Hirdetés

Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Pikari

    veterán

    válasz Kansas #13 üzenetére

    Tisztelem a véleményed erről, de hadd fejtsem ki én is erről a véleményemet akkor.

    Egyrészt, egy 3D apit komolyan elsajátítani nem két nap, hanem éveket kell beleölnöd ahhoz, hogy komolyan ki tudd használni.

    Másrészt, szerintem nem az számít, hogy mi mennyire jövőbe mutató, mi mennyire modern, mi fog egyszer majd rohadt nagyot szólni. Hanem azt, ami itt van, ami adott, aminek 100% körüli támogatottsága van már 2 és fél évtizede szinte minden platformon. Már persze ha létezik ilyen alternatíva. És jelen esetben igen, létezik: ez az OpenGL.

    És ezt nem csak rövidtávú érvként hozom fel az opengl védelmében, hanem hosszú távú érvként is. Miért gondolom ezt? Azért, mert lehetséges (lehetséges, tehát nem azt mondom, hogy okvetlenül így lesz), hogy mire a vulkan ténylegesen elterjedne szó szerint mindenhol, addigra rég lecserélik valami tök más dologra, és döglött macskaként fogják elhajítani az eddigi kezdeményeket. És ez a rizikó túl nagy. Ha majd a vulkan támogatás is annyira alapvető lesz, mint most az opengl, túléli az első évtizedét úgy, hogy nyomot hagy az informatikában (nem csak sokadlagos renderer lesz), akkor majd érdemes komolyabban foglalkozni vele.

    Amúgy az openglt már 20 éve folyamatosan temetik, konkrétan 2003-tól kezdve folyamatosan ugyanilyen hülyeségeket olvasok róla, aztán azóta egyre inkább csak nőtt a renoméja, idővel lettek normális linux driverek, a microsoft beadta a derekát, és félt akadályozni az openglt, végleg meghódította a telefonokat, kézi kütyüket. Sokáig él az, akinek a halál hírét keltik. Hasraütésre az OpenGL-ben a mostani állás szerint van legalább egy 50 év még. A vulkanban mennyi van? Ki tudja.

    Nyilván a vulkan fejlett, és gyors. De 10 év múlva mennyire lesz gyors az akkori új hardvereken, főleg, ha paradigmaváltások is bekövetkeznek, és az eddigi megoldások szuboptimálisak lesznek? Mi lesz akkor a vulkannal?

  • Pikari

    veterán

    válasz Kansas #8 üzenetére

    Ez konkrétan az android követelményeinek a félreértése, amivel különféle oldalakon már évtizedekre visszamenőleg dobálóznak. Kell vulkan library bele. CSAKHOGY ez az initben visszaadhat egy jó kis return NULL-t is, ugyanis ténylegesen működnie már nem kell. Ez a legtöbb ,,az android ettől meg ettől a verziótól ezt meg azt a képességet támogatja'' szintű technológiára is vonatkozik. DE ha esetleg úgy döntenek majd a szoftverfejlesztők, hogy elkezdik széles körben használni, akkor sem feltétlenül lesz hardveresen gyorsítva. Dzsunka gyártók sokszor egész egyszerűen az opengl ES-t is mesával oldják meg mind a mai napig.

  • vicze

    félisten

    válasz Kansas #6 üzenetére

    Az Android támogatja, csak a készülékek nem. ;] Nincs driver, túl régi driver verzió, ilyenek... (Gyakorlatilag használatlan pár készüléket kivéve.)

  • vicze

    félisten

    válasz Kansas #3 üzenetére

    Ah elnézést, jelenleg Windows és Linux only, akkor nem sok vizet zavar.

Új hozzászólás Aktív témák