- Autóhifi
- OLED TV topic
- Mikrokontrollerek Arduino környezetben (programozás, építés, tippek)
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Milyen egeret válasszak?
- Milyen monitort vegyek?
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Milyen notebookot vegyek?
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- Milyen RAM-ot vegyek?
-
PROHARDVER!
Arduino hardverrel és szoftverrel foglakozó téma. Minden mikrovezérlő ami arduinoval programozható, és minden arduino program, board, és hardverrel kapcsolatos kérdések helye.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Tsigu
csendes tag
Sziasztok!
Full kezdő vagyok a témában, kb négy napja másztam bele, mert kell egy 24 csatornás audio bemenet választó valamilyen kijelzővel.
Így esett a választás az Arduino lapra.Össze is raktam egy 74hc595 shift regiszterrel működő 24 csatornás, relés bemenet választót, nyomógombbal, mute funkcióval.
Tök jól működik.
Aztán összeraktam ismét 74hc595-re ülő 2x7szegmenses kijelzőt, ami ismét tök jól sikerült...
Dagadt a mellkasom....
De.... amikor a kettőt összegyúrtam egy Arduino UNO lapra, akkor már csak a csatorna választó működik, a kijelző sötét marad.Nem tudom, lehet olyat tenni az UNO lappal, hogy két külön kimenetet kijelölni a latch, data, clock vezérlésnek.
Vagyis, kijelzőnek: L-8, C-9, D-7
csatornaválasztónak, L-2, C-3, D-4A soros monitoron ellenőriztem a kimenő értékeket, ott elvileg minden rendben, igaz a szkóphoz nem értek... De a vezérlő értékek megvannak.
Kapcsolást a Tinkercad Circuit oldalán raktam össze, ha kell a kép mellé a kódot is beillesztem.Köszönöm a segítségeteket!
Új hozzászólás Aktív témák
- Surface Laptop 7 Business edition - Intel Core ultra 5 236V energiahatékonyabb az intelnél! -olvass
- GYÖNYÖRŰ iPhone 13 256GB Midnight - 1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS2227
- Samsung Galaxy A55 5G / 8RAM 256GB / Gyárifüggetlen / 12 Hó Garanciával
- Lenovo Tab P12 / Wi-fi / 8/128GB / 12Hó Garancia
- Bezámítás! Lenovo ThinkPad X13 Gen 5 üzleti notebook - Ultra 5 135U 16GB DDR5 512GB SSD Intel Win11