Új hozzászólás Aktív témák
-
-
dobragab
addikt
Ilyen esetben nem gáz struktúrát használni, sőt, azt kellene. Ez így elég ronda. Valahogy így érdemes:
class Merkozes
{
public:
int fordulo;
int hazaigol;
int idegengol;
int hazaifelidogol;
int idegenfelidogol;
string hazaicsapat;
string vendegcsapat;
};
std::istream& operator>>(std::istream& be, Merkozes& M)
{
Merkozes result;
be >> result.fordulo;
be >> result.hazaigol;
be >> result.idegengol;
be >> result.hazaifelidogol;
be >> result.idegenfelidogol;
// nem biztos, hogy kell, de
// int után string-et beolvasni nem mindig egyszerű
be >> std::ws;
be >> result.hazaicsapat;
be >> result.vendegcsapat;
}
class Merkozesek {
private:
std::vector<Merkozes> adatok;
public:
Merkozesek();
~Merkozesek();
void Kiir();
void Gyoztes();
void Nev();
void Statisztika();
};
Merkozesek::Merkozesek(){
ifstream be("eredmenyek.txt");
if (be.fail()) {
cerr << "hiba";
system("pause"); // jáj, mér?
exit(1);
}
Merkozes M;
while (be >> M)
adatok.push_back(M);
}Így már nem szivárog (ömlik) a memória.
-
doc
nagyúr
Persze, a ketto nem zarja ki egymast. Az adott feladattol/helyzettol fugg hogy melyik a jobb/kenyelmesebb megoldas.
Apro megjegyzes (ne zavarjon ossze): C++ -ban a struct es a class az szinte teljesen ugyanaz, igazabol csak a default lathatosag mas

MOD: most latom hogy elkestem, mindegy, mar itt marad

-
EQMontoya
veterán
Igazából két különbség van az osztály és a struktúra között, de az is lényegében csak egy:
-Stuktúrában public a default láthatóság, classban private.
-Szemléletbeli: struktúra már C-ben is volt, igaz, sokkal limitáltabb funkciókkal, nem tudott osztályként működni. C++-ban mindent tud, amit az osztályok, a fentebbi minimális különbséggel. Ennek ellenére alapvetően classokat használunk, leginkább a szemlélet okán. Vannak esetek, amikor szokás struktúrát, ez alapvetően az, amikor csak egy kupac adatot szeretnénk egybe kezelni (pl. egy függvény adna vissza öt különböző dolgot, akkor annak nyilván nem öt referencia paramétere lesz, hanem valahogy összepakoljuk a dolgot), és nincsennek a dolognak tagfügvényei, illetve nem szeretnénk belőle elrejteni semmit. Igen, ez kb. az, amire C-ben is használtuk a structokat, erre nyugodtan lehet C++-ban is.Mint látod, az egész inkább konvenció, mint gyakorlati különbség.
Új hozzászólás Aktív témák
● ha kódot szúrsz be, használd a PROGRAMKÓD formázási funkciót!
- Asus RGB gamer pc Z790 i5/i7/i9 13600k 32GB DDR5 6400MHz nvidia RTX 5050 + garancia
- BESZÁMÍTÁS! Samsung S27D850T 27 75Hz PLS QHD 5ms monitor garanciával hibátlan működéssel
- BESZÁMÍTÁS! Asus VG27AQL3A 27 180Hz IPS QHD 1ms monitor garanciával hibátlan működéssel
- Lexar Ares RGB 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL28 - Élettartam garancia
- HP E2620 J9626A-48port - Managed switch
- HIBÁTLAN iPhone 13 Pro 128GB Graphite-1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS4108, 100% Akksi
- Asus laptop E1504F Ryzen 3
- Dell S3221QSA 32 4K UHD Ívelt Monitor 27% ÁFÁS
- iKing - Xiaomi 14T Pro Titan Gray Vékony, prémium kivitel, nagy kijelző 12/512
- HIBÁTLAN iPhone 14 256GB Starlight -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3799
Állásajánlatok
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest
Cég: BroadBit Hungary Kft.
Város: Budakeszi




