Hirdetés

Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • paprobert

    őstag

    válasz Petykemano #45893 üzenetére

    #45892 b. persze :)

    #45893 Petykemano
    " és úgy tűnik, nemsokára eljön a pillanat, amikor 12-16 magos processzort kell majd játékra venni."
    Az a baj, hogy ez nem lenne gyorsabb 16 maggal sem, mert itt az egy szál limitál.

    Amúgy jól látod, amint lett elég mag mindkét gyártónál, megint az egy szálas tempó lett az a tulajdonság, ami a differenciál a termékek között játékra (+ az effektív latency).

    ""minek vegyek drága sokmagos CPU-t, ha ott a DLSS3, ami megvéd a CPU limittől", úgy legalább annyira érvényes mondás lehet, hogy "minek használják DLSS3-at a CPU kíméletének céljából, ha egyébként van elég erős CPU elérhető áron"

    Egyelőre nincs olyan CPU amire ezt rá lehetne mondani, hogy elég erős egy szálon, és ez sajnos nem ár függvénye. Egyszerűen nem létezik.

    Az AMD-nek jól jön a kisebb DX12-es driver overhead, de az nem tud egy képkocka-duplázást behozni (másnéven ha a GPU teljesítménynek legalább a felét bennehagyja a CPU), a 10-20-30% ahhoz kevés.

    #45894 HSM
    "A probléma, hogy nem véd meg, a linkelt videóból is tisztán látható, hogy az input lag még nőtt is, nemhogy nem csökkent a DLSS3-tól."
    56-ról 59 ms-ra.

  • HSM

    félisten

    válasz Petykemano #45893 üzenetére

    A 2017-es Ryzenen nem sok értelme volt a sok magnak játékokra, mert CCX-ekre darabolva a magok fele csak dísznek volt jó a legtöbb játékban.
    Most is ugyanez látszik, az 5800X3D szinte mindig előrébb végez, mint pl. az 5900X. Persze, nem lehetetlen, hogy idővel ez változzon, de azért van bennem nagy adag szkeptikusság ezzel kapcsolatban.

    "ott a DLSS3, ami megvéd a CPU limittől"
    A probléma, hogy nem véd meg, a linkelt videóból is tisztán látható, hogy az input lag még nőtt is, nemhogy nem csökkent a DLSS3-tól. Lehet, a darabosság élményén javít, de a karakter irányításának az élménye ekkora késéssel nehezen tudom elképzelni, hogy kellemes legyen.

    "Felmerült bennem még az a kérdés is, hogy vajon a CPU terhelése AMD kártyával is ilyen magas?"
    Tegnap kipróbáltam a játékot egy RX 6800XT-vel. WQHD maxon, kimaxolt RT-vel volt kb. 20-30 FPS-em FSR meg hasonló marhaságok nélkül, CPU-limitnek nyoma sem volt az 5600-as Ryzenemmel. :)) Hasonló számokat láttam amúgy másoktól is RTX3070-ekkel, szóval a szokásos RT-tempót hozta a Radeon.
    A képi világ számomra nagyon meggyőző volt, szívesen hagynám bekapcsolva az RT-t is, látszik a hatása, bár nem biztos, hogy ennyi FPS-el akarom majd kínozni magam. :B

    Egyébként a tesztben arra jutottak, nem az tűnik a bajnak, hogy erős CPU kellene alá, hanem hogy kevés magra összpontosul a terhelés, és valami más baj is van, mert ugyanazt az RT nélküli képvilágot a DX11 mód lényegesen magasabb FPS-el hozza. Ebből az látszik, inkább a kódbázison lenne még tennivaló a motorban.

Új hozzászólás Aktív témák