- Régebbi játékok profilját frissíti az új GeForce driver
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Házimozi belépő szinten
- Az Arctic belép a házak piacára
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- TCL LCD és LED TV-k
- Milyen egeret válasszak?
- Forrasztásról mindent az alapoktól!
- ASUS notebook topic
Hirdetés
Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Le van írva, hogy nem a fícsőrök a gond, hanem az, hogy ettől még továbbra sincs megoldva az RT-nek a memóriazabálása, és a rossz hatásfoka.
De akkor részletesebben. Az opacity micromaps segítségével a shader invokációk csökkenthetők, vagy akár el is hagyhatók. Ha elég nagy a geometria, akkor ez valóban hozhat 2x-es gyorsulást, de ahhoz nagy geometria kell, mert átlagos geometriánál ez nem igaz. Ott inkább 10-20% plusz a jellemző, és ez csak az eljárásra értett gyorsulás a tradicionális alpha testinghez viszonyítva. Tehát a teljes képkocka szintjén számolva ez a gyorsulás nem lesz nagyobb 0,9-1%-nál. Optimális esetben. Emiatt nem implementálta ezt senki, mert ahol számít, ott a DXR eleve rossz hatásfokkal működik, ahol pedig használható, ott szökőévente ha nyernek +1%-ot a teljes képkockára levetítve, ami nem éri meg a befektetett munkát.
És pont emiatt baj, hogy amúgy az opacity micromaps egy tök jó dolog lenne, tényleg nem igényel extra hardvert, mert egy szoftveres fícsőr az egész, a legújabb hardverekbe implementálni lehetne, legrosszabb esetben az LDS-t használva, de igazából amíg a bejárással kapcsolatos gondot nem oldja meg az DXR, addig pont annyira fogják használni ezt a képességet a fejlesztők, amennyire most használják. Semennyire. Mert ez most is elérhető. Sőt, már több éve elérhető, és most is lehetne támogatni +1%-ért. De senki sem csinálja.
A DXR verziónak annyi előnye, hogy nem az NVIDIA specifikációi szerint van tervezve, hanem az ARM specifikáció szerint. Tehát nem az NVIDIA technikája lett implementálva, hanem az ARM-é. Elsődlegesen azért, mert hatékonyabban működik, de még így is kicsi potenciális gyorsulás, amíg a DXR bejárással kapcsolatos gondjait nem oldják meg. Viszont az ARM megoldása implementálható a legtöbb hardverre. Ezért tudja az NV is támogatni a Turing és az Ampere architektúrán, holott a saját megoldásukhoz Ada kell minimum. És emiatt a többi gyártó modernebb dizájnjai is támogatni tudják. De a jelenlegi geometriai terhelés mellett 1% extrát, ha hoz, ez továbbra sem változott meg.
A shader execution reorderingnek már több haszna van, de azt is csak ritkán implementálták eddig. A legnagyobb gond vele az, hogy sok munkát igényel, és akkor van csak hatása, ahol már a DXR eleve nem működik jól a nem koherens sugarak miatt. Például ezt eleve megpróbálják elkerülni a játékok, nem véletlenül, hogy az egyetlen cím, ami a shader execution reorderinget eddig beépítette az a Cyberpunk 2077 volt, de kizárólag az egyik beállításra, méghozzá az overdrive módra. És ezt jó okkal tették így, mert csak az overdrive mód alkalmaz másodlagos sugarakat. Tehát minden más módnál 0%-ot hozna a shader execution reordering, de overdrive mód alatt is az a gond, hogy a másodlagos sugarakkal kapcsolatos számítások a teljes sugárkövetés 2-3%-át teszik ki, tehát a shader execution reordering ezt a 2-3%-ot gyorsítja kb. a kétszeresére. Tehát a teljes képkockát tekintve itt is kb. 1-2%-nyi összesített gyorsulásról van csak szó.
Mellesleg ez az egész például az Intel és az AMD modernebb dizájnjait azért érintik kevésbé, mert a Battlemage részlegesen, míg az RDNA 4 teljesen kezeli a másodlagos sugarak koherenciáját. Egyszerűen a hardver mindenféle extra szoftveres támogatás nélkül csoportosítja a sugarakat, hogy a koherensek lehetőleg közös szálcsoportba kerüljenek.Szóval örüljetek az 1%-nak, ha tetszik nektek, de ez semmit nem javít azon, amiért sokszor rém lassú a DXR. Az arabus által közölt 20-40% pedig irreális. Ha ennyit jelentene mindenki implementálta volna az elmúlt 2 évben, mert ennyi ideje érhetők el. De nem basszus, 1-2% maximum, ez is szökőévente.
Új hozzászólás Aktív témák
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Xbox Series X|S
- Régebbi játékok profilját frissíti az új GeForce driver
- Mafia: The Old Country teszt
- Medence topik
- Hálózati / IP kamera
- Genshin Impact (PC, PS4, Android, iOS)
- BestBuy topik
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Yettel topik
- További aktív témák...
- Asus RTX 3050 8GB /Jótállással!/Dobozos!/Posta ok!
- 3x ASUS Turbo RTX 2080 Ti (11 GB) / Frissen pasztázva / Igény esetén + EKWB vízesblokk.
- Sapphire PULSE RX 6600 XT 8GB Garanciával!
- Készpénzes / Utalásos Videokártya és Hardver felvásárlás! Személyesen vagy Postával!
- Asus Dual GeForce GTX 1650 OC Edition 4GB Garanciával!
- Dell P2419H / P2419HC Full HD LED IPS 24" LCD monitorok
- Bomba ár! HP EliteBook 830 G7 - i7-10GEN I 16GB I 512GB SSD I HDMI I 13,3" FHD I Cam I W11 I Gari!
- Dell Precision 5540 i7-9850H 16GB 512GB Nvidia Quadro T1000 15.6" FHD 1 év garancia
- Telefon felváráslás!! Xiaomi Redmi Note 11, Xiaomi Redmi Note 11 Pro, Xiaomi 11 Lite
- Azonnali A320 B350 X370 B450 X470 A520 B550 X570 chipset alaplap felvásárlás személyes/csomagküldés
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest