Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Robitrix

    senior tag

    válasz fatpingvin #1 üzenetére

    a gyakorlatban túl sokat nem is tesz érdemben hozzá a teljesítményhez. csak a hütés igényt és a elektromos fogyasztást nőveli aránytalan mértékben a teljesítményhez képes. Igaziból nem is venni észre egy játékban azt, hogy a CPU képes 2-300 Mhzel nagyobb teljesítményre. Észre se venni gyakorlatban, hogy mondjuk egy játék 150 FPS-el fut vagy egy tuningolt procival akár 151-152 FPS-t is képes hozni. Miközben drágább hütés kell rá több áramot fogyaszt és esetleg nagyobb eséllyel megy tönkre a proci. A legtöbb játékban meg sokkal inkább a grafika számit nem a CPU. A 3D v-cash alig hoz kimutatható teljesítmény növekedést az ár nővekedéshez képest. Mondjuk egy 5800x3d nem is hoz igazán teljesítmény többletet a 5800x-hez képest. igaz az utóbbi valamivel nagyobb órajelen üzemel. A sima 5800X 218 euró körül van az 5800x3d meg 318 euró. Vagyis nagyjából a semmiért fizet ki az ember plusz 100 eurót. nem tudom mi van a ZEN 4-nél.

  • Robitrix

    senior tag

    válasz Duck663 #11 üzenetére

    A helyzet az, hogy a mai programokban, amikor fut egy kód a ritka az az eset. hogy olyan távolságra történik meg a vezérlés átadás, ami kivül esik a cache aktuális tartalmán ezért után kell tölteni a cache aktuális tartalmát a RAM-ból. Ami azért teljesítmény vesztés a program teljesítményében. Ez igaz volt teljesítmény javulásban, mikor mondjuk a 16 KB-os cache helyet elkezdtek 64 vagy 128 Kb-os cacahet használni. az akkor okozott érezhető teljesítmény növekedést. a nagyobb cache mellett ritkábban kellet után tölteni az aktuálisan futó program kód és memória tartalmat, hogy kéznél legyn a cachben a szükséges adat. Viszont érdemi teljesítmény nővekedést már keveset hoz, ha már dupla vagy 4-szeresre növeksik a cache mérete. Csak a cpu árát növeli meg a ritkán kihasznált többlet gyorsítótár. Egy bizonyos cache méret felet nagyon ritka lesz az olyan kód. Ami Zalából akarna memória adatot vagy következő utasítást elérni a nyirségben. :)

  • Robitrix

    senior tag

    válasz fatpingvin #1 üzenetére

    Ebben tökéltessen egyet is értünk, hogy az OC jórészt paraszt vakítás.
    Nekem például egy OC videokártyám van. AMi azt jelenti, hogy a normál alap videókártya órajele 1530 Mhz. A boost meg 1785 Mh-ig ment fel. NA az én OC kártyám felengedte a boost órajelét akár 1830 mhz-re is. vagyis elvben akár 45 mhz-el feljebb is boostolt a kártya ha kellett. Aztán létezett egy un. gaming OC kártya változat, ami feleresztette a boost órajelet 1845 mhz-ig is akár vagyis a sima kártyához képest 60 mhz többlet. Csak hogy a gyakorlatban annyira ritkán ugrik be a boost órajel a csutkára használat közben, hogy kimutathatatlan a különbség a normál, az OC és a Gaming OC kártya teljesítménye közt. :) Amúgy GTX 1660-ról van szó. Nem is mérhető a gyakorlatban FPS különbség a játékok alatt a három kártya változata közt. Mondjuk érezhető teljesítmény többletet csak a GTX 1660 SUPER és GTX 1660 TI esetében lehet érzékelni, de ott a létesítmény többletet a több shader egység 1408-->1536 darab illetve a VRAM által használt memória órajel többlet okoz. Úgy 8-11% nyers teljesítmény többlet az alapkártyához képest. A magasabbra feleresztett időnkénti boost órajel(OC) szinte érzékelhetetlen amúgy...

Új hozzászólás Aktív témák