Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • N€T0X|N

    őstag

    válasz zeee #2119 üzenetére

    Ha azt a maximális sebességet nézzük, amivel még az autó nem tör ki a kanyarból akkor egyetemes minden autónál ideális ív.

    A sebességnek nincs köze az ideális ívhez ilyen megközelítésben. Ezzel az erővel mindig az ideális íven vagy, amikor adott íven a határon gyorsítasz ki. A helyzetből kihozni a legjobbat nem hozza magával automatikusan azt, hogy az az ideális helyzet. Főleg nem általánosítva minden másra. :)
    Egy farnehéz autó nem ugyanazon az íven megy be kanyarba és nem ugyanazon jön ki onnan, mint egy semleges súlyelosztású vagy egy orrnehéz autó.
    És a hajtás szintén befolyásol. Ha néztél akkoriban WTCC-t, vagy nézel mostanában BTCC-t, láthatod, hogy a BMW-k, Audik (már amelyik hátul hajt) más íveken mennek, mint az elölkaparós szutykok.

    az autó hossza/szélessége sülyelosztása határozza meg a tömegközépontját, ami rajzolja az ideális ívet. egy kamion nem ugyanazon az íven fog menni, mint egy személyi autó, mert a tömegközépontjától távolabb van a külső kerék

    Az arányok számítanak, nem a konkrét méret. Az autó hossza/szélessége nem igazán van kihatással az ideális ívre. A súlyelosztása viszont igen. A kamion pont azon az íven fog menni, amin a személyautó, ha(!) a tömegközéppontja ugyanott van arányaiban (és egy versenykamionnál ez simán előfordulhat), a méret csak marginálisan befolyásolja ezt. Persze lassabb lesz, hiszen jóval nehezebb, de ez az ívet nem befolyásolja.

    Sent from my keyBoard

Új hozzászólás Aktív témák