Hirdetés
-
Igencsak szerény méretekkel rendelkezik az Aetina Xe HPG architektúrás VGA-ja
ph Az 50 wattos modellt beágyazott rendszerekbe, MI-vel kapcsolatos munkafolyamatokhoz és edge applikációkhoz szánták.
-
Lenovo Essential Wireless Combo
lo Lehet-e egy billentyűzet karcsú, elegáns és különleges? A Lenovo bebizonyította, hogy igen, de bosszantó is :)
-
VR játék lesz az Alien: Rogue Incursion
gp Az év végén érkező program PC-re, Meta Quest 3-ra és PlayStation VR2-re érkezik a tervek szerint.
-
PROHARDVER!
Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!"
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Den
veterán
válasz Hauptmann #9949 üzenetére
Kell csinálni egy laza ph-s endurance versenyt, de csak 12 órást, hogy még poén legyen, és mindenféle robeszt összeereszteni, kicsit nagyot, aztán hadd szóljon.
Mondjuk, ha gyári alkatrészekkel, szakszerűen újjáépítik az sh-t, olyan lesz mint az új,semmivel nem jár rosszabbul, mint ha újat kapna. Nekem inkabb az az érdekes, hogy a hondának nem lenne-e olcsóbb betolni egy új blokkot, mint ezt javítani, mert rá fog menni pár munkaóra.
[ Szerkesztve ]
www.simson4t.hu
-
Hauptmann
addikt
-
lehella
senior tag
Kymco/Szopóroller@Egümotors sztori folytatása következik
Levittem Dorogra a gépet, kipróbálta a szervizvezető, mondja ő is hogy szar vezetni. Nézegetik az elejét, megy a tippmix hogy mi látszik rossznak, az az épp ötletük volt, hogy a féknyereg egyik csapja minimálisan mozog 1 mm-t és attól ráz az eleje fékezésnél (hátul többet is mozog, még sincs ilyen). Mondtam hogy csak féktárcsa/betét csere óta rossz, a szerelő azt válaszolta hogy lecsiszolta a rozsdát a csapról, szóval most ez tutira úgy működik ahogy kéne, és ezért ezt kéne cserélni ha lehet külön(rosszabb esetben az egész nyerget).
Mondom ez nem annyira jó, mert csak találgatunk, meg persze akkor megint ott kéne hagyni a motort, rakjuk vissza a gyári tárcsát, hátha azzal jó lesz. Jó is lett, az eredeti tárcsával nem üt, igaz alig van fékhatás mert ugye kopáshatáron van. Fejvakarás hogy mi legyen, telefon az EBC-nek, most visszaküldik a tárcsát, bemérik aztán majd jön egy másik tárcsa, de meg kéne csinálni a féknyereg csapot, amihez szintén ott kéne hagyni a motort, mert anélkül nem tudják hogy milyen kell bele Ők állítják hogy jó a tárcsa, mert nem üt a fékkar, ezért lehet hogy az új tárcsa nem csípi a fékcsapot... Már ha van ilyen.Nem tudom hogy mi legyen, hogyan jöhetek ki ebből a szarból végre jól.. Ha lesz új tárcsa, akkor is legalább egyszer irány Dorog. Rohadtul nem akarok többezer forintokért motorozgatni meg autózni ilyen szarok miatt, és még aránylag egyszerű dologról van szó, miközben nincs egy rendes szerelő városhatáron belül
[ Szerkesztve ]
www.taplalkozastanacsadas.hu -> "Edd magad soványra"
-
Den
veterán
válasz lehella #9955 üzenetére
A csap és a tárcsa összefüggésben azt tudom elképzelni, hogy mint írod is, a régi tárcsával alig van fékhatás, így nem hat akkora erő a nyeregre, hogy a kopott csap miatt berezonáljon, viszont az újba rendesen bele tud harapni, és az az erő már elcsavarja annyira hogy rezegjen. Ez csak teória persze.
Az fura, hogy miért nincs mérőórájuk, nem tétel, és jól jön pl főtengelynél is.
[ Szerkesztve ]
www.simson4t.hu
-
lehella
senior tag
Az a bajom velük, hogy egyáltalán nem érzem náluk azt, hogy na most megfog oldódni a problémám. Se a fék, se a kormánycsapágy. Ebben az esetben keresek egy közelebbi szervizt, aki talán tud valamit kezdeni a féknyereg csap cserével. A dorogiaknál ott kéne hagynom hetekre. Vagy lehet egyáltalán ilyet rendelni online?
[ Szerkesztve ]
www.taplalkozastanacsadas.hu -> "Edd magad soványra"
-
kcsa
veterán
válasz lehella #9959 üzenetére
Már linkeltem neked szerintem a német webshopot. Bökj rá hogy mi kell, megkérdezem tőlük.
-
lehella
senior tag
Csak tippelni tudom, hogy melyik alkatrészre gondoltak. Szerintem a 45131-GE2 és a 45131-166 a két csap.
Lehet kéne még a 45132 és a 45133 porsapkák? Ezekben valaki megtud erősíteni, hogy szükséges-e a cseréjük ilyenkor? A németem olyan mint ha japánul kéne fordítanom, és még a google sem ismer fel mindentKöszi a segítséget
[ Szerkesztve ]
www.taplalkozastanacsadas.hu -> "Edd magad soványra"
-
lehella
senior tag
Szerintem is az elég fix ilyesmihez Írtam még az Egünek is, holnap kicsiholok belőlük választ / megerősítést ez ügyben. Csütörtökön meg beugrom a Kék-Holdhoz, eredetileg féktárcsa bemérésre kértem időpontot, megkérdezném őket is emiatt.
www.taplalkozastanacsadas.hu -> "Edd magad soványra"
-
-
csongi
Topikgazda
válasz lehella #9955 üzenetére
Szepen lecsiszolta .
Fasza!! Nem tunt fel, hogy log mintTehen seggebe a biro f@sza.
Mielott rendelsz, meg kellen nezni a huvelyek allapotat.ha ovalisra verodott, akkor az gyari meretu csapok sem lesznek jok, igaz a huvely a kemenyebb anyag, de inkabb legyen ellenorizve. Amugy igen az a ket alkatresz az.
Es zsirba tegyek ossze ne szarzon!!!!
En eddig 3 motorbol 2on csereltem a csapokat.
Az elso burgmannak a hatulja logott, azt mondtak az ugy jo. Hmm... fentartassal kezeltem. Az aprilianak az eleje logott, fekezeskor csatano hang kiserte, es zorgott az eleje mint egy szenas szeker. Csap- munkahenger kiszed, esztergelyos kezbe vesz, osszeszerel, es lass csodat tokeltes. Hondanal ugyan ez a hatsofeknel. Neha nem artt rezgescsillapito lemezeket is cserelni.Visontara en sem megyek, pont ok rontjak el az egeszet. Hanyinger, minek kell "profi" cspatot felengedni?
[ Szerkesztve ]
-
lehella
senior tag
Ezek szerint nem kivitelezhető otthon a csapcsere, esztergályos kellene hozzá? Holnap tudok csak menni a KékHoldba féknézésre, utána tudok csak infóval szolgálni kcsa számára, hogy mire lenne szükség pontosan, de csak kopott ki a hüvely. Ezt szemre úgy lehet ellenőrizni, hogy ha a csap átmérője kisebb mint a hüvely, akkor tutira a csap a rossz?
www.taplalkozastanacsadas.hu -> "Edd magad soványra"
-
kcsa
veterán
válasz lehella #9971 üzenetére
Ha a mi rendelés körünkről lecsúszol (szvsz már lecsúsztál ), akkor sincs nagy gond, nyolcadikán van fuvarom haza Németországból, oda "csak" 7€ a szállítás, haza 22€. Szóval ha addig kihúzod, és gyári alkatrész kell, és az jó is méretben, akkor valahogy mindenképp megoldjuk.
-
dugynok
senior tag
Az a baj, hogy mostanság már kevés a rendes szerelő. Inkább csak cserélőemberek vannak sok helyen,akik ki és be teszik az alkatrészeket kevés hozzáértéssel és 0 lelkiismerettel. Ritkaság (sajnos), ahol rendesen, körültekintően szervizelnek, mintha maguknak csinálnák..
Azért remélem Lehellának megoldódik a húzódó rollere
-
lehella
senior tag
Köszi szépen, ebből a rendelésből úgyis később lesz csak valami. Most így áttolom a vizsgán augusztus elején, aztán majd lesz valami. Holnap KékHold állapotfelmérés meg eszmecsere, közben meg szélmalomharc az Egüvel.
Tényleg kormánycsapágynál is harmadik!!! szerelésnél jutottak el odáig (miközben egy hétig náluk pihent a motor), hogy megjelöljék a csapágyat meg az anyát, hogy melyik mozdul el.. Harmadik alkalommal, egy hét alatt ennyi, tehát ha megint fellazul a csapágy, lesz egy újabb köröm hozzájuk. De szerintem leszarom, amennyi idő meg üzemanyag nekem oda lemenni, annyit adok egy közeli szerelőnek, menetrögzítőzze le, mert bízom benne hogy csak az anya lazul fel.dugynok: Ebben bízom, de esélytelennek látom
www.taplalkozastanacsadas.hu -> "Edd magad soványra"
-
Den
veterán
válasz dugynok #9973 üzenetére
Hm,.. Hát ez a cserélőember dolog sajnos szükségszerűség. Mi régen mindent megpróbáltunk megmenteni, megjavítani. De nem igazán működik. Vagy mi fizetünk rá, vagy a tulaj a nagy gyógyításra. Mondok példát. Régen sokat szarakodtunk a karbikkal. Volt hogy egy kínai robesz, vagy quad karbiját háreom négy napig hangolgattuk, szét lett szedve vagy tízszer, fúvókacserék, felújítószett, állítgatás, sttb... És a végén előfordult, hogy több elszúrt munkanap után mégiscsak az lett a verdikt,hogy cserélni kell.. Na most itt két választásunk volt, vagy kifizettetjük a három munkanapot a tulajjal, ami amúgy tóbb mint egy új karbi ára, és nyilván egy karbiállításért nem akar ennyit fizetni, illetve ha végül cserélni kellett akkor pláne nem akarja a sikertelen próbálkozás költségét fizetni, ée nem is tartottuk volna etikusnak.
Maradt a másik lehetőség, benyeltük a három napot, kiszámláztunk pár ezer forintot, ami az ügyfélnek tetszett, nekünk viszont masszív bukó volt a dolog, mert ennyi idő alatt három blokk generált megcsinálunk.Tehát most az van, hogy karbit szétszedjük, kitisztítjuk, ellenőrizzük a fúvókákat, méreteket, kopást stb.. Aztán megy vissza. Ha utána a szokásos beállításokkal egy órán belül nem sikerûl normális működésre bírni, felteszünk egy ugyanolyan zsír új karbit. Ha azzal hibátlan, akkor karbi csere. Mindenki jobban jár. Az ügyfél csak a csere díját fizeti, plusz az új karbit, ami ezekhez a kínai gépekhez 10–15 ezer között van, nem áll itt sokáig a gépe, es olcsóbban jött ki, mintha akar egy nvap munkaidőt is ki kellett volna fizetnie. Mi is jól jártunk, mert ugyan csak par ezer forintot kerestünk, de nem ment el potyára egy csomó idő olyan munkával, ami lehet hogy meddő ténykedés lett volna, és a végén úgyis cserélni kell.
És még vannak ilyen dolgok ahol a munkadíj/alkatrész költség arány miatt jobb megoldás cserélni.
Nyilván nem a 70 ezer forintos karbiról, meg az 50 ezer forintos fékmunkahengerről van szó.
www.simson4t.hu
-
lehella
senior tag
Ez tényleg nehéz ügy. hogy melyik éri meg jobban. De az nálam vérlázító, hogy össze vissza tippelgetnek, hogy talán lengéscsillapító, meg valamelyik szilent a rossz, mert fékezésnél bedől az eleje és talán azért rezeg. Mert a féktárcsa biztos hogy nem lehet, vagyis 100/1-nél igen, de nálam ugye nem ráz a fékkar.
Jó, cseréljük vissza, mert nincs jobb ötletem, erre megjavult. Azt már meg se említem, hogy menetrögzítő nélkül csavarozták össze. Lehet hogy valóban jó a tárcsa, és kihoz más alkatrészből egy rezgést (kicsit nehezen tudom perpill elképzelni, mert lassításban ugyanazt az érzést reprodukálom a két tárcsával) de ne találgassunk már össze vissza. És akkor fizessem ki az egész új első felfüggesztést, meg új féknyerget, mert szarul néz ki és hátha emiatt ráz?
Sajnos nem lehet előre megmondani, ez nálunk is van a szoftveriparban, hogy beárazunk valamit hogy n óra elkészíteni, majd fejlesztés során kiderül hogy van pár logikai bukfenc és n+8 óra mondjuk elkészíteni, amit be kell nyelnünk.www.taplalkozastanacsadas.hu -> "Edd magad soványra"
-
dugynok
senior tag
Bocsánat, lehet félreérthető voltam. Nem azzal van a baj, ha egy alkatrészt cserélni kell, mert arányába többe kerül a hiba felderítése és megoldása. Az említett példádnál főleg, a kínai csodákkal nem érdemes vacakolni, egymással is alig kompatibilis.. Lásd bogyó sztoriját a kínai karbiról. A baj ott kezdődik, ha valamit cserélnek, a hozzá kapcsolódó alkatrészeket nem ellenőrzik esetleg javítják/cserélik.
Volt, hogy szervíz úgy adta át a gépemet teleszkóp felújítás után, hogy a kerék és a kormány 30 fokos eltérésben volt... Így tolták ki a szervízből, fel se tűnt nekik és átadták a kulcsot. Mentem 2 métert se, mondom valami gáz van... És még mesélhetnék 2-3 másik, nem éppen sufni szervízzel kapcsolatba, ahol 5-6 ezres óradíjjal dolgoznak és kritikán aluli szintet hoznak.
Talán kicsit magadra vetted a dolgot, érzem és megértem, de hidd el nem feléd irányul a dolog abszolút, csak a személyes tapasztalataimat osztom meg.
Volt olyan, hogy otthon SZERELTEM meg 2 óra valamit a mocin 1000 Forintból, amit szervíz 40ezer + munkadíjra kalkulált...
Szóval érted -
lehella
senior tag
válasz dugynok #9980 üzenetére
Nem vettem magamra, csak már két napja síkideg vagyok emiatt, nem akartam feszkót kelteni
Jelenleg úgy látom, hogy kb. nettó 50 ezrem áll az Egüben és ki tudja hogy még mennyi lesz a vége a garis leutazgatások, plusz ha ott kell hagyni, akkor kocsival hazahozások miatt egy ilyen kör 5 ezer forint üzemanyagban, emiatt is akarnék váltani szervizt.
Nekem nincs azzal baj, ha most cserélni kell a fékcsapot, de akkor legyen egyértelmű, nem csak a "talán ezután jó lesz" indok. Értem én, hogy minden úgy jó, ahogyan a gyárból kijött és nem lifeg, de nem pár ezer forintról van szó, valahol 30€-ig számoltam most a cuccokat.
Szerintem nálam is ez volt, hogy basztak kipróbálni a féket úgy rendesen, különben náluk is egyből kijött volna a rázás.www.taplalkozastanacsadas.hu -> "Edd magad soványra"
-
kcsa
veterán
Én sem szó szerint értettem, kb. ugyanaz a mondanivalóm mint dugynok fórumtársnak előttem. Olcsó alkatrészekkel én sem szórakozok, se nem büntetem a szerelőmet, hanem rendelek újat.
Vezérműtengely és csapágyazásának kopása volt (típushiba...), ezt megcsinálta, újonnan nagyon beteg ára lett volna. Viszont sokat kellett rá várni, ennek ez volt az ára.
-
dugynok
senior tag
válasz lehella #9981 üzenetére
Den-nek válaszoltam
Megértem a gondod, próbálj egyezkedni velük, említsd meg, hogy neked ez mennyire jényelmetlen és mennyi plussz költséggel jár ez és a kormánycsapágy problémád helytelen kezelése.. Kicsit tamtamolni kell az asztalon... Elvégre te vagy az ügyfél, te fizetsz nekik nem keveset, hogy végezzék rendben a dolgukat..
Egyébként miért olyan távoli szervízbe mentél?
-
lehella
senior tag
válasz dugynok #9983 üzenetére
Most beszéltem velük, elküldtem nekik az robbantott rajzot, hogy melyik alkatrész kell, azt mondta hogy ez nem jó ábra, nekem ilyen van elvileg: ez, azt számolta hogy kb 35 lenne, vagy a komplett féknyereg
Abban maradtunk, hogy Budapesten próbálom ezt a gordiuszi csomó jellegű féktárcsa cserét megoldani. A kormánycsapágyról nem is beszéltünk.
Két lehetőségem van, visszakapom a pénzt, ha tényleg rossz a tárcsa, vagy ha jó, Budapestre hozzám postázzák a tárcsát és keresek szerelőt. Szerintük szét kéne szedni darabjaira a féknyerget, hogy kiderüljön mi a rossz (csap, vagy a nyereg), mert állítólag fixen van benne a felső csap.Úgy jutottam el Dorogra, hogy Budapesten jártam már a Kymco márkaszervizben, ők ugyan megcsinálták a generátor felújítást, de sosem volt náluk légszűrő meg ékszíj, amikor tervezetten mentem hozzájuk. Voltam két kisebb szervizben, egyik kókler volt, másik pedig feleslegesen cseréltetett nálam szívatót meg pucolt karbit közben az akksi volt elfáradva, amire én jöttem rá Szóval pár csalódás után az Egüék szimpatikusnak tűntek, aránylag gyorsan beszereztek alkatrészeket (ékszíj, fékbetét, vario csúszka, görgök) és elkezdtem hozzájuk járni. Évi 1-2 alkalommal belefért volna náluk a szerviz, de a kormánycsapággyal és ezzel a féktárcsával nagyon ráfáztam, pedig utóbbi aztán egyáltalán nem egy jengázás
www.taplalkozastanacsadas.hu -> "Edd magad soványra"
-
lehella
senior tag
-
lehella
senior tag
Hidegkúton itt nálunk van egy öreg szerelő, 10 éve még hozzá jártam, aztán volt egy kis motorozási szünet, ma megnézem hogy üzemel-e még a szervize Akkoriban 4000 volt az óradíja, ez biztos inflálódott, de viszont mindig hibátlanul dolgozott.
www.taplalkozastanacsadas.hu -> "Edd magad soványra"
-
csongi
Topikgazda
-
csongi
Topikgazda
+1
dugynok:
Sajnos ez a pénztelenségből fakad. Nehéz ár érték arányban megfelelő szerelőt találni.
Engem az bosszant, hogy nem merik azt mondani, nem csinálom meg, mert ehhez nincs műszerezettség, vagy szerszámozottsága. Ok elfogadom, keresek mást.
Sokat agyaltam rajta belekezdjek ebbe, de egy pár milla kellene a kezdéshez.
Csak 4T robogók.[ Szerkesztve ]
-
lehella
senior tag
-
Den
veterán
Nem, mi nem ők vagyunk , bár nagyon jóban vagyunk velük, az alkatrészek egy részét tőlük vesszük, meg simson4t témában működtünk együtt. Mi ez vagyunk [link]
A honlapot mondjuk nem nagyon frissítgetem, de majd mostanában akarom rászánni magam hogy kicsit gatyába rázzam az online megjelenésünkez
www.simson4t.hu
-
lehella
senior tag
Tegnap voltam hidegkúton a régi szerelőmnél, még mindig foglalkozik motorokkal Elmeséltem neki nagyjából a történetemet, azt mondta, hogy ennyi lógástól a csap nem produkálhat ütést, illetve úszónyerges fék esetén elnyelődik a tárcsának az ütése, azért nem éreztem a fékkaron semmit se. Ha szemközt lenne a két dugattyú, akkor érezném a karon a rázást. Abban maradtunk, hogyha meglesz a féktárcsa vagy a pénz, akkor hozzam nyugodtan a motort hozzá. A kormánycsapágyra azt mondta, hogy elég lenne egyszer meghúzni azt az anyát, de akkor jól! Többet nem részletezett. Hogy most milyen árakon dolgozik azt nem tudom, 10 éve is már 4ezres volt az órabére, de cserébe mindig gyorsan (1-2 nap) és hibátlanul dolgozott.
Egy másik fórumban ezt írták róla:
"A hibátlan és a jól dolgozik, az tökéletesen megáll szerintem is mióta csak ismerem. Az árai? A Wallis árait - a munka minőségét is figyelembe véve - nézve még mindig magasan ő a nyerő"www.taplalkozastanacsadas.hu -> "Edd magad soványra"
Új hozzászólás Aktív témák
- Suzuki topik
- Samsung Galaxy A71 - elég ennyi?
- Fujifilm X
- Robotkart irányított a majom a kínai Neuralink agyi chipjével
- Gigabyte alaplap topik
- Eredeti játékok OFF topik
- Lesz új Sony OLED tévé is idén
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- Gumi és felni topik
- További aktív témák...