PoVs(YT): http://tinyurl.com/oe5zwa2▐ 3 x Q8 | HTX Ace | Icemat 2.0▐ 3dfx / Glide & SGI 4EVER▐Golden '80s-'90s▐▐▐▐▐▐▐▐ SZÁNKÓVAL A GERINCEDBEN NEM VIDÁM A KARÁCSONY.
-
félisten
ettől függetlenül a valós felhasználásban a 144 Hz és a 75 hz között nagyon látszik a különbség, attól függetlenül, hogy ezt leírtad. szóval nem értem mit akarsz kihozni ebből.
lezso6: van különbség nagyon is látványos.,hogy 144 FPS-t látsz valós időben törés nélkül megjelenítve, smoothabb az egész, az egér mozgás a képmegjelenítés.Nagyon látványos a különbség, a technikai halandzsa nélkül is.EZ nem placebo hatás. Ki kell próbálni..Én nem váltanék vissza 120 Hz alá, inkább a felbontásból adnék lejjebb.Monitorcserénél alap követelmény lett nálam a minimum 120-144 Hz.
[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Ugyanazzal a monitorral van különbség a 75 és a 144 között? Kb így jön össze a késleltetés:
1. egér input (jobbaknál 1-2 ms)
2. frame render (fix 144 fps esetén ~7 ms)
3. monitor input lag (nagyon jóknál 1-2 ms)
4. LCD válaszidő (gamer monitor 2-5 ms)
5. emberi válaszidő (F1-es pilótáknak 200 ms...)Szerintem itt simán csak a monitor input lag meg ilyesmi okozza a jobb élményt. Vagy a kognitív disszonancia. A 60 vs 75 Hz váltásnál lévő hatalmas ugrás tipikusan attól szokott lenni, hogy azok 60 Hz-es monitorok nagyon régiek.
Thinkpad P16 eladó: 16(24) mag(szál), 96 GB RAM! | Make Asia Great Again!
-
Redneck
nagyúr
Értem, és reménykedek hogy végre az ilyen fontos dolgokkal is foglalkoznak.
Ettől még tartom hogy a megfelelő hardverek birtokában, egy adaptív szinkronos, 144Hz-es kijelző, sokkal folyamatosabb, és gyorsabb játékélményt ad, mint egy 60Hz-es, szoftveres vertikális szinkronnal. Ahhoz képest elhanyagolható a bemeneti késés, ez a tesztekben is látszik.
Play Hard GO pr0! - A bugfix, a hiba véglegesítése a programban.
-
oriic
HÁZIGAZDA
válasz bolondember #21 üzenetére
22v2h-t én nem találok sehol, de lehet csak nagyon vak vagyok.
Live-Die-Respawn
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem a kijelző oldalán nagy a késés. Ezt csak a monitorgyártók akarják veletek elhitetni. Valójában a legtöbbet a szoftverben késel, méghozzá azért, mert az API-k, illetve maguk a grafikus meghajtók alapértelmezetten úgy működnek, hogy minimum egy, vagy akár több frame lesz előre prezentálva, és ezek számítása is rendkívül kiegyenlítetlen. Attól, hogy ilyen 144 Hz-es gamer kijelzőre váltasz ezt a problémát nem oldod meg, csak a kijelző felé kiküldött kép jelenik meg egy nagyon picikét hamarabb. De ugye a driverek eléggé speciálisan vannak ma már beállítva, így nem ritka, hogy a frame present konfigurálása a beállított képfrissítéshez igazodik, vagyis minél nagyobb ez az érték, annál nagyobb lesz a frame present is (ami szvsz baromság, de így lehet sebességet nyerni, csak közben bukó a response time ).
A problémát nem a kijelzők oldalán lehet megoldani, hanem azzal, hogy olyan módot kapna akár API-ban a rendszer, hogy 0 legyen az előre presentált frame, vagyis a GPU mindig csak azt a scene-t kapja meg, ami éppen következik. Persze ezt lehet bolondítani sok extra dologgal, például pacinggel, egyedi ütemezéssel, de a lényeg az, hogy a szoftveres ok, amitől nagy a késleltetés, az legyen kiütve. Konzolon ilyen megoldások konkrétan vannak építve az egyes játékokba. Állítólag a Microsoft is dolgozik egy szabványos megoldáson a WDDM-be. Van mérés is a Chillből, de ugye ez egy driveres hack, és ha köré vonnánk egy API-t, akkor ez jobban is működhetne. [link] - így is látszik, hogy mennyi előnyt ad, de ez direkt támogathatóság mellett még többet biztosíthatna.
Összességében tehát ez egy szoftveres probléma. A hardver csak segíthet, de messze nem fogja megoldani, mert nem a kijelző oldalán keletkezik a gond. Alapvetően nem igazán lenne szükség 60-75 Hz-nél jobban frissítő kijelzőre, ha a szoftveres háttér nem lenne annyira elbaszarintva, amennyire el van. Régen sem vettünk például 120 Hz-es CRT-t, pedig lehetett volna, viszont akkor nem volt bonyolult a szoftveres rész, és nem érezted a szükségét ennek. Ettől függetlenül vehetitek a 144 Hz-es kijelzőket, de olyan dologra veszik az emberek, amelyeket nem ezzel lehet a leghatékonyabb módon kezelni.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Carlos Padre
veterán
-
Redneck
nagyúr
Hogy ON is legyek:
Nagyon jó és pozitív dolog, remélem a TV gyártók is hamar átveszik a gyakorlatot. 30-75Hz közötti FreeSyncet a népnek!Play Hard GO pr0! - A bugfix, a hiba véglegesítése a programban.
-
Redneck
nagyúr
Ez most ugye valami megviccelési kísérlet? Mert akkor betalált.
Több képkocka, folyamatosabb élmény, alacsony input lag. Abban egyetértek hogy érdemes valamilyen adaptív szinkronizáció mellé, úgy az igazi. Így nincs képtörés, sem brutál bemeneti késés, plusz nem kell fix fps, egy adott sávon belül ingadozhat.
Próbáld ki bármelyik DICE lövöldét a BF3-tól kezdve 120Hz-en vagy fölötte, Free vagy G szinkronos monitoron, érdemes... Azért ezeket írom, és nem valami kompetitív címet, mert ezek a címek jóformán mind szépek.
Nekem anno már a 75Hz is megváltás tudott lenni egy 60-as panelhez képest. Persze van akinek nem jó ehhez a szeme, vagy nem látja a képtörést, vagy a mikroakadást. Bizonyos szempontból ők a szerencsések. Olcsóbban megússzák.
Play Hard GO pr0! - A bugfix, a hiba véglegesítése a programban.
-
félisten
OW, CS, COD,Warframe.ezek nem 60 hz-s.
COD 120+ hz ról indult most éppen nem az igazi.BF-t nem tudom.
Egyébként frissítési freki egyszámú szorzata a jó, tehát 60 hz-s szervernél 120 FPS/ hz.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
F34R
nagyúr
AOC-ba ki szolgaltatja a panelt?
-
snecy20
nagyúr
válasz Alvin_ti4200 #10 üzenetére
Én 13 évig voltam 60Hz-es LCD/TFT-n, ahhoz képest azt hiszem nem kell részletezni hogy a GSync 165Hz mennyire más világ. Én is nyugtattam magamat évekig, hogy hát úgysincs lényegi különbség a 60 és a 60+ (100, 120, 144, 165, 240Hz) képfrissítések között... de bizony van, ég és föld.
Az Oroszországnak küldött iráni drónszállítmányok csak elnyújtják a háborút.
-
oriic
HÁZIGAZDA
Ha itthon lehet majd kapni, akkor szerintem cserélem is a monitorom, mert eléggé bejön.
Live-Die-Respawn
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Alvin_ti4200 #10 üzenetére
Volt nálam ilyen kijelző. Semmi hasznát nem láttam. A probléma ott kezdődik, hogy a monitorgyártók behülyítik a usereket a válaszidővel, de arról már hallgatnak, hogy sokkal több idő ottmarad a jelenetszámítás rendszertelenségével. Tehát ha ezt kezeled pacinggel, akkor többet nyersz, mint ha vennél egy új kijelzőt. Persze a legjobb a scene pacing és a 144 Hz kombója, de a legtöbb késleltetés nem a kijelző és a VGA között, hanem a VGA és a CPU között marad ott, azzal hogy az API folyamatos dupla pufferelésre készteti a rendszert. Ráadásul 144 Hz-hez nagyon muszáj a variálható frissítési frekvencia, mert ha alámegy a sebesség, akkor abból képtörés lesz, ha pedig aktiválod a V-Sync-et, akkor az egekbe lövöd a késleltetést. Persze egyébként lehet, hogy én azért nem érzem már a különbséget, mert az utóbbi másfél évben nem is játszottam scene pacing nélkül.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ez egyébként régóta érdekel már, de a 144 Hz-nek mi értelme van? A 60 Hz-et még értem, de a 144 Hz az annyira magas érték, amit nehezen értek meg, ha nem VR-ról van szó.
Egyedül a késleltetés, ami eszembe jutott, de ugye sokkal több előnyt kínál a scene pacing még 60 Hz-en is, mint 144 Hz-en a rendszertelenített számítási modell.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Danex
addikt
Kösz a feltételezést a typo miatt, tudom mire való a FreeSync, de ha 144Hz monitorom van, akkor azt az esetek jó részében szeretném a CAP-en látni, nem pedig a 60FPS-es határon örülni, hogy de jó hogy szinkronban van.
A probléma amit le akartam írni, hogy az AMD csúcs kártyája is közel 30%-kal gyengébb a 1080Ti-tól, nem beszélve a 20-as szériáról.
És van az a réteg aki nem úgy szeretne 144FPS-t, hogy 720p-re veszi a felbontást, meg minden effektet stb-t leteker és grafikailag visszalép az ember 2012-be.
Ha most kéne gépet összerakni és kell a teljesítmény is akkor el kell köteleznie magát az embernek az NVidia mellett, mert a Vega64, talán most még éppen elég az új játékokban a 144FPS-hez, de a WQHD-hoz már kompromisszumot kell kötnie az embernek.
(#7) Franklin
Igen ez igaz, inkább arra a részére reagáltam, hogy GSync-ből sajnos nincs olcsó variáns...[ Szerkesztve ]
-
#65537792
törölt tag
válasz Alvin_ti4200 #5 üzenetére
Szerintem fogalma sincsen mire jó a freesync. Pont ez a lényege, hogy akiknek nincs high-end VGA-ja, tudják élvezni a folyamatos képet.
-
Alvin_ti4200
félisten
Már hogyne lenne. Játéktól függően akár egy RX580 is képes 144 fps-re 1080p-ben. Akinek szüksége van ilyen magas framerate-re, az általában amúgy sem maximális részletességgel játszik (sőt, inkább minimummal), hiszen elsősorban a kompetitív címeknél van ennek komolyabb jelentősége.
-
Fred23
nagyúr
Belépő szintre tökéletes, és jó az árazás!
[ Szerkesztve ]
-
Danex
addikt
Kár, hogy nincs olyan kártya az AMD-nek ami 144Hz-re képes lenne FullHD mellett... GSync meg egy vagyon sajnos, és még azt se lehet mondani, hogy a Gsync-es monitor legalább FreeSync-el is jó és akkor nyugodtan beruház rá az ember.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest