Hirdetés
-
Az Apple megszerezné a klubvilágbajnokság közvetítési jogait
ph A vállalat ezért irgalmatlan pénzt fizetne a FIFA-nak, és ezzel rajzolná át az online streaming platformok háborújában a frontvonalakat.
-
Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
iPaden is vége az App Store monopóliumának
ma Ősztől lehet alternatív alkalmazásboltból telepíteni az EU tagállamaiban.
Új hozzászólás Aktív témák
-
schwartz
addikt
Azt rebesgetik az SLI hidas megoldasa nem biztosit eleg savszelt. (foleg 4K-ra) Egy PCB-s multi GPU-val ilyen problemad nem lesz, plusz eleg hozza egy :"fapados" alaplap is, nem kell agyalni, hogy most X16-X16, X8-X8 vagy esetleg X8-X4.
[ Szerkesztve ]
If he dies, he dies.
-
hszilard666
veterán
válasz daveoff #8646 üzenetére
Abszólút türhető az SLI, feltéve ha rendesen van hűtve, nekem míg az egyik kártyám légen volt, voltak furcsa frame droppok, de amikor megkapta a likvidet, gyönyörűen mentek! Már bánom hogy eladtam az egyiket (meg lemészároltam a másikat! ) Ha lesz HBM es ződkártya akkor arra benevezek, esetleg 2 re ha sikerül valami fasza high res displayt szereznem.
mod: Meg több gpus rendszerek mellet szól hogy dx12 ben már összevarázsolódik a VRAM szóval lehet hogy 2 ratyibb kártya majd felülmúlja a flagshippeket! Én nagyon exicted vagyok a paszkallal meg a 12 es direktxszel kapcsolatban! Remélem addig acélosodik a forint, és kedvezőbbek lesznek az árak.
Más:
Szerintetek a mobil GPU-k is kapni fognak HBM memóriát?[ Szerkesztve ]
AKCIÓ! ELADÓ METALFISH T60 ITX + RISER tinyurl.com/36ex7xtm
-
Laja333
őstag
[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
[link] - elég jó prezentáció a DX12 főbb újításairól. Technikai jellegű, de nagyon szájbarágós, szóval nagyon érthető.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
nagyúr
-
Valdez
őstag
-
Petykemano
veterán
válasz hszilard666 #8671 üzenetére
HA a szemöldöktől így megfekszik, mi lett volna, ha elfelejt borotválkozni?
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Egon
nagyúr
No végre valami értelmes, az AMD-s fanboyok trollkodása közepette...
Felhívnám a figyelmet egy érdekes részre, ami mintha icipicit eltérne attól, amit Abu kommunikál...Are game developers precluded from optimizing source code provided by Nvidia through the GameWorks program for non Nvidia hardware ?
No. Our agreements with developers don’t prevent them from working with any other IHVs to optimize their game or any GameWorks features. GameWorks is a middleware, and like any other middleware we offer developers a source licensing. We provide source code, under license, to developers who request it. Licensees just can’t redistribute our source code to anyone who does not have a license.If a developer requests source code for an Nvidia GameWorks feature, under license, and is then provided with source code, is that developer then free to edit that code as they see fit to optimize it for IHVs other than Nvidia ? assuming they don’t redistribute it.
Yes. As long as it does not lower performance on NVIDIA GPUs.[ Szerkesztve ]
"Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Erről beszélünk egy ideje, hogy ez probléma. Ha a Hairworkshöz valaki minőséget akar hozzáadni, akkor nincs rá lehetőség, mert beleütközik az "as long as it does not lower performance on NVIDIA GPUs" kitételbe.
A forráskód kérhető, de az pénzbe kerül. A CD Projekt Red ezt mondta a Hairworksről: "... unsatisfactory performance may be experienced as the code of this feature cannot be optimized ..." - ezt azóta törölték a fórumból.Elég kemény, hogy az NV elismeri, hogy teljes kontrolljuk van a teljesítmény felett. Szabadon eldönthetik, hogy a Pascal érkezésével a Maxwell mennyire legyen alkalmas az új GameWorks effektekre, ami eléggé aggályos, már csak azért is, mert az NV-nek üzleti érdeke lesz a Maxwell lassítása, ahogy az most a Keplerrel történik. Szerintem ez egyáltalán nem egy jó irány.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz velizare #8675 üzenetére
Akkor csak a Google volt béna, vagy én kerestem rosszul. Mindegy a lényegen ez nem változtat. Ha egy fejlesztő írja le azt, hogy "the code of this feature cannot be optimized" az egyáltalán nem azt jelenti, hogy itt sok engedékenység lenne. Jó lenne tudni egyébként, hogy mi van a licencszerződésben, leginkább azt, hogy a forrást és a módosítást az NVIDIA mennyi pénzért engedi meg. Ha dollárszázezres nagyságrendet szabnak meg, akkor ez csak arra van, hogy rá lehessen mondani, hogy van forrás is, de hozzányúlni senki sem fog.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
regener
veterán
[ Szerkesztve ]
-
Televan74
nagyúr
válasz regener #8677 üzenetére
DirectX 12 games, that's where things will change with less CPU overhead, cross-GPU rendering and in the end much more complex scenes. - ez a mondat talán jól jellemzi a mai helyzetet.
Én az első körben sem a DX12 -től, sem a játékoktól nem várok nagy csodát.Amit én várok első körben,hogy egyre több konzolos játék fog megjelenni PC -re,a könnyebb portolás véget.
Amikor nincs remény! Jusson eszedbe nincs isten, csak én!
-
nagyúr
válasz Televan74 #8678 üzenetére
A remény legalábbis mindig megmarad, ha másnem pár éves késéssel, de jön valami.
Egyelőre sajnos eléggé nem úgy néz ki ez lesz.
De remélhetőleg legalább ami jön vagy közös az jobb minőség lesz PC-n is.Ámen.
Steam/Origin/Uplay/PSN/Xbox: FollowTheORI / BF Discord server: https://discord.gg/9ezkK3m
-
nagyúr
-
Televan74
nagyúr
válasz FollowTheORI #8680 üzenetére
Ateista vagyok!
Amikor nincs remény! Jusson eszedbe nincs isten, csak én!
-
Xmister
senior tag
Látom, te is csak azt olvastad, amit akartál. Ott van, az is, amit Abu kommunikált eddig.
This is inherently different from the industry standard approach discussed earlier, where the developer not the hardware vendor – in this case NVIDIA – gets to decide who can and cannot see the code and what they can do to it.
However because game developers’ are dealing with NVIDIA’s intellectual property it does exercise control over all GameWorks features and will always have the final say with regards to what can and cannot be done with any of the code it owns.
That said GeForce GPUs were brought to parity with their respective Radeon equivalents in TressFX performance despite their compute deficit, no matter which team your graphics card was from running TressFX would have an identical performance impact. And it was achieved through a game patch with the necessary code changes to TressFX. Which goes to show how integral code is to the optimization process and the hurdles that it enables hardware vendors to overcome.
No license is required to use and incorporate any of these AMD developed effects in-games. Which can’t be said for any of the GameWorks features.
But what we have found with HairWorks is that the performance cost on the R9 285 is double that of the Nvidia GPUs and it’s nearly three times for the R9 290X. If AMD’s tessellation performance was the real reason behind this huge penalty running HairWorks as Nvidia claims, then we would would’ve seen it reflected in our other tessellation tests but that’s clearly not what we’re seeing.
Szóval a lényeg, Tomb Raider-nél sírt az NV, hogy nem volt elég idejük optimalizálni, mert csúnya AMD.
A TressFX kódot a fejlesztő szabadon használhatja, és módosíthatja, így idővel a fejlesztővel közösen NV hardvereket is szintre hozták benne.Most az NV a HairWorks-el csak licenszre adja ki a kódot, azt is pénzért, ha épp kedve tartja, és a fejlesztő ezt nem oszthatja meg más vendorral, így lehetőséget sem adva annak az optimalizálásra.
Valamint a fejlesztő is csak akkor módosíthatja, ha az nem ront az NV hardverek teljesítményén. Mondanom sem kell, ha az NV "véletlenül" kimér egy 0.1FPS-es csökkenést GTX200-GTX900 között bármelyik kártyán, már nem fog rábólinatni erre.És ezzel nem azt mondom, hogy az NV ezt rosszul csinálja, vagy jótékonykodnia kellene, csak ne mondjuk már azt, hogy Abu hülyeségeket mondott a GW-ről, vagy, hogy milyen jó is az nekünk, felhasználóknak,hogy egy HW vendor tartja kézben a játékok teljesítményét.
[ Szerkesztve ]
-
do3om
addikt
válasz regener #8685 üzenetére
Már nem tudom mit vártak nagyon de dx12-es megjelenésre készültet ami minden AMD-n brutálisan gyorsul.
Megkéne keresni Abu hsz-ét, abban ígérgettet valamit. Majd rákeresek meglesz azHa érdekel valami szerelési anyag írj privátot. Eladó Schneider Mágneskapcsoló 18,5kW/38A
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A 15.200-as batch az újraírt driver. Erre épül a 15.7. A tesztünkben is ezt használtuk, és ezzel a 290X a GTX 980 elé került. Erre a batchre épül egyébként a 15.300-as batch. Ez majd a shader fordítón változtat viszonylag sokat.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Xmister #8683 üzenetére
Eigen. De ez a cikk még mindig nem írja le a valós problémát. Nevezetesen, hogy nem érdekli az NV-t, hogy jól fut-e a Radeonon, ez a csomag inkább arra kell, hogy az új generáció érkezésével a fejlesztő képtelen legyen az előző generációra optimalizálni. Ezzel szoftveres szinten el lehet adni a hardvert. És ezzel vissza is lehet hozni a régi, évenkénti frissítést, mert lehetőség lesz olyan szinten belassítani az egy éves VGA-t, hogy a felhasználók elgondolkodjanak a váltáson.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
do3om
addikt
Eddig az volt hogy még sokat fog gyorsítani a driver, de akkor ez már megtörtént és erre volta nagy felhajtás ami már a tesztekben is látszik vagy éppen nem. Már megjött az a 30 százalék.
Átnéztem a régebbi tesztet, azért lett közelebb a 290x a 980-hoz mert e lett rakva a 4k amivel összesítésben feljebb jött.
Szóval hol van a hatalmas ugrás sebességben? csak ennyit kérek, rengeteget meséltél róla hogy mekkorát fog dobni, van valami teszt amit linkelnél? A pár százalékos növekedés nem érdekel az a másik oldalon is van, olyan kéne amiben jön az a 30%Ha érdekel valami szerelési anyag írj privátot. Eladó Schneider Mágneskapcsoló 18,5kW/38A
-
nagyúr
Haha... tök vicces sokat gondolkodtam már mi lenne a legjobban kifejező dolog mi az AMD baja.
Erre itt egy baromi jó leírás:
Tudom apple, meg bla bla... nem ez a lényeg.
Hanem az AMD pont ezeket a hibákat követi el mindig.
Mindig a technológiára koncentrál és azt próbálja eladni.
Az nVidia meg pont fordítva... pont azt csinálja mit Jobs mond, megmutatja az eredményt (PhysX, Gameworks effektek), sebesség, stb stb. Ez kell neked? Vegyél GTX-et... TITAN-t.
Érdekel milyen directx meg api meg nyavaja? Nem... amit látsz az a fontos, és az élmény amit kapsz a terméktől.Wááá mennyire igaz ez. És ezért tart ott egyik és a másik cég is ahol.
[ Szerkesztve ]
Steam/Origin/Uplay/PSN/Xbox: FollowTheORI / BF Discord server: https://discord.gg/9ezkK3m
-
imi123
őstag
válasz FollowTheORI #8694 üzenetére
Zseniális a linkben szereplő írás.
Tévedni emberi dolog, de állati kellemetlen.
-
letepem
aktív tag
válasz FollowTheORI #8694 üzenetére
Ebben tényleg van valami Bár ezt szimpatikusabban teszik ... igaz kicsit bénán, de mindig feltalálnak valamit, amit a piac átvesz és persze ők ebből nem profitálnak szinte semmi
látok, hallok, érzek és gondolkodom.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
rtuk a driverről szóló hírben is, hogy nagyrészt a gyorsulás a többletterhelés csökkenésének köszönhető. Leginkább az olcsó procikkal lehet érezni. Nálam például a Thief úgy jó 20%-ot gyorsult DX11 módban. Persze így is legalább kétszer gyorsabb a Mantle mód, de kétségtelen, hogy gyorsabb a DX11 mód.
A gyors proci mellett az extrát az új shader fordító formálódása hozza. Ez valamivel kevesebb regiszterhasználattal rendelkezik, illetve hatékonyabban gyilkolja meg az FXC optimalizálásokat, amely az AMD egyik nagy problémája a DirectX kapcsán. Az a D3D bájtkód nem jó, amit a Microsoft fordítója fordít. Több kárt okoz, mint hasznot. De ez általánosan igaz a stream rendszerekre, mert az FXC még mindig Vec4-es kódot fordít, miközben egyedül az Intel használ ilyen hardvert. Ezzel egy szimpla befordítás egy jó 50-60%-kal lassabb kódot eredményez. Ezért van olyan shader fordító az NV és az AMD meghajtóiban, amely előbb átír bizonyos dolgokat a D3D bájtkódban és aztán fordítja be. Ez a deoptimalizálási folyamat. Ezzel visszaszereznek némi sebességet, de nem mindent. Ez az Xbox One-ból látszik is, mert ott egy olyan fordító van, amely a shadert rögtön hardverre fordítja. Így ugyanaz a shader, ugyanazon a GCN hardveren 30-40%-kal gyorsabban fut. Jelenleg az egyik futó projekt a deoptimalizálási folyamat optimalizálása, mert nagyon sok teljesítmény elvész a D3D bájtkód kreálásának agresszív optimalizálásával.
Ezért lesz majd nagyon jó a SPIR-V és a Vulkan API, mert csak onnan tud majd nagyobb teljesítményt szerezni, hogy megengedi a fejlesztőknek az OpenCL használatát. Az erre írt fordítók sokkal hatékonyabbak, illetve a nyelv alapjai is tíz évvel újabbak, tehát az egész csomag modernebb, értsd nem a 2005-ös hardverekre tervezték. Már a SPIR-V működése is sokkal kedvezőbb a D3D bájtkódnál, mert nem Vec4-es kódot fordít, hanem a modern stream rendszerekhez igazodik, amit az NV és az AMD használ. És innen is nagyon szabad az optimalizálási irány, amíg a kód eljut a hardverhez. A Khronos teljes egészében megengedi, hogy a fejlesztők egészen a virtuális utasításarchitektúráig kontrollálhassák a fordítást. Ezzel ugyan a konzolos fordítási hatékonyságot nem érjük el, de maximum 3-5%-kal leszünk tőle elmaradva, ami a mostani 30-60%-hoz képest azért komoly előrelépés. A Vulkan egyébként elfogadja azt is, ha a fejlesztő nem is fordít a futtatási időben. A SPIR-V definiál egy olyan lehetőséget, hogy a programot offline fordítják le. Ezzel lehetőség lesz minden hardverre vISA binárist szállítani. Persze ez csak elméletben igaz, mert a hardverek virtuális utasításarchitektúrája védett, tehát a külvilág felé nincs specifikálva, de például a HSAIL igen, és számos motor SPIR-V bináris mellett szállít majd BRIG-et.
Ezek a váltások azért nagyon fontosak, mert a PC mindig fejlődni fog, tehát idővel az architektúrákat le kell cserélni. Az adott architektúra életciklusától függ, hogy a fordítót meddig optimalizálják. Az sem mindegy, hogy a fordítót mikor írták. Akkor, amikor a hardver még csak szimulátorban létezett, vagy akkor, amikor már ott volt a mérnökök kezében. A konzol azért tud fejlődni, mert az első fordítókat még a szimulátorra írják, tehát ezek hatékonysága nem olyan jó, de minden konzolgeneráció átesik egy olyan fejlesztésen, amikor 4 évvel a megjelenés után az SDK-t lényegében lecserélik egy modernebbre. Ez baromira megéri, mert 10 éves az életciklus, és adnak még 6 olyan évet a fejlesztőknek, amikor jobban kihasználhatják a hardvert. A PC-n ilyen nem létezik, mert jóval rövidebb az életciklusa egy generációnak, és konkrétan nem történt még olyan, hogy egy architektúránál a shader fordítót újraírták. Egyszerűen azért, mert mire az újraírásnak eredménye lenne már rég egy másik architektúra van a boltok polcain. Persze a fordító ettől még a régi architektúrán sokat gyorsítana, csak az már jó eséllyel nem vásárolható meg. Az AMD csinálja meg azt először, hogy mivel egészen pontosan fél tucat frissítést terveztek a GCN-re és ennek a felénél tartanak, a következő félhez át lehet írni a fordítóinfrastruktúrát, aminek előnye lesz az előző félnél is. Egyszerűen elkezdik egy picit konzolosítani a PC-t, mert egy olyan ciklussal, amikor az architektúra 2-3 helyett 6-7 évig marad, előnyösebb kihúzni a fordítóból a benne maradt teljesítményt. Erről szólnak majd a következő branchok.
Erre egyébként bőven át fog állni mindenki, mert abban az irányban, amerre a PC most megy előnyösebb a meglévő hardver ismerete, mint az új hardver kiadása.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
nagyúr
válasz FollowTheORI #8694 üzenetére
VR?
Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
rocket
nagyúr
"A lower resolution generally means that there can be more quality per pixel."
-
Egon
nagyúr
az NV-nek üzleti érdeke lesz a Maxwell lassítása, ahogy az most a Keplerrel történik.
Attól, hogy ezt mantrázod, még nem lesz igaz. Hány játékra tudsz konkrét példát hozni? Egynél egy picit több kellene...
"Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
- Ryzen 9 5950X
- AirPods Max - Silver (Hibátlan és tökéletes állapot, tulajdonképpen új, pár napot volt használva)
- LEGJOBB ÁR! GAMER PC - RTX 3070 - Ryzen 5500 - 16GB DDR4 - 500GB Nvme SSD
- ÚJ Playstation 5 CFW képes (feltörhető), lemezes
- ÚJ Dell Vostro 3520 - 15.6" IPS 120Hz / i5-1235U / 8-16Gb DDR4 / 512Gb / HUN backlit / 3 ÉV GAR.
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen