Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • QuarK

    senior tag

    válasz ngy_tms #43 üzenetére

    ha jol ertelek, akkor zold szinu kockat akarsz, amin piros folt van; akkor pedig ket menetben kell rajzolnod (hacsak nem multitexturazast hasznalsz, es a zold szint is, mint textura feszited fel a kockara)

    glColor4f( 0.0, 1.0, 0.0, 1.0);
    glBegin( GL_QUADS); // vagy amivel kirajzolod a kockat
    glVertex3f( x, y, z);
    ...
    ...
    ...
    glEnd();

    majd

    glEnable( GL_TEXTURE_2D);
    glBindTexture( GL_TEXTURE_2D, pirospotty);
    glTexEnvf( GL_TEXTURE_2D, GL_TEXTURE_ENV_MODE, GL_DECAL);
    glEnable( GL_BLEND);
    glBlendFunc( GL_SRC_COLOR, GL_ONE_MINUS_SRC_COLOR);
    glBegin( GL_QUADS);
    glTexCoord2f( s, t);
    glVertex3f( x, y, z);
    ...
    ...
    ...
    glEnd();
    glDisable( GL_BLEND);
    glDisable( GL_TEXTURE_2D);

    fontos, hogy ha z pufferelest is csinalsz, akkor glDepthFunc( GL_LEQUAL);... meg glEnable( GL_CULL_FACE); es glCullFace( GL_BACK);

    meg feltetelezem, hogy nem ratyi glut-al rajzolod ki a kockat :)

    [Szerkesztve]

Új hozzászólás Aktív témák