- Milyen monitort vegyek?
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Dell notebook topic
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Milyen notebookot vegyek?
- Objektívek topikja
- Ryzen 7 9800X3D processzor: játékosokra hangolva
Új hozzászólás Aktív témák
-
LSL1337
őstag
Linux kezdő vagyok, és NAS-omon úgy néz ki eléggé elrontottam valamit.
új NVME SSD-n akartam sebességet mérni, de a DD parancsal (szerintem) felülírhattam a lemez első 20GB-ját, és most az OS (unraid) nem tudja mountolni.Ilyenkor milyen lehetőségeim vannak az adatok megmentésére?
a lemezek XFS filerendszerűek.
nem volt raid, mindegyik lemez különálló (unraid ilyen szerencsére), szóval ezzel nem kell foglalkozni.
Elvileg nem kellene, hogy az egész 8TBos lemez kuka legyen, ha csak a legelső 20GB-ot csaptam felül.dd if=/dev/zero of=/dev/sdX bs=2M count=10000
több HDD-t is végigtoltam ezzel a mester paranccsal.
eléggé laikus vagyok, de úgy képzelem el, hogy a filerendszer a könyvjelző, ami megmondja hogy a fileom melyik sectortól melyikig tart.
most én felülcsaptam a tartalomjegyzéket, akkor teljesen KO, csak sectoronként végigolvasva lehet majd file töredékeket kimenteni?
pl több évnyi gopro videom is érintett.
filenév/könyvtárnév esélyes?
ez a secotoronként olvasás csak kis fileokra használható? több gigás cuccokra nem?bonusz kérdés:
Az egyik SSD tartalma rajta van az előző BTRFS SSD-n, amiről áthelyeztem az újra.
azóta a régi SSD-n nem volt írás. Ráadásul az 500 GBos SSD-n alig volt 30-40GB teleírva. XFS-en elvileg nincs restore (?), de vissza lehet állítani valahogy a régi SSDről a cuccokat? Ott volt minden szerveres appdata (dockerhez). szerencsére nem volt már gépben, mire ezt a hülye parancsot futtattam.köszönöm előre is!
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Mobil flották
- Milyen monitort vegyek?
- Trump és az AI miatt 4 éves mélypontra került a Samsung