- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- AMD vs. INTEL vs. NVIDIA
- Projektor topic
- Hivatalosan is reagált a Core CPU-k stabilitási gondjáira az Intel
- iPad topik
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- OLED TV topic
- Hisense LCD és LED TV-k
- Milyen asztali médialejátszót?
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
Hirdetés
-
PlayStationre tart a Rocksmith+
gp Extraként végre elérhető lesz Steamen is a teljes változat.
-
Hivatalosan is reagált a Core CPU-k stabilitási gondjáira az Intel
ph A végleges megoldás a Default profil lesz, amit kötelező beépíteni az alaplapgyártóknak.
-
Több stúdiót is bezár költségcsökkentésként a Microsoft Xbox részlege
it Lassul a gamingipar, ennek keretében pedig már a Microsoft Xbox részlege is nagy költségcsökkentéseket eszközöl.
Aktív témák
-
Meme
aktív tag
válasz venember83 #40098 üzenetére
bááá
háde van az ergonnak markováltóhoz való cuccosa...Szevasztok bogyókák!
-
ludsimon
veterán
-
fidig
tag
Pilis vki hétvégén?
A remény hal meg utoljára...mert ő a gyilkos :)
-
Xantomas
őstag
válasz ludsimon #40102 üzenetére
Ezt azért mondod, mert még nem használtál jó markolatváltót, és hozzá rendes markolatot. Egy Ergonomikus Ergonnal eleve nehezebb úgy megcsúszni a markolaton, hogy válts egy fokozatot valamerre.
Egyébként is... egy jó kis terepbringára nem is kell váltó, csak egy jól megválasztott áttétel
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
amargo
addikt
válasz Xantomas #40106 üzenetére
"Egyébként is... egy jó kis terepbringára nem is kell váltó, csak egy jól megválasztott áttétel "
Tudom és fék se kell - by Cedric Gracia, HJánossal is vissza rakattam a kis tányért - pedig ő brutál erős -, mert komolyabb terepezés közben csak kullogás volt. Ettől még minden tiszteletem az SS-é, amit ők csinálnak félelmetes! Főleg, amikor merev villával indulnak ez, bár az meg már tényleg esztelenség
“The workdays are long and the weekend is short? Make a turn! Bike every day, bike to work too!”
-
Xantomas
őstag
válasz amargo #40107 üzenetére
Így van, a fék csak hátráltat. Aki fékezik, az lassul, és értékes másodperceket veszít.
Pedig egy rugalmas Cro-mo acél full rigid 29er nem ráz annyira. Csak alacsony guminyomás, ballonos gumi, egy rugalmas kerék, mondjuk egy Mavic c29ssmax, és egy carbon kormány kell hozzá.
Lehet hogy HJánosnak ki kéne próbálnia úgy egy SS-t hogy 26"-os keréken 2:1-en tartja az áttételi arányt, leveszi a tányérokat, a hátsó sort, és kihézagol egy lánctányért, de azt teljesen egyenes láncvonallal, csak láncfeszítőt használva.
Esetemből tanulva, azonos áttételi aránynál egy SS-t, teljesen egyenes láncvonallal hajtva, sokkal jobban lehet hajtani, mint váltóval. Ki kell használni a lendületet, és megtanulni, hogy SS-ről nem szégyen leszálni, és tolni, pláne versenyen.Budaörsön szoktam szórakozni azzal, hogy nálam jóval szálkásabb outisokat előzök felfele a bicikliúton, miközben szenvednek kiállva. Van amelyiket ez bosszantja, rákapcsol, és onantól folyamatosan előzgetjük, és húzzuk a másikat. A legjobb a Templom térnél lefele a lejtőn a körforgalomig úgy 60-70-nel jönni, miközben a könny az ember fülén vágja a menetet.
Idefele jövet már úgy vagyok vele, hogy kiizzadok, meg lihegek egy sort, de utána zuhanyzok egy jót, és átvedlek civilbe.
A mezem meg kimosom tusfürdővel, kicsavarom, és indulásra már teljesen száraz, és nem ontja magából az izzadtság szagot.(^_^) ez szép
[ Szerkesztve ]
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
amargo
addikt
válasz Xantomas #40108 üzenetére
Elvileg SS-t akar építeni
De ehhez is kicsi a váza, mert amikor megkérdeztem, minek S-est vesz, akkor csak annyi választ kaptam, hogy jó lesz az.. persze, hogy nem lett jó. Így arra a vázra építeni, szerintem hülyeség, de igazából már majdnem mind1 is, mert elakarja adni és csak outi-ni akar.Azért kell bele ölni pénzt rendesen, én maradok komótos váltogatós. Bár városba jól jönne egy olyan bringa, amit ott hagyhatok..
“The workdays are long and the weekend is short? Make a turn! Bike every day, bike to work too!”
-
venember83
nagyúr
Sicc innen! 29-er őrültek. Mindig csak a kísértés.
-
Xantomas
őstag
válasz amargo #40109 üzenetére
Haver szülei most költöztek el új lakásba, és a régi tulaj veterán bicikli gyűjtő volt. Otthagyott 20-30 félkész biciklit, mert nem tudja hova tenni. Hétvégén megyek szemezni, és elhozok egy brigára való alkatrészt, és össze szeretnék belőle rakni egy kis kanálfékes, rugósnyerges, dinamós, csomagtartós gránát agyas, rozsdafoltos parasztbiciklit, amit tényleg ott lehet hagyni bárhol este a városban, egy szál lánccal, és lakattal lekötve.
Menni kell, mert különben az egész pakk a méhtelepen köt ki.Ing, nyakkendő, fekete gatya, esetleg egy mellényke, plusz egy kalap. És szépen egyenes háttal komótosan lehet tekerve menni bulizni.
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
válasz venember83 #40110 üzenetére
Ha van egy jó biciklid, csak váz, villa, és felni csere az egész. Ha nem vagy 190cm, 2m magas, akkor a váz is megúszható, mert viszonylag sok 16-17"-os váz van a piacon használtan.
Váz 40E körül, villa egy használt Tora 29er, 50E körül, felni meg pár Mavic A317 17E. Ha sikerül eladod a tejesasszony vázát, a villád, akkor alig kell valamit ráköltened.
Nah, erősebb már a kísértés?
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
venember83
nagyúr
válasz Xantomas #40112 üzenetére
Amúgy minden magyarországi maratonon lehet indulni 29-es bringával? Itt Romániában tudtommal vannak maratonok, amin nem lehet csak 26-ossal. A lendületből való haladás nincs ellenemre különben, csak nagyon vékonyka és főleg gyenge vagyok én a 29-ezéshez, pedig biztos, hogy lefele sok haszna lenne.
-
-
amargo
addikt
válasz venember83 #40113 üzenetére
Én a 11-28-as sorral voltam így elsőnek, hogy gyenge leszek hozzá. De kezdek egész összebarátkozni vele.
29-er nem csak lefelé jó, felfelé is könnyebben veszi az akadályokat, állítólag - vagy csak meg kell tanulni a technikát vittek már be olyan terepre, hogy mindent lefejeltem, ami belógott, de átevickéltem a bringával.
Xantomas: Nagy kiárusítás lesz? Idegenek is mehetnek?
Több ismerősöm 20-30 éves rozsdás/kosaras/nyikogó bringáját is vitték már el.. miközben le voltak kötve. ~20kg a MÉH-be még mindig kap érte pénzt..“The workdays are long and the weekend is short? Make a turn! Bike every day, bike to work too!”
-
Xantomas
őstag
válasz venember83 #40113 üzenetére
A vékonyka és gyengére szerintem nincs is jobb ellenpélda, mint Willow Koeber.
És még a a lányok mondják hogy nem a méret a lényeg... [link]Fullyból igazából még csak nagyon belépő kategóriásat, (a Tesco fullynál azért komolyabbat), és egy Hei-Hei 2-9-et próbáltam. Utóbbi isteni volt, de megfizethetetlen, előbbi meg hát... Annak éri meg, aki nagyon gyorsan, és mégis kényelmesen akar menni terepen, de nem érzem, hogy ennek a metszetében lennék.
A 29erhez belépő egy cross amire az ember ballonosabb gumikat tesz. Már azzal is olyan érzés terepezni mint egy tankkal, egy valódi 29er pedig maga a nirvana.
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
válasz venember83 #40113 üzenetére
Kimaradt: Igen, lehet indulni, de csak tavaly előtt óta, ugyanis, csak akkor vették át a jó pár évvel ezelőtti UCI módosításokat.
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
ludsimon
veterán
Ha már 29er a téma.
Hozzászólnék én is.Szerintem meg mászáskor hátrányban lenne a 29er egy merev farú telós XC-vel szemben.
Nem véletlenül gyorsabb lefelé, a nagy kerekek pedig mászáskor kifejezetten a 'mászás ellen' van.
Javítsatok ki ha tévedek, de így logikus.
SS+29er, Xantomas mindig tudtam, hogy 'elvetemült állat' vagy.
undefined
-
ludsimon
veterán
válasz venember83 #40119 üzenetére
Rendben, hogy könnyebben veszi az akadályokat, de nehezebb is terepen a nagyobb kerekek miatt lendületbe hozni és tartani a tempót.
Bár ezt biztos több fogszámmal orvosolják illetve elől kevesebbel.Én egyelőre nem tudom elképzelni, hogy tényleg gyorsabb is lenne, ok, lefelé biztos, de felfelé ugyan azzal az erőnléttel tuti nem. Legalább is ezt kipróbálni kell az is biztos, mert a gyakorlat teszi a mestert.
undefined
-
Xantomas
őstag
válasz ludsimon #40118 üzenetére
Nah, ez sem annyira igaz, mert pl az általam is sokat emlegetett Mavic Cr29ssmax (a Crossmax 29-er változata) könnyebb mint a legtöbb 26-os kerék (815, és 935g)
Egy könnyű, UST külsővel használva észre sem venni a rosszabb gyorsíthatóságot.
Pl nem is kell annyi anyag a gumiba, mert a nagyobb érintkező felület miatt nem kell olyan agilis minta sem, amivel megint csökkenteni lehet a tömeget.Az okosok azt mondják, hogy mászáskor épp hogy a 26-os van hátrányban, de gyors, és szűk lefeléken a 29er, mert a nagyobb kerék oldal irányban is nagyobb ellenállása miatt jobban csavarja a kormányt az akadályokon, nagyobb erő kell a kormány egyenesben tartásához, vagy szélesebb kormány. A Crosson ezt nagyon jól éreztem. 580-as kormánnyal bizony elfáradtak a felkaromban az izmok mire lejöttem a Jánoshegyről, de a mostani 680-assal ez már nincs meg. Ellenben majdnem sikerült felakadni a széles kormány miatt egy fatörzsben.
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
ludsimon
veterán
válasz Xantomas #40122 üzenetére
Hmm..
Köszi a részletes összefoglalót.
Most már tudom miért írta azt amit vénember.A keréken való súlyt viszont nagyon megérzem.
Pl azt gondoltam, hogy ha a Scott pehely súlyú kerekeivel ment aszfalton, akkor a 15,8 kg-os Neuzerrel lazán fog menni a fele terepen.
Kéne már egy jó terep bringa ami nem ilyen atom nehéz.undefined
-
amargo
addikt
válasz ludsimon #40123 üzenetére
Terepen még mindig jóval nehezebb mászni. Aszfalton annyira kevés dologra kell koncentrálni, hogy erőbeosztás gyakorlásra kiváló. Nincsenek ennyire misztikus számok, hogy akkor a fele tuti megy, inkább azt írnám, hogy ha terepen lazán felmész, akkor aszfalton a busz is mögéd fog be állni szél árnyékba!
“The workdays are long and the weekend is short? Make a turn! Bike every day, bike to work too!”
-
ludsimon
veterán
Terepen Dobogókő, ha jól emlékszem sárga jelzés mennyire combos?
Miért nem vállalkozik senki rá?
Terepen még senkit nem hallottam arról dicsekedni, hogy terepen megmászta Dobogókőt.undefined
-
Xantomas
őstag
Hopp
Discoveryn épp megy a How it's made, és mutatni fogják hogy készül a biciklilánc a Campa gyárban[ Szerkesztve ]
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
venember83
nagyúr
Karácsonyra egy ilyen? Csak kinézetre fura a Lefty, menet közben abszolút nem érezni rajta semmi furcsaságot.
-
amargo
addikt
válasz venember83 #40133 üzenetére
Köszönöm kérdésed, elfogadom! 20-as méretben kérném szépen.
Én most azon gondolkozok egy merida fully teszt kerékpárt viszek majd el, és akkor meg tudom mi fán terem.“The workdays are long and the weekend is short? Make a turn! Bike every day, bike to work too!”
-
Sherman
tag
válasz venember83 #40133 üzenetére
kéne
pár órája olvastam a tesztet, azóta visszanéztem párszor
tippre mondjuk milla közelébe tettem elsőre, ahhoz képest olcsó -
Narancs
őstag
Sziasztok!
Gyors kérdés szerelés közben: új fékbovdent érdemes kenni zsírral / olajjal bármivel, mielőtt behúzom a bovdenházba?
Előre is kösz!Beauty is pain
-
04ahgy
nagyúr
Ki akar jönni egy Albertirsa ---> valamerre ---> Albertirsa környéke a 100-as vasútvonalon útvonalra vasárnap? Kb. 130-150km.
Dél fele indulnánk, és ahogy sikerül.HGyu
[ Szerkesztve ]
7855.94MHz CPU-Z valid \ Pulchra tibi facies, oculorum acies, capillorum series; o quam clara species! Rosa rubicundior, lilio candidior, omnibus formosior; semper in te glorior!
-
pityaa23
senior tag
Sziasztok,
voltam ma vásárolni, vettem egy smart superflash -t, egy fekete abus steel o chain-t, egy ilyet, meg egy cateye mity 8 -ast és egy láncvillavédőt. A hátsó lámpa az nagyon jó, erős fénye van a nagyobb lednek. Az első hát nem is tudom, városban este megteszi. A kilóméterórát meg felszereltem, de nem vagyok biztos hogy jól-e. Mindegy, hogy hová rakom a küllőn az érzékelőt? nincs pl ilyen megkötés, hogy a kerékagytól 5-10-20cm-re? Meg még be lehet állítani a kerékméretet, azt honnan tudom meg? itt vannak a bringa adatai: [link]. cross pro men.
[ Szerkesztve ]
-
fpeter07
veterán
Sztem 30 km-t életemben nem gyalogoltam egyszerre. Emlékszek a régi osztálykirándulásokra, a talpam rendesen zsibbadt a végére. Este szerintem szájba tett ujjal aludhattam.
A nyergen honnan tudom meg hogy állítani kell-e az előre-hátra helyzetén? Erdőben lejjebb húztam hogy hátrább tudjak "ülni". És otthon eléggé éreztem. Fürdés mondjuk kivitte belőle.
szerk: pityaa23: szép szerzemények!
[ Szerkesztve ]
-
Dirtyz
őstag
válasz ludsimon #40126 üzenetére
Ha jól emlékszem vasárnap a Dunamaratonon is a sárgán másztunk fel, 100m kivételével középtányéros mászás.
venember83: porzott a pálya, 1-2 pocsolya volt csak.
Bükk nagyon jó lesz, pont azon morfondíroztam, hogy át kellene neveznem hosszú távraVédd a fákat, egyél hódot!
-
Jofi81
őstag
válasz pityaa23 #40142 üzenetére
A kerékméret a kerék kerülete milliméterben mérve. Biztos adtak használati utasítást az órához, abban van táblázat a különböző méretű kerekekhez tartozó kerületekkel. A kerék méretét a gumi oldaláról olvashatod le. De az is egy megoldás, ha simán megméred vagy kiszámítod a kerületét.
-
rekid
addikt
26x2.1 es gumiba mennyi lenne az ideális városi nyomás?
Gyáva népnek nincs hazája!
Aktív témák
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Visszavonta az Intel és a Qualcomm Huawei-hez kiadott exportlicencét az USA
- Realme GT Master Edition - mestermunka
- Automata kávégépek
- Politika
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Van itt pár kép a Sony Xperia 1 VI-ról is
- Revolut
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- További aktív témák...
- Dell Latitude 3310, 13,3" HD Kijelző, I5-8265U CPU, 8GB RAM, 256GB SSD, WIN 10/11
- GameBoy Advanced SP (AGS-001) + Final Fantasy V és némi ajándék.
- Samsung Galaxy TAB A8 /// Szinte ÚJ // Számla + GARANCIA
- Acer játékra is,15,6", FullHD,6.gen.core i7,GT940 4!!/6GB VGA,8GB Ram,SSD+HDD,jó akku
- Dell Latitude E7470 - i7 6600U / 8-16GB RAM - számla, 6 hó garancia
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen