- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Melyik tápegységet vegyem?
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- Jön az új 80 Plus fokozat az adatközpontokhoz
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- Milyen egeret válasszak?
- Internet Rádió építése (hardver), és programozása
Új hozzászólás Aktív témák
-
stickrs
senior tag
Én rendszeresen megyek 600+km-t, néha 900at is egy nap a M3 LR-el, de én pl Ausztriában 135el, Magyarországon pedig 140el megyek, szóval semmi extra. Így nekem teljesen élhető, de nézd meg, hogy a te fő utazási útvonalaidon milyen/mennyi töltő van. A kis aksis Ioniqkal is gyakran mentem napi 900km-t, na az már kicsit más 😀 de teslák közül szerintem egyikkel se okoz gondot megfelelő töltőhálózat mellett. Mondjuk én a dízel Passattal is megálltam max 300km után.
-
Danex
addikt
Ha van útban pihenős töltő akkor kb 5 perc pihenővel annyit tudsz tölteni, mint ami előnyt adna mondjuk egy 2x annyiba kerülő autót
Sajnos bizonyos szint felett az extra hatótávért nagyon durván felárassá válik a történet, de ha minden pihenőben lenne gyorstöltőből akárcsak 4db is, abszolút 0 probléma lenne.
Tegnap az isten hátamögött jártam érzésre és onnan vissza végül 6%-al érkeztem Nyiregyre a TEA töltőhöz (és mentem tovább Miskolcra) igazából mire rájöttem, hogy működik ott a paypassos italautómata majd utána egy gyors slozi már túl is töltöttem, mert összesen 7perc is elég lett volna annyit tölteni ami elég Miskolcig. -
Danex
addikt
Tegnap valamennyi szembeszéllel és nem 3+ bar-ra fújt kerékkel és nem a gyári eco tárcsával kb 23kW volt a fogyasztás 130-nál.
Tehát egy régebbi PTC-s LR amiben már benne van a 10-15% degradáció, ott 300km lehet a valós fogyasztás.
Nyilván egy 1-2 éves model, amiven már ugye 82kWh a gyári új akksi, ott egy 5% degradációval, meg hőszipkával 350-375km is meglehet ideális körülmények között.
Azért eco nyárigumi vs 4évszakos jelenthet néhány %-ot, keményre fújt gumi szintén, akkor az eco disztárcsa szintén, így azért össze lehet szedni akár 10%-ot is szerintem. -
WiZARD
addikt
Ha a 3 fázis nem kivitelezhető, akkor azért 1 fázisról is lehet akár 32A-rel is tölteni, és az már annyira nem kevés. Csak legyen meg hozzá a kellő infrastruktúra - védelem, kábel vastagság, elérhető áram.
Az autóhoz adott evse elég is hozzá, csak egy kék ipari csatlakozót kell rá venni. -
mazsi
senior tag
A cég simán adhatja neked juttatásként a fizetés mellé. Ha balfaszok a könyvelésen akkor ajánlani kell nekik a Parkl, vagy valamelyik konkurense számlázási rendszerét.
Otthon érdemes a lehető leggyorsabb még működő megoldást választani. Egy normálisabb rendszer fel-egy millióba is kerül, de kiépített védelem nélkül a kar is ekkora lehet. De persze a töltés is olyan mint az autó: legjobb a leglepukkantabb céges, mert azt nem te fizeted.
-
F-ECT$
titán
A 7l üzemanyag kb 4000-4500 Ft manapság, ha egy átlag 20 kwh/100 km-es fogyasztást hozol az M3-mal, akkor az otthon töltve 1500 Ft. Évi 40k km esetén ez már 1.2M Ft előny az M3-nak.
De persze kérdés hogy végig tudsz-e otthon tölteni, mert a nyilvános töltők sokkal drágábbak.
Én ültem m3-ban és y-ban is, előbbi azért lehet pici lesz a Superb után.
Akkut nyugodtan lehet nagy út előtt 100-ra tölteni.
-
Danex
addikt
Ezt neked kell tudni kimatekozni a futás teljesitményedből, ugye kb 70-75Ft-al számolhatsz kWh-ánként.
Azt viszont érdemes figyelembe venni, hogy amit te látsz a videókban, hogy X kWh/100 az a nettó fogyasztás, ebben nincs benne a töltési veszteség, az, hogy mondjuk a mobiltelefonról előfűtöd az autót, az hogy üresjáratban napi 0.5-1% akksi mondjuk "elpárolog".
Én speciel nagyon extrém negatív eset vagyok, mert utcán parkol és csak publikus töltőn használom és nagyon sok rövidtávon, tehát sokszor kell felfűteni az autót anélkül, hogy sokat mennék vele.
így pl a mostani téli statisztikám az kb 24kWh/100km-re menet közben, de ha azt nézem, hogy mennyit töltöttem bele akkor viszont már 32-33kWh/100km-re jövök ki.
Tehát Tesla Superchargeren töltve, kb 9.1L-re jön ki a fogyasztásom, de pedig Parkl-nél töltök akkor 5.5L, ha pedig konnektorról tudnám akkor pedig 3.85L
De előtte a 1.4T 6AT Vitarám is megevett közel 9L-et ebben a hidegben, de ott a rövid utakon, meleg se volt, meg menni se úgy ment szóval... -
Fogyasztást tudod számolni, nem téma, mennyit mész el egy évben, ebből mennyi pálya kb? Egész évben ugyanannyit mész havonta, vagy van amikor kiemelkedően többet?
Én alapvetően gyorsan megyek, nem spórolok semmin, se fűtésen, se hűtésen, magas is az átlagfogyasztásom, illetve 20"-os felniken is közlekedek, ez megint egy "hátrányos" tényező.
3,8 mWh-t használtam el összesen, mióta megvan az autó - 9 hónapja, 18e km alatt, tehát 21,1 kWh / 100 km az átlagom, ez nem autós számolás, ez az itthoni mért, töltési veszteséggel együtt elhasznált energia. Az autó 19,5 kwh-t ír, az utóbbi 14e km-re.
A többség 17 kWh környékén elvan átlagosan 100km-re vetítve (az ilyen kamu Fb-os 13-15 kWh fogyasztásokat ne vedd mérvadónak semmiképpen se), kisebb átmérő, keskenyebb gumi, 1 motor nem kettő, máris sokkal kedvezőbben lehet kijönni.
Szóval évente mondjuk 10e km, 17 kWh átlaggal, 1,7 Mwh, 72 Ft-os villanyárral: 122e Ft, ezt könnyen tudod szorozgatni. Ez egy nagyságrendi adat lesz persze, de nagy különbség nincs, nálam ez 151e Ft lett volna. (van napelemem, meg túltermelésem is) -
-
F-ECT$
titán
Tök jókat kérdezel, de ezekre a kérdésekre szánni kell pár napot, mire tisztába jössz a dolgokkal. Az tuti, hogy először olvasni kell (vagy videókat nézni), aztán ha kb megvan, hogy pontosan mit is szeretnél, akkor lehet nézegetni a hirdetéseket és ha megtetszik valami, akkor szakértővel elmenni megnézni.
Egyébként 10M körül már szép, garanciás M3-ak közül lehet válogatni. -
Balázzs
senior tag
* Milyen évjáratú és felszereltségű Tesla Model 3 modellek érhetőek el a jelenlegi piacon ami jó választás lehet?
Volt korábban több poszt és fotó erről.
* Milyen lényeges különbségek vannak az egyes felszereltségi szintek (Standard Range, Long Range, Performance) között?
Amit látsz a konfigurátorban (akku méret, azaz hatótáv, motorok száma és audio minősége)
* Milyen általános tudnivalók és specifikus vásárlási szempontok, mint az akkumulátor állapota, a szerviztörténet és a szoftveres frissítések, lényegesek a lehető legjobb döntés meghozatalához?
Akku állapota a gyártás óta eltelt időtől és a megtett km-től függ, feltöltöd maxra, megnézed mennyit ír, vagy obd és scan my tesla app. De nincs velük gond.
* Milyen gyakori problémákra kell odafigyelni a Model 3 esetében?
Töltőkábel volt M3 esetén típushiba, kiss akku csere a facelift előttieknél, minden más mint egy normál autónál. Ja és futómű nyikorgás, kopogás, 80k km alatt szervíz gariban intézi, amúgy nem tudom mennyi lehet, erről is van neten sok infó.
* Hogyan lehet megbízhatóan ellenőrizni az akkumulátor állapotát és töltési kapacitását?
Van egy rakás info a neten, pl. [link]
* Mennyire fontos a szerviztörténet és a korábbi javítások áttekintése?
App-ban látod az előzményeket, ergo jól ellenőrizhető.
* Hogyan befolyásolja a szoftveres frissítések elérhetősége az autó értékét és funkcionalitását?
Újabb frissítésekkel újabb funkciók jönnek, térkép is frissül időnként, hasznos.
* Milyen várható költségekkel kell számolni a vásárlást követően, beleértve a szervizelést és a töltést?
Ha nem értesz hozzá, javasolt szakértővel átnézetni (olvass vissza pár hsz-t). Ha nincs semmi gond, gumi, kis akku (fl előttinél), ablaktörlő-lapát csere, kb. ennyi.Nézd meg Bérczi Balázs és TeslaBjörn videóit a témában, hasznos! Ha kell és időm engedi szívesen mutatok élőben egy M3 RWD-t és elmondom az elmúlt 3 év és 70k km tapasztalatait.
Új hozzászólás Aktív témák
- Győr és környéke adok-veszek-beszélgetek
- ASUS routerek
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Padavan firmware
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Melyik tápegységet vegyem?
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Router gondok
- Hatalmas pofont adna az USA a kínai chiptervezésnek
- Formula-1
- További aktív témák...
- Akciós Windows 10 pro + Office 2019 professional plus csomag AZONNALI SZÁLLÍTÁS
- T Phone Pro 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Honor 90 Lite 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Gombászkönyvek egyben
- Bomba ár! HP ProBook 430 G5 - i5-8GEN I 8GB I 256GB SSD I HDMI I 13,3" I Cam I W11 I Garancia!
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem
Város: Budapest