Hirdetés
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
One UI 6.1 frissítésekkel túlórázik a Samsung
ma Középkategóriás telefon és ütésálló tablet is részesült belőle a hétvége előtt.
-
Színészek hangjait lopta el egy AI-cég
it Az USA-ban bepereltek egy AI-céget, mert a vád szerint ellopták a színészek hangjait, majd AI segítségével a saját céljaikra használták azokat.
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
anorche1
őstag
Sziasztok!
Ismeros 2011 -es, 1.6 -os CDTI -s opel ASTRA SPORTS TOURER -t nezett ki, A17DTR motorkoddal.
Keresgeltem velemnyeket az autorol es a motorrol, de nem nagyon talaltam olyat, ahol gond lett volna vele.
400ezer km -van benne, de evente 50-60 ezret raktak bele, szoval tuti palyan volt hasznalva, szerintem."It never gets easier, you just go faster." Greg LeMond
-
molnarpeter
nagyúr
válasz anorche1 #199801 üzenetére
Motorkód alapján az még valószínű 1.7 lesz, szvsz jobb, mint az 1.6 volna. Ha jól tudom, az A17DTR motor a Z17DTR-ből lett, euro 4-től 5-re váltás során, Isuzu eredetű blokk. Ismerősnek Civic volt ilyennel, ott talán turbó felújítás volt egyszer (300k+ km). Astra J esetén elsőre ott a túlsúly, DPF, és az M32 váltó lehetősége, futás miatt üzemanyag rendszert is bele lehet kalkulálni (Denso, talán a drágábbik fajta, de viszonylag tartós azért)
Hátha van benne hasznos infó, Z17DTL hibák angol felirattal [yt link], bár az régebbi darab.[ Szerkesztve ]
-
Lacko32
tag
Na re, amióta meg van a Zafira ide se szagoltam
Urak, asszonynak tervezek venni valami kis kombit, mint pl. Renault Clio Grandtour vagy Skoda Fabia kombi (2010).
Melyik a kevésbé rettenetes, vagy mi van még ilyen kombiszerű kismotoros anomália?Isten egyik prototípusa vagyok, egy csodálatos mutánsa egy olyan valaminek, amit soha nem akartak kipróbálni sorozatgyártásban. Túl bizarr, hogy éljek, túl ritka, hogy meghaljak.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Lacko32 #199806 üzenetére
1.5 dci gyengébb verziói azt hiszem Bosch-tól kapták a befecskendező rendszert, az jó cucc. 1.2 szívó benzin is egy jól bevált 4 hengeres blokk, nyugodtan vehető. Fabia kevésbé versenyképes szerintem, a TDI és TSI is még kevésbé kiforrott fázisban voltak, talán 1.4-1.6 szívó lenne a nyerő, vagy 2010-ig előfordult DPF nélküli 1.4 és 1.9 PD
[ Szerkesztve ]
-
anorche1
őstag
válasz molnarpeter #199803 üzenetére
Koszonom szepen
"It never gets easier, you just go faster." Greg LeMond
-
Lacko32
tag
válasz molnarpeter #199807 üzenetére
Dízel nemnem, a Tsi is csak ismert szerviz előélettel játszana. Boltozós kocsi lenne, 2010-től bármi jöhet, ami nagyobb, mint egy Hatchback. Nem látom értelmét egy Note-nak vagy Jazznek, ha nagyobb lenne a makitánk, simaliba, de a "kombi" racionálisabb.
Bár ahogy mondod, a Clio 1.2-es benzines verziójával szemeztem, egész baráti a csomagtere. Viszont ha ugyanolyan klumpet kemény műanyag a bele mint a Kangoonak, akkor inkább tovább szemezek. Formára, méretre, ár/arányban őt találtam a nyertesnek
Köszönöm a választ!!!
[ Szerkesztve ]
Isten egyik prototípusa vagyok, egy csodálatos mutánsa egy olyan valaminek, amit soha nem akartak kipróbálni sorozatgyártásban. Túl bizarr, hogy éljek, túl ritka, hogy meghaljak.
-
Sziasztok , Mercedes W212 FL esetében mire kell odafigyelni, van valakinek tapasztalata ?
A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
-
Danex
addikt
Üdv, városi felhasználásra és néhány rövidebb kiruccanásra néznénk autót. 2-en vagyunk és egy kis kutya, tehát nem nagycsaládos autó lenne a cél.
Sokat gondolkozunk ,hogy 2 millió körülig nézzünk használtat (Swift, ufocivic, Mitsubishi Lancer) egészet KP-ban.
Vagy
Új autót vélhetően nyílt végű lízinggel. (Suzuki Swift, Yaris aminél láttunk ilyen programot)
Használt autónál a félelmünk, hogy belenyúlnánk a "tutiba" és több pénz menne a banánra (casco vélhetően használt autónál is lenne). Új autónál meg azon is gondolkoztunk, hogy az euro7 miatt 2025 után vélhetően megint lehet egy nagyobb árbomba, így a használt ára nem is feltétlen lenne sokkal a vételi ár alatt (de nem ezzel kalkulálunk)
Véleményetekre lennék kíváncsi, mi hibázhat nagyon az elgondolásban, illetve a fő kérdés, hogy az új Swift és Yaris közül melyiket és miért választanátok? Vagy helyette van-e másik kisebb compact autó. Legalább 100lóerő körül nézelődünk, ne kelljen klímát kapcsolgatni egy gyorsuláshoz
Előre is köszönöm! -
dunc
nagyúr
válasz Danex #199811 üzenetére
Az új autó új autó. Részemről a Swiftre egy nagy szavazat, de érdemes megnézni a Yarist is, de ott az alkatrész árak drágábbak, viszont a Toyota tartósabb, és nem véletlen lett 2021 év autója, az új Yaris nagyon jó kis autó lett. Használtba Swift et vennék, ott sok varázslat nincs, és 2M be estleg kicsit feljebb nagyon újszerű darabokat lehet venni, akkor nincs hitel stb. Az új autó fájdalmas tud lenni, az első rányitogatás stb.
-
Lacko32
tag
válasz Danex #199811 üzenetére
Véleményem szubjektív, ne vedd készpénznek.
No. Új autó téma. Leraksz 2 millió kp-t, legyen mondjuk a járgány 4 millió pénz, amit lizingelsz, végén megkapod a törzskönyvet, azt csinálsz vele, amit akarsz.
Ha az a havi 50-60 ezer Ft nem hiányzik sehonnan, simán vágj bele. Én ezt tenném.Ellenben ha hiányzik, akkor használt (minő véletlen), de csak és kizárólag ismert előéletű autót, rendesen átvizsgáltat, tisztességes helyről, ahol ha gáz van, nem teszik rád a telefont, segítenek.
Az általad leírtak mind olyanok, ahol vagy visszaváltasz a klíma miatt, vagy kikapcsolod A Civic 1.8 benzinnel jó, kérdés, mennyire számít a komfort. Jó úton kiváló, rosszabb úton nem az igazi az a sportos futómű. A Stift és Yaris méreteiben kisebb is szvsz. Egyszerű, próbáld ki mindhármat, és lesz viszonyítási alapod motor/nagyság/teljesítmény terén.
Isten egyik prototípusa vagyok, egy csodálatos mutánsa egy olyan valaminek, amit soha nem akartak kipróbálni sorozatgyártásban. Túl bizarr, hogy éljek, túl ritka, hogy meghaljak.
-
dunc
nagyúr
válasz BigBlackDog #199815 üzenetére
Ez igaz, de két megbízható típusról beszélünk, és ott van a gyári garancia is. (volt új autóm, nekem soha többet)
-
[CS]Blade2
addikt
válasz BigBlackDog #199815 üzenetére
Ott van a Suzuki topicban: van aki 30.000km-nél már a 3. kuplungot tapossa, meg váltóházat és lendkereket cseréltek neki garanciába mielőtt eladta.
Én is ebbe az irányba mentem eddig, de már teljesen tanácstalan vagyok. Úgy néz ki, hogy 2016 és 2017 között óriásit eshetett a minőség.Arról mai napig nem tudok biztosat, hogy az 1.2-es Swiftbe akkor most van-e részecskeszűrő 2018 szeptember után gyártottaknál vagy sem. Nekem ez is kizáró tétel az új esetén.
-
BigBlackDog
veterán
válasz fasyrt #199818 üzenetére
Vezettél négy- és háromhengeres motorral is autót?
Három hengernél általában a kisebb hengerűrtartalom jellemző, ami a tartósság szempontjából nem szerencsés. Persze, gyakorlatban 10-15 év múlva lehet majd jobban látni, hogy ettől mennyire kell félni (mondjuk a 20 évvel ezelőtti, turbómentes ezres Swiftekről nem olvasni sok panaszt ilyen szempontból). Illetve kevésbé van alapból kiegyensúlyozva a motor, így járáskultúrában, rezonanciában, hangban is érezhető sokszor, hogy "nincs ki a négy hengere". De mindenesetre több okosság kell (pl. kettőstömegű, lágy/aktív motortartó bakok), hogy simán járjon. Legalábbis én ezt tudom.
[ Szerkesztve ]
-
vzsryl
nagyúr
válasz fasyrt #199818 üzenetére
Semmivel sem problémásabb a több henger, viszont járáskultúrában és hangkomfortban sokkal jobb.
De ha már így felmerült benned a kérdés, akkor neked szerintem ez egy jelentéktelen dolog, szóval azt válaszd, amelyik jobban elnyeri a tetszésed.megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
fasyrt
őstag
válasz BigBlackDog #199819 üzenetére
10 eve vezettem pont a Swiftet ('97-es), az volt harom hengeres. Motorra sosem kellett költeni semmit, rohadas lett a veszte. Na a kispolszkin a ket hengert lehetett erezni, hogy mi törtenik, nem is vitas.
Többiek:
Bocs.vzsryl:
A mazdas figura beadta a derekat, es ha minden igaz, csütörtökön megveszem az autot...
Na, az 4 henger, de en harom hengeres ket literes motort meg nem nagyon lattam. Mikor a gepeszmernökin bohockodtam, ott tanultuk (tanitottak... ) kazantechnikanal, hogy a falhatas miatt egy nagyobb kazan hatekonyabb mint ket kisebb, ez gondolom a hengerekre is ervenyes, hogy 4 henger falan / nagyobb forgo tömegen / több perselyen/csapagyon több surlodas/veszteseg keletkezik, mint harom henger eseten. -
BigBlackDog
veterán
válasz fasyrt #199823 üzenetére
Hatékonyság-kisebb motor témához; 115 lovas, háromhengeres, 1.0 TSi Polót vezettem, ~35e km után 6.26 l/100 km jött ki átlagfogyira.
Most egy ~100 kg-al nehezebb Golfot hajtok fél éve. 150 lovas, négyhengeres, 1.5 eTSi motor van benne és 13e km után 6.16 l/100 km a tankolásból visszaszámolt fogyi (pedig ugyanúgy, ugyanazokon az útvonalakon használom). Annyi, hogy a Golfban van egy lágyhibrid rendszer, de a 70-80% autópályás használat miatt ez nem igazán tud érvényesülni szerintem.
Ezek előtt meg egy 122 lovas, 1.4 TSi Leonnál, ugyanilyen felhasználás mellett 5.9 l/100 km körüli érték jött ki hasonló felhasználásnál.
Ezek alapján én már a kis motorokat kerülöm, autópályán kifejezetten szarul tudnak fogyasztani nálam a nagyobb, négyhengeres társaikhoz képest.
[ Szerkesztve ]
-
Ricsxx
tag
Sziasztok!
Audi A3-ról mik a vélemények? 2003-2012 közötti mindenképpen 5 ajtósat néznénk. 1.6 benzin vagy 1.9 tdi. Esetleg facelift utánibban az 1.6 cr vállalható vagy csak a 2.0 cr? Nagyrészt városban lenne használva, de hétvégenként pályáznánk is vele.
Szívem szerint 1.6 benzint vennék, de félek, hogy gyenge lenne pályán(plusz kevés a jól felszerelt,ülésfűtés plusz tempomat jó lenne)?
1.4 t(f)si gondolom itt is kuka? -
-
Lacko32
tag
válasz fasyrt #199830 üzenetére
[link]
Ez egy zseniálisan elrettentő példa. Pedig anno nagy szerelmem volt egy kombi Mazda 6 2015 évjárat. Inkább meghagyom másnakIsten egyik prototípusa vagyok, egy csodálatos mutánsa egy olyan valaminek, amit soha nem akartak kipróbálni sorozatgyártásban. Túl bizarr, hogy éljek, túl ritka, hogy meghaljak.
-
veterán
válasz fasyrt #199823 üzenetére
Én is tanultam (egy darabig) gépészmérnöknek (is, de onnan hamar kikoptam). Eddig nem jutottam el, de abszolút elhiszem és logikus is.
Az autókban - az innen-onnan összeszedett "tudományom" szerint - az 500 köbcentis hengerenkénti lökettérfogat az ideális. Aztán lehet, hogy ez csak a turbó-korszak előtti motorokra igaz.
A klíma "stabil működtetéséhez" inkább kb. 170-200 Nm kell.
-
Danex
addikt
válasz yodamester10 #199833 üzenetére
Nagyon tetszik, de az drága lenne, illetve használtan a DSG és akksi is elég bomba lehet. (egy mechatronika már hullott el a családban használt autónál pl 170e km-nél... fél milliós csere volt kb)
-
vzsryl
nagyúr
válasz KoVee84 #199837 üzenetére
"Miénk speciel nem rohad"
Ennek örülök. Mástól még nem hallottam ilyet. De azért szívesen megnézném, hisz mindenkinek maga felé hajlik a keze, lásd a Golf GTE és a Jazz ajánlásokat a topikban.
"ott a 12 év átrozsdásodás elleni garancia"
Hol? Valaki tudott már ilyet érvényesíteni?
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
vzsryl
nagyúr
válasz molnarpeter #199840 üzenetére
Az a baj vele, hogy a marketing győzött, nem a józan ész.
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
válasz KoVee84 #199837 üzenetére
Azt ugye tudod, hogy a 12 év átrozsdásodásra akkor áll, ha mindvégig szakszervizbe hordod és ott ezt külön ellenörzik és ez be is van írva a szervizkönyvbe. És az átrozsdásodás azt jelenti, hogy teljesen átlyukad a lemez?
[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
-
-
vzsryl
nagyúr
válasz yodamester10 #199848 üzenetére
A 12 év átrozsdásodás kamugaranciára. De ha magadra vetted, akkor az sem lehet véletlen.
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs