Hirdetés
- AMD Navi Radeon™ RX 9xxx sorozat
- Kivizsgálja az Arc meghajtó magasabb többletterhelésének az okát az Intel
- Melyik tápegységet vegyem?
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- 3D nyomtatás
- TCL LCD és LED TV-k
- Milyen monitort vegyek?
- Fractal Design Focus G Mini ház - minimalista apróság
- Hobby elektronika
- Milyen alaplapot vegyek?
-
PROHARDVER!
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
válasz
huszi.gyb #37623 üzenetére
nekem is recseg mindkettő ha álló helyzetbe behúzom rendesen. Maga a fékpofa reccsen ahogy néztem. Már mióta megvan. Ja a nyúlós fékezés téma. Megvan hol a baj. A talaj, van az a fajta világos sima aszfalt, azon halál vele fékezni.
korpicschess! Anno annyira éreztem a simsont, hogy cső gázról megálltam egy ember előtt egy hajszállal. Ma már nem merném. ha megjön szabiból az MZ - ETZ-s gyerek, elkérem tőle.
-
válasz
huszi.gyb #37623 üzenetére
SYM-en az első féket ha behúzom "recseg" a kar. Olyan, mint amikor a bovdenes fék totál kiszárad. De ez olajos. Nincs tele olajjal, de a kör alsó 1/3-áig ér. Érdemes vele foglalkoznom? Bérelt motor, még 1 hétig lesz nálam.
Addig még kibírja, de után töltheted. Viszont ha nem töltöd, abból se lesz baj.
-
válasz
huszi.gyb #37547 üzenetére
Sport Tracker pl. Mutat az mindent. [link]
Köszi az infot. Hívtak h menni kéne motorozni, mondom jóóóó mikor? Holnap reggel 9! Mondom kizárt! Minden nap du fél 3-tól érek rá. Válasz: Akkorra bezár a rutin pálya. Innentől kezdve nem tudom mi lesz én dolgozok, a drága szabit erre meg nem baszom el.
-
kcsa
veterán
-
DigitXT
félisten
válasz
huszi.gyb #37540 üzenetére
Ma nem igazán jó, de holnap összehozhatunk valamit.
Mondjuk a kuplungom még sz*r lesz, de ha tudom tartani a
tempót veled, akkor meg tudom mondani a végsebességed.Csak kell egy szakasz, ahol ilyen 90-100-as tempó belefér:
nem muszáj bent maradni a városban, pl. 11-es út kifelé...?
Ha lemaradtam, akkor tutira 105 fölött volt a véged, sík úton
nekem addig megy, de nem szeretem "gyilkolni"... Fordulat
most szerencsére nem kritikus (8000 alatt), mert kivettem a
hézagolót: jobb a fogyasztásom így. De végre kevesebb lett. -
DigitXT
félisten
válasz
huszi.gyb #37536 üzenetére
Kimegyünk Óbudán egy karikára, aztán megnézzük, mennyi az annyi...!
Hát igen - az a baj a kistestűekkel, hogy bicikli számba veszik őket. Pedig
harapósabbak egy bringásnál. Mondjuk arról ne is beszéljünk, hogy van aki
a nagy motort sem veszi észre, s akkor is kikanyarodik elé, ha xenonos.
Rengeteg ilyen baleset van sajnos. Xenon+hangos kipufogó+feltűnő ruházat,
és motor szín (ha lehet): akkor javulnak az esélyek, de résen kell lenni. -
Bogyó bá'
nagyúr
válasz
huszi.gyb #37536 üzenetére
Az otthonról végzett távmunka egyik előnye. Viszont nincs igazán hétvégém se, ha jön péntek délután egy ajánlatkérés, hétfőre komplett előtervvel, számításokkal, árajánlattal kell referáljak. Valamit valamiért...
szerk: fix havibér, ha sok meló van, ha kevés. Ha van meló, azt azonnal meg kell csinálni. Most éppen volna bőven...
-
DigitXT
félisten
válasz
huszi.gyb #37529 üzenetére
Én nem ismerem ezt az oprendszert. Esetleg kérdezd a hasonló nevű tagot...
Amúgy "vita", nem vita: én maradok a GPS-szerint (is) "hitelesített" sebesség
mérésnél, mert össze-vissza csalnak a robogók órái gyárilag, és véleményem
szerint ez okozhat furcsa helyzeteket robogós VS. autós viszonylatban. Mivel
az autók órája messze nem csal ANNYIT, tehát gyorsabbnak fogják érzékelni
az adott úton megengedett sebességet. Tehát le fognak tolni, mert mennének.Ellenben ha Te sem hiszed azt folyton, hogy gyorshajtasz, hanem tudod, hogy
pont normálisan mész, akkor csak azok fognak utolérni, és így megelőzni akik
valóban gyorshajtanak. És ezekből nagyságrendekkel kevesebb van az utakon.Szerintem a 110 km/h köszönő viszonyban nincs a valósággal.
De ne legyen
igazam! Szeretem a Sym-et, az előző motorom is az volt - 1 év / 3800 km-ig.bogyo112: én is vagy 20 éve láttam, nagyjából 10 évesen, még VHS-en...
Nem is igazán értettem, csak arra emlékszem, hogy sajnáltam az autós bácsit.
Lehet, hogy otthon megnézem majd, csak rám ne jöjjön a kamion fóbia. -
SirKero
őstag
válasz
huszi.gyb #37481 üzenetére
(#37482) kcsa
Tesztek valamint a baráti körben lévő 650-es tulajdonos által elmondottak alapján nekem az jött le,hogy ez az a masina az amivel hosszú sok kilométeres túrákat kényelmesen lehet megtenni ugyanakkor a power gomb használatával hozza a nagyobb köbcentis váltós gépek dinamizmusát. -
kcsa
veterán
válasz
huszi.gyb #37475 üzenetére
GTS az Vespa vagy Sym? Vespa azért nem túl magas
Én végigjártam a ranglétrát: Dio, Leonardo 125 és most a 250-es. Tény, hogy 100kg felett vagyok, de 250 szerintem optimális méret városba: bármilyen helyzetet megoldasz vele, nem tohonya, kevés a kötelező, normális fogyasztás.
5 év után gondolkodom valami nagyobban, de valódi szükségem nincs rá, csak kéne valami erősebb -
True
aktív tag
válasz
huszi.gyb #37236 üzenetére
Nincs jobb kép sajnos, mert a kamerarendszer, nem arra szolgál, hogy az ilyen eseteket jobban be lehessen azonosítani, hanem hogy mi ne csináljunk olyant amit nem szabad...!
Múltkorában a Zsaru-ban láttam egy olyan fotót ahol egy "tesó" Forgalomból kivont nyerges vontató rendszámával teletankolt egy Suzuki-t, (és persze meglepő módon nem fizetett) még a kocsi is nehezen kivehető volt, nemhogy az elkövető...Egyébként a rendszer a hibás! Más fejlett országokban megoldható az, hogy előbb fizetsz, csak azután tankolsz! Csak a sorrend cserélődik fel, semmilyen plusz kellemetlenséggel nem járna, de ez az olajtársaságoknak "felesleges plusz beruházás" lenne, hisz a pénze így is megvan, mert velünk kifizettetik "ha nem teszik elmehetsz, 200 jön helyetted holnap"!
Itt tart ez a szép ország, és nem csak a kutakon van ez sajnos tudom!
Köszönök mindennemű segítséget!
Mod: De mára szaladok dolgozni, hogy hátha éjszaka megint fizethetünk valaki helyett... Jó gyomorideggel dolgozni, elhihetitek...
-
Bogyó bá'
nagyúr
-
Rico45
őstag
válasz
huszi.gyb #36768 üzenetére
Én meg azt szeretem ha tiszta pipec a moci!Mindig azon filózom mit lehetne még venni rá v. festegetni :~) Ha sélrül egy elem pl. akkor már javítom is.Haver szerint ez túlzás,de így vagyok az autóval is meg mindenemmel.Az tény,hogy minnél jobban vigyázunk valamire annál jobbal baja lesz:~))
-
DigitXT
félisten
válasz
huszi.gyb #36766 üzenetére
az enyém válságrobogó
Lassan ahogy kinéz, az enyém is.SymbianOS kiszaladna a világból,
de legalább rá számíthatok, ha be kéne lökni a Dunába a gépsárkányt.Egyébként így is megy, megáll, világít, dudál.
Ez viszont nálam is így van... A fejidom (még) egyben van. (Igazából az a
baj ezzel a patentos kérdéssel, hogy minden mindennel összefügg. Ahol
elgyengült a cucc, átterhelődnek az ütések a másik elemre - az is törik.)A féktárcsák viszont újszerűek, a betétek zsír újak, motor "pöcc-röff", sőt
jó erőben van - annak ellenére, hogy eszi az olajat -, a hajtás is szinte új,
szóval nem egy rossz gép továbbra sem! De "burkolatilag" kezd fos lenni. -
DigitXT
félisten
válasz
huszi.gyb #36758 üzenetére
A héten én is megborítottam a Tact-ot
Nekem meg ma leszakadt a komplett jobb oldala...!Nem tudom,
hogy sírjak-e, vagy nevessek. Persze ha nem dramatizálom, akkor
csak annyi, hogy elengedték magukat a patentok + a fasza kátyúk
mellékhatásaként szétverődött az egész, és tkp. csak a kipu fölötti
kis oldalidom csinált 180 fokos fordulatot, és olvadt meg a kipun.
(Még jó, hogy nem gyulladt ki a francba az egész motor alattam...)Tothgera30: főnököm meg a BKV bérletet javasolta.
Olcsóbb.
Amikor megemlítettem neki, hogy már több, mint 1 misiben van a
gép, hát... Dobott egy hátast, hogy annyiból már autót lehet venni. -
wolfnet
tag
válasz
huszi.gyb #36614 üzenetére
Levegőhűtéses és túlmelegedett a gyertya, avagy a szelepek is ha 4T a motor. Az ötvenes levegőhűtéses motorokat ne húzd tartósan 50-55 fölé, mert melegben így jársz. Főleg Pesten a forró aszfalt, belváros, nem tud hűlni semennyire gyakorlatilag. Nekem a hondám csinált ilyet amikor megvettem! Állásnál minimális gázt húzz neki, ha érzed hogy melege lesz. Nem egészséges de szükségszerű.
-
-
wolfnet
tag
válasz
huszi.gyb #36583 üzenetére
Szia! Sikerült! De nem úgy ahogy te javasoltad. Sajnos a Lead-et nem lehet úgy szétkapni mint a tiedet. Az oldal idomok kiszereléséhez szükséges az ülés kivétele, mert van 2 csavar az ülés vonalában amit alulról nem tudsz kicsavarni. (A váz miatt nem lehet hozzáférni.)
És amúgy nem bovdenes a zárszerkezet
-
wolfnet
tag
-
Micsurin
nagyúr
válasz
huszi.gyb #36119 üzenetére
anyádat: 2013.06.21 15:07:10 Bambano :ez a barom ült már valaha 2 kerékre? az ocska szakat opeled meg hagyjuk...
2013.06.21 15:18:55 leggyakoribb: agyagedény neked lett volna időd végig gondolni mindent?Jobbulást
" az elsőbbségadási kötelezettség nem jelenti azt, hogy nem fordulhatsz ki elé, azt jelenti, hogy nem kényszerítheted túlzott fékezésre" uff ez egy gyomor szájon ütés volt.... nem mindegy h kihajtasz vagy , hogy kifordulsz.....
tudom genyoság a kérésem:ha valaki tudja a méreteit írja le , ha nem kérlek segítsetek legalább egy típust mondani amihez hasonlít a mérete előre is köszi
-
SirKero
őstag
-
korpicschess
veterán
válasz
huszi.gyb #35942 üzenetére
Áh hülyeség is lenne a 125. Drágább is, igaz jobb, de ősztől már Pesten leszek, akkor már nem lesz kihasználva, az RX sem. Apámnak hiába van korlátlanja, biztos nem használná, kis távokra sem.
Meg onnan már nem nagyon lenne azthiszem megállás a nagyobbak felé..
50-es tuningnak nem látom az értelmét. Mondták, hogy egy nagyobb karbi... A gyári 17,5-es helyett.. de akkor már tényleg marha sokat kajálna, így is 4,5-et benyel, nem hiszem, hogy lenne értelme. -
korpicschess
veterán
válasz
huszi.gyb #35933 üzenetére
Úgy látom a 250 irreális nagyon. Még a legolcsóbb amit láttam (és ér annyit, hogy rákattintsak) így hirtelen, az is több, na meg a B125 is 30k minimum.
Azért inkább 4T kéne már, ha váltanék. Na meg az RX-et mennyiért lehet eladni....
5 perces gondolat volt ez úgy látom. -
canniball
nagyúr
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz
huszi.gyb #35730 üzenetére
110-nél? Ahhoz az én gépemnek igen meredek lejtő kell: (volt néhány szombaton)
sík úton kb. 90-95 között van a vége...
(#35731) SirKero : muszáj gyakorolni, bakancslistám következő tétele egy, a jövő évben végrehajtandó, egyszemélyes körút Erdélyben (napi 250-300km-es etapokkal, szerintem többet nem bírok / szenvedés volna, nem szórakozás). Aztán tőlem jöhet a világvége is...
-
Bogyó bá'
nagyúr
-
korpicschess
veterán
válasz
huszi.gyb #35595 üzenetére
Ja, nekem ilyen szempontból a hatalmas tárcsák szerencsések az RX-en. Viszont a hátsó fékem jelenleg szar, ereszt, úgyhogy nem akkora buli, így alig fog valamit. Egyébként bőven felülméretezettek a fékek ehhez a teljesítményhez.
Amikor én vittem valakit haza még az F15-tel, siettem, 70-ről azt hittem, hogy nem tudok lelassítani, hogy beforduljak az utcába. Olyan érzés volt, mintha nem fogna a fék. Amíg nem jöttem rá, hogy miért, egy pillanatra kicsit meg is ilyedtem.
-
korpicschess
veterán
válasz
huszi.gyb #35591 üzenetére
Én már vezettem úgy, hogy volt bennem pia, de csak ilyen 1-2 sörnyi mennyiség, és közelbe mentem. Egyébként úgy vittem utast is, viszonlag nagyobb utcán, minimális pia volt bennem, és kényszerhelyzet volt. Egyébként egy robogón a fékek amik kicsit kevesek szerintem, legalábbis dobfékekkel az a +1 fő iszonyat sokat számít.
szerk: na te is beszerkesztetted.Engem még nem igazoltattak. Egyelőre megvághatna, mert még nincs fent a tükröm, de ez hamarosan megoldódik. Amúgy szinte csak városon belül / város közelében megyek, itt meg nem szoktak igazán, bár már láttam párszor.
-
VW
aktív tag
válasz
huszi.gyb #35583 üzenetére
Sajnos vannak és mindig lesznek idióták,de ez minden kategóriára igaz.(az ittasan vezetők,a száguldozók,a záróvonalon előzők,a motorral forgalomba egykerekezők stb.) Azért van a rendőrség,hogy kiszűrje a renitenseket.Ahogy a példád is mutatja,párszor elkapták a srácot.Ha tesz a jogszabályokra,akkor hiába minden tiltás.
Szemelött kell tartani,hogy ez a többségnek könnyebbséget hozna.Olcsóbban lehetne közlekedni.Akár még kevesebb autó is lenne az utakon,mert 2 ember elmehetne egy autó helyett robogóval pl. munkába ,fagyizni stb. Könnyebb parkolás,több szabad parkoló az autósoknak...ilyesmire gondolok.
Egy próbát megérne a kezdeményezés,ha nem válna be legfeljebb visszaállítják a régi jogszabályt.
(amúgy a KRESZ szerint lehet utast szállítani 3 és 4 kerekű segédmotorkerékpáron csak a 2 kerekűt felejtették ki) -
korpicschess
veterán
válasz
huszi.gyb #35583 üzenetére
Egyébként lehet 2 személlyes menni kényelmesen szerintem egy mai 50-es motoron. Szinte mindenen van lábtartó. RX-en is van utasnak lábtartó. Itt fent a hegyen mentem is haverral, és nem volt gond neki.
Utasként csak egyszer, mikor Olaszban voltam egy családnál, a srác 4 ütemű 50-es Vespájával mentünk... Hát elsőre marha rossz volt. Nagyon hülyén éreztem magam. Aztán megszoktam, de áh... Meglepően jól ment az is egyébként.
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz
huszi.gyb #35569 üzenetére
Természetesen nem, csak az A1 (B125)-re vonatkozik a B-s kedvezmény. Nekem annyi előnyöm volna, hogyha most, az A1 vizsga után 1 éven belül mennék A2-ből, vagy korlátlan A-ból tanfolyamra + vizsgára, akkor KRESZ-ből nem kellene vizsgáznom újra. A teljes óraszámot viszont le kell akkor is vezetni, és rutinból + forgalomból eredményesen vizsgázni.
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz
huszi.gyb #35567 üzenetére
A KRESZ-vizsgát sem törölték el, (újra) vizsgázni kell belőle, viszont nem kell hosszú, méregdrága tanfolyamra járni, a CD-s, vagy az online gyakorlóprogrammal otthon is felkészülhetsz rá. (mivel feltételezik, hogyha gépkocsit vezetsz évek óta, akkor nagyjából ismered a KRESZ-t, csak az ismereteidet kell kissé felfrissíteni)
Elsősegélynyújtásból viszont nem kell újra vizsgázni.Ja, és nem feltételes mód, hanem tavaly ősz (?) óta már így van...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz
huszi.gyb #35562 üzenetére
"...Ami felháborító: B kategóriával 125? ..." Komplett KRESZ-vizsgával, rutin- és forgalmi vizsgával. Ezeket mind le kell tenned! Ha autó jogsi mellett évek óta hajtasz segédmotorkerékpárt, tehát van rutinod, akkor pár óra gyakorlás, és teljes értékű vizsga után, olcsón tudsz A1 jogsit szerezni. Ha nem vezettél eddig semmilyen motort, akkor meg kénytelen vagy órákat venni, gyakorolni, mert a vizsga pont olyan szigorú, mintha külön tennél egy A1-et.
Én ez utóbbi helyzetben vagyok/voltam. 16-18 éves korom között volt egy Jawa Mustangom, utána 32 évig nem ültem semmilyen motoros kétkerekűn, tehát 9 órát kellett vennem, mielőtt vizsgára engedett az oktatóm. Elsőre átmentem, természetesen.
-
DigitXT
félisten
válasz
huszi.gyb #35266 üzenetére
Szerintem logikus, hogy esik a fordulatszám, ha behúzod a féket,
amennyiben addig vidáman forgatta a kereket.Ha a kerék forog,
a kuplung már csúszik, így a fék behúzása visszafelé erőt fejt ki a
motorra, azaz lassítja azt. Ahogy az automata szívató visszavesz,
úgy csökken le lassan a fordulatszám a normál alapjáratig. Írod is:
az első lámpánál már jó, ami azt jelenti, addigra "bemelegedett".**: a motor ekkor nem feltétlen van "rendes" üzemi hőmérsékleten,
csak a szívatóra már nincs szükség, ha nélküle is jó az alapjárat.A Maján sincs gyárilag fordulatszámmérő, de tettem rá: alapjárat
a gyári érték ~1800 rpm, de szívatóval ugyanez ~3000 rpm.
(Nagyjából nekem is az "első lámpa", amíg visszavesz, viszont a
kuplung csak 4000-nél zár, tehát nincs kerékforgatási gondom...)Szerintem mind a két irányból érdemes lenne a dolgot ellenőrizni:
1) normális-e ez a "magas" fordulat szívatóval? Ha nem, beállítani.
2) kuplung kis rugók csere érettek-e? Ha igen, akkor csere. Hogy
ne zárjon még azon a fordulaton, amikor hidegen indítod a motort. -
molnarpeter
nagyúr
válasz
huszi.gyb #35268 üzenetére
Esetleg az elektródahézagot ellenôrizd még. Az a tippem, hogy nem gyullad be elég korán a benya, vagy túlszivatja magát a vas. Bár akár a melegebb idôjárás is okozhatja.
DigitXT: Látod, nem robogós fejjel a rugók nem jutottak volna eszembe, én a karbi mûködésének oldaláról közelítettem meg a dolgot.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
huszi.gyb #35264 üzenetére
Akkor a dús keverék miatt van. Melegen be kell lôni az alapjáratot, szegényítve picit a keveréket úgy, hogy még jó a gázreakció. Egyébként a szívatót okolnám, nyáron simsonnál is elég rárúgni egyet gyújtás nélkül szívatóval, aztán gyújtást ráadva szívató nélkül mehet is.
-
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- BESZÁMÍTÁS! ASUS TUF Z790 i7 14700KF 32GB DDR5 1TB SSD RX 6800XT 16GB Pure Base 500 White 1000W
- Telefon felvásárlás!! iPhone 15/iPhone 15 Plus/iPhone 15 Pro/iPhone 15 Pro Max
- Apple TV eladó
- BESZÁMÍTÁS! Apple Macbook Pro 16" 2019 i7 9750H 32GB 500GB Radeon Pro 5300M hibátlan működéssel
- BESZÁMÍTÁS! GIGABYTE H110M i5 6500 16GB DDR4 240GB SSD GTX 1050 Ti 4GB Deepcool D-Shield V2 500W
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest