Hirdetés
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Robotkart irányított a majom a kínai Neuralink agyi chipjével
it A mindezt lehetővé tévő Neucybert a Neuralink kínai riválisa, a Beijing Xinzhida Neurotechnology fejlesztette ki.
-
SMITE 2 - Napokon belül indul a zárt alfa teszt
gp Több mint egy tucat karaktert próbálhatnak ki a szerencsésebbek, a teljes listát a május első napján esedékes streamben árulják el.
-
PROHARDVER!
Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!"
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!
Új hozzászólás Aktív témák
-
csongi
Topikgazda
Hauptmann: ha osszejon a heten megyek malaguti madison 125 nezni. Majd beszamolok ha erdekel.
Digitxt. Egy 150 es phanteon jol beallitva kb 2.5L
A foresight 250, nalam kb 3liter.
Egy 150 es ha nincs szetforgatva nem igazan kellen 3felett enni, talan a karbis de annak sem sokkal. -
-
tigipuf
senior tag
Én úgy érzem ,hogy a gyártók nem fedték le teljesen a piaci igényeket.Szerintem az úgymond nagyvárosi,és a túra kategória közt van egy hiányzó lépcsőfok.A 250-s 20 lovas és a 4-500-as 40 lovasok közt nem nagyon találni alternatívát.Számomra pl. az ideális gép a kettő közé esne éppen,tehát utazóban 100-110 gond nélkül,ha véletlen kirándulásra támad kedvem,de ténylegesen 90%-ban városban 60 körüli sebesség 3,5-4 lityós fogyasztás és dinamikus gyorsulás mellett.
"Ha jól viselkedik akkor gyuszi,ha rosszalkodik akkor Gyula."
-
DigitXT
félisten
válasz csongi #10851 üzenetére
Persze, de Te soha nem használtad úgy, mint Hauptmann...
(Elhiszed, hogy vidéken én is 4,5-ből hajtanám a Madisont?)Ahogy a nagy Maja is inkább 3,5, mint 4... HA nem folyton a
piros, megáll, zöld, nagygáz stílusban vezetsz sok lámpával.
És ennek egy része nem kívánságműsor: áicsi gáz még oké,
de állni kell. Legundorítóbb, amikor átmegy a piroson valaki:
az más aljasságra is képes. Faszán alá-ássa a bizalmi elvet.
(Persze nyer vele fél percet, vagy többet, meg némi benyát.) -
Debilon
addikt
mert még nekem sincs, így nincs tapasztalatom vele (sajnos) csak review-k olvasgatása után jutottam erre, 29 LE, 3,5 L körüli fogyasztás ésszel közlekedve, jó gyorsulás, jónak mondható fékek, van ABS-es verzió is..
ez és a Xciting 300 vagy 400-at is nézegettem, de abból a 300-as csak 270 ccm, és 24 LE talán.. igaz elöl dupla tárcsa van+combined fék
Suzuki DL650 || life is shit || steam: Debilon || Realme GT Master Edition
-
Burt1793
veterán
válasz DigitXT #10860 üzenetére
Hidd el, nem a benzinspórolás miatt mennek át a piroson, illetve ahhoz, hogy ez érezhető legyen, sok piroson át kéne menniük.
Ennek a fogyasztás összehasonlításnak sajnos nincs értelme, mindenki máshogy és máshol megy. Város és város között is van különbség, sőt, Budapesten belül is. Van aki csúcsidőn kívül vagy főbb utakon megy😃, van aki a belvárosban.Kcsa: igen, sh300 az 279 ccm, 27 ló és ugyanennyi Nm nagyjából.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Burt1793 #10862 üzenetére
Te, engem az qrvára nem érdekel, hogy mivel ideologizálja meg: aljasság,
amitől undorodom. Én ott állok, szabályosan, ő meg hirtelen "gyalogossá
változik", zebrán fel a járdára, majd leugrat... Szóval még csak nem is úgy
tökösen, mint a nagyokos bringások, durr bele, egyszer élünk: sunnyugva!
Nyilván időt, és benzint spóról. Aztán egyszer benézi a piros hetest. Pfejj!Ui: de nem kövezem meg, mert rám meg mondhatják, hogy elszáguldok a
szabályosan közlekedő autós mellett, időt spórolokbenzint azt pont nem,: micsoda aljasság, hogy nem állok be mögé üres úton 45-re (kamu 50).
de
Szóval ki, mit, hogyan ítél meg. Egy gyorshajtásból is lehet baj... De ha vki
úgy üt el, hogy nekem zöld, ő meg leszarta a pirost (ha túlélem), kinyírom!Szerk: fogyi hasonlítgatás valóban csak "tájékoztató jellegű". Tapasztalat
szerint, ha elmegyek laza 100-110-es tútára megállás nélkül, 4L köré is jó
vagyok... Egér út felé sem véletlen megyek, ott lehet haladni. És így 5,4 itt.
Ha annyira fogyiösszehasonlítás a cél, el kell menni "gurulni". (Az minden
körülményt azonossá tesz: tempó, forgalmi helyzet, megállás, gyorsulás.)
Csak a pilóták súlykülönbségét nem veszi figyelembe, de amúgy az a tuti.[ Szerkesztve ]
-
dugynok
senior tag
Beszálok a fogyasztós témába:
Piaggio blokkos Aprilia, 200ccm, városi fogyasztás (15km/út), szeretem húzni neki, így 3,7.
-
csongi
Topikgazda
válasz DigitXT #10860 üzenetére
Igaz, Pesti kozlekedes mas.
De ne hidd, hogy ott tobb az allo uzemeles.
Ott ha nincs dugo, jobban lehet haladni, mint itt.
Es ezt garantalom, Debrecentol Szekesfehervaron at ,le tompaig jarom az orszagot, van viszonyitasom.
Amugy igazad van.
Tahograf szeru akarmivel lehetne statisztikat csinalni, melyik varosba milyen a kozlekedes atlag sebessege, es mennyi az allo ido. Szerintem is az allasnal fogyaszt a legtobbet egy varosi jarmu.[ Szerkesztve ]
-
Hauptmann
addikt
válasz csongi #10866 üzenetére
A körút jó tesztpálya lenne. Elindulsz egy lámpánál, és mire a másikhoz érsz szabályos tempóval, piros lesz. Ez megy úgy kb. 1 kilométerenként. Van egy olyan érzésem, hogy sok helyütt szándékosan gátolják ezzel az autósforgalmat. Persze, a kerékpárosoknak mindent megcsinálnak, tegnap láttam az Akadémia utcában, hogy most már ott is mehetnek szembeirányban. Csak azt nem tudom, hogy minek, amikor a Nádor utcában és a Széchenyi rakparton forgalomirányhelyesen is mehetnek. Tényleg nem képesek áttekerni kb. 50 métert keresztben az említett utcákba?
A másik ilyen példa a szándékos szopatásra a Lánchíd pesti hídfőjénél az 'ideiglenes' zebra lámpával. Az volt a magyarázat, hogy a 2-es villamos felújítása miatt kell, de már jár a villamos, de a lámpa ottfelejtődött, néha hatalmas dugókat okozva.
-
DigitXT
félisten
válasz Burt1793 #10865 üzenetére
Na látod, az engem sem érdekel, hogy mennyire kell babettázni az SH-val,
hogy 3,5-ből elmenjen. Enyém karbis. Eszik 5 fölött. De megy rendesen.(Országúti fogyit viszont csak akkor sikerült 5 fölé vinni, amikor 130-140+:
normálisabb tempóban jellemzően benéz 4,5 alá, mert nem kell álldogálni
meg folyton elfűteni a mozgási energiát a fékeken, majd újra felgyorsulni.) -
Burt1793
veterán
válasz Hauptmann #10867 üzenetére
Teljesen normális, bogy a belső kerületekből ki akarják szorítani az autókat, a nagykörúton ott a combino csúcsidőben. Az, hogy városba befelé direkt ritkítják a forgalmat a lámpákkal és hogy kifele jobban engedik őket nem nagy titok. Gondolom fejlettebb országoktól lesték el. Én örülök neki, pedig nem is lakom bent.
DigitXT: Azért nehogy azt hidd, hogy olyan lassú az sh... Ezt bátran nyelezheted folyton, nem fogyaszt öt litereket, robogóval meg messze nem áll annyit az ember, mint autóval, mivel ugye a sorok között lehet előre menni, ezért sincs sok értelme a stopstartnak, bár az sh125-ben van, a 300-asban nincs.
-
DigitXT
félisten
válasz Burt1793 #10872 üzenetére
Egy piroshullám csak a légszennyezettség növelésére jó: ezt mondjuk elérték!
Nem csak autósokat tart fel természetesen, hanem téged az SH-val: hiába mész
el a sorok közt - ha nem kezdesz eszeveszett száguldásba, a következő is piros.Ui: nem én mondtam, hogy lassú az SH, te hasonlítottad a babettázáshoz.
Egyébként én is tudnék okosságokat mondani mondjuk a szegedi közlekedésről,
hogy hogyan kéne csinálni, és nagyon örülni neki - pedig nem lakom ott. -
kcsa
veterán
válasz Burt1793 #10872 üzenetére
Megint a más faszával csalánverés tipikus esete.
Jelenleg ott tartok, hogy a gyereket (négy éves, csak hogy sejtsd miről van szó) optimális esetben háromnegyed hét és hét között kell leadnom óvodába, hogy motorral beérjek dolgozni.
Autóval legeslegkésőbb háromnegyed hét felé kell elindulnom, hogy 7:45-re beérjek.
Tömegközlekedés ugye nincs.
Ja, én is örülök hogy direkt fékezik a forgalmat, szájbavert körgyűrűt megépíteni meg nem akarózik.
-
Burt1793
veterán
válasz DigitXT #10873 üzenetére
Attól még, hogy nem lakom Bpen, minden nap bejárok. Azt tanusíthatom, hogy messze a legjobb lámpabeállításban, mint a többi nagyváros az országban. A sok dugó elveszi az autósok kedvét a belső részekben való kocsikázástól, a másik meg az, hogy annyi autós van mar Budapesten amennyihez már kevés a hálózat.
Kcsa: Nem a pilisből való bejutás lassításásra gondoltam, hanem a nagykörúton belüli autóforgalomra. Hidd el, eggyel délebbre sem jobb a helyzet, innen autóval eljutni a második, tizenkettedik kerületbe nagy szopás nyolc előtt. Az új, s/g72es vonat milyen? Ha meg lesz a villamosítás kipróbálom. 😊
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Burt1793 #10875 üzenetére
"elveszi az autósok kedvét a belső részekben való kocsikázástól"
Ó, bammeg, ebben benne van minden: szerintem hozzunk egy új szabályt! Te nem
használhatod az SH-t többet, úgyis odavagy a biciklizésért, akkor Kesziről naponta
leszel szíves betekerni nulla károsanyagkibocsátással, puki az emelkedőn nem ér!Ez a szabály majd elveszi a kedved a motorozgatástól, és én tök örülök majd neki.
a nagykörúton belüli autóforgalomra
Azt amúgy megmondanád, hogy hova teszed az autódat, ha már szépen bejöttél?
Ja, hogy erre is el kéne még lesni a megoldást a fejlettebb országoktól, gondolom.[ Szerkesztve ]
-
kcsa
veterán
válasz Burt1793 #10875 üzenetére
Mi az az s/g72?
Nem tudom, használhatatlan a vonat számomra óránkénti indulással. Minden óra ötkor indul tőlünk a vonat, 6:05 értelemszerűen szóba sem jöhet, 7:05-öt pedig neccesnek érzem tömegközlekedéssel.
Villamosítás majd csekély két év múlva talán.
Az ország szégyene ami nálunk van bazmeg.
-
Burt1793
veterán
válasz DigitXT #10876 üzenetére
Jajj, nem kell mindent így kifordítani, amúgy sokszor járok biciklivel, most nyáron pl csak azzal jártam dolgozni, igaz, teljesen máshol.
Nem dícsérni akartam a várost, de meg kéne érteni, hogy nincs annyi hely, hogy mindenki kocsival mászkáljon a belső kerületekben.Kcsa, a felújított személy és gyorsvonatra gondoltam, Esztergomból a Nyugatiig. Most eléggé sűrítették a menetrendet, tudom, hogy nagyon szar ott a közlekedés, remélem a villanyos vonat majd sokat javít rajta.
-
kcsa
veterán
válasz Burt1793 #10878 üzenetére
Most sűrítették a menetrendet? Bakker, három éve nem járt a vonat.
Ahhoz képest az óránkénti indulás tényleg sűrítés mondjuk. És még ez is fullon van, mert senki nem tud busszal sem bejárni.
Nem véletlenül mondtam azt, hogy tömegközlekedés gyakorlatilag nincs.
Villamosítás leghamarabb 2016 év vége, ami ismerve a helyzetet 2020-at jelent. Legkorábban.
-
DigitXT
félisten
Az ország szégyene ami nálunk van bazmeg.
De amúgy persze mindenre van megoldás: vasárnap már ugye nem kell bemenni
"kocsikázni", meg ugye "vásárolgatni", mert már minden be van zárva. Ezt ki kell
terjeszteni a hét minden napjára... és akkor senki sem lesz kíváncsi a belvárosra,
nem lesz soha szmogriadó, meg semmi. Lehet majd biciklizni körbe, karikába.Az a baj ezekkel a más faszával esetekkel, hogy amíg az emberkét nem zavarja,
lehet neki tapsikolni, amikor meg majd őt lehetetleníti el, akkor lesz csodálkozás.Tudom, miért nem járok én is BKV-val, ami laza 50-60 perc a motor helyett (~15):
erre is van már ötletük, hogy "megoldják"! Ha bevezetik a dugódíjat, ami mondjuk
naponta le akar gombolni rólam ~1000 forintokat, hogy melóba beguruljak, akkor
tuti be fogok gurulni. Mármint nem munkába, hanem fejben. (Minek is dolgozni?)Ui: pl. a Westend "terheltsége" sokat csökkent vasárnap. Sokkal "élhetőbb" lett!
Igaz, hogy a boltosok éhenhalnak, de mivel mi nem vagyunk boltosok, nem baj...
A kajáldák nyitva vannak: ha arra kocsikázunk, néha szoktunk ebédelni. 50%-os
akciókkal próbálják meg fenntartani a forgalmat, hogy ne kelljen lehúzni a rolót...meg kéne érteni, hogy nincs annyi hely, hogy mindenki kocsival mászkáljon
Hát persze! Ne mászkáljon "mindenki". Csak az elvtársak. Tiszta sor...
Mondom én. Most kb. a dugódíj mellett érvelsz, amit be fognak vezetni. Aminek
egyenes következménye lesz, hogy a gazdagabbak fognak majd mászkálni, és
nem feltétlen azok, akiknek nélkülözhetetlen dolga van arrafelé - csak nem bírja
megfizetni a plusz sarcot. Szar az egész, de majd 10-12 év múlva talán belátod.
Meg talán azt is, hogy nem mindenki hobbiból "kocsikázik" ott, ahol éppen jár...
(Történetesen mostanában 2-3x is kocsival kellett arra mennem, élmény volt.) -
kcsa
veterán
válasz DigitXT #10880 üzenetére
Az ötletek egyébként nem feltétlenül rosszak, csak olyan viktorosan vannak megoldva: ha megdöglesz akkor is bevezetjük.
Ja hogy P+R és nem életveszélyes (M3) tömegközlekedés sincs? Szar ügy. Akkor fizetsz.
M0 mint elkerülő út legyen fizetős? Ja hogy a rendszer úgy van kialakítva hogy van akinek KÖTELEZŐ használnia? Szar ügy. Akkor fizetsz.
Felújítjuk a vonatot? Örülj bazmeg. Ja hogy ezzel párhuzamosan (!) újítgatunk az egy szem főúton is? Mondtam hogy örülj. Vannak olyan középiskolások (mert ugye ezért be kell járni, hiszen a környékben egy darab középiskola van csak) akik egész iskolás életüket azzal töltik hogy órákkal hamarabb szopnak befelé.
Hogy nálunk mi lesz ha iskolás lesz a gyerek, arról egyelőre elképzelésem sincs. De komolyan.
-
DigitXT
félisten
OFF: még az Index is minket olvas... Friss poszt a témában: [link]
-
Hauptmann
addikt
A dugódíj marha érdekes lesz munka szempontjából. Fogalmam sincs, hogyan fogom majd az ügyfelek torkán lenyomni, márpedig én biztos nem fogom benyelni. Remélem, motorra nem fogják bevezetni.
-
kcsa
veterán
válasz szentkuti11 #10887 üzenetére
Miért, P+R nélkül bevezetni normális? Naugye
-
Hauptmann
addikt
Azt pl. melyik barom találta ki, hogy az Andrássy-Bajcsy kereszteződésében a Lánchíd felé haladva az Andrássyn kb. 10 másodperc a zöld? Néha majdnem a Nagymezőig feltorlódik a sor. Ezzel aztán élhetőbb az Andrássy út.
De a kerékpáros sávok festegetése az megy.
[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
válasz DigitXT #10880 üzenetére
Látom te mindenfélét bele tudsz látni a mondanivalómba... a kocsikázást pont a fölösleges autózásra értettem például. Szerinted én mivel mentem be középiskolába nap, mint nap, oda 1,5 óra, vissza másfél óra volt mindig, itt sem volt jobb és én nem arról beszéltem, hogy a 10es/11es út normális dolog, hanem arról, hogy a belső bpi kerületekben nem feltétlenül kell autóval menni, ott jó a tömegkölekedés (sűrű, tiszta, nem lassú). Az meg, hogy a saját topikodban elkezdesz politizálni a non plus ultra.
-
DigitXT
félisten
válasz Burt1793 #10893 üzenetére
1) Nem az enyém a topik. Ugyanannyit ér a véleményem, mint másé.
2) a dugódíj nem politika (a várhatóan totál elbaszott megvalósítása
mondjuk már nehezen ítélhető meg politikai felhang nélkül, lásd M0)
3) a mondanivalód végtelenül leegyszerűsíthető: csináljanak bármit*
amíg nem veled basznak ki közvetlenül, az megtapsolandó, jó dolog*: az a baj, hogy még a jó cél is támadható, ha a módszer totál rossz
Tudom, mire értetted. Azért is emeltem ki többször is... Feltételezed,
hogy aki arra jár, az mind kocsikázik: feleslegesen/jó kedvében teszi.
Mivel te nem jársz arra, nyugodtan tiltsanak ki mindenkit=megoldás!
Vagy, ha arra van valakinek dolga, akkor legyen kedves, s tegye le az
autót a P+R parkolóba és menjen a csodálatos tömegközlekedéssel.Az ötlet jó! A megvalósítás az sehol nincs, fizetni viszont hamar kell.
Amúgy tényleg nem érted? Ha éppen a belső kerületekből KELLETT
egy baszomnagy valamit elhoznom, szerinted ne is hozhassam el?!
Nem jó kedvemben, feleslegesen mentem oda. De hagyjuk.Hosszú távon amúgy az lesz, hogy ahova nem mehetnek emberek,
oda nem kell árut se vinni. Ezzel megoldódik Hauptmann gondja is,
mert nem lesz oda fuvar. Hja kérem a belvárosban lakni most szar,
de minden egy karnyújtásnyira van... Majd jó lesz ott lakni. Csak az
ott lakó ülhet majd be az autójába, hogy kimenjen vásárolni stb.Különbenis tiltsákbe Budapestet, mert az ország 20%-a itt nyüzsög.
(Aztán járnak be a városba naponta az alvófalvakból, és csinálják a
dugót, mint Dexar a lekésett KRESZ-vizsgájánál megállapította, lol.)Tessék felszólítani mindenkit, hogy faluhelyen legyen az irodaház... -
huszi.gyb
senior tag
válasz Burt1793 #10893 üzenetére
Tiszta? Hol élsz te? Nem lassú? III. kerület Óbuda> Tavaszmező utca. 9-es busz 1 óra 5 perc, robogó 20 perc, autó 30-45 perc. Hév+villamos+séta> 50perc+ átszállási várakozás.
A dugódíjat nagyon remélem, hogy nem fogják bevezetni... Remélhetőleg autóra sem. Jobb kérdésem van. III. kerület > M1 autópálya.
A) Fizetős M0 5000Ft/év, ok, M1 miatt kell matrica amúgy is, de 30-40km kerülő. (Ugye pont ez a szakasz nincs meg)
B) Fizetős belváros. Szóval el lehetne gondolkodni. Utakat kéne építeni, tömegközlekedést fejleszteni, olcsó P+R parkolókat a város szélére (nem, nem fizetőssé tenni a parkolást a III. kerületben is). Budapest vezetésére igaz: 1 főre jutó hülyék száma 2.www.dongosofor.hu
-
Burt1793
veterán
válasz DigitXT #10894 üzenetére
Nem mondtam olyat, hogy mindenki kocsikázik, sőt. Én is járok a belvárosba, sokszor tömegkölekedéssel (nagykörúton belüli részekre gondolok) vagy robogóval.
A dugódíjról nem beszéltem semmit, mivel kb annyit tudok, hogy már be kellett volna vezetni, mivel a 4es metróra így kapott hitelt a város az eutól. Sem az árakról, sem a zónákról nem tudok semmit.
Nem akartam senkinek a lelki világába belegázolni, mindenki mást szokott meg. -
DigitXT
félisten
válasz Burt1793 #10897 üzenetére
Na, az a 4-es metró megint egy elbaszott dolog. Állítólag kicsit rosszabb a
kihasználtsága, mint amithazudtak rólaterveztek. Mondjuk, mivel egy lassú
föld alatti villamos hülye nyomvonalon meg-megállva minden bokornál, nem
is akkora csoda. Cserébe meghosszabbították a 8-as buszt, így létrehozva a
hegyvidéki földfelszíni 4-es metrót. Nem biztos, hogy sokkal lassabb persze.De hagyjuk, ez nem az a topik. Örülj, hogy bemehetsz a városba robogóval, s
számodra még diákként olcsó a tömegközlekedés... Később ez megváltozik.
Azért azt megnézem, mikor Kesziről jössz be robogóval, lelkesen leparkolsz
vele valahol "zónahatáron", s átpattansz Combinora, mert az gyorsabb/jobb!
Talán nem szúrnak le, rabolnak ki, és nem okád le a csövi miközben ellopják
az otthagyott motort a szigorúan őrzésmentes Csillaggarázs Kft. parkolóból.Én is voltam 20 éves, és hidd el BKV-ztam életemben eleget. Egyszer egy 40
kilós hangfalat cipeltem rajta: élmény volt. Autóm azóta sincs persze csak a
családban van, így én azt nagyon ritkán vezetek. De tudom mennyire ki lehet
cseszni valakivel, akinek valahova így jó mennie, aztán majd mehet "amúgy".De hogy a te érvrendszeredbe is beleilljen: nem kell oda menni! Megoldva!
Szerk: ja, hogy csak keresni kell, s akkor lesz olcsó és őrzött parkoló? OMG.
(Most sincs ilyen, de pont erről beszélünk, hogy a sorrend valahogy khm.)kcsa: oké. Amúgy rákerestem. VAN!!! Megoldották! Murvára begurulsz, LOL.
Igaz, 80-200 férőhely lóf., ezért kéne parkolóházat építeni. A murva olcsóbb.
(Többezer autó "lerakásához" persze nincs hely, egy szintben gondolkodva.)[ Szerkesztve ]