- Azonnali alaplapos kérdések órája
- Fujifilm X
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Bluetooth hangszórók
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- Eldurvul a Nova Lake-kel az Intel-féle hibrid dizájn
- Milyen TV-t vegyek?
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- CPU léghűtés kibeszélő
- Azonnali notebookos kérdések órája
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
bpx
őstag
válasz
Sweet Lou 6 #6107 üzenetére
csak nem te kérdezted ugyanezt a hup-on is?
Professional és Ultimate-ben biztosan, Premium-ot nem tudom, azt még soha nem használtam, de ez egy olyan alap dolog, hogy szerintem mindegyikben
-
bpx
őstag
válasz
curvedpin #5941 üzenetére
ne záródjon be:
@echo off
setlocal enabledelayedexpansion
for /f "usebackq tokens=2 delims=:" %%f in (`ipconfig ^| findstr /c:"IPv4 Address"`) do (
echo Your IP Address is: %%f
rem goto :eof
)
:eof
pauserakja vágólapra:
@echo off
setlocal enabledelayedexpansion
for /f "usebackq tokens=2 delims=:" %%f in (`ipconfig ^| findstr /c:"IPv4 Address"`) do (
echo %%f|clip
rem goto :eof
)
:eof -
bpx
őstag
válasz
Brown ügynök #5312 üzenetére
ezt egy Postgres-es adatbázisos ember tudja megmondani neked szerintem
(én Oracle-s vagyok, ott 1 darab környezeti változó (NLS_LANG) beállítása a kliens oldalon megoldaná) -
-
bpx
őstag
őszinte leszek:
ha ennyire nem vagy otthon az informatikában, nem tudsz angolul, és csak azért akarsz programozni, mert azzal "jól lehet keresni, és boldogulni az életben", akkor nagyon nehéz út áll előtted
-
bpx
őstag
válasz
Geriman25 #5226 üzenetére
korai? én 10 éves voltam amikor otthon egyedül az iskolakönyvtárból kikölcsönzött (majd szülők által gondosan lefénymásolt
) őskori BASIC könyvekből kezdtem el programozni tanulni
nyilván nem valami húdemagas szinten műveltem, de stabil alapokat adott későbbre (legalábbis ha másra nem, akkor önállóságra nevelt az egyszer biztos)
programozni csak otthon önállóan lehet megtanulni - sok gyakorlással, az hogy elolvasod a könyvet, esetleg néhány feladatot megcsinálsz, nem elég
az ilyen tanuljunk meg X nyelvet 24 óra alatt könyvekből 0-ról kezdve nem lehet megtanulni, ezek csak akkor jók, ha már van gyakorlatod és tudsz programozni másban (a programozás az egy fajta gondolkodásmód, a választott programnyelv csak egy eszköz, amit könnyen le lehet váltani/cserélni) -
bpx
őstag
persze, mert te csak a jobb szélét vizsgálod a formnak, és ott is csak egyszer csökken a Location.X értéke, ezután feltétel újra igaz lesz és megint elkezd jobbra haladni, és emiatt ide-oda fog mozogni
mindkét szélét vizsgálni kellene, és az aktuális irányt számontartani, és eszerint változtatni az X koordinátát
erre bőven jó az is, hogy pl. egy változóban tárolod, hogy pozitív vagy negatív értékkel változtatod a Location.X-et
a Form.Width-be pedig beletartozik pl. a keret szélessége is, ami Win7-en már jó sok pixel, szóval nem valami pontos, és emiatt "ki fog csúszni" a gomb a formból , helyette inkább a Form.ClientRectangle.Width-et ajánlompublic partial class Form1 : Form
{
public Form1()
{
InitializeComponent();
}
private void button1_Click(object sender, EventArgs e)
{
timer1.Start();
}
int inc = 7;
private void timer1_Tick(object sender, EventArgs e)
{
button1.Location = new Point(button1.Location.X + inc, button1.Location.Y);
if (button1.Location.X >= this.ClientRectangle.Width - button1.Width) inc *= -1;
if (button1.Location.X <= this.ClientRectangle.X) inc *= -1;
}
}a feltételeket még nyilván lehet finomhangolni, hogy semmiképp ne folyjon ki a formból, de így is sokkal jobb, mint simán Form.Width-et használva
-
bpx
őstag
melyik része nem megy?
sima C-ben ezt nem tudom hogy lehetne egyszerűen megoldani formázással, egy printf format string önmagában ehhez kevés szerintem
ha meg már formázás sincs, akkor legalább a terminál/konzol ablak méretét kellene tudni, ezt se tudom hogy kell "szépen" lekérdezni
úgyhogy én fogtam és megoldottam "erőből" a windowsos default 80x25-ös konzolablakra, kb. 20 sor az egész, de ide be se merem tenni, mert leszólnak, hogy csúnya
majd valaki mond valami okosat
-
bpx
őstag
válasz
Norberto008 #4877 üzenetére
"Készítsd el ... az előadáson bemutatott tervezési sémát követve."
aha, mert mi ugye ott voltunk előadáson
-
-
bpx
őstag
-
bpx
őstag
de minek egy régi choice.com-ot mellérakni?
új windows-okban is van choice(.exe) alapból, csak kicsit más a paraméterezése (parancssor: choice.exe /?)azt meg főleg nem értem, hogy miért kellene a choice-t átírni setre? ugyanúgy egy környezeti változóban fogja tárolni az "eredményt", csak nincs benne értékellenőrzés, szóval még azzal is neked kell foglalkozni
ha meg a choice.com-ot akarod megúszni, arra az előbb írtam a megoldástszerk: ja hogy xp-ben nincs, azt nem tudtam
egyébként én se vagyok penge batch-ből, szóval inkább google segítséget vettem igénybe
késleltetésre én is ezt a pinges megoldást találtam, erre mondtam, hogy szerintem gány
cd olvasó kinyitása meg aztán még inkább, arra a legegyszerűbb amit találtam, az VB script volt (ami mellesleg sehogy sem működött), vagy vmi netről letöltött apró (néhány kB) 3rd-party app; abban meg egyrészt nem bízok, másrészt ennyi erővel az ember már saját maga megírhatja c++/c#-ban, és majd azt hívogatja a batch-ből -
bpx
őstag
@ECHO Off
echo Játék?
echo.
echo 1 - Idő
echo 2 - Dátum
echo 3 - Rendszer info
echo.
choice /C 123 /M Válassz
if %ERRORLEVEL% == 1 goto :ido
if %ERRORLEVEL% == 2 goto :datum
if %ERRORLEVEL% == 3 goto :info
:ido
time /t
goto :vege
:datum
date /t
goto :vege
:info
systeminfo
goto :vege
:vege
pausea choice miatt eleve csak 1-2-3-at fogja elfogadni, más gombbal nem enged tovább
-
bpx
őstag
(#4690) Lortech, (#4691) x123456
nem tudom mit bénáztam, direkt figyeltem rá, hogy admin módban fusson, és a név is egyezzen (még át is neveztem csak ezért), de csak nem akarta
most viszont jó elsőre... -
bpx
őstag
válasz
Sk8erPeter #4478 üzenetére
szvsz csak egy célkeresztet akar a képernyő közepére rátenni egy már meglévő játéknál (kb. mint ahogy a fraps "ráteszi" a képre az fps számlálót")
-
bpx
őstag
azt se értjük mit szeretnél
"Kvázi van egy Mező1 és egy Mező2 oszlopom tele számokkal, s az egyik 10 soros a másik 15. Nekem az kellene, hogy lehetne magukat csak a számokat összehasonlítani, nem pedig a sorokat."
ebből valami olyat lehet kihámozni hogy van 2 tábla, egyikben van Mező1 oszlop és 10 sora van, a másik táblában Mező2 oszlop és 15 sora van, és te itt valami számokat szeretnél összehasonlítani nem tudni hogyan
-
bpx
őstag
hát ha pont azt akarod amit írtál, akkor lehet pl. ilyet
echo off
set /p a=Film:
set /p b=Szoveg:
echo on
mplayer %a% -s %b%a és b környezeti változók lesznek, és tovább 'élnek', szóval nem valami szép megoldás
akkor már inkább:pl.: mp.bat
mplayer %1 -s %2és így indítod:
mp film.avi szoveg.txt
-
bpx
őstag
hát ha van könyved, akkor ezeket érdemes megnézni:
- alap vezérlők (button, textbox, listbox, checkbox, dialog ablakok, stb...), ezekhez tartozó adatmezők elérése, eseménykezelés: de ezekre kb. magadtól is rá lehet jönni, ha jobban megnézed őket
- minimális stringkezelésmaga a program meg ugye úgy néz ki, hogy összerakod a guit, lesz pl. egy gombod, amivel indíthatod, annak az eseménykezelőjében meg összerakod a parancsot a paraméterek alapján, ami a példádnál maradva valahogy így fog kinézni:
void playbutton_Click(...) {
String command = "mplayer.exe";
...
// ha a checkBox1 be van jelölve, akkor hozzáteszi a +o-t
if (checkBox1->Checked) command+=" +o";
// a command értéke itt már "mplayer.exe +o"
... // további ellenőrzés a többi paraméterre
} -
bpx
őstag
válasz
kata0513 #4289 üzenetére
ez csakis az adott játéktól függ, hogy milyen formátumban tárolja a célpontok képét
az viszont szvsz több mint valószínű, hogy a csere nem megoldható valami egyedi formátum miatta moorhuhn-ban ha jól emlékszem a madarak még animálva is vannak, az meg még tovább bonyolítja a dolgot
-
bpx
őstag
-
bpx
őstag
valaki aki keni-vágja a c# template-eket erre ránézhetne
[link]
-
bpx
őstag
válasz
gman907 #4089 üzenetére
igen, erről beszéltem, hogy csak egy irányba működik: ugyanis amit én írtam ide kódot, az csak az alacsonyból (800 alatti) magasba (1000 feletti) való átmeneteket vizsgálja, fordítva nem
(gondoltam kiindulásnak jó lesz, aztán azért dolgozzál vele te is)
ahhoz, hogy a mindkét irányba működjön, pár dolgot változtatni kell rajta:
- start/stop változókat érdemes pl. alacsony/magas-ra módosítani (ugye itt már egy megtalált 800 alatti vagy 1000 feletti érték lehet egy vizsgálandó "szakasz" eleje vagy vége is)
- távolságnál az abszolút értéket kell vizsgálni, mivel fordított sorrend is lehetséges
- feltételeken kell módosítani (pl. sorrendet nem kell kikötni)az meg ha egyáltalán nem talál a feltételeknek megfelelő helyet, úgy vehető észre, hogy a start/stop (vagy az átalakított változatban alacsony/magas) változók a kezdeti értékükön maradnak
-
bpx
őstag
válasz
gman907 #4086 üzenetére
amit én szakasznak hívtam, annak semmi köze a feladat szövegében definiált folyószakaszhoz/szakaszhoz csak nem tudtam jobb elnevezést
a feladat szövege is azt mondja, hogy határozd meg a ... helyét
na most ezt a helyet valójában 2 pont határozza meg, ezért is neveztem szakasznak -
bpx
őstag
válasz
gman907 #4083 üzenetére
az elejétől kezdve egyesével vizsgáld a tárolt értékeket
ha találsz egy 800 alatti értéket, ott kezdődhet egy lehetséges szakasz - 1000 felettinél meg végződhet (bár ez a feladattól is függ, hogy kell-e mind2 irányba keresni)
közben tárold el a már megtalált legrövidebb szakaszt (elejét és végét)
ha a vizsgálat közben találsz egy olyan szakaszt ami jó lehet, azt azzal hasonlítsd össze, ha annál jobb, cseréld le az újjalvalahogy így (ez sem tökéletes, és csak egy irányba működik):
{
...
const int N = 100;
int folyo[N];
...
int start = 0, stop = N-1, akt_start = 0, akt_stop = 0;
int i = 0;
while (i < N)
{
if (folyo[i] < 800) akt_start = i;
if (folyo[i] > 1000) akt_stop = i;
if ((akt_stop - akt_start < stop - start) &&
(akt_stop > akt_start) && (folyo[akt_start] < 800))
{
start = akt_start; stop = akt_stop;
if (stop-start == 1) break;
}
i++;
}
cout << "Start: " << start << ", Stop: " << stop << endl;
...
} -
bpx
őstag
void isPrim(int number){
if (number <<4){ // shift operátor?
return number; // void és return? meg miért kell magát a számot visszaadni?
for(int i=4, i*i<number,i++); // meg kell engednni az egyenlőséget is különben a
// négyzetszámokat is prímnek jelzi
if(number % i=0) // az összehasonlító operátor az ==
return 0;
return 1;
}for után nem kell közvetlenül ; mert így csak elszámol addig de nem csinál semmit
helyesen valahogy így nézne ki:
int isPrim(int number){
if (number < 4) return 1;
for(int i=4, i*i <= number,i++) {
if(number % i=0)
return 0;
}
return 1;
}így 1-et ad vissza ha prím, 0-t ha nem az
(persze nem teljes így sem mert pl. az 1-t prímszámnak jelzi + egy csomó osztót feleslegesen leellenőriz) -
bpx
őstag
biztos jó mappát raktál be? (nincs elírva valami)?
mert amit írtál, az alapértelmezés szerint van (ha nincs benn a PATH-ban), és nálam működikegyébként régen csak újraindítás után léptek érvénybe az ott beállított dolgok, nem tudom hogy xp-ben (ha azt használsz) is így van-e még
-
bpx
őstag
Üdv!
Adott az alábbi feladat C++-ban:
''Készíts osztályt tetszőleges méretű egész szám tárolására!
Az osztályt származtassa egy szám ősosztályból! Kapcsolódó operátorok és metódusok: + - * / %, értelemszerű konverziók (string, int, long) oda és vissza, kiíratás.''
Na most én pl. egy ilyen osztályt úgy írnék meg, hogy számjegyenként tárolom a számot egy stringben ami tetszőlegesen tud ''nyúlni'', ezzel a módszerrel az összeadás, kivonás, szorzás pofonegyszerű, osztás elég macerás, konverzió is könnyen megoldható a lehetséges határok (int, long mérete) között.
De ott van a feladatban, hogy ''Az osztályt származtassa egy szám ősosztályból!'' Ez most mit takar? Jó ez egyáltalán vmire, hogy pl. Integer osztályból származtatom?
(félreértés ne essék, nem kész programra van szükségem, csak az elvet nem értem)
-
bpx
őstag
válasz
bugbear1 #2371 üzenetére
Szia!
Nem tudom mi az a hasábszöges integrálás, de sztem itt a téglalapos módszerre gondolnak. (erre nagyon egyszerű programot írni)
Van egy függvény + egy intervallum, amin integrálni kell + osztópontok. Ezek után az intervallumot felosztjuk az osztópontokkal egyenlő hosszú szakaszokra, majd ezen kis szakaszokhoz tégalapokat rajzolunk egyszer a szakasz bal oldali végpontjában vett függvényérték magasságáig, másodszor pedig ugyanez a jobboldali végpontnál vett függvényértékig. (mondhatni először a függvény ''alá'', utána a függvény ''fölé'')
No még képet is kerestem hozzá Google-ben, az 1. és 3. kép pont ezt mutatja (a középső(2.) képpel ne foglalkozz): [link]
Az integrálással a függvény alatti területet kapod meg, de ugye a téglalapok nem pontosan fedik a függvényt, szóval, ha összeadod a téglalapok területét, akkor az egyik összeg alulról, a másik pedig felülről fogja közelíteni a tényleges értéket. (Nyilván minél több osztóponttal csinálod, annál pontosabb lesz az eredmény)
Erre pedig így néz ki egy abszolút alap program: (azt persze nem írtad miben kell, így C++ lett belőle)
#include <iostream>
using namespace std;
int main() {
int a, b, op;
float da, db, dx;
float alsoosszeg = 0;
float felsoosszeg = 0;
cout<< ''Az intervallum ket vegpontja:\n'';
cin >> a >> b; // b>a
cout<< ''Az osztopontok szama: '';
cin >> op;
dx = (float)(b-a)/op;
for (int i=0; i<op; i++) {
da = a + (i*dx);
db = a + ((i+1)*dx);
alsoosszeg+= dx*da*da; // itt szamolja a fuggvenyerteket
felsoosszeg+= dx*db*db; // ez most epp az x^2 fuggveny
}
cout<< ''Az also kozelito osszeg:''<< alsoosszeg << endl;
cout<< ''A felso kozelito osszeg:''<< felsoosszeg << endl;
cin>>a;
}
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
● olvasd el a téma összefoglalót!
- Nyíregyháza és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Ulefone Amor 34 Pro - a nagy vetítőgép
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Tenisz topic
- Eredeti játékok OFF topik
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- Revolut
- Fujifilm X
- iPhone topik
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- További aktív témák...
- BESZÁMÍTÁS! 2TB Crucial T500 NVMe SSD meghajtó garanciával hibátlan működéssel
- Azonnali készpénzes INTEL CPU AMD VGA számítógép felvásárlás személyesen / postával korrekt áron
- LG 48GQ900-B - 48" OLED - 4K 3840x2160 - 138Hz & 0.1ms - G-Sync - FreeSync - HDMI 2.1
- REFURBISHED és ÚJ - HP Thunderbolt Dock G2 230W docking station (3TR87AA)
- Apple iPhone 13 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest