Hirdetés
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Kompakt vízhűtés
- Steam Deck
- Kormányok / Autós szimulátorok topicja
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
Hirdetés
Új hozzászólás Aktív témák
-
Essejó
veterán
Nos okosabb lettem, voltam a Szállító u. 7-ben. Sajna méretben csak a Prius+ amiben komfortosan elférek.
Bár itt nem volt Rav4 és CH-R, valahol azokat is ki kéne próbálni beülésileg.Az emberiséget ősidők óta két dolog foglalkoztatja: 1. Ki találta fel a munkát? 2. A többiek miért nem verték agyon?
-
Essejó
veterán
Még hétfőn elmentem megnéztem egy másik P+t
Szemre laikusként csak két dolgot vettem észre, jobb első lámpa búra repedt és a tetején pár hupli, mint ha jeget kapott volna. Aztán tegnap szerelövel mentem átnézni, és derültek ki dolgok. Valószínűleg taxi volt, leszedett fóliázás nyomai voltak. Körben az összes elem fújva volt, a motorház tetőt felnyitva a nyúlványokon gyűrődés nyomai, és ronda hegesztés nyoma, tehát az eleje törve volt. Némi rozsda is volt már a nyulványokon, mert ott a javítás utáni festés elmaradt. Ha tényleg taxi volt, akkor feltűnöen kevés km volt az óra szerint. Ott is maradt.Az emberiséget ősidők óta két dolog foglalkoztatja: 1. Ki találta fel a munkát? 2. A többiek miért nem verték agyon?
-
Essejó
veterán
válasz kenguru99 #253 üzenetére
Ez egyértelmű, az autovizsgálat.hu től szoktam kérni helyszíni átvizsgálást, ez Pesten 25.000 Ft per autó. Vidéken kicsit több.
De még mindig jobb mint belefutni egy pénztemető megvásárlásába.Az emberiséget ősidők óta két dolog foglalkoztatja: 1. Ki találta fel a munkát? 2. A többiek miért nem verték agyon?
-
Essejó
veterán
válasz kenguru99 #255 üzenetére
Egy random Pesti emberrel elmenni a Jenőhöz megnézetni a kocsit még ok, de egy Pesttől 40 perc kocsival kereskedésből elvinni hozzá egy olyan kocsit aminek nincs magyar forgalmija még, az azért már necces.
Az emberiséget ősidők óta két dolog foglalkoztatja: 1. Ki találta fel a munkát? 2. A többiek miért nem verték agyon?
-
Upo
addikt
válasz kenguru99 #246 üzenetére
Sajnos nem így van. P3 technikáig bezárólag, P+, Auris, a régi platformon futnak, amik alatt egy primitív, nagyon buta hátsó futómű van. Hullámos, nyomvályús, egyenetlen utat nem nagyon szereti a kanyarban, 150-160 felett már nem az igazi, ott még az 1-es yarissal is minimum 20-al többel átmentem a priushoz képest.
A P4 már a TNGA platformos, egész jó hátsó futóművel, nagyon ég és föld az úttartása a régiekhez képest. Tetézi a dolgot, hogy a motor, bár ugyanarra az alapra épül, elég nagy mértékben átdolgozásra került. Szívó oldal, hűtés, hengerfej jelentősen fejlődött. És a hibrid rendszer is teljesen új, a P410 helyett a P610 hajtómű került alá. Nekem teljesen megfelel a hibrid hajtás, értem és értékelem ami folyik benne, de hagyományos autóból átülőknek furcsa lehet ("motorbőgés", stb.), függetlenül attól, hogy magasan jobb bármelyik fokozatokkal rendelkező váltónál. A P610 platform ebben a tekintetben is jobb, sokat optimalizáltak rajta, magasabb sebességig tud a villany is besegíteni (~130 a ~87-el szemben).
Ha P4-et akar, akkor mindenképp TNGA hibridet kell kipróbálni, annyival jobb minden szempontból. Lehet hogy P3 vagy Auris hibrid kipróbálása után elengedné az egészet, ha meg P4 vagy Corolla hibridet próbálna, az meg instant get lenne.Blogom: https://logout.hu/blog/upo/index.html | "Az átlagember alvásigénye még 5 perc"
-
venom8888
őstag
Ha a priusban mehy a klima,de áll az auto pl a parkoloban,akkor honnan fogyaszt a klima?
-
venom8888
őstag
Tehat 2 aksi van az autoban + a nagy aksi ami az autot mozgatja. Mel,ik fogyasztja a klimat allo helyzetben? A nagy aksi ami 30km es sebessegig hajtja az autot?
-
nagyúr
válasz venom8888 #264 üzenetére
A 12v-os aksinak, csak kikapcsolt állapotban van szerepe.
Klímához: Mielőtt lemerülne a nagy aksi, előtte beindul a motor és feltölt azt a biztonságos minimum szintre.A nagy aksi nem 30km/h-ig hajtja az autót.
Mivel nincs benne váltó ezért a nyomatékot a két villanymotor és a belsőégésű motor közös fordulatszámvektora határozza meg. Ezt a vektort a nyomaték elosztó határolja be, ennek a korlátai miatt kb 65-70km/h felett a belső égésű motornak is forognia kell. Ez történhet nyitott szelepekkel, befecskendezés nélkül, de ettől még a rendszer fordulatszámot mér a belsőégésű motoron, holott a motor nem is hajt.Tehát, mivel nincs tengelykapcsoló ami leválasztaná a kerekeket a motorokról, ezért hajtás közben, sőt gurulás közben, gyakorlatilag minden villanymotornak folyamatosan forognia kell. Mivel állandó mágnessel rendelkező motorok vannak benne, ezért ekkor vagy áram gerjesztődik bennük, vagy áramot használnak fel. Ráadásul a tengelykapcsoló hiánya miatt, és hogy a belsőégésű motor nem tud visszafelé forogni, ezért hátramenetben a benzinmotor közvetlenül nem tud részt venni.
Mindenesetre ez a hagyományos gondolkodást, hogy ez hajt, az hajt dolgot felejtsd el.
[ Szerkesztve ]
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
venom8888
őstag
En csak arra voltam kivancsi,hogy ha dugoban allok 2 órát a p4 el,és megy a klima,akkor ott maradok e a végén,akksi lemerules végett vagy ilyen nem fordulhat elo?!
-
kenguru99
aktív tag
Én úgy gondolom, hogy rosszul közelíted meg kérdést amit eredetileg feltettek. A kérdező egy suzuki swiftből ülne át. Szerinted tényleg elviselhetetlennek találná a harmadik generációs hibrideket csak azért mert csatolt lengőkar van rajtuk hátul, vagy mert az elektromos rásegítés csak kisebb sebességnél működik? Nem hiszem. Arra, hogy megtapasztalja hogy hogyan viselkedik egy toyota hibrid autó úgy általában, teljesen jók. Ja, hogy a négyes prius ezektől még jobb? Ezt nem vitatta senki.
[ Szerkesztve ]
-
kenguru99
aktív tag
válasz venom8888 #276 üzenetére
"Prius 4 hybrid amire palyazok,az nem 3 gen,ha jol tudom"
Jól tudod, csak amikor írtad, hogy szeretnél kipróbálni egy négyest én arra válaszoltam, hogy erre nem sok esély van mert nagyon ritka. (európában kb 150.000 hármat és kb 50 ezer négyest priust adtak el összesen) A hármas sokkal gyakoribb. És arra, hogy megtapasztald egy hibrid toyota viselkedését úgy általában az is teljesen jó.[ Szerkesztve ]
-
Upo
addikt
válasz kenguru99 #281 üzenetére
És én erre írtam, hogy nem biztos hogy érdemes hármast próbálni ha négyest akar. Szerintem nem én közelítem meg rosszul. Nagyjából ismerem a hagyományos autós emberek reakcióit a toyota hibridekkel kapcsolatban, furcsállják a viselkedését, hagyományos manuális vagy automata után nagyon nem természetes a dolog. A "csúszik a kuplung"-tól a "nem akar gyorsulni csak bőg"-ig van minden. Sokan nem tudják feldolgozni, hogy a benzinmotor fordulatszámának nincs feltétlenül köze az autó haladási sebességéhez/gyorsulásához, és hogy a gázpedál inkább egy szándék közlésére alkalmas beviteli eszköz. A hármas és négyes ebből a szempontból is elég szignifikánsan különböző. Ha nem is beszélünk az úttartásáról, menetkomfortjáról, menet közbeni zajszintről, de a hibrid rendszer viselkedése is közelebb áll ahhoz, amit egy hagyományos autóból átülő ember elsőre be tud fogadni. Nem véletlenül küzdenek a mérnökök azon, hogy közelebb hozzák a "hagyományos" viselkedéshez a hibrid rendszert. Van, ahova már mű "fokozatokat" is beraktak (ez szerintem totális zsákutca, és csak remélem hogy ez minden ilyenben kikapcsolható és az is marad a jövőben).
Ezért tartom azt, hogy talán nem én közelítem meg rosszul, ha azt mondom, hogy nem a hármast kellene próbálgatni, ha a mindenben jelentős ugrást jelentő négyest akar venni, akármiből is ülne át.Blogom: https://logout.hu/blog/upo/index.html | "Az átlagember alvásigénye még 5 perc"
-
Nerazim
őstag
Üdv!
Prius II tervezek venni, van valami amire oda kell figyelni vásárlásnál? Megnéztem egy pár YT videót és az egyikben azt mondta a srác, hogy ne a legolcsóbbak közül válasszunk hanem a 2 misi környékiekből ez igaz?Be my computer.. Baby I'm a user!!
-
Cyborg
senior tag
Nem, már 2,5M az a 2M inkább.
Elite autó Budapest, bemész, választasz egy színt, és jól jársz, kapsz egy ellenőrzött, őszinte állapotú autót, garantált futással. Csomó idegességet, utánajárást megspórolhatsz magadnak. Esetleg Prius klub adok-veszek a fb-on.
2006-tól volt rajtuk egy facelift, érdemes onnantól keresni.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
Elite autó Budapest a minimumot adja (nem az esztétikailag kifogástalan P2-ket forgalmazzák), de őszinténk, nem sumákolnak semmit.
Ha jobb állapotú autót keresnél, akkor az Elite autó Budapest-hez vidd átnézetni. Ők látják a külföldi Toyota szervizeket is. Ráadásul náluk kérhetsz bele tolatókamerát (nem minden P2-be jó.
P2 Facelift drágább. Elite autó Budapesthez menj el kérdezd meg őket a különbségekről, és próbálj ki néhányat náluk."Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
kenguru99
aktív tag
Három dolog az ami sokba kerülhet:
1. Rozsda. Első sárvédők alja. Küszöbvég, hátul. Hátsó sárvádőív. Küszöb a műanyagborítás alatt. Hátsó kerékdob a burkolat alatt. Hátsó nyúlványok. És általánosan korrodáltak szoktak lenni a futóműelemek.
Témába vágó cikk.
2. Olajfogyasztás. Jellemző a gyűrűk letapadása (elmaradt olajcserék
miatt). Ezt gyakorlatilag lehetetlen kiszűrni vásárláskor.
3. Hibrid akkumulátor hiba. A komplett csere 4-500 ezer, nem márkaszervizben. Ezt valamennyire lehet diagnosztizálni de nem 100%-ig biztosan.
Ahogy Cyborg kolléga írta, inkább 2.5 körül lesznek szép autók. -
Nerazim
őstag
Köszönöm mind hármótoknak a hasznos infókat. Pár kérdés még ami a válaszok utána felmerült bennem. A P2 facelfit az annyival jobb, megbízhatóbb, kevésbé rozsdásodik, kevesebb műszaki probléma van vele mint a sima P2 -vel, hogy megérje azt a felárat? Mert nagyjából pont úgy állok pénzzel, hogy az már nem fér bele.
Néztem az Elite Autó Budapest ajánlatait, ha ennyire megbízható kereskedés akkor nyugodtan megvehetem a legolcsóbbat is nem? Mi baj lehet
Vagy az általatok felsorolt hibákra azért még ennél az autókereskedésnél is oda kell figyelni vagy felhívják rá a figyelmemet nem summantanak?Be my computer.. Baby I'm a user!!
-
nagyúr
Fl előttit nyugodtan vehetsz, de készülj 1 éven belül egy akkupack cserére, és asszem 80000Ft-os kilométeróra nullazas plusz papírozása.
Különben mindegyikbe kell egy 30000Ft-os androidos fejegység és 5000 Ft-os tolatókamera hozzá.
16-18 éves autóban szinte biztos.kell akkut cserélni, ha még nem volt.
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
Cyborg
senior tag
FL után javítottak a beltér minőségén is, az anyagok jobbak lettek, de, hogy mennyivel, azt nem tudom
Dluinet milyen fejegységet javasolsz? Én most akarok venni, de androidból 2GB Ram alá nem mennék, azt viszont 70 alatt nem találsz szerintem.
Nem kötekedés , csak kíváncsiság.[ Szerkesztve ]
-
kenguru99
aktív tag
A facelift alapvetően műszakilag nem sok változást hozott. Kevésbé annyival fog rozsdásodni amennyivel fiatalabb. Vegyél nyugodtan facelift előttit, nincs drámai különbség. Jenő autói általában nem a legszebbek esztétikailag, főleg nem a legolcsóbbak. De kiindulásnak teljesen jó. Menj el, nézd meg őket.
@Cyborg
"FL után javítottak a beltér minőségén is, az anyagok jobbak lettek, de, hogy mennyivel, azt nem tudom "
A beltér burkolatai facelift előtt sima felületű festettek(könnyen karcolódnak), utána rücsis felületű lett és jobb minőségű.
@Dluinet
"asszem 80000Ft-os kilométeróra nullazas plusz papírozása."
Ez az infó honnan van? A 299.999km-es problémát ismerem. De miért kellene 80 ezret fizetni és kinek? -
nagyúr
-
nagyúr
válasz kenguru99 #294 üzenetére
Egyik műszakin 299999km az óra állás, a következőn 5000km.
Ez óra visszatekerésnek minősül, ha nem tudod megindokolni. Amit Magyarországon büntetnek.
Ha meg nem csinálod meg, akkor egyik műszakin 299999km az óra állás, a következőn szintén 299999km. Hát ezt sem fogják elfogadni."Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
Essejó
veterán
Júli 26 még jó messze van. Akkor megy NKH vizsgára a héten Hollandiából érkezett Prius+ Azért majd néha meglátogatóm addig is. Most épp nagy szervízt kap, folyadék és szűrő cserék, hűtőköz takarítás, új gyertyák meg ilyesmik.
Az emberiséget ősidők óta két dolog foglalkoztatja: 1. Ki találta fel a munkát? 2. A többiek miért nem verték agyon?