Hirdetés
Új hozzászólás Aktív témák
-
thon73
tag
Úgy tűnik, mindig túlságosan elvarázsolt problémákkal találkozom...

Hátha mégis valaki beleütközik ugyanebbe, megválaszolom magamnak.
Megdöbbentő módon az Android valójában csak kétféle módon tudja a bitmap színeket kezelni: ARGB_8888 és RGB_565 kódolással. (Létezik, de nem javasolt az ARGB_4444. Létezik, de nem működik a getPixel() metódussal az ALPHA_8)
(((Nekem még nem okozott problémát, de a megjelenítés ált. RGB_565-tel történik, vagyis valahol az ARGB_8888 mindig átalakításra kerül.)))Egy "térképet" szerettem volna megrajzolni (ezért nem jó egy tömb) 512 különböző színnel. A szinek nem lényegesek, az viszont igen, hogy pont azt a színt "vegyem ki", amit a képbe belerajzoltam. A korlátozott hely miatt arra gondoltam, hogy valamelyik helytakarékosabb kódolást fogom választani.
Ez viszont egyáltalán nem egyszerű, mert a getPixel által visszaadott alapszínek(R,G,B) mindig 256 árnyalat terjedelműek lesznek - nem pedig a kódolással azonosak. Továbbra sem találtam metódust a "raw" színérték megszerzésére.ARGB_8888 alatt persze minden tökéletesen működik, hiszen itt minden alapszín 256 árnyalattal kódolt. Ehhez azonban dupla hely kell...
ARGB_4444 alatt az alapszinek 4 bit terjedelműek, vagyis 16 árnyalatuk van. Ha azonos színt akarunk visszaszerezni, akkor a szinek 4 bites értékét dupláznunk kell: 2->22 8->88 c->cc (hexában). Az ilyen, hexában azonos számjegyekkel bíró színeket megadva (pont 16 van) ugyanazt a színértéket kapjuk a getPixellel, mint amivel rajzoltunk.
Persze, semmi nem elég, nekem az RGB_565 kódolású rajzból kellett azonos színeket kiszednem. A source kód a dithering miatt elég elvarázsolt, nehéz kideríteni, hogy pontosan hogyan kódol, ill. sokkal összetettebben kódol, mint amire ehhez a feladathoz szükség van. Matematikailag a következő összefüggést találtam:
5 bites szinek - R és B, 32 árnyalat: setPixel( árnyalat * 8 + 5 ) beállítás után a getPixel() / 8 visszaadja az eredeti árnyalatot.
6 bites szín - G, 64 árnyalat: setPixel( árnyalat * 4 + 2 ) beállítás után a getPixel() / 4 szintén az eredeti árnyalatot adja vissza. ((Megjegyzem, az első 32 árnyalatra az előző összefüggés is működik))Bocs, ha valakit untattam ezzel, de nekem hosszas fejtörést okozott, hogy megtaláljam azokat a színeket, amiket beállítva ugyanazt az értéket kapom vissza. Megjegyzem, hogy több különböző alapszín árnyalatot ezek a kódolások nem is tudnak tárolni, az összes többi "bemeneti" szín ezen árnyalatok valamelyikére redukálódik.
Még annyit tennék hozzá, hogy amennyi info-t találtam, az Android ebben is elég egyedi. Vannak 565-888 színkódolás átalakítások, de mintha az android egyiket sem követné, hanem valami saját algoritmusa lenne.

Új hozzászólás Aktív témák
- Amazfit T-Rex 3 Pro – világítós dínó
- Amazon Fire TV stick/box
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- AMD Navi Radeon™ RX 9xxx sorozat
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- Konteó topic
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Témázgatunk, témázgatunk!? ... avagy mutasd az Android homescreened!
- Vezetékes FEJhallgatók
- Samsung Galaxy S25 - végre van kicsi!
- További aktív témák...
- Eladó EVGA GTX570HD 2.5GB videokártya
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte M27UA 27 160Hz IPS UHD 4K 1ms monitor garanciával hibátlan működéssel
- Apple iPhone 13 / 128GB / Kártyafüggetlen / Akku:87%
- Újszerű Apple MacBook Air M1 13.3 - 8GB/256GB - Asztroszürke - 150 Ciklus - 92% akku - 1 év gari -
- LG Gram 14 WUXGA IPS i7-1360P 5.0Ghz 12mag 32GB DDR5 1TB SSD Intel Iris XE 10óra Akku Win11 Garancia
Állásajánlatok
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest




