Hirdetés
-
A személyre szabott reklám lehet a streaming következő slágere
it A jobb célzott hirdetések érdekében adatplatformot indít a Warner Bros Discovery.
-
Igencsak szerény méretekkel rendelkezik az Aetina Xe HPG architektúrás VGA-ja
ph Az 50 wattos modellt beágyazott rendszerekbe, MI-vel kapcsolatos munkafolyamatokhoz és edge applikációkhoz szánták.
-
VR játék lesz az Alien: Rogue Incursion
gp Az év végén érkező program PC-re, Meta Quest 3-ra és PlayStation VR2-re érkezik a tervek szerint.
-
PROHARDVER!
Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!"
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!
Új hozzászólás Aktív témák
-
csongi
Topikgazda
válasz Hauptmann #9625 üzenetére
Szuletett szoporoller ez is.
Valami furcsa oda nem illo hangot hallok a blokkbol. Szoval hetvegi jatek elfoglaltsag meg lesz. Remelem valami csak zorog, es nem a blokkba van valami.Csak a miheztartas vegett.
Olcsohusnak.....
A motor 60 ezer volt. Majd vettem hozza egy masikat 60ert. Es a vege most 370ezer. Ja es kb 3-400 munkaora. A festestol kezdve....
Es most itt van ez a zorgo hang
Ludsimon, ne almodj.
Egy szerelo vagy rutinosabb szoporoller tulajdonos sok mindent meg tud nezni. De bele nem lat, es hajtas deknit hiaba veszi le, tarcsa szijon kivul mast nem mond meg.
Den. Mar leirta. Veszel egyet hajtod es lesz ami lesz, vagy koltesz ra. Mindenki eldontheti maganak. Ha egyszer ez a soha tonkre nem megy hondat rendesen uzembe helyezem, megmarad. .Kcsa: itt latszik a vizesen a durva elteres, illetve nem mindegy a kanyarban fekezhetoseg. Jo az abs egy okos dolog. De akkor valoban uj vasat kell venni.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Tudok egy T-maxot occóért (1,4M). Amúgy mintha azt mondanák, hogy
annak nem igazán jó az ABS-e, szóval felejtő... (Lehet, majd egyszer lesz
egy fiatalabb 530-as, vagy valami ilyesmi... De addig még "kimotorozom" a
Madisont. Persze előbb összerakom: vettem szivattyút a mosáshoz, LOL.)HGabor89: ez közel sem biztos. Én is megcsináltam a jogsit ER5-ön, aztán
vettem egy "125-ös" robogót. Azzal mentem Safety Hungary képzésre, ott
megcsináltam a két napot egy CBF500-on (?): szép volt, jó volt, de ennyi.
Nekem nem hiányzik a városi guruláshoz a váltogatás... És azóta eltelt 6 év,
de azóta sem. Nem akarom sorolni az érveimet, hogy miért robogó. Tudod.bogyo112: nem mindenki ugyanarra használja a motort, mint Te. Értem én,
hogy túrán meguntad volna a CVT miatt a 125-ös motort fél perc alatt, de az
ilyen bemegyek melóba, meg haza ne arról szóljon, hogy 10000x kuplung...
Ja és a felszerelést hova rakod... Na tessék, megint sorolom az érveimet.Ui: tőlem persze mindenki olyan motort vesz + arra használja, amire akarja!
Mikor gurultunk Moszkítóval, akkor sem éreztem hátrányát a CVT-nek, csak
több erő kellett volna a gépbe, mert egy-egy elkésett előzésnél lassú voltam.
Tavaly voltam csavarogni párszor a Madisonnal. Azóta ráuntam. (És ezen az
sem segítene*, hogy 10000x kuplung, meg váltórugdalás. Szerintem...)*: kocamotoros vagyok, ez van! Nem érdekelnek a találkozók sem, meg az
egész "motoros élet" rendesen taszít a pocakos keménycsávókkal.
Nem fejtem ki, mert biztos lenne, akit ezzel megbántok, szóval ez van, na...[ Szerkesztve ]
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Something_ #9657 üzenetére
Ebben én is szinte biztos vagyok, és ez szerintem nem is baj.
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
campers
tag
válasz -Mosquito- #9618 üzenetére
Használtan vettem. 3. tulaj vagyok. Kb. 52ezer km van benne. Nem sportlégszűrőm van.
Egy bevált helyet ahol jó áron kapni szíjat, görgőt tudtok nekem mondani? Vagy ettől még mindig jobb, ha az ebay-en veszem meg, mert kicsit nézelődve feltűnt, hogy azért néhány fokkal ott olcsóbb a cucc.
Illetve, ha egy kicsit pörgősebb, dinamikusabb gyorsulást szeretnék (ha jól tudom, ilyenkor a végsebesség rovására megy), akkor milyen fajta görgőkre érdemes váltanom? -
DigitXT
félisten
A Downtown 300i nekem is tetszett. Egész addig, amíg megláttam ezt:
Nem lehet rajta normálisan ülni: utálom a lépcsőt, számomra borzalom.Ui: az SH-t meg sem említem, mert számomra az a budinülő-klasszik...
De legalább azt elmondhatjuk, hogy a prioritásaim elég állandóak.90%-ban csak munkába járok
Dettó, de akkor is szeretek a gépen kényelmesen/fékezésre felkészülten ülni.campers: a fogyasztásban hogy játszik közre a 4Road?
[ Szerkesztve ]
-
Hauptmann
addikt
válasz Bogyó bá' #9646 üzenetére
Accord CTDi. Azért vettem, mert akkoriban heti rendszerességgel kellett mennem Németországba, és egy tényleg megbízható, kisfogyasztású, ámde kényelmesebb autóra volt szükségem. Mindenki ódákat zengett róla, így belevágtam, és még azt sem vettem figyelembe, hogy a beltere számomra hányinger kategória (bűn ronda).
Kényelmesnek kényelmes volt, de csak kétszer rohadt le alattam kint elektronikai hiba miatt, a Szallerbeckhez meg hazajártam. Meguntam, egy év után eladtam nem kis bukóval, de az új tulajdonosnak sem volt szerencséje. Vicces volt az index fórum Honda topicja is, ott azt mondták, hogy hazudok, egy Honda ilyeneket nem csinál. Márkafanatikusság, de a rosszabbik fajta.
Előtte volt két Toyota (Avensis, Camry), nem újak, egy-másfél évesen vettem őket. A legproblémamentesebb a Camry volt (benzines), az úgy soha nem rohadt le alattam, de annak is voltak apróbb nyűgjei.
A családban meg volt Lexus (új), na az volt az igazi szopóroller.
Úgyhogy részemről járműből japánt soha, és jókat röhögök az ilyen 'soha nem romlik el' szövegeken.
Szerk. Volt francia, olasz gép is, nem is egy, soha nem rohadtak le, persze nyűgjeik azoknak is voltak. Pl.a céges Doblóba belekerült 350 ezer km, a motort, cr rendszert egyszer sem kellett megbontani. Ott a legnagyobb baj a motoros ablakkal volt, kh-s lett a kapcsoló, de azt magam megjavítottam. Ja, meg kilukadt a klímacső.
[ Szerkesztve ]
-
campers
tag
Hosszabbtávon, normális tempóval (110-120 utazóval) 4,5 fölé alig megy. De városban, meg tartósan 130 körül már kajál azért. Városban meg ugye nem nagyon lehet kibírni ha nem te vagy a legelső a lámpánál..
(Nem panaszkodásból írom a fogyasztást, csak ha ez még jelentősen magasabb is lehet a könnyebb görgőkkel, akkor azt hiszem nem éri meg a csere.) -
DigitXT
félisten
-
Burt1793
veterán
válasz DigitXT #9663 üzenetére
Szerintem meg inkább az sh lábtarója, mint az előrerakott chopperes pozíció. Nem olyan, mint egy kis 50-es, kényelmesen ül rajta az ember, próbáltad már?
Bár most a sok tekeréstől megfájdult a bal térdem, viszont mostanra csak akkor fáj, ha be van hajlítva, így szar most robogózni. Remélem gyorsan elmúlik.
[ Szerkesztve ]
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Hauptmann #9667 üzenetére
Nekem pont fordított a tapasztalatom, 2 viszonylag fiatal (8 illetve 4 éves !) fhanszia (Renault Clio I és Thalia) után 3 éve vettem egy olaszból behozott, végig vezetett szervizkönyvvel rendelkező, akkor 12 éves Yaris 1000-es (2000 évj., még echte japán), akkor 168 ezer km-rel. szerk: a kocsi jégkáros volt, frissen festve, az előtte / utána állapot fotókkal dokumentálva.
Megvásárlás után 2 db műszerfal jelzőizzó cseréje, meg a 2 tompított (világítottak, de a gyári ! izzók már félig meg voltak feketedve).
3 év alatt összesen 21k km, ez alatt 3 olajcsere, 1 légszűrő, 1 pollenszűrő, na meg tavaly ősszel 1 db akkumulátor. Slussz! A három év alatt volt 2 darab műszaki vizsga, az ezekre való felkészítés az öreg autó gondos lemosásából állt. A klíma most is jéghidegen hűt (15 év után még a gyári plomba van rajta, tehát soha senki nem töltötte), nem kellett sem féktárcsákat (ez még szintén a gyári!) sem fékbetéteket cserélnem (az már nem eredeti lehet).A két fiatal(abb) fhanszia fele ennyi évvel és km-rel sem ilyen volt, nagyon nem. A Clioval úgy 90k km-ig szintén nem volt, baj, utána csőstől jött minden, a Thalia nem volt ilyen problémás, de például 40k km alatt csak én két garnitúra féktárcsát etettem meg vele, pedig nem vagyok egy "fékezős" típus.
Huszonéves, előző tulaja által telibe fosott, általam meg széthajtott echte japán kis Csótányommal sincs semmi gond a karbicserén, meg a kompresszióvesztésen kívül. Hónap végén (mivel még sem A-.s jogsim, se pénzem nagymotorra) haverommal megint megyünk vele Erdélybe. Vinnem kell egy liter olajat tartalékba, na bumm!
Szóval engem meg az ellenkezőjéről nem lehet meggyőzni.
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
DigitXT
félisten
válasz Burt1793 #9670 üzenetére
fáj, ha be van hajlítva, így szar most robogózni
Látod, egy olyan gépen, ahol előre TUDOD rakni a lábad, ilyenkor kinyújthatnád.
Természetesen nem kötelező ezeken a masinákon sem chopperesen ülni.
De ha nincs mozgástered, akkor meg kötelező budinülős pózban ülni, és annyi.Mindenki úgy ül, ahogy akar: nem lesz számodra rosszabb az SH, mert én azt
mondom, hogy nekem nem kéne. Nem próbáltam, és nem is fogom. Illetve egy
szalonban ültem egy ilyesmi motorkán - hát nagyon nem jött be az érzés, LOL.Ui: ja igen, a SYM Mio 50 hasonló kaliber volt. Kényelmesnek nem mondanám...
Ui2: nagy Maján is van egy pici lépcső. Elég idegesítő, mert pont a talpadnál van
a "pukli": ha felrakod fentre, akkor chopperes, de nekem az már sok... Pukli alatt
meg (behajtott térddel) nincs semmi támaszkodni fékezéskor. Nagymotoron ott a
tank - ezért is szidják a "motorosok" a robogókat, hogy nincs vele "kapcsolatod".
Miközben ha ki van nyújtva a lábad, és meg van támaszkodva, akkor ott még van.
(Nyilván más jellegű, mint comb között szorítva a lovat - de a semminél több...)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Hát ha fogsz vele járni januárban, akkor simán. Ha meg nem, akkor tavasszal.
Hivatalosan egy útvonalengedély kell hozzá, vagy akár "trélerezheted" is, LOL.Ja igen, mosd le! Ne most, mert most szép tiszta. Januárban. Ha nem fagy.
Ui: keresték az alvázszámot. Ami vicces, mert eredetvizsgán is náluk volt, de
aztán segítettem nekik egy tippel, hogy merre található. Takarja az idom picit.Szerk: az a gumiápoló cucc, amivel újnak(!) nézett ki a gumid pontosan mi?
[ Szerkesztve ]
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz DigitXT #9677 üzenetére
Nekem a Yarison keresték az alvázszámot, és nem találták (de én is megmutattam )
A nálunk futó példányok 99%-a már francia összeszerelésű, ott az utastérben, az anyósülés előtt van a kereszttartóba beütve (padlókárpiton van egy picike szögletes nyílás, azon keresztül látható), az echte japánon meg a motortérben van, ráadásul egy műanyag burkolóelem alatt, amit viszont kézzel ki lehet pattintani.szerk: nem magamtól jöttem rá, hanem kaptam a kocsihoz az eredeti olasz nyelvű használati útmutatót, abból bigyóztam ki.
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
kcsa
veterán
válasz Bogyó bá' #9676 üzenetére
és DigitXT:
Persze hogy jó
hiszen egy olasz bontószökevény, a januári para csak és kizárólag a hőmérsékletre vonatkozikHétfőn Marcell elvileg mér olajnyomást, megnézzük mi a helyzet a vezérműtengellyel, valamint variátor és kuplungcsere.
Ha minden okés, akkor elgondolkozok hogy bejelentkezzek inkább most vizsgára
@DigitXT: Gumiápolásra glicerint vegyél a patikából, vattával vagy ronggyal végig tudod kenni a gumi oldalfalán. De értelemszerűen futófelületre ne menjen
Nekem amúgy konkrétan gumiápolóm van, de valami 95% glicerin, a maradék gondolom illatanyag meg hasonlók.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Bogyó bá' #9678 üzenetére
Madisonon pl. a csomagtartóban van egy kukucska. Én megelégedtem azzal,
hogy látszik a címke, de amikor nagy dirrel-durral hoztak valami pucolócuccot,
rájöttem, hogy valsz' a beütött számra is kíváncsiak lennének. Megoldották:
baromi nehezen olvashatóak ezek, motorszám pár pötty -> erős fényben talán.kcsa: ha úgy nézzük, "veszítenél" fél évet - de ha amúgy nem gond, miért ne?
(Én meg ezzel a vezérműlánccal való szerencsétlenkedéssel nyertem fél évet,
mert szép csendben lejárt a műszakija - és csak tavasszal csináltattam meg.)
Mondjuk megtehettem, mert addig a Majával jártam: délután lefotózom hirdetni.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Futófelületre csak kiállított és/vagy ABS-es motor esetén...
Burt1793: örülök neki! De tényleg: használd fájdalommentesen!
Engem az nem izgat, hogy neked bejön, 6 éve ugyanazt hajtom:
a számomra kényelmes motort, számomra elég csomagtartóval.
Senki nem fog meggyőzni, csak mert neki jó, amiatt nekem is...
Majd én eldöntöm. Ha ragaszkodsz hozzá, hogy CSAK próba
után mondjak róla véleményt, akkor ha cseréltünk, elmondom.Nem vagyunk egyformák: egymást nem kell meggyőzni.
Ui: értem én, hogy hagyományosnak írod: pejoratív a budinülés.
Viszont ha már hagyomány, a Maját mióta is gyártják? Jó 20 éve?[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
-
huszi.gyb
senior tag
Én is szívesen kipróbálnám. Bár Tacton nem lehetett terpeszkedni, kitámasztani ki lehetett. Majában azt bírom nagyon, hogy bárhogyan tehetem a lábam. Városban csak az erős fékezések miatt számít, viszont túrázgatva 200km után, nagyon nem mindegy, hogy tudod rakni a lábad... Sym GTS125-ön sem volt teljesen tökéletes, de megoldottam... Egerből visszafelé már gyorsaságis pózban is ültem, meg chopperesben is, mert éreztem a lábam rendesen... Viszont a chopperes nagyon kényelmes volt, csak nem volt lábtartó, féltem, hogy lerúgom az idomot.
szerk.: Amiken eddig "budin ültem": Kymco Agility 50, Liberty 50, Liberty 125, Scarabeo 50.. Miután hozzám került Maja, mindnél az volt az érzésem, hogy egy nagyobb fékezésnél lerepülök a p.ba... Agilityt azóta nem is szeretem...
[ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
válasz Bogyó bá' #9690 üzenetére
Megálltam én is, de az sem segített... Reggel indultam (kb 8-kor), és délután 4-5 körül jöttem vissza. A két út közt meg volt még egy kis motorozás (csajt vittem), meg némi aktívabb mozgás is.
DigitXT: Azért a kényelem hosszú úton érezhető... (Kocsinál érzem nagyon a különbséget, Stiloval lenyomtam 300+km-t, és nem fáradtam el, igaz, az ülésen néha kicsit feljebb/lejjebb állítottam... stb)
[ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz huszi.gyb #9692 üzenetére
Akkor csak nekem van "szerencsém": a gerincporcsérvem miatt egy óránál többet amúgy sem tudok motoron tölteni, de az óránkénti 5-10 perc megállás (cigi- és pisiszünet, kinyújtózkodás, néha fotózás) mellett 5-6 ilyen etapot is kibírok egymás után.
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Grillo
senior tag
válasz huszi.gyb #9686 üzenetére
Azért eléggé gyík az, aki egy ilyen budipózos robogón nem tudja magát derékkal, combbal megtartani fékezéskor. MOst a tréningen fékeztünk elég sokat, határig, de simán megtartottam magam anélkül, hogy csak a kezemmel kellett volna tartani magam. Persze megszokás kérdése, meg a lábtámasszal biztosan jobban megtámasztasz, de így sem probléma.
Autóban nekem eddig az új Mondeo volt az etalon. Mentünk Csíkszeredára főnökkel, határig ő vezetett, után 450 km-t én, vagy 6-7 óra alatt. Úgy szálltam ki, hogy még simán tudtam volna órákat vezetni, csak már nagyon kellett pisilni...