- iPad topik
- Apple notebookok
- Milyen SSD-t vegyek?
- A Gigabyte is visszaveszi alaplapjainak alapértelmezett tuningját
- Vezetékes FÜLhallgatók
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Milyen TV-t vegyek?
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- ASUS ROG Ally
- Miniképernyős, VIA-s Epomaker billentyűzet jött a kábelmentes szegmensbe
Hirdetés
-
A személyre szabott reklám lehet a streaming következő slágere
it A jobb célzott hirdetések érdekében adatplatformot indít a Warner Bros Discovery.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Ülésezik a hardveregylet
ph Az irodai készülékek és monitorok társaságát egy ház, egy egér és egy DAC egészíti ki.
-
PROHARDVER!
Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!"
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!
Új hozzászólás Aktív témák
-
ludsimon
veterán
válasz -Mosquito- #9599 üzenetére
?
Közel sem fél millió.
100K-ért vettem, volt egy karbi, kipu, görgők, tankolás, benzin, filléres dolgok mint kínai fordulatszámmérő, 3 gyertya, ilyesmi.
Max 160K-ba van eddig benne tankolást leszámítva.Den:
Én is túladnék rajta, eszméletlen mennyit belekölt valaki és soha nem hozza vissza az árát mert eladni picivel a roncs árai felett tudja csak eladni.[ Szerkesztve ]
undefined
-
DigitXT
félisten
válasz ludsimon #9598 üzenetére
Pont ma túrtam elő a hirdetést* (mást kerestem, de a kezem ügyébe akadt):
hát én is ilyen fejet vágtam, mert nagyon korrektnek tűnt a leírás. És amúgy
volt benne igazság (is), mert tuti volt cserélve a vezérlés valamikor, mert már
a jobb vezérműlánc/vezető volt benne, de kamu is dögivel, hogy "műszakilag
kifogástalan" a gép. Miközben meg volt ütve a hátsó felnije, belső volt benne.Azt mondjuk elb*sztam, hogy friss olajcserére is emlékeztem ("nagyszerviz
után" azért az szokott lenni), de azt a szezon elejére írták... Túlhasználtam
az olajat, ami biztos nem tett jót a kopásnak - továbbá, hogy soha nem volt
benne termosztát, az nagyon fájó... vesd össze: műszakilag kifogástalan.
Ja és az sem tett jót a kopásnak... De tényleg le fogom fotózni a hirdetését,
és berakom okulásként, mert látom, hogy álomvilágban élsz, hogy te biztos
jól fogsz választani, mert elolvasod a hirdetés szövegét+szimpi a kereskedő.*: kinyomtattam anno, mert az internet (ha nagyon akar) gyorsan felejt, LOL.
Ui: ha van kézben 1,5MFt-od a "modernebb autóra", és teljesen biztos vagy
benne, hogy arra nem kell majd semmit rákölteni, akkor mondom: hajrá...
Megmondták már előttem: az olcsó az mindig szar. Mindig. És akkor ott az
a linkelt T-Max, ami ugye öreg, meg drága - akkor melyik a tuti vétel. Na?
Próbáld megbontani a motort a hozzáértőddel a kereskedésben: kiröhögnek.Den: "És van néhány ember aki a továbbpasszolás helyett megpróbál
működőképes vasat faragni a romból, na az ő történetüket követheted itt.."
Eegen. Kérdés, hogy ez megéri-e. De apránként ráköltve, meg "tuningolva"
még mindig könnyebb feldolgozni, mint amikor odavágják 2 év múlva, hogy
akkor 1 misi. Igen, összesen, két év alatt. Extrákkal. (Nem mind hiba, na!)Csak egy példa: ha megelégedtem volna a Madison gyári lámpájával, akkor
nem lesz benne kulturált projektoros xenon, amivel szép, látok, nem vakít...
De kitaláltam, hogy "feltuningolom" a lámpáját, ráköltöttem 30-40K-t, erre is.
Nekem a végeredmény megérte, de persze növeli a végösszeget, nem kicsit.Ui2: a 80K-s kipufogó az konkrétan "pénzáldozat" az "élvezet oltárán".
Csak mondjuk nem egészen olyan lett, mint amire számítottam: pech...[ Szerkesztve ]
-
Den
veterán
válasz ludsimon #9603 üzenetére
Magánemberrel szemben nem tudsz garit érvenyesíteni, pont te ifézted a szabályt. Kereskedővel szemben (ha nem "oldjuk meg áfa nélkül" módon számla nélkül vetted) tudsz.
Plusz a magánember leszarja a renoméját, nem motoreladásból él, ha az átvert vevő telesírja is a netet, hát őt aztán nem izgatja. Akinek viszont van egy működő válalkozása (többnyire) vigyáz a hírnevére, mert abból él,és tudatosan nem basz át, ha meg mégis becsúszik valami hibad igyekszik elrendezni, hogy ne legyen cirkusz.
Azt meg megnézem, hogy magánszeméllyel hogy bontatod msg a motort. És mégis mit bontatsz meg vele? Általában max a variátorfeddeet lehet levenni komolyabb felszerelés és a burkolat megbontása nélkül. Azonkívül mit? Minden belül van a blokkban, és még egy szelephezag ellenőrzéshez is van hogy szet kell bontani a fél idomzatot,de akkor még mindig nem láttál semmit.
[ Szerkesztve ]
www.simson4t.hu
-
Den
veterán
válasz DigitXT #9602 üzenetére
Nyilvánvalóan a pénzhiány miatt olyan a magyar piac amilyen, Ha valakinek van egy milla a zsebében robogóra nem fog 300k-ért venni, de nincs, és inkább költenek javításra mint hiteltörlesztőre. Már aki. Mert vannak a csodavárók, akik azt hiszik, hogy a gép eredeti árának ötödéert hibátlan gépet kapnak, ök az első komoly hibánál továbbpasszolják, egy másik csodavarónak.
www.simson4t.hu
-
huszi.gyb
senior tag
válasz ludsimon #9593 üzenetére
Persze, mi ezt élvezzük, én is direkt szórtam egy kis homokot a hengerbe, mert erre izgulok fel... NOOOORMÁLIS??!!?!?
Igen, vehettem volna ennyiért másik gépet, de ott mi a garancia, hogy nem kell rá költeni? Sok dolog jó volt rajta, és sok nem (volt zsebbenyúlós tétel is). Volt olyan, ami használat közben kopott el/cserélni kellett... Ez egy ilyen műfaj... lassan 60k km van az órájában (valóban ki tudja mennyi). Itt már a nem kopó/fogyó alkatrészekkel is számolni kell... Igen, gondolom te is megvárod, amíg lesz 1,5-2 milliód egy új gépre, és utána fogsz venni, nem veszel olcsóbban, kockáztatva...
Persze azokra életük végéig nem kell költeni, majd eladod, ha már lerúgtad...Ez a magyar valóság. Ritkán lehet jót kifogni, de olcsón biztosan nem... Ahhoz képest, hogy Maja ~500-ból összeállt, egész jóra (mindig lehet rá költeni, de megbízható, használható) szerintem nem is volt olyan drága. Igen, ennyiért 3 évvel fiatalabbat kaphattam volna, és az aztán tutira jó, mert 15000-re tekerte vissza a nepper...www.dongosofor.hu
-
campers
tag
Sziasztok!
500-as Nexusommal a tizen- két, három, négy ezredik km-t hajtom, és gyanítom lassan a szíja cserére fog szorulni. Nem néztem még meg az állapotát, de a "nagykönyv" szerint 12ezrenként illene cserélni.
A kérdésem, hogy elég a szíjat cserélni vagy esetleg a görgőket is cseréljem? Milyen alkatrészeket kell még megnézni/cserélni rajta? A légszűrőnél mire kell odafigyelni, vagy azt is célszerű időközönként cserélni? (Légszűrőspray-vel szoktam időnként befújni).
(Olaj, olajszűrő szigorúan 6ezrenként cserélve van.) -
dugynok
senior tag
-
DigitXT
félisten
válasz huszi.gyb #9607 üzenetére
Topikban marad... Btw. Gábor is locsolta a lét a nagy Majára,
amikor forralta a vizet... és akkor most adja annyival drágábban?Vagy pl. tudom, hogy kéne rá új gumi, meg új kormánycsapágy,
de ha ráköltök +100-at, akkor el tudom adni annyival többért?
Nem... Ergo, csak ha megtartom, akkor költök "magamnak" rá.
(Ha eladom "csodavárónak", ő fogja ezeket a tételeket kifizetni.)Soha nem hozza vissza az árát a jármű, ez triviális: használati
tárgy, ami folyamatosan amortizálódik... azaz az értékét veszti:
nem növeli. Ahogy a baleset után a biztosító is "kínosan ügyel",
nehogy valaki "jól járjon", ha új alkatrész kerül beépítésre, így a
jármű értéke növekedett (szerintük az nem számít, hogy törött),
nosza, avultatják az alkatrészt, és csak annyit térítenek... EHH!valami speciális szűrőd van.
Szivacs lesz az, azt kell olajozni. Néha ajánlott kimosni. Ha túl
dzsuva, vagy amúgy nem tétel egy új, akkor inkább cserélni.szerinted mit kapsz 400-ért?
Tegyük hozzá, hogy ha drágábban keresel, pont ezért, akkor is
bele lehet futni olyan nem látható hibákba, mint pl. a vezérlés...Egyébként meg aki átb.sz az b.sszon bét is, vagy nepper, vagy
magánszemély, a végeredménye úgyis az, hogy megszívtad!
Úgy emlékszem, a Kymco garis dolgaiból se sok lett sajnos.Viszont felidézném a Hitleres videót: amit megcsináltál, az már
tuti jó, szóval egy darabig (arra) nem kell (megint) rákölteni.[ Szerkesztve ]
-
kcsa
veterán
válasz DigitXT #9613 üzenetére
Garis ügyből nem lett semmi.
Ugyanis Den eszmefuttatásához azt még hozzá kell tenni, hogy rengeteg kereskedő bizományiban árul motorokat, na és innentől kezdve nem tőle veszed, hanem a magánszemélytől. Itt buktam én is.
Nem lepődtem meg hogy rá kell költeni, a mértéke kicsit igen, de még arányaiban így is kifejezetten jól jártam mondjuk hozzád képest.
szerk.: akkor nem jössz erre?
[ Szerkesztve ]
-
Hauptmann
addikt
válasz DigitXT #9613 üzenetére
Az avultatás szót ne is említsd, mert ezzel szopatnak engem is, fel kellene gyújtani a rohadt bandát. Jelen állás szerint még nekem kell fizetnem kb. 140 ezret, úgy hogy nem én voltam a hibás. Amikor ezt szóvá tettem, azt válaszolták, hogy bontott alkatrészre nem avultatnak. Mondtam a csajnak, hogy oké, akkor szerezzen pl. hibátlan bal hosszú krómlécet bontottan, merthogy ilyen nincs, az ér le elsőnek. Az új ára meg 50 ezer Ft.
DigitXT,
A Bálnában is olajos a szűrő most, de alapesetben sima papír.
[ Szerkesztve ]
-
huszi.gyb
senior tag
válasz DigitXT #9613 üzenetére
Tegyük hozzá, hogy Majában a vezérlést az elejétől fogva cserélni akartam (ment bele "pár" km a régivel, de nem csörgött, nem zörgött, de így vagyok nyugodt). Nem tudni mikor volt... Nem volt katasztrofális a helyzet, de ugye ez megbontás után látszik, viszont ha szétveri az új hengerszettet/felújított hengerfejet... Akkor agyvérzést kapok. Ilyen "kötelező" tételekkel is számolni kell.
www.dongosofor.hu
-
Den
veterán
Ja igen, a bizománnyal lehet szívás, én monduk bizományba bevett motornál sem hagynám hogy a nevem amortizálják, mert ha gond van úgyis úgy fognak rá hivatkozni, hogy az én kereskedésemben vették. De a pénz és az ar akkora úr nálunk, hogy tiszteségtelen magatartással is meg tudnak élni, ha olcsók.
www.simson4t.hu
-
ludsimon
veterán
válasz huszi.gyb #9607 üzenetére
Kiforgatod a szavaim. Nem azt mondtam, hogy Ti direkt elcseszitek, hogy lehessen rá locsolni a lét, hanem hogy nem tudom elképzelni (addig amíg ki nem fogok én is egy szart. ), hogy ilyen szinten be lehet nyalni!
Minden használati eszköz veszteséges, ezt már kitárgyaltuk.
undefined
-
ludsimon
veterán
válasz Burt1793 #9621 üzenetére
Zsír újonnan vetted?
Nincs olyan, hogy elviszem a robogót egy motorszervizbe, ott lekapják a deknit, megnézik mennyire állja meg a helyét a kitűnő állapot?Azért szíjból lehet ítélni, hogy karban volt-e tartva vagy rohadtul nem, meg fékbetét, féktárcsa, teleszkópra is ránéznek ezekből már lehet következtetni, nem?
Ki kéne fognom majd egy kvaszép állapotú Madison 250-est piaggio blokkal, meg karbival.
Az még nem a pénznyelő kategória szerintem, ha nem egy roncsot veszek.undefined
-
Burt1793
veterán
válasz ludsimon #9623 üzenetére
Írtam, hogy hány km volt benne a vásárláskor.
Hidd el, lehet érezni, ha valami jól működik, egyszer majd lehet, hogy te is megtapasztalod.(#9622) csongi: Lassan megy kötelező szervizbe, ha cserés, akkor majd biztos kicserélik.
Kicsit jobban odafigyelve a motor hangjára, elmondható, hogy 100 felett még gyorsabban pörög a motor, mint mondjuk egy 40-től húzott csutkánál, csak eddig nem tűnt annyira fel, mivel 100 felett nagyobb a menetszél, illetve a sisak jól szűri a motorhangot. Szóval tényleg 6000 körül pöröghet csutkagáznál. -
-
-Mosquito-
őstag
válasz ludsimon #9623 üzenetére
Leveszed a dekinit mit állapítanak meg róla?? Mondjuk nálam amikor 6ekm-ént szétkaptam és kitakarítottam.. Hm? Vagy eladás előtt gecó módon kitakarítom és akkor már über szuper tulaj leszek,mi?! Adok neked egy Aprilia 12eKm-es szíjat meg egy Burgman 650-es 50eKm-es szíjat,ha nem mondanám,hogy mennyi van benne meg sem tudnád tippelni!! Kopo/tt/fogyó fékbetétet nézed,minek?? Van vezetett szervizkönyve amibe belefirkálták a szervizeket,óra állást és cserés dolgokat akkor esetleg van értelme.
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
kcsa
veterán
válasz -Mosquito- #9627 üzenetére
Szervizkönyvről mindig a Suzukim jut eszembe. Vezetett szervizkönyvvel hirdették. Ez való igaz, csak végig full egyforma írással, ugyanazzal a tollal, és ugyanazzal a bélyegzővel.
Ettől még jó állapotú volt, két évig semmi nyűgje nem volt, csak a kötelezők.
De akkor is...
-
ludsimon
veterán
De kemény!
Akkor ez tiszta lottó!Jól be lehet szopni.
Mindenesetre a legelső a légszűrőszivacs tisztítás, meg elvinni szervizbe egy vezérműlánc cserére amit valószínű 30-40K-s költségen belül nem úszok meg, de legalább biztonságban tudhatom.
Olaj + szűrő csere. Utána elvileg csak a felmerülő problémákat, meg kopó fogyó alkatrészeket kell cserélni.
Vételnél azért belekalkulálom, hogy már egyből vigyem vezérműlánc cserére.Amúgy a termosztát, amivel annyian szívtok hogy lehet leellenőrizni helyesen működik?
15-20 km után középre kell beállnia a mutatónak?
Vagy legalábbis a 0-ról megmoccanni és a pirosba ne verjen bele?[ Szerkesztve ]
undefined
-
kcsa
veterán
válasz ludsimon #9629 üzenetére
Felesleges előre kidobálni a pénzt vezérműlánc cserére. Csak akkor, ha megvásárlás után az alaposabb átvizsgálás gyanút ad rá, hogy kell. Vagy ha kihallani, de akkor már elég nagy a gond
Olaj, olajszűrő, légszűrő, hajtás átvizsgálás, szükséges alkatrészek cseréje (ez is simán lehet 20-50k), gyertya aprópénz, fék átnézés.
Ha semmi gyanús jel nincs, akkor ennyi volt. Pont elég drága ez így is
Következő lépés szelephézag állítás (nálam itt derült ki a vezérműtengely para, de típusbetegség egyébként az enyémen), ez is sok infót adhat a hengerfejet átnézve.
Termosztáttal - valljuk be - csak az igazi gányolóknál van gond (illetve 500-as piaggio típusbetegség egyben): ésszerű időn belül be kell melegednie, és a hőmérsékletet tartania, ventilátornak nagy melegben, városi használatnál illik bekapcsolnia dugózás közben.
-
dugynok
senior tag
válasz ludsimon #9629 üzenetére
Hát ez külső hőmérséklettől is függ... ilyen melegbe nekem 3-4 km alatt simán nyit a termosztát. Próbakörnél simán kiszúrható a hőfokjelzőről, hogy működik-e. Ha igen, még ott a lehetőség, hogy kicsit ragad és akkor hamarosan megadja magát. Érdemes a hűtő- és fékfolyadékot is cserélni és, ha már leereszted a vizet, kiszeded a termosztátot, takarítod, átmosod a rendszert.Elkezdesz forralni vizet, kezdettől beleteszed és méred a vízhőfokot és figyeled, hogy nyit a termosztát.
[ Szerkesztve ]
-
kcsa
veterán
válasz -Mosquito- #9635 üzenetére
Mert nyilvánvalóan semmi baja nem volt, szerelőm is megerősítette. Szerintem inkább az volt a háttérben, hogy soha nem vezették a szervizfüzetet, de attól még elhordták szervizbe, mert a visszahívások is mind meg voltak rajta csinálva.
-
Burt1793
veterán
válasz ludsimon #9629 üzenetére
Nem a leglepukkantabb, legolcsóbb példányok között kell nézelődni és akkor jóval több esélyed van egy normális robeszt kifogni, mint megnyerni az ötöst. Kicsit túlzásba vagy ezzel esve szerintem. A robogó egy haszonállat, én azért szeretem, mert nem kell vele foglalkozni, visz, csak húzni kell a kart.
-
kcsa
veterán
válasz ludsimon #9643 üzenetére
Sztereotípia. Tudod olaszok: délben alszanak és macskát esznek.
Amúgy én szerettem a Peugeot Satelisemet (gyakorlatilag teljes mechanika Piaggio), de annak is megvolt a maga baja, úgy is, hogy újonnan vettem, és minden karbantartást megkapott. Kartergáz olajlecsapó szelep eltömődik, légszűrőházból meg ömlik az olaj. Szelepek hajlamosak kokszolódásra. Vízpumpa hat évesen elfosta magát. Feszültségszabályzó csere. Meg még egy zsák apróság.
Kollégám vette meg, mert tudta hogy mennyire vigyáztam rá. Mondjuk ő kicsit elhanyagolta, úgyhogy most issza a levét, kell rá költeni bőséggel.
Még egyszer mondom: én tényleg vigyáztam és költöttem rá, mégis szopórollerré alakult.
[ Szerkesztve ]
-
-Mosquito-
őstag
Mi mindenre jó egy robogó.. [link]
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
huszi.gyb
senior tag
Azért a japán vs olasz vitába beszállnék.
Motorok: Simson, Honda Tact, Yamaha Majesty
Autók: VW Golf, Fiat StiloÖsszességében az állapot dönt, egy jó olasztól sem kell annyira félni, egy jó japán viszont magáért beszél...
Azért tény, hogy 20+ éves korra a digó járgányok már mást mutatnak... Ami viszont nekem leginkább feltűnt az az, hogy hihetetlenül sz.rnak bele abba, hogy később szervizelni akarja valaki. (Olajleeresztő csavart takarja a kipufogó...)
Japánoknál azért logikusabbak az elrendezések...
www.dongosofor.hu
-
kcsa
veterán
Xciting videók nézegetése közben találkoztam ezzel. Tanulságos.
Új hozzászólás Aktív témák
- Két kazános Jura Impressa 801 automata kávéfőző Cappuccino fejjel
- Magyar menüs Saeco Picobaristo OTC (HD8927) tejtartállyal
- ArenaRacer Craftsman Gamer szék
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000