- Csendességre törekvő mechanikus klaviatúra jött MSI logóval
- Láncba köthető DeepCool ventilátor az ARGB fények kedvelőinek
- Hamarosan birtokba vehető az AYANEO legújabb handheld gépe
- Nyáron jön az Acer oktatási rendszerbe szánt, ChromeOS-t futtató tabletje
- Nagy képátlójú, 4K-s QD-OLED monitor jön az Acertől, ami Calman plecsnit kapott
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- MSI MPG X870E Carbon WiFi: alaplap Zen 5 alá
- Azonnali informatikai kérdések órája
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Milyen videókártyát?
- Nem indul és mi a baja a gépemnek topik
- Házimozi és Hifi kábelezés!
- Projektor topic
- Vezetékes FEJhallgatók
Új hozzászólás Aktív témák
-
Kansas
addikt
"A téma szempontjából szerintem mindegy, hogy az oprendszer ps5/xbox s-en hol van, és a rendszermemória definícióján való rágódás is felesleges"
Olyan szempontból számít, hogy te rá akartad verni a megnövekedett VRAM igényt a konzolok sajátos memóriaarchitektúrájára, miközben ahhoz valójában vajmi kevés köze lehet(bár azt én se állítom, hogy abszolút semmi köze ne lenne). A fő kérdés az optimalizálás."Tegyük fel, hogy van egy játékfejlesztéssel foglalkozó, amúgy nem túl okos, de 4000 dolláros luxus facebookolós PC-vel nyomuló félhülye"
Ezek az indie fejlesztők, az AAA címekhez ritkán van bármi közük, azokat profik készítik. A probléma az, hogy mivel annyira mindenki a játékidőre és az eszetlen mennyiségű/minőségű tartalomra van ráizgulva, az erőforrások java részét arra fordítják a stúdiók, és nem az optimalizálásra/bugvadászatra. Manapság gyakorlatilag nagyítóval kell keresni olyan nem-konzol exkluzív játékot, aminek a fejlesztésére 2-3 évnél többet fordítottak, és az átlag jóval ez alatt lehet, inkább 1-2 év.
Konzolra jobban lehet optimalizálni, kevesebb időt ellőve, mert a jelenlegi generációban van 3-féle(XSX, XSS, PS5) hardver, amivel tesztelni kell, szemben a PC-vel ahol generációnként és gyártónként van ennél minimum 2x több féle VGA(minimum 3-4 féle mennyiségű VRAM-mal), procik is 4-magtól 16 magig(+HT/SMT), memória mennyiség is minden csak nem standard... erre optimalizálj, ha tudsz... nem csoda, ha egyre romlik a portok minősége.Konkrétan a Playstation grafikus API-jának nem tudom, van-e bármennyi köze az OpenGL-hez.
Ha jól olvastam, a PS3-on használt PSGL valóban OpenGL ES alapú volt, de azt a PS4-től kezdve felváltotta a GNM és a GNMX alacsony illetve magas szintű API-ként, és ezek elvileg a Sony saját fejlesztései.Amúgy meg de, a laptopokban levő dedikált/"diszkrét"(CPU-tól elkülönülő tokozású) GPU-knak mindig is saját memőriája volt, újabban GDDR(mióta asztali "feature card"-okon se divat a sima DDR), ami nagyon nem mindegy az IGP-khez képest(amik a CPU-val azonos szilíciumlapkán vannak, egy tokozásban).
PC-n nincs konzolokhoz hasonlóan egyesített memória-modell, az IGP is lehasítja az általa használt memória-mennyiséget a rendszer-memóriából, és szeparáltan használja. Arról nem beszélve, hogy konzolon direktben is lehet managelni, nem csak "automatán" API-n keresztül. Anno John Carmack-nak volt egy interjúja YT-n ahol erről beszélt(egy több órás interjú részeként), még a PS4/Xbox One-konzolgeneráció kapcsán. Nem tudom, fent van-e még, én nem találom...Azt se tartom szerencsésnek, hogy AAA(és ahhoz közeli)-játékokkal kapcsoltos vitába behozod azoknak az OEM workstation-öknek az eladásait, amik maximum pasziánszt vagy aknakersőt he futtatnak teljes élettartamuk során, és vagy IGP-t vagy valami nem gamer gyorsítót(tipikusan NV Quadro-t, elvétve valamilyen Matrox-ot vagy AMD FirePro-t/Radeon Pro-t ). Nem relevánsak a kérdésben.
"Mivel ezek nem is jó alternatívák, hiszen az eredeti vitában említett játékok ezeken sem lesznek használhatóak, éppen a külön vram miatt."
De, használhatóak lesznek, alacsonyabb grafikus beállítások mellett. Ahogy mindig is volt.
Nem szeretem ezt a mindent vagy semmit hozzáállást, hogy ha nem lehet maxra tolni a beállításokat, akkor használhatatlan a kártya. Az átlagos laptopos VGA-k terepe mindig is a Low/Med preset volt az aktuális legújabb játékok alatt. Nyilván laptopban is van olyan ami RTX 4080/4090-t tartalmaz , de azok is jelentősen gyengébbek a desktop testvéreikhez képest, és nem kifejezetten olcsóbbak(még ha a kripto boom alatt elő is fordult ilyen).[ Szerkesztve ]
Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy Felhasználók OFF topicja
- Diablo IV
- Külföldi rendelések: boltok, fizetés, postázás
- Milyen routert?
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- EAFC 25
- Ukrajnai háború
- Call of Duty: Black Ops 6
- Új design és okosabb AI: megjött a Galaxy S25 készülékcsalád
- Visszatér a Pebble
- További aktív témák...
- Pcie 5.0 ATX 3.0 12Pin - 16Pin Moduláris Kábelek És Adapterek 12VHPWR 12v2x6 Egyedi Harisnya Nvidia
- HIBÁS! Gigabyte RTX 4090 WINDFORCE V2 24G Videókártya - Alkatrésznek
- GeForce RTX 3060 Ti EAGLE OC 8GB GDDR6 videokártya - Csomagküldési díj az árban!
- EVGA GeForce GT 740 4GB Superclocked - FOXPOST az árban!
- MSI RTX 3070 SUPRIM 8G
Állásajánlatok
Cég: Marketing Budget
Város: Budapest