Hirdetés

Aktív témák

  • rudi

    nagyúr

    válasz _cirmos_ #21 üzenetére

    Azt mondanám, hogy a válasz is. Az említett 8 bites LoD precizitás tudtommal egyáltalán nincs meg a Radeonokban, de a legtöbb használatos extension megy ugyan az ATI kártyákon is, csak lassabban. Itt két (vagyis inkább három) komoly pont van, ahol D3D és OpenGL eltérhet, és ezek a fordítók. A programozói felület és az API közötti fordító az első lépés. Ha optimalizálnak a fordítón, akkor az jobb OpenGL vagy éppen D3D kódot csinál, ezzel jó esetben minden kártya gyorsul. Ha az OpenGL driver értelmezésén javít a gyártó, akkor csak a saját cuccai gyorsulnak. Mondhatnánk, hogy a driver is egy fordító, ami az OpenGL-ből (vagy D3Dből) fordít a hardver mikrokódos nyelvére. A harmadik javítási lehetőség amit említettem az a mikrokód jobb feldolgozása hardver szinten, vagyis a chip fizikai optimalizálása. (lehetne még egyet csavarni, mert a chipet is egy szoftver segítségével tervezik ezt is lehet optimalizálni).

    A Te kártyád azért lassulhat be időnként mert feltételezem, hogy 32 MB memória van rajta és a komolyabb jelenetekben ez már kevés a United Offensive-nek, mert azt a mai nyugati igények szerint 64+ MB memóriára tervezték (több és nagyobb textúra, stb.).

Aktív témák