Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • macilaci78

    nagyúr

    válasz #56573440 #27455 üzenetére

    Az alapkiépítésben az áram a tűzkapcsolón is keresztülmegy. Két vékonyka réz érintkező tol be az elsütőbillentyű rugó ellenében egy éket. Van ott Amper bőven, húzza a szikrát, a töketlen húzás miatt kis felületen érintkezik, olvad, kormozódik... Ezt küszöbölöd ki egy FET-tel. A FET csak egy hajszálvékony vezetékkel megy a tűzkapcsolóhoz, gyenge árammal. A tűzkapcsoló zárja az áramkört, akkor a relé behúz és a az akkut a motorral direktbe köti össze.
    Másik előnye a FET-nek, hogy teljes ciklusokban vezérel, illetve programozhatod is a ciklusokat.

    Egy ciklus kiinduló helyzete, hogy a dugattyú elöl van, a rugó nyugalmi állapotban. Meghúzod az elsütőbillentyűt, az áramkör zár, forog a motor és a fogaskerekek, az utolsó kerék fogai belekapnak a dugattyúba, a dugattyút húzod hátra, rugót nyomod össze, majd a fogaskerékről elfogynak a fogak, de forog tovább. Ahogy a fogak elfogytak, nincs ami tartsa a dugattyút, a rugó előre löki és megtörténik a csoda, a BB kiröppen a csőből! Közben az utolsó fogaskerék majdnem megtett egy teljes kört, a tengelyen lévő bütyök meglöki a lecsapókart egyes lövésben, és az éket kihúzza a rugója a tűzkapcsolóból. Illetve az adogató lapot hátrahúzza ugyanez a fogaskerék, hogy a nózit hátrahúzva bemessen a BB a csőbe. Az első fogaskeréken pedig ott a visszaforgásgátló.

    Na, egy sima fegyvernél ha tökéletlenül húzod az elsütőbillentyűt, a motor nem kap annyi ideig áramot, amennyi a ciklus befejezéséhez kell és ott marad a dugattyú félúton, a rugó pedig összenyomva. Eközben a rugó gyengül, a motornak pedig sokkal nagyobb erőt kell kifejtenie, hogy nulla lendülettel ebből az állásból elinduljon. Marui EG 700-as motor kis akkuval egy 110-es rugóval nem is bír, míg nagy akkuval egy Guarder Infinity Toeque Up motorral mindent megrángat.

    A FET tűzkapcsolótól csak egy jelet vesz a ciklus elindítására, és azt végre is hajtja. Ha sorozatot lősz, a tűzváltó elmozdítja a sector plate-t, ami elemeli a lecsapókart a fogaskeréktől, így az nem a kapcsolókés nem jön jön ki az érintkezők közül. Tehát folyamatos a motor felé az áram, illetve folyamatos a jel a FET irányába.

    A hátraakadó dugattyú és a csőben maradó BB elkerülésére mondja azt a szakma, hogy tár nélkül 2-3 egyes lövéssel kell zárni az eseményt.

    Az okosabb FET pedig programozható, például egyes lövésre, 3-as rövid sorozatra, adott tűzgyorsaságra (a rendszer korlátain belül), fix 30-es tárkapacitásra akármilyen tár esetén, stb...

    A Li-Po esetében például van egy 2.000 mAh 11,1 V akkud 20/40C értékkel, az azt jelenti, hogy üzemszerűen a kapacitás 20-szorosával terhelhető, míg rövid ideig a 40-szeresével. Tehát az a dög folyamatos használat mellett 40 Amper áramot is le tud adni 11,1 V mellett, míg 80 Ampert rövid ideig. (kb 450 W és 900 W) az, amiről szó van. Ha ezt a motor fel is veszi, akkor nem mindegy, hogy milyen keresztmetszetű vezetőn keresztül teszi meg. Az airsoft fegyver egy rendszer, van egy sor egymással összefüggő elem benne. Mint az autótuning: megpiszkálod a motort, de széthajtod a váltót. Bírja a váltó, de a futómű gyenge. A futómű is bírja, csak épp a fék nem állít meg. A fék is pöpec, akkor már csak a kaszni nem véd meg, ha baj van... Régen azért volt sikeres a Classic Army a márkás és a noname fegyverek között, mert a 110-es, 120-as rugót elbírta, csak egy csapágyazott rugóvezetőt kellett mellé tenni. Egy Maruhoz a GB-ot és majdnem mindent, ami benne van, ki kellett cserélni. Egy Cyma, JG meg annyira nagyot szórt minőségben, hogy összetört valami az ilyen fapados tuning után, vagy nem.

Új hozzászólás Aktív témák