Új hozzászólás Aktív témák

  • Weißturul

    senior tag

    A SEGA utolsó játékkonzolja 1998. november 27-én jelent meg Japánban. Az erőteljes 3D-s képességekkel, a beépített modemnek köszönhetően online funkciókkal ellátva, és sok egyéb újdonsággal karöltve repült fel a videojátékok égiszére. Éveken át a Dreamcast volt a legkelendőbb gép, egészen 2000. év végi szezonjáig - a PlayStation 2 megjelenéséig. A Sony agresszív kampányhadjáratával a SEGA nem bírt, a sorozatos árcsökkentések, akciók ellenére az erősebb, DVD-lejátszási és Dolby Digital képességekkel felvértezett, de drágább PS2 sikerrel golyózta ki a DC-t előbb a Japán-, majd az összes többi piacról is. 2001. január 1-jén a SEGA bejelentette, hogy leállítják a konzol gyártását. 10,6 millió eladott példánnyal a SEGA utolsó játékkonzolja nyugdíjba vonult.
    Halála megszépítette emlékét, több száz (többségében homebrew) alkotás látott és lát ezekután napvilágot, mint a Last Hope, DUX, Radilgy és Under Defeat.

    Hardver:
    A Dreamcast korához képest erős hardverrel indult, kijelölt 128bites, masszív 3D-s teljesítményével egy lehetséges fejlődési irányt.

    Processzor: A rendszer lelke egy Hitachi SH4 RISC. Órajele 200MHz és egy on-die 128bites vektorprocesszorral együtt préselnek ki 360MIPS-et és 1.4GFLOPS-ot magukból.

    Grafikus processzor: a megjelenítési feladatokat egy PowerVR2 CLX2 látja el. 100MHz-es órajelével 7 millió háromszöget tud rajzolni. Maximálisan 640*480-as felbontást tud 24bites színmélység mellett valamint képes bump mappingre, trilinear-filteringre, gouraud-shadingre, z-bufferingre és anti-aliasingre.

    Memória: a rendszernek összesen 26MB RAM-mal kell gazdálkodnia, ebből 16MB 64-bites SDRAM a processzoré, 8MB 4*16-bites a grafikus egységé, 2MB 16-bites pedig az audiochipé.

    Egyéb: a hangcsiholó szerepét egy Yamaha AICA hangchip, ami valójában egy 32-bites, 45MHz-es ARM7 RISC CPU. Képes 64 csatornás PCM/ADPCM mintavételezésére (4:1 tömörítés) és támogatja az X-MIDI valamint a 128 lépéses DSP-t.
    Szintén a Yamaha szállította a 12x sebességű GD-ROM-ot. A Dreamcast fő adathordozója az 1.2GB-os GD-ROM, de a meghajtó olvassa a mezei CD-ket is.

    Játékok:
    A játékok Jewel-case-ben (CD-tok) kerültek forgalmazásra, az EU-s tokok kétszer olyan vastagak voltak a többnyelvű kézikönyvek miatt. A DC 688 hivatalos, míg több száz nem hivatalos produktunot tudott felmutatni. Elképesztő mennyiségű 2D-s(!!) és 3D-s verekedős stuff jelent meg a gépre, vamint a SEGA NAOMI átjárhatóságnak hála még több horizontális/vertikális shooter látott napvilágot.
    Mivel az EA nem támotta a DC-t, ezért a SEGA saját maga kezdett el sportjátékokat hegeszteni a platformra SEGA Sports cím alatt. Így születhetett meg a sokak által a Madden szériánál is jobb NFL 2K és a Virtua Tennis.
    Az online képességeknek hála naponta többszázezren vívtak mérkőzéseket a Quake III, Unreal Tournament, NFL 2K és Phatasy Star Universe szerverein.
    Az olyan feledhetetlen alkotások, mint a Shenmue, Jet Set Radio, Sonic Adventures 2 mindig megdobogtatják a DC-tulajok szívét.
    A gép korai halála miatt hivatalosan sosem jelentek meg az olyan legendás alkotások, mint a Half-Life, a Propeller Arena és a Castlevania: Ressurrection.

    "A Dreamcast él és élni is fog!". Emlékét megőrizzük és minden egyes alkalommal amikor elővesszük egy letűnt korra, egy köztes generációra fogunk visszaemlékezni. Mi tettük azzá a gépet ami: legenda.

    A Dreamcast játékok listája.
    Dreamcast Community
    Dreamcast hírek, újdonságok

    A topicot tessék rendeltetésszerűen használni. Szokás szerint tilos a warez.

    [ Módosította: 7 ]

    Hass, alkoss, gyarapíts és a Logout fényre derül! | 3dfx rulez | "... úgy szórtad a hedshátokat, mint S3 VGA a hardveresen gyorsított kékhalált" - bacsis | http://bit.ly/tBBPzG <--- Dreamcast topik

Új hozzászólás Aktív témák