- Házimozi haladó szinten
- Házimozi belépő szinten
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Acer notebook topic
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Gigabyte alaplap topik
- Vezeték nélküli fejhallgatók
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- A hardverek is nehezen viselik a kánikulát
Új hozzászólás Aktív témák
-
KTTech
veterán
válasz
DreadZozzy #5029 üzenetére
Nem ugyanaz a kéz hiba. A hidassal nem lehet mit kezdeni, az Moaré...
A 24p anyagot 24p-re állított Kodival nézném meg, nem 60p-re állítottal először. -
KTTech
veterán
válasz
DreadZozzy #5023 üzenetére
Ez egyszerű moaré. Jó eséllyel az eredeti anyag ilyen.
-
KTTech
veterán
válasz
_Smooth #4887 üzenetére
Nekem az AMD Ryzen9 5900x-en (4.8GHz-n), 32 GB RAM, nVidia 3060Ti-vel, 2.5G-s LAN-on sem zökkenőmentes a Kodi, így valószínűleg az elvárásaid magasak... mondjuk a stabilitással egyik eszközömön sincs gond, lefagyni, hibázni nem szokott, döcögni néha igen, de csak a menüben.
-
KTTech
veterán
válasz
®abstract® #4699 üzenetére
Ez nem lakossági képarány támogatás kérdése, hanem rendezői döntés. Ha a rendező a filmet szélesvászonra álmodta meg, akkor úgy is kerül moziba, és nem készül külön kópia a "lakossági" felhasználóknak.
Régen volt még egy nagy előnye a szélesvásznú filmeknek: nem romlott a képminőség vetítés közben, ha 1:2,35-ös filmet játszottak, hiszen nem egy 4:3-as képarányú képkocka közepét kellett kinagyítani és kitakarni a felesleges részeket (kiemelve ezzel a film hibáit, pl. a szemcsézettséget, amit ma képzajnak minősítenek, és ez rontja a képélességet is).
Egy kivétel van: ha szuper 35-ös a forrásanyag és abból van kivágva a szélesvásznú változat (függetlenül attól, hogy analóg film vagy digitális az eredeti), nem pedig eredetileg is anamorf objektívvel van felvéve. Ez esetben elvileg bármilyen képarány készülhet, maximum a filmen szereplő jelenet különböző részei levágásra kerülnek (és lesznek belógó mikrofonok és társaik). Az ilyen forrásból jönnek ki általában az open matte verziói az eredetileg szélesvásznúra megálmodott filmnek - de a stúdiókat általában köti a rendezővel kötött szerződés a képarányt illetően.
A CGI filmeket elvileg bármire le lehet renderelni, de általában a rendezői igény fog elkészülni, mert súlyos tízmillió dollárokba kerülhet egy másik formátumra történő újrarenderelés.
Ha IMAX mastert kell készíteni (vagy az a forrás), akkor csak abban kell válogatni, mi kerül levágásra a képből, mivel ott a képarány nagyon más - a szélesvásznú verzió mindenképp a kép alsó-felső részeinek levágásával fog elkészülni. Ez esetben a 1:1,85-ös verzió többletinformációt fog adni a szélesvásznúhoz képest, és nem lesznek zavaró képelemek sem. Ez esetben is a pan&scan megoldás lesz használva, hogy nehogy lemaradjon valami fontos a végleges kimeneti formátumból. A hibrid filmeknél pedig ugrálás van általában a 1:2,35 és 1:1,78-as képarány közt, attól függően, mit milyen formátummal vettek fel.
Régebben egyébként azt csinálták, hogy egyszerűen levágták a szélesvásznú film két szélét, és úgy került TV adásba/VHS-re a film, ezzel elvesztve a kép 50%-át (1:1,85-nél csak 25% körül megy kukába) - ezek is pan&scan verziók, ezzel megpróbálták a kép közepén tartani a lényeges képelemeket, hogy lehetőleg ne két félbevágott ember beszélgessen a kép két szélén a 4:3-as verzióban, hanem pl. hol az egyik oldalát mutatták a képen az eredeti filmnek, hol a másikat. Ezt a módszert használták egyébként az 1:1,85-ös filmeknél is.
Így kell elképzelni az eredetileg felvett képet (a kép közepe egy kör lenne): [link] , ezt vetítés során egy speciális (anamorf) objektív húzta szét normális képre, így sokkal jobb képminőség volt elérhető.
A Kodi-s zoom funkció a kép két szélét vágja le eszetlenül, majd képminőségvesztéssel kinagyítja a maradékot... senkinek nem ajánlom a használatát, aki kicsit is ad a minőségre.
-
KTTech
veterán
válasz
®abstract® #4697 üzenetére
Csak halkan jegyzem meg, hogy a szélesvásznú film az nem 16:9-es (vagy mozis szemmel nézve 1:1,78-as vagy 1:1,85-ös - bár van még pár szabványos arány -, azaz takarásos - mert gyakorlatilag a 4:3-as képarányból van kimaszkolva, alul-felül fekete csíkkal és egy megfelelő fémlap takarta ki az alsó-felső részt). A szélesvásznú filmet 1953-tól használják és 1:2,35, 1:2,39, 1:2,4 vagy 1:2,55-ös lehet). Egy moziban a vásznat ilyen formátumú filmmel lehet kitölteni... a többi aránynál a kép oldalsó széle fekete (vagy függönnyel le van takarva, hogy ne is látszódjon a vászon).
-
KTTech
veterán
válasz
Beni2360 #4297 üzenetére
Semmi szükség NAS-on médiaszerverre hozzá. Viszont a Kodi-t hálózati adatbázisra kell kapcsolni (így legalább mindegyik Kodi egyformán jelenik meg), például MariaDB-re, ami alapfelszereltége például freeNAS-nak vagy bármelyik Linux alá könnyen telepíthető, néhány beállítás és már szinkronizálva is van. A Kodi oldalán van tutorial hozzá.
-
KTTech
veterán
Valószínű a Sony TV a hunyó, mert rögzített felbontást és framerate-t ad az appoknak (teljesen általános megoldás, ezért nem szeretem a TV-be épített appokat sem...). Megkerülni meg nem lehet... de legalább a TV felismerhetné, hogy 24p volt az eredeti forrás és eldobálhatná a felesleges képkockákat, miközben 24p-re váltana.
-
KTTech
veterán
válasz
kisgyerek85 #4163 üzenetére
Engedélyezd az SMB1-et a NAS-on. Azzal általában helyreáll a rend, és otthoni környezetben nem okoz gondot.
-
KTTech
veterán
Na, a V19 végre helyesen kezeli a magyar ékezeteket sorbarendezéskor
Meglepetésként ért a tegnapi frissülés után.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Beszámítás! Sony PlayStation 5 PRO 2TB Digital játékkonzol extrákkal garanciával hibátlan működéssel
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte AORUS MASTER RX 6800 XT 16GB GDDR6 videokártya garanciával hibátlan működéssel
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy A70/Samsung Galaxy A71/Samsung Galaxy A72
- Robbanj a jövőbe egy új Ryzen 7 5800X-szel! Kamatmentes rèszletre is!!
- BESZÁMÍTÁS! ASRock B460M i5 10400 16GB DDR4 512GB SSD RTX 2060 Super 8GB Rampage SHIVA TT 500W
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest