Hirdetés
-
PROHARDVER!
Milyen kompakt digitális fényképezőgépet?
Mielőtt kérdezel, olvasd el az összefoglalót!
Figyelem! A kompakt fényképezőgép és bridge kategória gyakorlatilag megszűnt. Az ajánlóban szereplő gépek 6-7 éves modellek.
Új hozzászólás Aktív témák
-
hito
nagyúr
Valóban! Ez egyrészről jó, mert RX100 Mark IV downgrade esetén nem lesz rosszabb a helyzet. Másrészről ugye kompakt vonalon erősen limitált a helyzet => ez a legtöbb, ami kihozható belőle ezen a téren, míg MILC-nél csak az ember pénztárcája szab határt.
Privátban nincs szakmai kérdés, vélemény, arra a fórum való.
-
hito
nagyúr
Köszönöm mindenkinek a sok hasznos infót! Ebből már el tudok indulni.
Privátban nincs szakmai kérdés, vélemény, arra a fórum való.
-
hito
nagyúr
válasz Vyndree #60492 üzenetére
Köszi! Igen, szándékosan átváltottam már és 16-50-esről van szó. Az a cél, hogy legyen némi háttérelmosás, illetve minél nagyobb mértékű a lehetőségekhez képest. A manuál valóban jó lehetőség, de ott ugye lábzoom van, ami néha nem az igazi.
A Canon jó tipp, de mérteben már vállalhatatlan számomra és videó sincs, márpedig én inkább videóra használom.
Privátban nincs szakmai kérdés, vélemény, arra a fórum való.
-
hito
nagyúr
DOF szempontjából szeretném összehasonlítani, illetve látni a különbséget a két gép között:
1", 24-70mm f/1.8-2.8
APS-C 24-72mm f/3.5-5.6Tárgytávolság mondjuk 2m. Eleje és vége érdekelne leginkább. Melyik mossa el jobban a hátteret?
Privátban nincs szakmai kérdés, vélemény, arra a fórum való.
-
hito
nagyúr
válasz kovisoft #60452 üzenetére
Köszönöm! Akkor ez vagy egyáltalán nem, vagy csak elég bénán fog működni. Ráadásul hova teszem a slave vakut. Külön állványra nem szeretném. Mondjuk ha van RX100-hoz olyan cage, amire rögzíthető...
Kb. milyen záridővel kell ilyenkor számolni? Mi a legrövidebb?
Privátban nincs szakmai kérdés, vélemény, arra a fórum való.
-
hito
nagyúr
Sziasztok! Szerintetek van bármi lehetőség RX100 Mark IV-gyel külső vaku használatára? Vezeték nélküli vakut nem tud kezelni véletlenül?
Privátban nincs szakmai kérdés, vélemény, arra a fórum való.
-
hito
nagyúr
Szerintem sokkal. Lencseváltás ott ugyan nem történt (az a II és a III között volt, igaz, a III és IV között is csiszoltak rajta, de nagy váltás a II és a III között volt), viszont paradigmaváltás igen Kapott 4k-t, ultra nagysebességű videófelvéltelt, picture profile-okat. És számomra ez utóbbin van a hangsúly, mert videó olyan szinten paraméterezhető, ami még a nagyobb MILC-ek és DSLR-ek világában is párját ritkítja => fekete szint, gamma (S-Log2, ITU709, Cine, stb.), fekete gamma, színmód, színfázis, színmélység (R,G,B, Cyan, Magenta, Yellow) és még millió beállítás. Ez Sony sajátosság A6300 generációtól felfelé. Magadnak ki tudsz keverni olyan beállítást és színeket vázon belül, amit csak hosszú monitor előtt utómunkával töltött órák után tudnál, vagy leginkább az után se.
Az erős szebgépből igazi profikat megszégyenítő kis méregzsák lett. Néhány apróság is történt:
- gyorsabb zár
- nagyobb felbontású EVFÉs két negatívum is:
- picit kevesebbet bír az akksi
- ND szűrőt elhagytákDe mindkettő korrigálható. Előbbi tartalék akksival, utóbbi külső kiegészítővel Az 5-ösön kívül nekem volt mindegyik és a IV tényleg kiemelkedik.
Kalandor: minőségre nincs vele gond, képminőségre Lehet, hogy én vártam sokat. De az biztos, hogy RX100 IV nyers képei sokkal közelebb állnak hozzám.
[ Szerkesztve ]
Privátban nincs szakmai kérdés, vélemény, arra a fórum való.
-
hito
nagyúr
-
hito
nagyúr
Nem ilyen egyszerű a képlet. Mint ahogy írtam is, az LX100 obija nem túl acélos darab. Ezen kívül a szenzor is viszonylag régi és alacsony felbontású (ami nem feltétlen baj, mert multi aspect szenzorról van szó). Ez összességében eredményezi, hogy nem nagy bajnok, hiába a mutatós specifikáció.
Privátban nincs szakmai kérdés, vélemény, arra a fórum való.
-
hito
nagyúr
válasz Kalandor #58758 üzenetére
Akkor itt nem a gyenge fényerő a gond, hanem, hogy nem szeretnél obit cserélni, ha a helyzet megkívánja. Nagylátó állásban kell a nagy fényerő egyébként? Csak mert 25mm (ekv. 50mm) még nem olyan szűk. Nem azt mondom, hogy univerzális, de használható sok helyzetben. Pl. éjszakai street fotózáshoz szerintem még használható.
kovisoft:
Szóval cserélgetéssel sem lesznek teljes mértékben kielégítve az igényei, ahhoz tolni kell a kereten, és egy fényerős zoomot venni.
Tehát mégis egyetértünk, hiszen ezt magyaráztam És de, lesz! Egy APSC érzékelőn az F/4 is fényerősnek számít 200mm-en. Ne feledd, majdnem 4x akkora az érzékelő területe, mint az 1".
Egyébként igen, vond-nak van igaza. Egy LX100 bőven elég lesz ide.
[ Szerkesztve ]
Privátban nincs szakmai kérdés, vélemény, arra a fórum való.
-
hito
nagyúr
válasz kovisoft #58756 üzenetére
Ebben nem értünk egyet. Én úgy fogalmaznék:
Cserélhető obis gépnél, ha nincs elég pénzed, cserélni kell az obit. Ha van elég pénzed, nem kell cserélni az obit. Ez igaz ebben az esetben is. Ha lenne keret, az igényeihez (nagy fényerő, legyen zoom, de nem kell tele) lenne olyan obi, amit nem kell cserélni (pl. az említett 12-35, vagy ott van a 12-60mm F/2.8-4). Ha kell a zoom és legyen nagy fényerő is, de nincs keret, akkor cserélni kell.
Amint játszik valami extra igény is (nagytele), akkor megint csak cserélni kell az obit (100-400mm).
[ Szerkesztve ]
Privátban nincs szakmai kérdés, vélemény, arra a fórum való.
-
hito
nagyúr
Nagyon eltalálta az a gépet a Pana. Nekem volt. Masszív, igényes zsebgép, ebben a kategóriában extra nagy érzékelővel. Gyakorlatilag megegyezik méretben az RX100-zal, amiben pont fele ekkora érzékelő van. Ettől függetlenül nálam a mini gépek kategóriáját az RX100 Mark IV viszi. Képelésre és videóra is brutális, mérete vicc, EVF-je van, egyszerűen nincs jobb. És használtba nem is ritkán felbukkan 150 környékén. Hiába az LX100-ban nagyobb a szenzor, összességében nagyon elveri az RX100 Mark IV. Videó minőségben és paraméterezhetőségben nem egy kategória (az RX100 javára) és képminőségben nincs előnyben az LX100 a nagyobb érzékelő ellenére. Az LX100 lencséje jóval gyengébb az RX100-tól.
kovisoft: GX800 mellé még befér a 200k-s keretbe egy Panasonic 25mm f/1.7 obi is!
Kalandor: úgy, hogy kitobi, olcsón a gép mellé. Viszont élességben nagyon ott van a 12-32mm.
[ Szerkesztve ]
Privátban nincs szakmai kérdés, vélemény, arra a fórum való.
-
hito
nagyúr
Privátban nincs szakmai kérdés, vélemény, arra a fórum való.
-
hito
nagyúr
Ja, hogy még kicsi is legyen?!
Pana GX800 + 12-32mm 149k
Pana GM1 + 12-32mm 100k
Pana GM5 + 12-32mm 185kKözépsőt kilőném, mert annak picit gyengusz a fHD-ja. GM5 a nyerő, ha tényleg nem kell a 4k. Van EVF-je is és nagyon apró, 4/3 szenzorral. Pár 1000 Ft-os ND szűrőt elérak, és a gond letudva. USB-ről viszont asszem nem tölthető ez sem, mint általában egyik Pana gép sem.
Ha használt is játszana, sokkal könnyebb dolga/dolgunk lenne.
[ Szerkesztve ]
Privátban nincs szakmai kérdés, vélemény, arra a fórum való.
-
hito
nagyúr
Hát, elég messze van a fHD minőség a leskálázott 4k-tól Két gép van a piacon, aminek a fHD minősége gyakorlatilag megegyezik a leskálázott 4k-val: Samsung NX500 és Samsung NX1.
Sony RX10-ben van még beépített ND szűrő, de az ritkán van akcióban 200 alatt.
Privátban nincs szakmai kérdés, vélemény, arra a fórum való.
-
hito
nagyúr
Igen, az FZ1000 4k mód extrém ebből a szempontból FZ2000-nél már 4k 24p módban szinte alig van crop. Egyébként az FZ1000 4k crop-nak is van előnye: így a tele vége is sokkal hosszabb 24mm-hez képest 1.54x-es a szorzó, tehát a vége 400mm helyett 616mm. Én ezért szeretem a 4k crop-ot. Úgyis fHD-ben videózom 99%-ban. Ha meg ultratele kell, átkapcsolok 4k-ba, ott van alaphangon crop + a 4k is biztosít még 2x-es extra zoom-ot.
Privátban nincs szakmai kérdés, vélemény, arra a fórum való.
-
hito
nagyúr
válasz Falovas #58592 üzenetére
Na ez nagyon változó. 70%-ban saját felhasználásra, főleg az 5 hónapos kislányom minden lélegzetvételének megörökítésére A maradék megoszlik hobbifényképezgetés/videózás + heti 1 alkalommal fél órás előadás felvétele + ritkán barátok megkérnek esküvők videózására, természetesen ingyen és bérmentve. Ez utóbbi azért is jó, mert 150-300eFt-ot is meg tudok spórolni nekik a videóson. Igaz, nem lesznek látványos légi felvételek drónnal, meg 8 látószög, de általában azért igényes, ötletes végeredmények születnek, nem pedig illuminált állapotban rögzített, kézremegős VHS videós, miniszoknyás lagzikirálylányok combját és fecsúszott szoknyáját kizoomoló anyagok
[ Szerkesztve ]
Privátban nincs szakmai kérdés, vélemény, arra a fórum való.
-
hito
nagyúr
Köszi! Nem olyan vészes, láttam már nagyobb ormánnyal rendelkező gépet, APSC szupertelékről nem is beszélve.
Viszont nagy és dög nehéz És ez válasz is arra, hogy hogy tudták megoldani ekkora szenzorhoz ilyen átfogást és fényerőt. Valamit valamiért. Engem nem zavar a mérete. Úgy tűnik a Sony csak végletekben tud gondolkozni ha csúcskompaktról van szó. Vagy a farzsebes mütyürkélős RX100, vagy a Caterpillar RX10. Utóbbi csak 3-tól felfelé. Az I-II nagyon rendben van méretét tekintve.
Még csak nem is offtopicra gondoltam, hanem inkább szakmai/képmegosztós. Ez ugye vásárlás előtt állók részére tanácsadással foglalkozó topic, az off meg off
[ Szerkesztve ]
Privátban nincs szakmai kérdés, vélemény, arra a fórum való.
-
hito
nagyúr
Sziasztok! Visszaköltöznék a kompakt topicba, mert hosszas kitérő után (NX500, NX1, D5500, 70D, A6000, A6300, A6500 és még a jó ég tudja, hogy mi ) visszakanyarodtam a kompakthoz.
Végre sikerült emberi áron hozzájutnom egy RX10 Mark III-hoz és gondoltam ebben már van annyi szufla, hogy kompromisszumokkal kiváltsam a cserélhető rendszert.
A gondom, hogy kompakt fényképezőkkel foglalkozó topicból csak ez az egy van, aminek a fő témája a gépválasztás. Nem kéne csinálni egy kompakt, esetleg mellé egy csúcskompakt topicot csak úgy beszélgetni, tapasztalatot cserélni, képeket megosztani, stb.?
Privátban nincs szakmai kérdés, vélemény, arra a fórum való.
-
hito
nagyúr
válasz Quent1n #55834 üzenetére
Ne búsulj, majd más összehozza
Egyébként szerintem pont a Sony és a Pana jár jó úton a csúcskompakt tekintetében. Érintő nélkül simán lehet élni, főleg ha jó helyen van az AF/MF dedikált kapcsoló.
A Pana és a Sony is bővelkedik jó csúcskompakt készülékekben, én nem győzök válogatni közülük. Egyedül az árazást tudom negatívumként felhozni, és ebben főleg a Sony szállt el (pl. RX10 Mk III, RX1, stb.). A Pana gépek közel sem rosszabbak annyival, mint amennyivel olcsóbbak, úgyhogy összességében szerintem még mindig ők a legjobb választás. A Sony gépei bizonyos szempontból nekem is jobban tetszenek, na de kérem szépen a 380eFt vs. 580eFt eldönti a vitát nálam.
Privátban nincs szakmai kérdés, vélemény, arra a fórum való.
-
hito
nagyúr
Végre azt érzem, hogy átgondoltan, és jövőbe mutatóan fejlesztettek, nem csak haladtak az árral, és tessék-lássék módon csinálták meg az új szériát.
Én is ugyanígy látom Az ár meg más kérdés. Szerintem mint minden elektronikai termék hamar lesz fog esni az új ára is. El tudom képzelni, hogy 1 év és az FZ1000 árszintjén lesz, én meg akkor jó vastag bukót könyvelhetek el
Privátban nincs szakmai kérdés, vélemény, arra a fórum való.
-
hito
nagyúr
válasz Falovas #55798 üzenetére
Szóval amatőr szinten az új gép túl sokba kerül, és nem nyújt annyival többet, hogy az FZ1000-et azonnal sutba vágjuk.
Teljesen igazad van! És nem is kell sutba vágni, ilyet még csak sugallni sem akartam. Az elég komoly árkülönbség azoknak éri meg, akik ezeket az extra szolgáltatásokat használják, kihasználják. Én se maxolom ki a gépet, koránt sem (pl. fog a franc Lut-okkal bíbelődni), de a két gép közti különbségek közül néhány extráért (limit nélküli videó - sokszor veszek fel 40 perc körüli snitteket; nagyobb bitrátájú fHD videó; kontroll fülhallgató csatlakozó - ezt rendszeresen használom; oldalra pakolt SD foglalat és érintőképernyő is nagyon hasznos) a fél karomat adtam volna még nem is olyan régen, erre most itt van
Ezek a fejlesztések mind azért vannak, hogy a komolyabban videózni vágyók igényeit kielégítsék. Elképzelhető, hogy valaki számára rossz irányt vett ezzel az FZx000 sorozat, mert mondjuk jobban örült volna fényerősebb lencsének, vagy hogy inkább az állóképet gyúrják, de nekem ez az irány az ideális, mert heti szinten van hogy több órát is videózok, közben meg előfordul, hogy 1 expót sem lövök el. Inkább azt mondanám, hogy az átlag heti 1 óra videó és 20-30 expó.Kérdésedre válaszolva két állványom is van. Egy Velbon Sherpa és egy Sony. Külső vakut nem használok, sosem használtam, mivel mondom, inkább videózom. De ha fotózom sem szeretem a vakut. Nem igazán tudok vele jól bánni.
Szóval akik a fent leírt dolgok nagyját, vagy akár csak a felét is használják, azoknak megéri a váltás és nagyon örülnek ezeknek a fejlesztéseknek, akiknek pedig nem fontosak ezek az újítások, még véletlenül se cseréljék az FZ1000.
Egyébként nagyobb bitrátájú fHD videó nem csak utómunka szempontjából hasznos. Magas iso-n megmaradnak a színek, kevesebb zaj, több részlet, élesebb kép és még sorolhatnám. Én mai napig fHD-t használom, 4k-hoz csak bizonyos helyzetekben és célirányosan nyúlok.
vond és akiket érdekel:
- FZ1000-hez képest javították a manual focus finommozgatás problémáját problémát, ami nálam is jelen volt sajnos. Itt már akármilyen finoman lehet tekerni a focus gyűrűt és nincs szakaszos kézi zoom probléma.[ Szerkesztve ]
Privátban nincs szakmai kérdés, vélemény, arra a fórum való.
-
hito
nagyúr
válasz silmatauki #55795 üzenetére
Ezekben a tesztábrás összehasonítgatásokban annyi fals hülyeséget láttam már, hogy igyekszek elvonatkoztatni tőlük...a saját szememnek hiszek és eddig azt mondja, hogy semmi baj nincs az objektívjével, sőt.
Egyébként amit linkeltél, onnan csak két kép, ahol egymás mellett van a kettő:
Nem tudom, nekem erről pont az ellenkezője jön le Színhűség másrészről? Konkrétan az FZ1000-nél a fehér sárga. Mind1, én nem akarok ebbe jobban belemerülni, csak nehogy már kitaláljuk, hogy jobb az előd, főleg azok után amit az előző hsz-emben leírtam. Vagy az ignore, nem ér? Inkább kiemelünk valamit, amiben esetleg hangyányit mégis az előd a jobb (jelzem vitatnám, illetve nagyon sokszor előfordul, hogy valamiben jobb az előd, de 10x annyiban az utód a jobb), és a többi 30 dolog, amiben az utód le van ejtve? Eeejjj
Privátban nincs szakmai kérdés, vélemény, arra a fórum való.
-
hito
nagyúr
válasz mazsi70 #55793 üzenetére
Köszi, de nem érzem hogy megérdemelt a gratuláció, hacsak nem azért mert ügyesen el tudok tapsolni egy valag pénzt "hülyeségekre" (értsd, nem a munkámhoz kell, és lehetne enélkül is teljes, boldog életet élni)
Privátban nincs szakmai kérdés, vélemény, arra a fórum való.
-
hito
nagyúr
Remélem lesz rá időm A fontosabb tapasztalatokat mindenképpen megosztom
silmatauki: volt 3x is FZ1000-m. Jó volt, köszönöm ennyi elég volt belőle. FZ2000-t ki szerettem volna próbálni, mert rengeteget fejlődött az elődhöz képest. Az a 0.5 rekesztérték a tele végén elhanyagolható, cserébe hosszabb a tele vége. Azonban:
- került bele beépített V. ND szűrő
- belső zoom-os
- tettek rá mikrofon csatit
- oldalt van végre az SD nyílás
- jobb kezelőszervek
- zoom sebesség, mód variálható
- van V-log
- szemre jobb EVF
- csillió olyan videóbeállítás, amiről eddig csak álmondtam, illetve csak GH4-ben láttam (felét nem is értem, még a fekete mértékét is tudom kézzel állítani, van automatikus vízszintes korrekció, mikrofonnal kapcsolatban nagyon jó paraméterezhetőség, MOV lehetőség)
- fHD (ami nekem fontosabb, mint a 4k) 200mbps minőség!!!!
- külső eszközzel 4:2:2 10bites mintavételezési lehetőség (ezt mondjuk nem hiszem, hogy használnám)
- kapcsolatható PAL/NTSC szabvány menüből
- és nincs felvételi korlát!!!
- és van érintőképernyő végreMindent összegezve szintet lépett az FZx000 kategória, videóban mindenképpen, ez is volt a célja a Panának. Az obijával semmi baj, nem tudom mit olvastál, eddig mindenben (állókép, videó, audió) jobban teljesít érzésem szerint, mint az előd. RX10 Mark lII rajta van a bakancslistán, de ennyi pénzért nem kaptam, így maradt az FZ2000. Azzal egyébként az a gondom, hogy nincs touchscreen, tele tartományban rettenet a focus hunting (ezzel egyelőre nem is tudnak mit kezdeni), nem belső zoom-os (brutál ormánya van tele állásban) és veszett drága. Mindenesetre nagyon ki szeretném próbálni, mert legalább annyira jó gépnek tartom, mint az FZ2000-et, aki meg jobban, azt is megértem, nekem hangulatfüggő a dolog
mazsi70: idős úrtól vettem, aki a 25p miatt vált meg tőle. Üzentem neki a Panasonic-os eladóval, hogy át tudja állítani NTSC-re, de akkor már szerintem eldöntötte, hogy eladja. Meg nekem azt mondta, hogy ezzel nagyon megszerette a videózást, és valami komolyabbat szeretne, profi vállkamerát, vagy nem tudom mit. Mindenesetre nagyon rendes volt, és idős létére haladt a korral rendesen
Privátban nincs szakmai kérdés, vélemény, arra a fórum való.
-
hito
nagyúr
Hát srácok...én meg ma jutottam hozzá egy FZ2000/2500-hoz. Nagyon meggyőző papíron, kíváncsi vagyok mit vált be ebből a valóságban.
Viszont szolgált egy nagyon kellemes meglepetéssel már rögtön az adás-vétel pillanatában: belső zoom-os És én ezt nem is tudtam A tubus egy picit hosszabban mászik ki, mint az FZ1000 kezdő nagylátó állásában, cserébe egy mm-t sem nő. Ennek nagyon megörültem.
[ Szerkesztve ]
Privátban nincs szakmai kérdés, vélemény, arra a fórum való.
-
hito
nagyúr
válasz Joey877 #55631 üzenetére
A Mark IV illetve III között csak és kizárólag a 4K videó az újítás (az enyémbe is 4k képről beszél az 1" szenzoron ami 3840*2160, ezt bővítették ki a IV-ben folyamatos videóval.) Persze ha kitudod használni ezen lehetőségeket akkor hajrá, mert biztos jó.
Csöppet leegyszerűsítetted a dolgot. Koránt sem csak annyi a különbség:
Legalább akkora a különbség (bár szerintem inkább nagyobb) a IV és az V között, mint a III és a IV között.
Privátban nincs szakmai kérdés, vélemény, arra a fórum való.
-
hito
nagyúr
válasz jjeahh #54925 üzenetére
Na ettől most komolyan megfájdult az oldalam Még reggel olvastam az ágyban, feleségem mellettem alussza az igazakat, az ágy meg csak rázkódott a bazalt belenézőke miatt De a fekete mellett való kampányolást is megkönnyeztem Egyeseknek nem kell a szomszédba mennie egy kis vérszívásért.
Privátban nincs szakmai kérdés, vélemény, arra a fórum való.
-
hito
nagyúr
válasz Tin_Shield #54922 üzenetére
Nincs több kérdésem
Privátban nincs szakmai kérdés, vélemény, arra a fórum való.
-
hito
nagyúr
válasz jjeahh #54794 üzenetére
Egyébként az nagy általánosságban igaz és elmondható, hogy a nagy zoomos bridge gépekben található televéget leginkább videónál ajánlatos használni (ott viszont hibátlan), illetve fényképeknél szigorúan belenagyítás nélkül, jó fényviszonyok között. Ez alól kivételt képezhetnek a nagy szenzoros, vagy a tartomány egészében fix (kezdő) rekeszértékű gépek. Legalábbis szerintem
[ Szerkesztve ]
Privátban nincs szakmai kérdés, vélemény, arra a fórum való.
-
hito
nagyúr
válasz jjeahh #54792 üzenetére
Azért ez nem ilyen egyszerű ám. Pl. FZ200-nál, vagy 300-nál a 24x-es zoom nem parasztvakítás, főleg videó alatt. De az én Sony HX400-amnál is brutál jó tud lenni videó alatt az 50x-es zoom. Úgyhogy van értelme, ha valaki kihasználja. De képeknél is használható nappal, még a vége is, csak belenagyítani nem kell a kész képbe.
Privátban nincs szakmai kérdés, vélemény, arra a fórum való.
-
hito
nagyúr
válasz Kecsokoma #54746 üzenetére
Gondolom a vízállóság nem feltétel Nagyjából akkor megfelelő lehet LX7 helyett az RX100, viszont azért a nagylátó feltétel csak részben lesz igaz. LX7-hez képest ekv. 4mm-t veszítesz a kezdő gyújtótávból, ami azért nem nevezhető kevésnek. LX7-nek a kezdője ekv. 24mm, RX100-nak 28mm. Viszont cserébe a vége kicsit "kijjebb" van.
Privátban nincs szakmai kérdés, vélemény, arra a fórum való.
-
hito
nagyúr
Félig off, de inkább on-ba teszem, hátha mást is érdekel.
Ti hogy "loptok le" képet egy UHD videóból? Elvileg egy ilyen felbontású videóból már egész normál méretű (8Mp) állókép nyerhető ki.
Privátban nincs szakmai kérdés, vélemény, arra a fórum való.
-
hito
nagyúr
-
hito
nagyúr
Mégis mit szeretnél, azt hogy itt mindenki (virtuálisan) ölelkezzen, és csókolgassa egymást?
Aki döntés előtt áll, az nem csókolgatásra kíváncsi, hanem vérre menő gladiátorharcra. Kis túlzással.Szükséges, okos és építő hozzászólás volt, köszönjük szépen! Mert vigyázz, a kettő között nincs arany középút. Igen, masszív kollektív elcsöppenést szeretnék a szivárvány tövében, miközben együtt dúdoljuk a We're the word-öt és gondos bocsok ugrálnak bárányfelhőről bárányfelhőre.
Privátban nincs szakmai kérdés, vélemény, arra a fórum való.
-
hito
nagyúr
Jesszusom, ebbol a topicbol is mi lett Hitvitak, izmozas, paneloltas, lenezes, mocskolodas. Gyerekek, biztos erre valo ez?
Privátban nincs szakmai kérdés, vélemény, arra a fórum való.
-
hito
nagyúr
válasz tome0001 #54423 üzenetére
Szia! Fontos látni, hogy az S6 kamerája valamivel jobb volt az új S7-nél. Egyébként kültéren, szép napos időben egy csúcsmobil tudja hozni a jobb kompaktok képminőségét is. A gond a gyenge fényviszonyoknál kezdődik (akár nappal kültéren, elég hozzá egy felhősebb idő). Ott hamar elfogy a mobilok ereje és nyilvánvalóvá válik a fényképezők előnye és létjogosultsága.
De ha tényleg csak kint, jó időben szeretnéd használni, akkor fölösleges egy RX100 szerintem.
Privátban nincs szakmai kérdés, vélemény, arra a fórum való.
-
hito
nagyúr
"Egyébként a mobiloknál vannak éjszakai vagy kevés fényes, beltéri videók. Én azokat sem láttam rossznak. Jellot se igazán láttam egyiken sem, a G4-nél sem."
Hát bocs, de nem tudom milyen S5-öt, S6-ot, G4-et néztél, lehet valami nagyon speckó (), mert ennek mind az ellenkezője igaz az én olvasatomban. De hogy ne a beszéden legyen a hangsúly, hanem a tetteken, hozok neked FZ1000 vs G4 tesztvideót. Csak nehogy utána rohanj a MM-ba fényképezőért
Privátban nincs szakmai kérdés, vélemény, arra a fórum való.
-
hito
nagyúr
"Még mindig egy 100-150k-s telefon videó részletessége/minősége lenne a cél számomra."
Értem én a problémát, régen én is így gondolkoztam. Azonban már (jó néhány gép tulajdonlása után) máshogy látom. Most összehasonlítva egy mobil teljesítményét mondjuk egy FZ1000-rel, vagy RX100m3/4-gyel, de ide sorolhatjuk az LX100-at, SX60-at (ez inkább csak jó fényviszonyok között, nem beltérben), lehangolóan tárgya a mobilvideók minősége. Leginkább a túlélesített, digitális hatás zavar, semmi természetesség nincs bennük, a valósághoz sok köze nincs a produktumnak.
A stabijuk is (tisztelet a kivételnek) vérszegény. Egy LG G4-gyel készített videó képe kis scrollozásra is hullámzik, mint az Atlanti óceán, minőségügyileg meg szétesik a kép gyenge fényviszonyok mellett. Ami mobil fronton megüti a szintet videóban: Samsung Note 4, S5 (de nincs stabi), esetleg S6, HTC One M9 (szintén nuku stabi), K Zoom. LG G4 pl. nekem gyenge, túl digitális.
Szóval nekem sikerült ebből a "betegségből" kigyógyulnom Ennek köszönhetően az FZ1000-mel most olyan videókat csinálhatok, hogy beszarás.
Egyébként a hsz-em elején említett gépeken kívül nem rossz a Sony HX50/HX60 videója sem, ha az ember olcsón akarja megúszni a dolgot. Nyilván nem a csúcsok csúcsa, illetve rossz fényviszonyok között nem szabad sokat várni, de turista videózásra kiváló, csak úgy mint a Sony bridge-ek (HX400 pl.).
Privátban nincs szakmai kérdés, vélemény, arra a fórum való.
-
hito
nagyúr
válasz jjeahh #54348 üzenetére
Jajj, elnézést, a mikire és a kijelzőre nem figyeltem
Viszont a legtöbbe, amit írtam van
Tehát akkor: Pana FZ200, FZ300, FZ1000, Sony RX100m2 (ennek csak dönthető a kijelzője, nem kihajtható), RX10 (szintén csak dönthető), Pana G6, GH2, GH3, G7, GX7 (asszem ez csak dönthető).
A multi-aspect szenzor tényleg fasza! Egyébként van 50fps mód a GH2-ben, csak fHD-ben nincs, sima 720p-ben van.
Privátban nincs szakmai kérdés, vélemény, arra a fórum való.
-
hito
nagyúr
válasz ricsiv92 #54343 üzenetére
Ha most a videó a fontos, állókép annyira nem, akkor 100eFt alatt érdemes megnézned a Panasonic FZ200-at, Canon SX60-at (ezt 100 alatt csak használtban kapsz).
Kicsit drágábban ott a Panasonic FZ300, ami 24x-es optikai zoom mellett konstans 2.8as rekeszt tud és van 4k videófelvétel (fHD-je viszont csapnivaló, SX60-é szebb). Van fenn egy az apróban 143-ért. 135-ért szerintem el lehet hozni, garis.
Még följebb abszolút ajánlott kategória a Panasonic FZ1000, illetve a Sony RX10.Kisebb gépek, amik jók videóban, kisebb zoom-mal: Panasonic LX7, Sony RX100m2, RX100m3, (m4 ára vicc kategória), Canon nagyszenzoros (1") kompaktok nekem videóban annyira nem jönnek be. Sony, Pana vonal jobb.
Én a helyedben elgondolkoznék még a Pana MILC-eken is: G6, GH2 (legjobb fHD videós elég olcsón), GX7, G7 (ez már drágább és tud 4k-t), GH3 használtan már van 140 körül. Ezekhez kezdésnek tök ok egy 14-42-es kitobi (lehetőleg II-es verzió).
Ebből a kis ajánlóból nyilván kitűnik, hogyha videó, akkor leginkább a Pana a nyerő De Sony is rendben van videóban, Oly, Fuji felejtős.
Privátban nincs szakmai kérdés, vélemény, arra a fórum való.
-
hito
nagyúr
válasz Márton #54271 üzenetére
Köszi, megoldódott. Valószínűleg véletlenül 1/30-on maradt. Kipróbáltam egy másikat és szépen tartja a zársebességet.
Viszont basszus ez a gép iso200-on is olyan zajtengert produkál fényképben, hogy azt öröm nézni Telefonok jobban bírják az érzékenységet. Mondjuk ott F1.8-2.2 a jellemző, itt meg 3.4 a legtágabb.
Privátban nincs szakmai kérdés, vélemény, arra a fórum való.
-
hito
nagyúr
De van. 1/60-ra állítottam, mégis automatikusan hosszabbra vette a záridőt. Egyébként baromi jó. Még videó alatt is lehet mindent állítani (rekesz, iso, zársebesség), mint a nagyoknál. Van egy olyan érzésem, hogy nagyon fogom szeretni.
Állóképekre gyenge fényviszonyok között felejtős, egy jobb mobil köröket ver rá, de ez nálam nem is szempont. Fotóra alig használom.
Privátban nincs szakmai kérdés, vélemény, arra a fórum való.
-
hito
nagyúr
Eligénytelenedtem Nézegetem ezt az SX60-at. Szinte csak videózásra használom a gépet és fHD-ben jobb minőségű videót csinál, mint az FZ300. 60fps-sel 35mbps videókat tol ki magából. Annyi a problémám vele, hogy rossz fényviszonyok mellett automatikusan leveszi a zársebességet videó alatt.
Canon bridge-eseket (vagy bárkit aki tudja) kérdezem, hogy ezzel lehet valamit kezdeni?
Egyébként nagyon jó kis gép. Halál igénytelen, kopogós, átgondolatlan rettenet, de nagyon jó videóban és van raw, ami ebben a kategóriában szinte egyedülálló. Tudom, tudom, az FZ200-ban is van raw és jobb, szebb, stb. Nekem mégis inkább az SX60.
Privátban nincs szakmai kérdés, vélemény, arra a fórum való.
-
hito
nagyúr
válasz Márton #54259 üzenetére
Hát ez nem lesz könnyű menet. Panák jók videóban, de ami ennyi pénzbe belefér, az az FZ200. Szép videót csinál, de nem nevezném egy élességbajnoknak. Én ebben az árszegmensben nem nagyon vagyok otthon, inkább a csúcskompaktok hoznak lázba. Pana LX7 is jó videóban szerintem.
De mielőtt hülyeséget írnék, inkább passzolom a kérdést.
Privátban nincs szakmai kérdés, vélemény, arra a fórum való.
-
hito
nagyúr
válasz jjeahh #54252 üzenetére
Egyébként meg én is folyton ingázom a csúcskompakt meg a m4/3 között Nem tudok dűlőre jutni. Ha lenne egy olyan üveg m4/3 vonalon, mint az FZ1000-esen, akkor el is dőlne egy életre a dolog. Nekem a zoom + fény a lényeg. Na általában ez a kettő a megfizethetetlen cserélhető rendszerben.
Privátban nincs szakmai kérdés, vélemény, arra a fórum való.
-
hito
nagyúr
válasz jjeahh #54250 üzenetére
De hisz ez egy kompakt topic. Az itt lévőknek elég a kompakt, szarnak a dofra, és a többire Nyilván felhasználója válogatja, ki mire szeretné használni, mik az igényei. Tény, hogy az újabb csúcskompaktok néhány dologban fölé kínálnak a cserélhető rendszeres gépeknek, természetesen kompromisszumokkal. De akik ezekkel a kompromisszumokkal tudnak együtt élni - mert, amit veszítenek, az egyébként sem fontos neki -, olyat nyerhetnek, ami cserélhető rendszerszinten csak álom. Pl. 25-600 fix 2.8 mellett és a többi. Teccikérteni
Privátban nincs szakmai kérdés, vélemény, arra a fórum való.
-
hito
nagyúr
válasz lugomon #54235 üzenetére
Sajnálom, hogy ennyire kaki lett, mert én is nézegettem
mauimagic: na az az egyik kedvenc "kompaktom". A kompaktot szándékosan tettem idézőjelbe, mert sajnos akkora, mint egy második vh-s náci tank. Na de semmi nem lehet tökéletes Nagyon jól sikerül gép az FZ1000.
elem67: szerintem nem éri meg az árkülönbözet. Nem szabad FZ300-at venni a 200 mellett, ha nem fontos a 4k videó.
[ Szerkesztve ]
Privátban nincs szakmai kérdés, vélemény, arra a fórum való.
-
hito
nagyúr
Ma kipróbáltam az FZ300-at. Hát, nálam nem ajánlott kategória. Állóképben beltérben nagyon gyengusz, fHD videója szintén nem éri el az elégséges szintet. Egyedül a 4k jó, de azért meg luxus megvenni, drága.
Privátban nincs szakmai kérdés, vélemény, arra a fórum való.
-
hito
nagyúr
Se a stabi nem lesz olyan, se a képminőség, jello effect mobiloknál elviselhetetlen mértékű, utómunkára meg egyenesen használhatatlanok a mobilvideók. Nincs manuál videó, optikai zoom, csatlakoztatható szűrők, előtétek...soroljam? Egy alsó-középkategóriás fényképezőt esetleg ki tud váltani egy mai mobil, de egy RX100m2-től még nagyon messze vannak. Nagyon, nagyon messze.
Privátban nincs szakmai kérdés, vélemény, arra a fórum való.
-
hito
nagyúr
válasz jjeahh #54123 üzenetére
Sosem a géppel volt a baj Bár kint az árral sincs gond. Egyébként a teszt meg gyalázat abból a szempontból, hogy nincs benne normál felbontású sample, csak kicsinyített vackok És 4k sample-t sem találtam, főleg nem letölthetőt.
Privátban nincs szakmai kérdés, vélemény, arra a fórum való.
-
hito
nagyúr
válasz lugomon #54112 üzenetére
Annyit bőven megér. Igen, a csúcskompakthoz képest elmarad a minőség, de Z3C-hez képest álom lesz.
Így méginkább ajánlom, hogy a hétvégén 63 újonnan.
LX7 persze jobb. Fényerősebb lencse, nagyobb szenzor, manuál videó (asszem) és RAW support szól mellette, viszont a 4x-es zoom lássuk be elég vérszegény.
Privátban nincs szakmai kérdés, vélemény, arra a fórum való.
-
hito
nagyúr
Sony HX60V? Használtan már 60 körül utánavágják és egy egész jó kis kompakt, kis mérettel, jó videós képességekkel és 30x-os optikai zoom-mal.
A szenzor apró, de szerintem még így is hatalmas ugrás lesz a mobilfotózáshoz képest.
[ Szerkesztve ]
Privátban nincs szakmai kérdés, vélemény, arra a fórum való.
-
hito
nagyúr
válasz realist #53988 üzenetére
Nem gondolnám, hogy az RX100 jobb lenne videóban. Szerintem ha csak a videó miatt választanád az RX100-at, akkor nyugodtan veheted az LX7-et is, mert egy szinten vannak videóban. Az RX100-nak jóval nagyobb felbontású a szenzora és a zajban jobb magas iso-n azonos rekesz mellett. Inkább ezek szólnak az RX100 mellett, semmint a videó.
Privátban nincs szakmai kérdés, vélemény, arra a fórum való.
-
hito
nagyúr
válasz mediumgecso #53952 üzenetére
És akkor ne feledjük a 4k videófelvételt sem +1 az LX100-ra.
Privátban nincs szakmai kérdés, vélemény, arra a fórum való.
-
hito
nagyúr
Intelligens zoomot én is használom, de kizárólag videóhoz. Hiába jobb állóképnél az i.zoom, mint a digitális zoom, számomra akkor is vállalhatatlan az eredmény. De ismétlem csak állóképnél, videónál az egyik legjobb dolog! Ott szinte alig látható a minőségromlás, majdnem optikai zoom minőségű.
Privátban nincs szakmai kérdés, vélemény, arra a fórum való.
-
hito
nagyúr
Nagy az előnye az RX100-nak az 1.8-as rekesz és az 1"-os érzékelő miatt. Ettől függetlenül a Panának sem kell szégyenkeznie a kategóriáját belül. Nem véletlenül olyan népszerű. Igaz, inkább azok veszik, akiknek fontos a nagy zoom (fix 2.8 mellett), és a videófelvétel is az állóképeket mellett, mert ezekben ilyen áron nincs nagyon alternatívája. Igazi kis mindenes amatőr fotósoknak, videósoknak.
Privátban nincs szakmai kérdés, vélemény, arra a fórum való.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6L II IS USM + UV szűrő -Újszerű-
- Tamron SP 150-600mm G2 teleobjektív + álcázó ( Nikon )
- FEELWORLD WPC215 Hordozható rendezői monitor 1000nit fényerővel + SmallRig VB212 V mount akku.
- Sigma 28-70mm f/2.8 DG DN Contemporary (Sony) full frame objektív
- Panasonic Lumix DMC-FZ1000 II
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest