Hirdetés
-
Olcsó 5G-s ajánlatot nyújt a Realme Indiának
ma Megérkezett a Realme C65 5G, az első készülék a MediaTek Dimensity 6300-zal.
-
Robotkart irányított a majom a kínai Neuralink agyi chipjével
it A mindezt lehetővé tévő Neucybert a Neuralink kínai riválisa, a Beijing Xinzhida Neurotechnology fejlesztette ki.
-
Lenovo Essential Wireless Combo
lo Lehet-e egy billentyűzet karcsú, elegáns és különleges? A Lenovo bebizonyította, hogy igen, de bosszantó is :)
-
PROHARDVER!
Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!"
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!
Új hozzászólás Aktív témák
-
DigitXT
félisten
válasz joesalty #10800 üzenetére
50 kombinált HSZ után buktad a rangodat.
Szerencsére itt ún. közösségi HSZ-eket "gyűjtesz"
amik 4-es osztóval kalkulálódnak... Bővebben: link -
kcsa
veterán
De hogy ne csak a kollegális ökörködés menjen, hanem pörögjön a szopóroller is: ma Marcell berakta a gyári variátort.
Most már tudom, hogy erre vágytam, első méteren már éreztem, hogy ez kell. Nem pörög széjjel elinduláshoz, hanem kis gázkarmozdulatra is elkezd menni. Ideális városba. Végre
-
huszi.gyb
senior tag
DigitXT: Nem tőlem vesz motort, engem nyugodtan utálhat.
Pörögjön az a szopóroller... Maja reggel csörgött... Hazatoltam, szétszedtem. Szentkuti társaságot nyújtott, és közös volt a meglepődés... (szabadonfutó csörgés volt a tipp, így levettem a hajtást) és ez fogadott:
1db csavar megvolt, a többi eltűnt, szerintem kiesett, ez a csavar is a kuplung takarónál volt.
Egy kis videóSajnos a vario tárcsa nem úszta meg teljesen nyomtalanul, de érzésre nem érezni semmit, viszont hamarabb jön el a csere ideje
Irány a csavarbolt, vettem 5 új csavart+ csavarrögzítőt (1 csavar tartalék, így van egy használt de jó "szett" SOS helyzetre).
És a megoldás:www.dongosofor.hu
-
Grillo
senior tag
Na, nekem is rollerre váltott a gép. Hazajöttem Budaörsről Dunakesziig, megálltam vásárolni, aztán indítok és egy köszörülés után csend és némaság, villany leolt. Kicsit ugráltam előre-hátra, megint lett gyújtás, indítózok, megint eltűnik minden.
Leszedtem az akkufedelet, meg mozgattam, erre elindult, gyorsan összeraktam, elindultam, de nagyobb gázra akadozott, egyértelműen kontakthibára gyanakszom. Alacsony fordulaton, 30-40-nel szépen hazagurultam azon az 1 km-en.
Itthon ha minden igaz, akkor a negatív kábelig jutottam, de nem tudtam élesben próbálni, mert közben megnéztem az olajszintet, és alacsony volt eléggé, de nem találtam ma már benzinkúton olajat, majd holnap veszek hazafelé.
Remélem csak kontakthiba tényleg, bár tavaly is aug. 18-án baszódott el, ideje volt már.
Az autóm is 3 hétig állta, mert elment az áram, aztán kiderült, hogy egy testkábel lelazult, és ahogy mozgott, úgy volt épp cucu.Ma megvolt az első nagyA óra, egyből kaptam magam alá a CB500-at, először eléggé kényelmetlen volt, hogy annyira éles szögben hajlik be a térdem, de aztán eléggé beleszoktam. Jövő szerdán mehetek rutinra, hétfőn kéne még egy óra (dupla).
Hihetetlen, mennyit számít a tréning, az ott tanultakkal simán ment egyből a lassú 8as, meg kanyar, pedig soha nem vezettem 125-nél nagyobbat huzamosabban. A súly is csak elsőre volt furcsa.
Ami érdekes volt, hogy én a fékezésnél a táv felénél meg tudtam állni, 40-50-ről, a többiek meg gurultak túl folyamatosan. -
Grillo
senior tag
Izé, CB600 lesz az.
-
DigitXT
félisten
válasz huszi.gyb #10811 üzenetére
Ezt a filmet már láttam. Csak ott a szíj is szét volt kopva rendesen,
de "csak" egy csavar hiányzott! És a végén meghalt a Gózon Gyula. -
Something_
őstag
válasz DigitXT #10789 üzenetére
Nem is ertem miert vettem meg anno a majat. Ja de! Szarul ment alattam az 50es. (Ami melobajarashoz kellett, mert meguntam a 40-60 perces 12 km-es utat es a 3000 ftos napi parkolast vagy a berelt parkolobol valo 15 perc setat)
Megvetel utan le akartam rakni a jogsit a 250es miatt, de kb 1 het utan tudtam, hogy nekem valtos kell, mert nem fekszik a robogos ulespozicio.Meg lett az RR, rajottem, hogy kozuton hobbibol nem szeretek motorozni, csak ha menni kell valahova, de igy turazgatni nem az en vilagom (ido, veszelyes, nem tudok kikapcsolodni, szarok az utak, idiotak az emberek, stb).
Aztan jottek a palyazos napok, aminel egybol ereztem, hogy ez kell nekem! Par hetente fel nap csapatas biztonsagosan.
Most meg palyamotor kene, de egyedul nem vennek, max valami ismerossel, mert egyedul fenntartani egy palya es egy kozuti motort luxus.
Racionalos valasztas egy 125-250es robesz lenne es egy palyamotor (de itt is megbukik a dolog, mert a kovetkezo autommal nem lehet utanfutot vontatni)[ Szerkesztve ]
-
huszi.gyb
senior tag
válasz Something_ #10817 üzenetére
Múltkor láttam A7-es Audin vonóhorgot... Minden autóval lehet.
[ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
válasz Something_ #10819 üzenetére
6 hengeres BMW után Prius? Komoly váltás.
Ne parázz rá, felülsz azt' kimész pályázni... Megállítanak azt mondod: ötvenesnek vettem...
www.dongosofor.hu
-
DigitXT
félisten
válasz Something_ #10817 üzenetére
nem fekszik a robogos ulespozicio.
Ez érdekes amúgy, mert a "robogós üléspozíció" is egész más motoronként...
Ott van pl. a Madison. Teljesen más vezetni, mint a Maját. Egyszer próbáld ki!
(Na nem azért, mert én meg addig kipróbálnám az RR-t. Csak, hogy más...)Maján amúgy ami nagyon feldobná, ha megcsináltatnám a kormánycsapágyat
és kapna egy szett új gumit. Tudom, mert a kis Maja is ég és föld lett.
Csak az alsó hangon 50K, de inkább több, és csak az lenne a vége, hogy még
kevésbé akarom olcsón eladni. De hát mindenki álmokat kerget. Olcsón jót, lol.Racionalos valasztas egy 125-250es robesz lenne
Na ugye: Maját, csak Neked odaadom 250-be, de ezt ne áruld el senkinek...
Menettulajdonságai jelentősen javultak tavaly óta, a km óra működik, stb.Szerk: amúgy miért olyan különleges a "pályamotor"? Összetörik, nem baj, ha
más színű idomokat kap, vagy miért? (Nem street-legal rajta pár tuning, vagy?)
Esetleg ki kell venni a lámpát, ha perecelsz, ne legyen túl törmelékes a pálya?Ui: ma volt egy motor-autó-motor köröm. Hát az autó után elég fájdalmas volt a
motor hangja, és a szél zaja. Kárpótolt viszont a gyorsulás / a dugómentesség.
(Egy kicsit hiányzott a klíma is, na. Pedig ma még nem is volt dög meleg.)[ Szerkesztve ]
-
Something_
őstag
válasz DigitXT #10821 üzenetére
Mert ha elesek, akkor nem gaz, mert van masik motor, ami elvisz melozni.
Palyaidom, nem torik ugy, mint a gyari/utangyartott idom.
Nincs lampa, index ami torik. (Nekem ledes a visszapillantom, behajtani sem lehet)
Es a legfontosabb -> slick gumi.Huszi: decemberbe jon a baba :-) coupe, 13,5et eszik varosba, kicsi a csomagtarto. Iden kb 5000 kmt mentem az autoval a motorozas miatt. Ergo felesleges fenntartani, mar nem ad akkora elmenyt. Meg 99es, rohad. Fiatal, racionalis autot akarok es nagyon erdekel a hibrid hajtas.
(De benne van a pakliban, hogy megunom es veszek egy 530as E60at habar nagy almom egy E39 full extras facelift, csak hat az mar csak hobbi lenne a kora miatt..)[ Szerkesztve ]
-
huszi.gyb
senior tag
válasz DigitXT #10823 üzenetére
Ybrahimmal nem mentem (ma) csak ráültem. Megvétel előtt és után kergettem meg, szépen húz, fönt is lent is egyenletes, nem rángat. Nyilván 125ccm ennek megfelelően kell kezelni, aki 1000-es GSXR-t vár tőle csalódni fog. Kettőnk alatt is ment 80km/h-t, és tetszett a váltogatás, hiányzott már a vissza egyet és pirosig érzés.
Ma összemértük Majával a gyorsulását, azért a 180-as ellép tőle (nem sokat, váltásoknál viszont CVT előnye nagy), de ahhoz tényleg nyélen kell húzni.
Kezes kis gép, jó darab is. Ha nem lenne Maja, rákívánnék, de második hasonló kategóriás motor már nem kéne, viszont tök jó volt, hogy kipróbálhattam.
www.dongosofor.hu
-
szentkuti11
addikt
válasz DigitXT #10823 üzenetére
5 napja van meg, de máris generáltam vele egy hibát. Huszival mindenképpen gyorsulgatnunk kellett, hiszen kik ha mi nem (megjegyzem, hogy a Maja 180 egészséges állapotában, tompító nélküli 4 Road-dal kifújta a YBR orrát), ennek meg is lett az eredménye, a hosszú távú, magas fordulaton (11 000-11 500-nál váltottam, egyébként sosem forgatom 8500-9000 fölé) való járatás miatt kirázódott a karburátor leeresztőcsavarja és elkezdte folyatni a benzint, le is állt. Szerencsére Huszinál volt egy kis csavarhúzó, azzal kétszerre meg tudtuk húzni annyira, hogy hazáig kibírja, aztán rendes csavarhúzóval normálisan betekertük, azóta *kop-kop-kop* rendben van.
Egyébként nagyon kezes bárány, két személlyel sem érződik szerencsétlenségnek, tisztességesen szedi a lábát, természetesen egy naked gép, tehát egyrészt 80-90 környékén már nagyon szeles, másrészt majd a téli dzsuvában minden bizonnyal rengeteg saras/latyakos dzsuvát fog felfröcskölni a lábamra, de ezeket a motorokat így szeretjük. Egyébként nekem városi/elővárosi közlekedésre kellően erős, szeretem, hogy 60-70-ig lehet vele alacsony fordulaton, csendesen közlekedni, de ha húzom neki, akkor vadállat módjára megy (nyilván önmagához és a hengerűrtartalmához képest). Mióta megvettem, még nem tankoltam bele egy decit sem, körülbelül tele volt, mikor elhoztuk, jelenleg 380 kilometer van a trip rovatban, plusz elfolyt 1-2 deci, mikor kerestük a hiba forrását, de még mindig negyed fölött jár a 13 literes tank tartalma óra szerint.
Egyébként jelenleg költségmentesnek tűnik, egyelőre saját felszerelésbe ruházok be, illetve egy szett jobb gumi is befigyelhet még idén, néhány apróság pedig ráér tavasszal (dőlésnyomok javítása, szebb tükrök/csavarok, esetleg egy sportkipufogó), a szezon előtt.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz szentkuti11 #10826 üzenetére
Ó, amikor felkerültek a friss gumik, akkor is gyorsulgatni kellett... Lett is perec.
Igaz, nem akkor, és nem ott - csak 20 perccel (és néhány kilométerrel) később.Nem semmi, hogy mennyire nem eszik: jó móka lehet, bár városban nekem az
a sok váltórugdosás nem hiányozna. Ha már váltós, menjen nyomatékból is.
De a fogyasztás nagyon kellemes: nem kell majd sűrűn tankolni. Madisont épp
ma tankoltam meg valamivel 200 km fölött, ami jó! (De majdnem 11L belement.)[ Szerkesztve ]
-
kcsa
veterán
válasz Something_ #10817 üzenetére
Minden út a robogókhoz vezet. (városban)
-
Grillo
senior tag
Olajat hol érdemes néznem XI. kerületben, vagy a környéken? SAE 5w40 kéne.
Nézem közben Unixot, végül is az sem rossz, és Dkeszin is van.
[ Szerkesztve ]
-
Hauptmann
addikt
Ma közelebbről megvizsgáltam egy X10-et. Szép darab.
huszi,
Mekkora a kismaja ülés alatti csomagtere? A múltkor megnézhettem volna, de elfelejtettem.
-
DigitXT
félisten
válasz szentkuti11 #10832 üzenetére
Hát az N103 szerintem nem fér bele, bár sosem volt ingerenciám belerakni.
Viszont elég mély. (A fele.) Meg hosszú, szóval gerincvédő pipa. (A 250-es
más világ, de annak meg a hosszú dolgok nem fekszenek, a lépcső miatt.)Ui: a Madisonba se fér az N103. Széles a héjszerkezete. (A Bieffe bukó az
simán bepattintható az ülés alá, de az már egy ezer éves és zárt sityak.) -
DigitXT
félisten
Szegény beszállítók megint szívatják a Hondát. Zárlat esetén
esetleg még robban is?! Elvégre robbanómotorok ezek, nem? -
Bogyó bá'
nagyúr
válasz DigitXT #10772 üzenetére
Na, ma hívott a második érdeklődő (hosszan beszélgettünk, időközben a neten megtalálta a népítéletemet is) , ha minden igaz, akkor csütörtökön eljön megnézni Budapestről. Ha tetszik neki, sajnos akkor sem tudja elvinni a gépet, majd csak kb. 2 hét múlva. Mindegy, meglátjuk....
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Burt1793
veterán
válasz Something_ #10824 üzenetére
Bmw után a prius nagyon szenvedés lesz. A motorja bőg, elég erőtlen is, persze attól függ milyen évjáratból választasz. Ha újat veszel, akkor inkább az aurist nézd. A prius annyira nem is nagy. Sztem a robogó plusz családi autó jobb választás. Ha ilyen keveset mész, nem éri meg a hibrid sem.
-
Hauptmann
addikt
válasz DigitXT #10834 üzenetére
Prius téma, havernak volt, ő is kíváncsi volt a hibridre, és annak ellenére bevállalta, hogy bűn ronda (de ez csak ízlés kérdése ugye). 4 hónap után adta el, nagyon nem jött be neki. le is rohadt alatta. Amikor megvette, elvittem egy kis körre, valóban nagyon lomha. Toyota Camry hibridet vett utána, arra azt mondta, hogy jó, most is azt használja. Azt mondta, hogy a hibridekkel az a szopás, hogy ha használtat néz az ember, a 80% tengerentúlról behozott mindenféle fos (tengerkáros, stb.), hajmeresztő hibákat tudnak produkálni,
Megnéztem a tegnapi Burgmanos videót, el kell ismerni, nagyon tud motorozni a faszi, meg érzi is a gépet, csak e közlekedés többtényezős dolog, ha a falas résznél bármelyik autó egy picit balra húzza a kormányt, akkor szevasz van neki. Ha mindennap így közlekedik, akkor hosszútávban ne gondolkodjon.
[ Szerkesztve ]
-
-
Hauptmann
addikt
válasz Something_ #10839 üzenetére
Nem tudom, melyik a 3-as Prius, ha jól emlékszem, 2011-es évjáratú volt, ráadásul nem is Amerikából hozták be, német volt a kocsi.
A Camry nem fér bele a keretbe? Én nem vagyok otthon a típusban, de a haver szerint ezerszer jobb, mint a Prius..
-
Hauptmann
addikt
válasz csongi #10830 üzenetére
Én már párszor végigzongoráztam ezt a váltós motor-robogó témakört, hogy mit vegyek most ősszel 125-150 cm3 körül.
Váltogatni poén, de nem minden nap 100-150 km-en keresztül a városban. A motoron nagyjából 0 szél, és esővédelem, legfeljebb egy plexi elől, de az ember lábát már semmi sem védi, lehet mindenféle szart felaggatni rá. Ha nincs doboz, rakhely 0. Lehet láncot kenni, nagyjából hetente, ami megintcsak nem valami kellemes szórakozás,kivéve, ha kardános (tényleg, ekkora hengerűrtartalommal van egyáltalán kardános gép)? Úgyhogy én arra jutottam, hogy a kb. fél literes többletfogyasztást bőven ellensúlyozza a robogó mindennapi használhatósága.
Persze, játszómotornak csakis váltóst.
-
DigitXT
félisten
válasz Hauptmann #10841 üzenetére
Pláne munkára, amikor rengeteget mész. Jó hát a postásmotorok is mennek.
Fel is vannak szerelve rendesen bizbaszokkal, hogy legalább valami védelmet
nyújtson, ősszel. Viszont az 500-ast is mondtuk, hogy a városba sok lesz.
Neked valójában a 250-es Maja lenne ideális, csak még nem jöttél rá.Bár lehet, hogy be kéne állítani rajta a karbit, hogy városban is 3,5-et egyen.
(3 alá szerintem nem lehet levinni, ha hímestojásként bánsz a gázzal, sem.)[ Szerkesztve ]
-
Hauptmann
addikt
válasz DigitXT #10842 üzenetére
Tényleg nem tudom, mit kéne vennem. A 125-ös Liberty, meg a többi keskeny, de nagykerekű eleve kiesik, mert abban nincs raktér, és/vagy Rotax blokk. Ami jó választás lenne, az pl. a kismaja 125/150, Habana 125. Nézegettem a Vespa ET4-eket, de rohadt drágák. Na, majd mire összejön a pénz, elválik.
Mennyivel szélesebb a 250-es Maja, mint a kicsi? Ma ment el egy 400-as mellettem, annak azért volt szélessége. De az a fogyasztás akárhogy számolom, sok melóra, nagyon nyomottak most a szállítási árak, 2-2,5 L/100 km lenne az ideális fogyasztás, a 3 az a nagyon maximum.
A Bálna meg még mindig nincs kész, még nem jött meg minden olaszból hozzá. Pedig már kéne, mert most egy kicsit megszaporodtak a vidéki munkák, oda tökéletes lenne. Lehet, hogy a CRIB-hez kellett volna vinni, de most már mindegy. Fasza lesz arra is kiköhögni 140 ezret, mert a kárfelvevőnek 40%-ot volt avultatni kedve.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Hauptmann #10843 üzenetére
Névlegesen 5 mm. Gyakorlatban nem érzékelhető.
Ahol a kis Maja elmegy, ott a nagy is szerintem.
(Amúgy még a Madison is. Ha erőszakos vagyok.)A 400-as más: hasonlít, de nagyobb, nehezebb.
Zacknak volt 400-as Majája, azt mondta az 1000-es
sportmotor kezesebb volt az autók közt. Érdekes.
Akitől meg a Dr. Pulley görgőt vettem a 250-esbe,
beszélt róla lefele erősen, hogy jó sz.r, ne vegyek.
Pedig amikor még csak a kicsi volt, és Madison a
fasorban sem, akkor még favoritnak számított...Szerk: amúgy kcsa jól mondja. 2-2,5L ezzel nem.
YBR 125 talán, de ha feldobozolod nagyon, akkor
az sem lesz túl "keskeny" (oldaldoboz, vagy mi?).Szerk: ajánlottam már, hogy vidd el "próbakörre",
csak ne a Csíkihegyek utca felé kerülj vele?Szerk2: ma rendesen feltartott egy nagyseggű Honda
a Lágymányosin. Valami Pantheon, vagy mi a tököm.
Ugye átment a piroson, onnan kezdődött, utána ment
a sorok közt, de nem túl ügyesen. Végül, amikor egy
kicsi "lélegzetvételhez" jutottam, erőből otthagytam...
(Izébigyó, inkább Foresight volt az. Ezüst színű.)[ Szerkesztve ]
-
Hauptmann
addikt
De épp az előbb írtam, hogy a váltós munkára nem igazán jó. Akkor úgy módosítom, hogy 3 Liter fölé ne menjen a fogyasztás, pont ezért maradnék max. 150 cm3-ben.
Szerk.: Ha már szóba került a Foresight, a Budafokin rendszeresen látok egyet jönni-menni, elég szakadt példány, ráaádsul rendszáma sincs.
[ Szerkesztve ]
-
Hauptmann
addikt
válasz DigitXT #10848 üzenetére
Régebben egy haver besegített nekem melóba, ő 150-es ET4-et használt, azt mondta, hogy úgy átlagban 2,7-2,8 körül megállt a fogyasztása, a régebbi Piaggio blokkal (a LEADER blokk állítólag egy picivel kevesebbet fogyaszt). Az SH125-ös haver 2,2-2,4 litereket regél, igaz, az befecskendezéses. A külföldi Aprilia fórumokat olvasgatva a Habana 125 is megvan maximum 3-al. Az a megbízható Honda Lead 110, amit használtam egy kis ideig, ameddig meg nem halt, az is úgy 2,7 körül evett, de annak valami volt a keverékképzésével. Az kb. tökmindegy, hogy 3, vagy 3,1, de az elviselhető maximum a kalkulációim szerint.
bogyo,
Mondom, annyira nem problémás a helyzet, a 3 Liter is jó még. Persze azért az lenne a jó, hogy minél több maradna az ember zsebében, de a váltóshoz meg lehet láncspray-t venni, meg hasonló marhaságokat, az sincs ingyen.
[ Szerkesztve ]