Hirdetés
-
PROHARDVER!
A Toyota cégcsoport napjaink vezető gépjárműgyártója. Eladásokat tekintve első helyen áll a világ autógyártó csoportjai között. Ezt a helyet a hibridautók terén elért eredményinek köszönheti.
A Toyota cégcsoport tartozó márkák és érdekeltségek: Daihatsu, Lexus, Yamaha, Scion, Subaru, Hino, Isuzu, Toyota.
Új hozzászólás Aktív témák
-
stuka20
senior tag
Én a 4. generációs yarisomba a másfél év alatt 2x tankoltam e10-et, a többi mind e5. (havi 1x van tankolás). Amióta megvan azóta jegyzem mennyit, mit, mennyiért tankoltam. (mennyit ment az autó el vele, mennyi volt az átlagfogyasztás, mennyi km maradt még..)
Ha felesleges az e5, akkor én sok pénzt kidobhattam az ablakon.
Majd megnézem 2-3 hónapig e10-zel, úgy is tervben volt. Legutóbbi tnakolásnál a kettő között 60 forint volt a különbség.
Januárban és áprilisban ugyan annyit tankoltam és kb ugyanannyi km-t tudtam volna még megtenni tankolás előtt, de a két hónap összesen megtett km között 100! km különbség van. Hidegben sokat eszik. -
stuka20
senior tag
Olvasgatom itt a lexus nx és rav4 összehasonlításokat. Apukám fontolóra vette, hogy ha kijön az új rav4, akkor lecseréli arra a mostanit (2020 rav4), viszont nézegette a lexusokat is. Ahogy nézem/olvasom hasonlóságban az NX áll a rav4-hez a legközelebb. Leginkább minőségbeli különbség érdekel, illetve, hogy megéri-e a Lexus? Én úgy hallottam, hogy a Lexus a Toyota prémium(abb) márkája, amit spórolnak a rav4-ben azt a Lexusokba beleteszik, hogy a népet a Lexus irányába tereljék.
Milyen a lexus belül, a rav4-hez képest milyen a szélzaj, a felszereltségi különbség, belső minősége, teljesítmény?Nézegetve volt a bmw x1 30e plug in hybrid is, van szerelő ismerős, aki jókat mond róla. Volt korábban nekünk bmw (egy régebbi dízel), ami szériahibás volt, mint utólag kideült, elszakadt benne a vezérműlánc és totálkárossá tette az autót. Erről nem nagyon tájékoztattak ott a szalonban, hogy mire kell figyelni, pedig a legelső müncheni bmw szalonban lett véve, na mindegy. Ezzel nem lehúzni akarom a bmw-t, csak a korábbi szentháromság márkára válaszolni
. Tehát a toyota ezidáig veri a bmw-s kevés tapasztalatunkat, mert semmi nagyobb költsége nem volt ezidáig a rav4-nek. Hozzáteszem, hogy abban a bmw-ben sem volt sok km, sőt sokkal kevesebb, mint a mostani rav4-ben, amiben kb. több, mint 50ezer van jelenleg. Annál a bmw-nél volt valami végigkarcolás és azért volt olcsóbb, de lehet volt ott más simliskedés is.
Lényeg a lényeg, lehetne bmw is, de mi maradnánk a toyota-lexus vonalon. Mik a tapasztalataitok?
-
-
stuka20
senior tag
Ha pókhálósan törli le a csapadékot az ablaktörlő, az jelentheti, hogy cserére érett?
Ti milyet szoktatok venni, gyári toyota-t vagy mást?
Hátul elengedett a gumi, így azt cserélnem kell, elöl meg pókhálós szemmagasságban. -
stuka20
senior tag
Hamarosan esedékes lesz az időszakos szervíz/ karbantartás. 2év/ 30ezer km.
Kb. 125ezer forintos karbantartást takar (nem tudom, hogy az express szervíz is benne van e). Az express szervízben van benne a motorolaj és szűrő cseréje, fékfolyadék cseréje, pollenszűrő csere, hűtőfolyadék ellenőrzés, illetve egyéb dolgok vizsgálata.
Ezenfelül érdemes még valamit kérni? A nyári gumit is ekkor cseréltetem. Milyen össz árra számítsak? Még nem volt ilyenem, ezért kérdezem. -
stuka20
senior tag
Nálam gyakran előfordul, hogy szól az lta végett, a párás szélvédő miatt.
Szerintem normális. A radar szenzorok a kis körök a rendszám vonala mentén, vagy a fényszóró alatt. Nem látom a képen, de talán 1-1 db a rendszám mellett közvetlenül és 1-1 a ködlámpa/ fényszóró felett/alatt. Az LTA meg a menetrögzítőd felett, ahol az auto ablaktörlő szenzorjai is vannak.De ha hülyeséget írtam úgy is kijavítanak, nem állt szándékomban.
-
stuka20
senior tag
Az olajcserét kérni kell külön vagy a 12 hónapos időszakos karbantartásnál azt megcsinálják alapból. Tavaly volt karbantartás, de nincs papírom róla, hogy mit takar
-
stuka20
senior tag
Bevallom nem nagyon értek a műszaki dolgokhoz, de megnézve az oktatóvideót, sokat segített pár dologban.
Az én yarisom tesztautó volt, kb. 800km-el vettem át, nem tudom hogy átadás előtt volt e olajcsere vagy valami, + kötelező szervíznél sem emlékszem, hogy volt e valami.(*) Majd felhívom őket, hogy mikor volt legutóbb.
Kérdésem lenne: ha elviszem olajcserére, akkor vihetek sajátot (nincs, még) vagy azt ők intézik és gyárit cserélnek?
*hibrindrenszer ellenőrzés, karbantárs volt, utóbbi nem tudom mit takar
Jelenleg 7200km van benne 2 év alatt, így ha nem volt még olyajcsere, akkor mindenképp szeretnék és tartanám a 7-8ezer km-kénti olajcserét, mivel többnyire 4-4 km-t megyek oda-vissza munkába, azaz havi 520-600km-t teszek meg. (heti 1-2x vidék, 40km)
Üzemanyag téma lett volna még, de a videót megnézve, maradok a mol százasnál. -
stuka20
senior tag
-
stuka20
senior tag
Nem szokott nektek előfordulni, hogy sávváltáskor elkezd rezegni ritmusosan a kormány, vagy ha nem is a kormány, de olyan, mintha ilyen rezgő útburkolaton (pl a zenés) mennétek? Mitől van?
-
stuka20
senior tag
válasz
Tom1939 #23074 üzenetére
2020-as rav4-nek szintén, 2022-es yaris-nak is ratyi ez a módja. 2024 kia sportage szintén ugyanez, pedig utesóm azt mondja nagyon jó, csak amikor jönnek szembe velünk, akkor egy fél-1 másodpercre elvakatítottuk őket, de szerinte az még jó xD
Más: (mindenkinek címezve)
Ilyen hideg időben (-4, 0 fok..) hogy alakul nektek az üzemanyag fogyasztás?
Nekem a 3.7km-es táv alatt 5 km-t evett. A kis yarisnak nem fekszik ez a hideg, 7-10 literes a fogyasztása a 4-4km-es úton. Másfél km-ig megy általában az ülésfűtés, klíma meg 22 fokra van állítva. Csak kíváncsiságból kérdezem. -
stuka20
senior tag
Kellemes ünnepeket mindenkinek!
Nektek nem fordult elő olyan, hogy teljesen összekeveredtek a rádió adók, és többségében külföldi adók lettek helyettük? Pl. A rádió 1, a Győr+ teljesen eltűnt.. össze -vissza van minden szemét..
-
stuka20
senior tag
Üdv!
2022(23) yarisomban és egy 2020-as rav4-ben szeretném/szeretnénk kicserélni a gyenge fényerejű belső világításokat ledesre. Honnan érdemes rendelni ilyen dolgokat, ti honnan szoktatok?
-
stuka20
senior tag
Üdv ismét!
Gondolom mindegyikben egyforma lehet, de én nem találtam róla infót, hogy a 2020 vagy 2022-es yaris-ban milyen típusú rádió lehet?
-
stuka20
senior tag
Annyit nézelődtem/ gondolkodtam az autócserén, hogy végül arra jutottam nem veszek semmit.
-
stuka20
senior tag
válasz
blueye #22413 üzenetére
Pontosan ezért is írtam fentebb, hogy a toyotás mondta, hogy nem elég, hogy drágábbak lesznek az autók, de még a kedvezményeken is karcsúsítanak. Ezért is gondolkodok én is egy cserén, mert jelen pillanatban viszonylag jó árért veszik be a régit.
Egyébként a sedan is, szép, csak kár, hogy nincs benőle 2 literes verzió, se jbl hangrendszer, se executive csomag, ami a katalógusban meg szerepel. (konfigurátorban nem)
Viszont nagyobb a lábtér és a raktér, és a GR-S szürkéskék színe és szép, 140le és szintén keveset eszik. -
stuka20
senior tag
válasz
KubanitoS #22411 üzenetére
Igen azt elírtam, 15M akart lenni. Ez a random példa azért jó, mert ha beveszi a jenlegimet a toyota, akkor a maradvány tényleg jelentéktelen marad.
Viszont olcsóbb nem lesz már semmi.KMT:
Ebben van igazság. Viszont a fizetésemhez viszonyítva számolok és nem megy minden az autóra, bőven tudok félretenni, és szerencsére abban a helyzetben vagyok, hogy nincsenek nagy kiadások. Ezért is gondolkodtam, hogy így kényelmesebb lehet váltani. -
stuka20
senior tag
válasz
stuka20 #22408 üzenetére
Nem tudtam vagy olvastam semmit ezekről a corolla hibákról, de még csak teszteknél sem láttam, hogy gondjaik lennének. Hol van ez a csoport egyébként?
Úgy érzem maradnék toyota vonalon, nem kell plug-in hibrid, tetszik ez az öntöltős verzió.
Persze elfogadnám a golfot, de drága és a szállítása is hosszabb ideig tart. Bár a gte talán városi használatra jobb választás lehet. -
stuka20
senior tag
Néztem a golfot, az is nagyon tetszik, de sokkal drágább. Corollára van 1 millió forint árkedvezmény, így 16 helyett 18M, havi akár 85-ért. (havi 150-ig tudok elmenni)
Viszont a corolla cross-t is egalább 9 évig kellene törlesztenem, hogy az teljes mértékben az enyém legyen, a 18-19 milliós gti vagy gte-nél is ez lenne a helyzet. De az tényleg fiatalos autó és vadító.
Na de megéri e 5 évig forgatni az autókat?A HB corollát 5 év letetelte után kitudnám fizetni zsebből. De akkor is mondhatom azt, hogy fiatal vagyok még, megyek még egy kört, de 5 év az sok idő.
A golfot vajon mennyire drágább fenttartani, mint a toyotát? Még ha lízingelve is van.
Szóval engem elég könnyű elbizonytalanítani. Na meg nem egy telefont vesz az embert, így érthető, hogy sokat vacillál rajta az ember.
szerk.: De igen, valóban nem néztem toyotán kívül mást. Túlságosan megbízhatónak és hosszúéletűnek tartom. (bár ezt megint ellentmondás részemről, hisz ha fiatal vagyok, akkor nem ragadok le most egy típusnál évtizedekig
)
-
stuka20
senior tag
válasz
KubanitoS #22382 üzenetére
Semmi gond nincs a HB-vel, inkább csak a zavarodottság látszik bennem. Szerintem is egy jó középút, ahogy te is írtad és valszeg maradok az eredeti tervnél.
Egyébként a HB-nál (lehet a többinél is) kb. 16 lóerővel karcsúbb lesz a 2025-ös verzióban, a károsanyag kibocsátás csökkentése érdekében. (szalonban mondták, csak érdekesség képpen jegyeztem, a témától függetlenül)
Köszönöm mindenkinek a részvételét és segítségét a döntéshozatalban!
-
stuka20
senior tag
A dilemma folytatódott és elvetésre került a corolla cross, mivel túl drágának bizonyult.
Ezért maradt 2+1 egy fél.
-Az egyik, hogy maradok a yaris vonalon, csak az újabb 130 lóerős felextrázott típus, a mostanim szinte fapados. (mivel, mint írtam az autót egyedül használom, szinte semmi csomaggal/ ennek ellenére a yaris mindig félig van)
- A második, hogy maradok annál a gondolatmenetnél, hogy egy kicsit nagyobb, de erősebb, azaz a corolla hatchback, amiről próbáltatok lebeszélni.
- A +1 fél pedig a touring sports. Mivel a toyotás (lehet véletlenül, de lehet csak én nem figyeltem) nekem nem a hatchback-et mutatta meg a szalonban, hanem a TS-t, amibe bele is ültem előre-hátulra, és meglepődésemre a csomagtérajtaja gombnyomással nyílt. Na mondom a HS ilyet is tud? Hát, mint kiderült a katalógusból, ilyet csak a TS tud.A corolla cross nagyon tetszik, de drága nekem, valahogy a törlesztésnél nem jön ki a matek, na meg egy magamnak minek suv, bár ez igaz a TS-re is.
A TS-től tartok, hogy a hosszúsága miatt nehéz parkolni és elférni vele (kilóg vagy ilyesmi), továbbá a brutál nagy csomagterét nem fogom tudni kihasználni sosem. (ugye szüleimnek van egy 2020-as rav4, abban is szép nagy hely van)
Tehát a TS egymagamnak szintén túlzás lehet.A HB viszont tényleg kicsi, a csomagtere nem sokkal nagyobb a jelenlegi yarisomnál, de ugye én egymagam vagyok.
-
stuka20
senior tag
válasz
dragon1993 #22357 üzenetére
Hehe
Végül szerintem a corolla cross-t választom. A TS már túl hosszú nekem (hosszabb, mint a rav4, bár kb tolatva parkolok mindenhová).
Gondolkodtam, miközben vezettem a yarisom és igazából nekem bőven elég, ha 50-ig meglódul. Na meg a yaris-hoz képest biztos lesz érzésre különbség erőben.Miközben nézegettem a két modelt, a cross megtetszett, a TS eleje viszont annyira nem jön be. Meg úgy gondolom a criss jobb lesz az itteni hulladék utakra. A yaris is néha akkorát koppan, hogy elejtek egy könnycseppet, pedig figyelek az ilyenekre..
Majd kérek ajánlatot a szalontól.
A cross-nál a 4wd megéri a felárat? (1millió) Valamelyik tesztben elhangzott, hogy a 4wd verzióban hátul a futómű multilinkes, míg a 2wd csatolt lengőkaros, jelentsenek ezek bármit is, csak ki lett emelve.
Írták még azt is, hogy milyen gáz, hogy hátul nem ledesek a lámpák egy ilyen drága autónál, nekem erre az volt a gondolatom, hogy én azt nem fogom látni, engem nem zavart.
-
stuka20
senior tag
Nem kicsit elbizonytalanodtam, hogy mégis mire cseréljem le a kis yaris-t. Mint írtam, kiszolgálna a mostani is, de zavar, hogy kicsit gyengusz és kevés benne a hely.
Szeretek odalépni, de eléggé figyelem a fogyasztást is.
Ezért gondolkodtam, hogy akkor már egy 130 lovas yaris-ra is cserélhetném, de akkor már megint kicsi lesz a hely.
A corolla cross-ra egyébként sok helyen olvastam, hogy nyugdíjas autó, de lehet csak azok mondják ezt, akik már számtalan féle autót vezettek.Fiatal vagyok még, ezért is szeretem a "sportosabb" kivitelt.
A mostani yarisomban tetszik, hogy nagyon jól veszi a kanyart és a körforgalomban is vicces "lehagyni" a többi drágább autót, illetve azért 40-50-ig ez is jól gyorsul, ha besegít a villanymotor.Viszont itt ajánlva lett a corolla cross, aminek egyébként direkt nem néztem utána korábban, mert nem akartam suv-ot. De most olvastam róla és néztem teszteket, illetve itt fórumon tapasztalatokat. Igazából megtetszett, mert újabb és rengeteg mindent tud.
A jelenlegi yarisomból hiányzott is a rav4-ben lévő kamerák és radarok segítsége, bár a yarisban van tolatókamera, meg hát kicsi, így könnyebb vele parkolni is. (na meg aranyos)A corolla TS-nél van a kedvenc színem, viszont hosszúnak érzem már a kombit.
Mint írtam, többnyire egyedül használom az autót, nincs család, ezért is dilemmázok.
Tehát két oka van a cserének:
1. Nagyobb és erősebb.
2. Toyotás mondta, hogy jövőre (mint mindig igazából) megfognak drágulni az autók, illetve a kedvezményekből is lefaragnak.A másik még, mint amikor a yaris lett véve, hogy utána nem sokkal jött az új és erősebb új generációs yaris. Attól tartok, hogy a corollánál is így járok majd, aztán az fogja zavarni a kis agyamat. Ezért is hajlok az újabb modellek felé.
Elnézést a regényért.
-
stuka20
senior tag
válasz
blueye #22351 üzenetére
Bármelyik rosszabb magyar úton, de leginkább körforgalomban. De elfogadnám a rav4-et is, annyira azért nem zavar, tehát kicsit túloztam.
Cross jelenleg a legújabb a többinél, de az a zöld szín nagyon hiányzik.
Viszont a Cross-nál a szürke (palládium ezüst) és még a fehér szín is nagyon szép, mármint illik az autóhoz.Én le tudok mondani egyik másik javára, de sajnos mindkét autó szép, nehéz a dömtés.
Van egyébként rav4 is a családban.
Egyébként jól látom, hogy pl. a 360 fokos kamera és az első szélvédő fűtőszálak megléte is csak a nagyobb suv modellekben elérhető? Cross-nál sincsen pl. a fűtőszál.
-
stuka20
senior tag
válasz
peetie1 #22344 üzenetére
A cross is szép, de engem a sima corolla azért vonzott, mert ott az a zöldes színe, ami nagyon jól néz ki. De itt ketten is azt mondják, hogy a corolla is nagyon szép.
Majd nézek még teszteket. Egyelőre, akkor a HS-t elvetem, mivel részletre veszem, ezért a plusz felár annyira nem látványos, na meg a yaris-t is beszámítják nekem.
A rav4-nél kicsit zavar a billegése, nem tudom a cross-nál az milyen lehet.
De igazatok lehet, mert ha már 5 évre veszem, akkor jobban megérheti a nagyobb TS vagy esetleg a cross.
-
stuka20
senior tag
Sziasztok!
A kis yarisom cserélném le egy nagyobbra és erősebbre. A kiszemelt modell a corolla hatchback 2 literes verziója. Bár egyedül használom az autót, de ha több személyt kell vinnem, akkor hátul már eléggé kevés a hely, főleg én mögöttem, csomagtér fele is foglalt mindig.
Munkábabejárós autó kb., ami oda-vissza 8km + heti 2 alkalom vidék (40km)
5 évre venném elsőkörben (easy program)Ahogy néztem összehasonlítva a HB és a touring sports (TS), az utóbbi olcsóbb minimálisan. Mégi a TS-t választani vajon a nagyobb csomagtartó és hátsó tér miatt?
Óvatosan vezetek általában és próbálok figyelni az alacsony fogyasztásra, de néha szeretek odalépni is, amit a kis yaris néha meg is old szépen, de érződik az erő hiánya. (bár nagy különbség, de a rav4 2.5 literes verziója ég és föld, azzal jó érzés menni)
Ezért is szemeltem ki a corolla HB-t első körben. (GR csomag)
A hibrid rendszert még nem teljesen értem, mármint hogyan kellene használni, mert van, hogy oda-vissza munkahelyre 4.5 literrel megyek, de van, hogy 10literrel.
Arra gondoltam azért 10 liter, mert hideg és lassabban melegszik be és ilyenkor nem megy a villanymotor, de megcáfolta magát, mert volt olyan, hogy indulás után, hideg állapotban beállt 4.5-5 literre.Tehát igazából amiatt kérek segítséget, hogy melyik autó érné meg jobban?
Yaris cross nem tetszik, új ch-r sem, a 130 lóerős yaris szimpatikus, de mindenképp nagyobbra cserélném. -
stuka20
senior tag
Üdv!
Nem tudjátok véletlenül, hogy a 2021-es hibrid rav4-nek ki lehet e cserélni az alap kameráit egy jobb minőségűre?
Nekem nincs gondom vele, de apám szerint rossz. (Szervízben már volt, mert állítólag csikozódott a kép, most ez a fedélzeti számítógép vagy a kamera hibája esetleg passz.) Viszont, ha meleg van, akkor tényleg gyengébb és hullámzik is, de ez szerintem normális.
Új hozzászólás Aktív témák
- ROLLEREK: ÚJ, Újszerű, Használt 30+ db listát tudok küldeni
- iENYRID Aokda A1 (Új) elektromos roller eladó
- Techsend Electric Scooter Cyber Monster elektromos roller 2024, garanciával, eladó!
- Xiaomi Vacuum S20 bontatlan új fekete
- Raktáron! Új, 11kW-os, type2-es, 3 fázisú, 3x16A-es fali töltő, dobozában, 2 év garanciával!
- ShieldUp Fóliavágógép tartozékaival
- BESZÁMÍTÁS! Intel Core i5 6500 4 mag 4 szál processzor garanciával hibátlan működéssel
- Bomba ár! HP X2 210 G1Tablet - Intel Quad Z8300 I 2GB I 32GB SSD I 10,1" Touch I Cam I W10 I Gari!
- 18 éve! Billentyűzet magyarítás magyarosítás. Festés vagy lézerezés és egyebek! 3 lehetőség is van.
- Beszámítás! Apple Mac mini 2023 M2 8GB 256GB SSD számítógép garanciával, hibátlan működéssel
Állásajánlatok
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest