Hirdetés
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- Házimozi haladó szinten
- AMD vs. INTEL vs. NVIDIA
- Hogy is néznek ki a gépeink?
- AMD Navi Radeon™ RX 9xxx sorozat
- Tizenkét tányérra térne át a Toshiba a HDD-piacon
- Meghalt a Windows 10, éljen a Windows 10!
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Analóg fényképezés
- Ventilátorok - Ház, CPU (borda, radiátor), VGA
Új hozzászólás Aktív témák
-
fagy53
nagyúr
A CPU limit problémáját a VGA húzásának a hatásával lehet definiálni. Ha a VGA tuning arányos FPS növekedést okoz, akkor nem korlátoz a proci. A VGA limitnél meg a proci tuning FPS ekre gyakorolt hatásának eredménytelensége jelzi a VGA limit tényét.
A gyakorlatban, a játékoknál mindkét eset jelen van, váltakozva. ill. megfigyelhetők köztes állapotok is. Igaz tehát a vegyes limites tézis és az, hogy éppen mi határozza meg a játék sebességét, az egy többparaméteres összefüggés.
A PH! tesztek "ideális CPU/VGA páros" elnevezése nagyon helyes és a lényeget tükrözi. Látható, hogy mennyire értelmetlen a " kihajtja-e a procim az "X" VGA-t?" kérdés. Világos, hogy a minél erősebb proci és a csúcs VGA a legjobb megoldás egy adott konfig esetében, de ez a lehetőség nem mindenki számára elérhető! Nincs is rá szükség a tesztek tanúsága szerint, mert elég jól különválasztható a hatásuk a játék sebességére.
A játék határozza meg a proci milyenségét, a VGA-nak nemsok köze van hozzá, mivel a képalkotás első fázisát a CPU munkája jellemzi. A többi fázis idejét viszont a VGA teljesítménye határozza meg. Ez a sorrendiség teszi lehetővé a két egység működésének különválasztását. Ha a proci gyenge, vagy a játék nagy terhet ró a procira, akkor hiába a csúcs VGA, hasonló sebességgel fut a játék, mint a gyengébb VGA esetében. Ha nagy felbontásban erős procival dolgozunk és igényes grafikai megjelenítést várunk el, akkor az első fázis ideje hiába kicsi, a VGA a többi fázis idejét jelentősen elnyújtja és így ő határozza meg a képidőt.
A konkrét WoW példa esetében érdemes a felbontást minimumra venni, a graf beállításokat amelyek a VGA-t terhelik lecsökkenteni és így megnézni a min., max., és átlag FPS-eket. Ezek az értékek megmutatják, hogy elegendő-e a CPU ereje a játékhoz.
Nagyon sok esetben sem a CPU sem a VGA nem ludas a leeső sebesség előidézésében, sokkal inkább a játék bugjai,a háttérben futó programok, internet kapcsolat, vagy a memóriakapacitás szűkössége az ok.
Az ArmA2 komoly terhet ró a procira és valóban kevés a 3GHz, arányos FPS növekedést hozott az órajelemelés, tehát cél a 4GHz közelébe kerülni. A 4850 tökéletesen elég, bár javallott az 1GB, mert 600MB feletti a vmem igény.
Új hozzászólás Aktív témák
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- Házimozi haladó szinten
- „Új mérce az Android világában” – Kezünkben a Vivo X300 és X300 Pro
- World of Tanks - OFF topic
- One mobilszolgáltatások
- Android szakmai topik
- AMD vs. INTEL vs. NVIDIA
- Hogy is néznek ki a gépeink?
- Sorozatok
- Facebook és Messenger
- További aktív témák...
- Fujitsu Lifebook A3510 Laptop
- HIBÁTLAN iPhone 12 mini 64GB Red -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS2036
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone Ultra 7 265KF 32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- BESZÁMÍTÁS! MSI B760 i5 13400 32GB DDR5 512GB SSD RTX 4070 12GB ÚJ Zalman T4 Plus FSP 650W
- HIBÁTLAN iPhone 13 Pro 128GB Silver -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3666 100% Akkumulátor
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: NetGo.hu Kft.
Város: Gödöllő